Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Mijn baanidee

Gestart door welsterk maandag 26 februari 2007, 12:10:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mijn baanidee
welsterk
gast

Mijn baanidee
Hallo
Hier een ontwerp van een kleine baan (250x180) waar ik op dit moment aan ben begonnen.

Weinig ruimte, veel ideen, we gaan proberen er iets moois van te maken.

Suggesties zijn altijd welkom, op dit moment ben ik nog bezig met de tafel, en het is niet de bedoeling dat ik te snel ga, want een treinbaan af betekend verhuizen  :lol:

Re: Mijn baanidee
WvdW
gast

Re: Mijn baanidee
Ziet er leuk en doordacht uit. Misschien een extra plaatje plaatsen zodat het niveau verschil duidelijker is. Misschien met wat meer proberen kun je nog een schaduwstation creƫren.

Wel valt me op dat de sporen die aan de schuine zijde lopen niet de juiste afstand hebben (hart van de rail). Dit oogt niet echt mooi en je kan wellicht problemen krijgen met je rijdende materieel.
Re: Mijn baanidee
welsterk
gast

Re: Mijn baanidee
Zelfs op dit moment ben ik er nog mee aan het werk, net weer wat aanpassingen gedaan aan de rail layout, waardoor er inderdaad op het schuine stuk meer ruimte ontstaat.

idee van de baan is dat de buitenste ring een base track is, en dat er in de binnenste ring een schaduwstation onder een berg wordt gecreeerd, en waar via de lange zijde begonnen wordt met een klim, en boven een dorp wordt aangedaan, om weer terug te zakken naar het schaduw station, te wisselen van treinstel, en weer naar boven etc.

Re: Mijn baanidee
WvdW
gast

Re: Mijn baanidee
Als ik het goed zie, is de buitenste rind alleen maar een rondje rijden. Begrijp me niet verkeerd, ieder z'n ding natuurlijk, maar dit gaat nogal snel vervelen tijdens het rijden. Maar nogmaals, ieder z'n ding.

Succes!
Re: Mijn baanidee
welsterk
gast

Re: Mijn baanidee
dat klopt, maar door wachttijden in te lassen ligt de nadruk op het binnenste spoor, en schuift er af en toe iets buiten langs. (en als het wel verveelt, passen we dat toch gewoon aan?)