Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Mijn railplan

Gestart door Kevin_S maandag 12 februari 2007, 13:52:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mijn railplan
Lid sinds: 2006

Duits rijder

offline
Mijn railplan
Beste mensen ik heb vandaag mijn railplan gemaakt.
hier een kopietje.
Wat vinden jullie ervan?

hij is klein dat weet ik
ik ben 15 JAAR

Re: Mijn railplan
JanPieter
gast

Re: Mijn railplan
Heey Marklingek!
Klein maar fijn, zou ik zeggen!
GRTZ Jan-Pieter
Re: Mijn railplan
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Mijn railplan
Heey Marklingek,

Ziet er orgineel uit.
Maar je kan heel veel met zo'n baanplan doen.

Groetjes Antal.
Re: Mijn railplan
Een wissel mag je in principe nooit zomaar na een bocht leggen. Daar moet je eigenlijk eerst een rechte rail leggen. Maar omdat je grote bochten gebruikt kan het wel. En ja simpeler kan het niet. Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt qua oppervlakte, maar met een beetje fantasie is veel meer mogelijk.

Bovendien is het misschien handig hier je leeftijd te vermelden en dat je misschien niet veel geld hebt om een grote en dure baan te maken. Misschien dat iemand dan hier je een klein railplan kan opsturen dat je dan in fases kan bouwen.
Re: Mijn railplan
Lid sinds: 2006

Duits rijder

offline
Re: Mijn railplan
Citaat van: Davy op maandag 12 februari 2007, 15:11:27
Een wissel mag je in principe nooit zomaar na een bocht leggen. Daar moet je eigenlijk eerst een rechte rail leggen. Maar omdat je grote bochten gebruikt kan het wel. En ja simpeler kan het niet. Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt qua oppervalkte, maar met een beetje fantasie is veel meer mogelijk.

Davy  -  ik ben ook van plan om me wissel te maken zodat er eerst een rechte rail voor is. ik ga ook een heel dorp die ik al heb erbij maken. bedankt voor de reactie!
Re: Mijn railplan
Rloop
gast

Re: Mijn railplan
?
Re: Mijn railplan
JanPieter
gast

Re: Mijn railplan
Hey marklingek,
Euhm.......
Als ik jou was, zal ik (veel) meer spoor aanleggen.
Dit zorgt voor rijtijdverlenging (meeeen wat een woord! heb ik et goed gespeld  :P).
Je kunt beveurbild een binnenste rondje erbij gooien, dus zo:

Het is echt niet zoveel moeite om zoiets aan te leggen en je hebt er veel meer plezier van! je bent anders gelijk weer bij het station! En nu kan ie er 2 rondjes over doen en dat zorg voor verlenging van rijtijd.
je kijkt maar wat je er mee kan.
Groeten,
jan-pieter
Re: Mijn railplan
Lid sinds: 2006

Duits rijder

offline
Re: Mijn railplan
Re: Mijn railplan
metpo
gast

Re: Mijn railplan
hoe oud ben je...5 of 15 j oud?
Re: Mijn railplan
JanPieter
gast

Re: Mijn railplan
5! Wat dacht jij dan?!
geintje...
Re: Mijn railplan
Lid sinds: 2006

offline
Re: Mijn railplan
Het is helemaal geen gekke poging Jan Pieter. De uitvoering is wat minder want aan de rechterkant kunnen 2 treinen die allebei in deze boog rijden elkaar raken; zeker met wat langere rijtuigen.
Ook bij die 2 wissels wringt het; er is maar beperkt meertreinenverkeer mogelijk.
Bij de 2 wissels zal altijd een trein moeten wachten tot de andere gepasseerd is.
Marklin heeft ook nog een rail 2241, deze heeft een parallelafstand van ca. 64 mm. op de rail 2251. Als je die gebruikt als binnenbocht kun je met wissels wisselen van binnen naar buiten en andersom; ïn de eigen baan kunnen de treinen elkaar ongehinderd passeren.

Vraag aan Marklingek of dit plan de basis is voor een grotere modelbaan en of je nog meer sporen wil?
Je gaat een dorp uitbeelden, neem aan dat er ook een station(netje) of halte komt.
Zijspoortjes om materieel te stallen, fabrieksaansluiting of goederenloods. enz.
Wat zijn de verdere plannen?
Re: Mijn railplan
metpo
gast

Re: Mijn railplan
amai al zo jong aan het beginnen!! Respect!!
Veel succes!
Re: Mijn railplan
JanPieter
gast

Re: Mijn railplan
@Baanloos,
Tsja. het was maar een voorbeeld hoe je het "ongeveer" zou kunnen doen...
Re: Mijn railplan
Lid sinds: 2006

offline
Re: Mijn railplan
Ik wou je ook niet neersabelen maar je oorspronkelijke idee verbeteren zeg maar! :wink: :!: