Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Baan "Melsbeke Statie"

Gestart door reeves maandag 18 april 2011, 19:27:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Baan "Melsele en Haute" Schaduwstation
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Baan "Melsele en Haute" Schaduwstation
Ja, volgende stop/halte      MELSBEKE        :thumbup:
klinkt goed
Gr. Jan
Re: Baan "Melsele en Haute" Schaduwstation
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Baan "Melsele en Haute" Schaduwstation
Voor ons Hollanders zijn dit rare namen >:-D je kan er wel kruimel van maken :P

Mvg
koos
Re: Baan "Melsele en Haute" Schaduwstation
Ik vind Kruimel wel een goede. Als het een klein dorp is kun je er Kruimeltje van maken :-)
Re: Baan "Melsele en Haute" Schaduwstation
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re: Baan "Melsele en Haute" Schaduwstation
Tuurlijk Melsbeke  :thumbup:

Groeten Paul
Re: Baan "Melsele en Haute" Schaduwstation
Natuurlijk moet het gewoon "Tomsbeke" worden. :thumbup: :)

Gr, Ben.
Re: Baan "Melsele en Haute" Schaduwstation
Bierebeke op zen frans zou wel toepasselijk zijn
Re: Baan "Melsele en Haute" Schaduwstation
Lid sinds: 2010

met de trein was U er al(lang) geweest !

offline
Re: Baan "Melsele en Haute" Schaduwstation
Melkkruike! Trouwens goed bezig !

Groeten Peter ;)
Re: Baan "Melsele en Haute" Schaduwstation
Lid sinds: 2011

Live to win

offline
Re: Baan "Melsele en Haute" Schaduwstation
Er gaat natuurlijk niets boven Hansbeke. Maar dat kan ook aan mij liggen.

grtz,

Hans
Re: Baan "Melsele en Haute" Schaduwstation
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Baan "Melsele en Haute" Schaduwstation
Hoi Tom,

Wat dacht je van Kruimelsbeke? :-)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Heren, bij deze: Melsbeke Statie   ;)
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Heren,

Dankzij het slechte weer ,waarvoor dank O:-D heb ik nog een beetje verder kunnen knutselen aan de baan, de naam is er in ieder geval al :D

Begonnen met het niveau statie, opgebouwd boven niveau schaduwstation (+24cm) voorlopig, op de multiplex platen komt eerst een laag isodur van 8cm om in hoogte en laagte te kunnen spelen....................een weg naar beneden en een dijk omhoog.

Dus het gene je ziet op de foto's is voorlopig om het stationsgedeelte en de desbetreffende sporen eens uit te leggen voor te zien of de handel past zoals in voorgenomen plannetje.......................Niet dus :D

Eigelijk had ik volgens plan voorzien om rechts een overweg te plaatsen en dan nog een brug over een vallei, dit alles met "slanke wissels in et stationsgedeelte............. op tekening => alles ok tot ik de sporen provisoir uitlegde over de opp. dju(belgisch gevloek) kom een meter over 4 te kort om alles mooi te laten passen, dus hier en daar een kleine aanpassing gedaan.
Ook heb ik de slanke wissels "verschoven" tov van elkaar, hier en daar enkele ^passtukjes geplaatst, geprobeerd ,gevloekt , nogmaals geprobeerd, e, zie dar het resultaat, di om de symetrie te breken  :thumbup:

Vervolgens enkele foto's ter verduidelijking van mijn uitleg ;)

gegroet Tom
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Overzicht
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Het origineel plan
Re: Baan "Melsbeke Statie"
De aanpassing van de wisselstraten ed linker kant
Bemerkt de asimertry van de wissels!!
Re: Baan "Melsbeke Statie"
rechterkant

linkse spoor laatste foto gaat naar BW
Re: Baan "Melsbeke Statie"
 :)
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Melsbeke Statie himselve:
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie"
 :thumbup: Mooie station en leuke naam! Ziet er allemaal veelbelovend uit.  :)

Dirk-Jan
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Baan "Melsbeke Statie"
mooi Tom.Spijtig dat je linkse wisselstraat (foto 06) niet wat vlotter is door een kruiswissel ipv die slanke en die korte wissel.Dat zal met lange rijtuigen zeker problemen geven met de koppelingen en ontsporingen.Nu heb je 2 knikken.
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Tom,

Schitterende ruimte heb je toch man en geweldig de lange trajecten, prachtig. :thumbup:
Mooi geweatherd stationsgebouw.

Even op Johnny reageren : Ik heb trek/duw cobinaties rijden met roco slanke koppelingen en met de standaard M* koppelingen en geen probleem te zien en te horen over korte en lange "slingers", boogwissels, engels wissel, dus ik voorzie geen problemen op de rijwegen van Tom,vermits dat er geen defecte koppelingen tussen zitten.

Gr, Jan
Re: Baan "Melsbeke Statie"
keeszondag
gast

Re: Baan "Melsbeke Statie"
Wat ik me afvraag is hoe de sporen van foto 6 aansluiten op foto 5... Dat zou het door Johnny gesignaleerde "probleem" flink kunnen beïnvloeden.
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Heren,

Het zijspoortje foto6 is enkel om een rangeerlokje te plaatsen en een enkele colli wagon of twee, hierop wordt dus niet gereden met "lang" materiaal, enkel rangeren van de twee sporen links om te lossen rechts om te laden
Re: Baan "Melsbeke Statie"
ff ter verduidelijking
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Overzicht van de stationssporen
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Beetje aangepast zodat de rangeerbewegingen zich niet via de slanke wissel(hoofdspoor) moeten plaatsvinden

De drie sporen links worden nog verlengt voor opstellen wagons  ;)
Re: Baan "Melsbeke Statie"
keeszondag
gast

Re: Baan "Melsbeke Statie"
Een stuk fraaier naar mijn mening!
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Waarvoor dank!  :D :thumbup:
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Hoi Tom, door jouw reactie op mijn topic, je baan voor het eerst gevonden. Prachtig wat je gebouwd had in je vorige huis. Wel apart ineens alles weer afbreken waar je vol passie zo lang aan bezig bent geweest. Maar ja dat soort dingen gebeuren en je krijgt er wel een geweldige ruimte voor terug. Wouw wat een prachtige lengte op je zolder, 8 meter dat is nog eens genieten, rijden met super lange treinen wat een mooi realistisch beeld geeft.
Het weatheren en de scenery gaat je trouwens ook zeer goed af. Was genieten om de foto's daarvan te zien. Je hebt trouwens ook een mooi assortiment aan auto's voor op je baan. Vind ze wel erg leuk met die Belgische logo's :thumbup:

Blijf nu natuurlijk met grote belangstelling jouw baan opbouw volgen en je snapt natuurlijk wel dat ik als grote fan van scenery al zeer nieuwsgierig ben naar jouw scenery op deze baan.

Groet, Ronald
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Lid sinds: 2010

met de trein was U er al(lang) geweest !

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie"
duidelijk is eens te meer dat je gewoon opmerkt dat Reeves ontspoort ! >:-D Goe bezig ! Trouwens iets gekocht in Lokeren ?  :?

Groeten Peter
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Lid sinds: 2007

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Hoi Tom,

mooie voortgang en een prachtige geweatherde "statie". Ik heb even gezocht en er misschien wel overheen gekeken maar heb je een merk en artnr voor me?

Groetjes, John
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Hallo John ,

Artikel nr van het station met foto:

Klikje
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Hallo Peter,

Enkel een paar bekers gerstenat, voor de rest niks gekocht

groeten Tom
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Bedankt voor de complimenten Ronald :thumbup:
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Lid sinds: 2007

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Citaat van: reeves op dinsdag 12 november 2013, 17:17:59
Hallo John ,

Artikel nr van het station met foto:

Klikje

Hoi Tom,

de link werkte niet helemaal goed maar ik heb hem gevonden:

Klikklak

Groetjes en bedankt, John
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Mijne Heren,

Dit kom je (helaas) niet veel tegen:

Vandaag gaan werkte :(, (ik ben onderhoudselectr.mecanieker in bedrijf in de haven van a'pen in Kalo om juist te zijn ;)

Kwam  vandaag de Johan( norse en forse ;D kerel) binnen in den atelier, aaaah Tommeken hoe ist manneken? Zeg, ik heb gehoord da gij me treintjes speelt?

Ik :Eumh Johan das nie spelen(probeer een deftige uitleg te geven aan een beest van ne mens, wat men hobby inhoud en verwacht me aan een gigantische bulderlach van de Johan...................)

Awel dan heb ik hier iets voor u en geeft me een plastiek zak met daarin....................twee roco's nmbs loks :o :o

Geloof me , daar verwachte u helemaal niet aan, ge denkt nu gaan we het krijgen en begint die hier wa belachelijk te doen over mensen die met treintjes spelen ala "opa flodder", krijg je van diegene waarvan je het minst verwacht twee loks

Ja tommeke, ik had die nog liggen en gij krijgt die van mij!!!

Awel beste vrienden, mijne dag kon niet meer stuk!
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Wat een gouwe gast!!! TOP zeg! :D

Zo'n coolega kom je maar zelden tegen!

Groet Paul
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Hallo Tom

Veel succes er mee.
Das nu eens met je gat in de boter vallen.

