Nu ik terug ben van Zweden,paar treinen op de baan gezet om een beetje te rijden. Er stond nog niet veel op en ik moet me inhhouden om niet het gehele schaduwstation al vol te zetten

maar er moet nog een deel van de baan voorzien worden van kurk vooraleer ik de terugmelderaansluiting plaats(eerst kurk ,dan gaatje en daardoor de terugmelddraad

)
Een klein filmpje gemaakt van een van m'n langere stammetjes, was een probleem met bovenkomen uit de hellix richting statie, de eerst wagon ontspoorde, na lang zoeken en kijken en testen tot de volgende conclussie gekomen;
De originele Marklin kortkopel. raakten bij het nemen van de bocht een klein beetje de buffer

waardoor de wagon een kleine mm werd opgelicht met de ontsporing tot gevolg, het was enkel bij de eerst wagon( zal wel met de lengte te maken hebben en ook het gewicht van de sleep) de bocht is R4 dus daar kon het ook niet aan liggen. Na een fl.profi kopl. te hebben gestoken(deze zijn lager dan de Marklin's en raken de buffers niet

) was het probleem opgelost, dus een deel vaste koppelingen van Brawa gaan halen en de stam daarmee uitgerust (drie vast gekopelde wagons en dan een profi koppeling), dit om de wagons nog gemakkelijk van en op het spoor te kunnen zetten

Groeten Tom
Telt u ff mee...................

Een van de langere stammetjes op m'n baan: