Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Vraag over M Rail 5128 (engelse wissel)

Gestart door Janvis zaterdag 23 april 2011, 10:48:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Vraag over M Rail 5128 (engelse wissel)
Hallo Allemaal,

Ik heb een vraag: Ik heb een aantal engelse wissels (5128, ik rijd dus M-rail) en 1 daarvan heeft een schakelaar aan de onderkant die de stukjes spoorstaaf in het midden van de wissel omschakeld tussen spanning en massa.
Het voordeel hiervan is dat wanneer de loc recht over de kruizing gaat de stukjes spoorstaaf contact kunnen maken met de wielen en dus aan de massa liggen, en wanneer de loc afbuigend over de wissel gaat maakt de sleper kontact met de stukjes spoorstaaf en ligt dus via de schakelaar aan de "rode draad"
Het aller grootste voordeel vind ik, er is werkelijk geen loc die blijft steken op deze kruizing, zelfs de grootste probleemloc gaat er zonder problemen overheen ook de verlichting knippert niet, de verbinding tussen loc en rail is dus optimaal.
Weet iemand ook of er een verschil in nummers is te vinden, ze hebben namelijk beide nummer 5128 verder ontek ik geen verschillen, maar ik wil eigenlijk mijn andere 2 engelse wissels ook vervangen door het zelfde type want die bevalt me erg goed.

alvast bedankt vooor jullie hulp.
groeten jan willem
Re:Vraag over M Rail 5128 (engelse wissel)
Is dit misschien zelfbouw geweest door iemand anders?


groeten minitreintje/Dylan