Grts
Benny
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Grappig dat verschil tussen Nederlands en Vlaams: wij vallen met de neus in de boter.  :-)

veel plezier met je nieuwe aanwinsten Tom!
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Mooie kado's heb je van je collega gekregen veel plezier ermee Tom. :thumbup:
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Beetje verder gedaan aan de baan, eerst op het bovenste niveau het baantrace getekend en uitgezaagd om vervolgens te monteren , ook het controle paneel gemaakt waar de besturing en boosters inkomen(moet nog één extra hebben voor BW ) plaats is voorzien, dit paneel is gemonteerd op een schuifsysteen, dus gedaan met spelen, dan schuift heel de boel netjes weg onder de tafel :thumbup: :thumbup:

Na de brug komt een tunnelingang en daarna het tweede schaduwstation, iets kleiner :o) dan beneden, driesporig met lengte van 5meter per spoor, dit om afwisseling te creeëren ;)

Paar foto's (van L naar R)

Groeten Tom
Re: Baan "Melsbeke Statie"
keeszondag
gast

Re: Baan "Melsbeke Statie"
Mooie voortgang! Die asbak, vul je die per dag of is dit het resultaat van iets langer??
Re: Baan "Melsbeke Statie"
een klein uurtje werk  :D
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Hey Tom

Het is toch de bedoeling dat de stoomlocs dampen?   :-)
mooie voortgang.
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Tommeke,

Heb je je schaduwstation al aangesloten en getest? of kan je er overal goed bij voor dat de bovenbouw vast zit.
Verder is het een pracht gezicht de lange trajecten,  :thumbup:
Suk6 met de verdere bouw,
Gr, Jan

N.B. Zweedse gehaktballetjes kan je ook bij de afhaal Zweed kopen of zouden ze beter smaken in Zweden, :D ;)
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Hallo Jan,

Schaduwstation is aangesloten , nog niet getest maar er zit 25cm plaats tussen schaduwstation en niveau1 dus moest er zich iets voordoen komt dat wel goe

Betreft zweedse ballen,  :-)

Tom
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Vrienden,

Eerst en vooral een zalig kerstfeest!!! en prettig eindjaar!!!!!

Ook beetje verder gedaan aan de baan,

Door een stomme netwerkverbindingsfout, heeft het testen iets langer geduurd dan normaal, de communicatie met de centrale viel elke keer weg na een 5 tal min, probleem was dus een netwerkverbinding  :D, na dit opgelost te hebben werkte alle bezetmelders perfect enkel ééntje waarvan ik de isolatie verkeerd had gestoken en een andere waarvan ik het spoor vergeten doorknippen was, al bij al "normale" foutjes :D

Na het testen van het schaduwstation, had ik gemerkt dat ik een deel van het blokschema van de wissels moest aanpassen, werden andersom bereden 8o, dus de nummering, van de schaduwsporen, klopte niet.
Maar dit is ondertussen verholpen door het blokschema aan te passen.

Ook heb ik het stationsgedeelte aangepast en een paar extra wissels ingeplant zodoende dat ook de "trek-duw" stellen komende vanuit het grote schaduwstation op elk stationsspoor kunnen stoppen en terug vertrekken

Groeten Tom
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Hé die Tom,

Lekker klusje alles opnieuw aansluiten. Gaaf 3-sporig van 5 meter lengte. Tof die 2 treinen die je van je collega gehad hebt. Zo zie je maar bestaan nog steeds aardige mensen.

Ideetje voor het nieuwe jaar Tom, stoppen met roken levert je als gauw een boel geld voor je spoorbaan op ;)

Met die sigarettenprijzen van tegenwoordig loop je er volgens mij aardig op leeg.

Vast een super goeie jaarwisseling en een voorspoedig en gezond 2014 toegewenst.

Groet,

Ronald
Re: Baan "Melsbeke Statie"
keeszondag
gast

Re: Baan "Melsbeke Statie"
Ronald,ik rook ook nog.... Misschien een 3rail stop clubje?..
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Ga zowiezo stoppen in 2014 ;)  extra geld in de pocket

Fotootje ter verduidelijking van de nieuwe wisselstraat, waar de "X" is komt een slank kruis of een slanke engelsewissel, enkel marklin nog overtuigen, zal bij een kruis blijven denk ik :D
Re: Baan "Melsbeke Statie"
Vandaag was het mijne toer om op te staan(, als m'n drie petatjes(dochtertjes) wakker zijn ze aankleden eten geven etc)
dus nadat vrouwlief uitgeslapen was ik direct op de zolder om verder te knutselen................

Het grootste deel van de spiraal is nu ook bekurkt wat het rijgeluid bijna tot niks herleid  :thumbup:

De overige bezetmelders aangesloten en draden getrokken van aan het geisoleerde spoor tot de melder , daar ben je langer mee bezig dank je denkt , als het deftig en overzichtelijk moet blijven natuurlijk en koploper aangepast met die nieuwe melders