Dank heren ,
Peterke, ff een stap voor stap schrijven voor je:
Eerst sporen een laagje roest geven
Ruimte tussen de sporen opvullen om ballast uit te sparen, ik doe dit met stukjes karton
Ballast verdelen tussen de twee sporen en de zijkanten ook voorzien van een extra ballastlaagje, dit maakt de originele helling van de ballast minder scherp.
Verlijmen met verdunde houtlijm en drupje dreft, ik spuit eerst de sporen en ballast nat met een vernevelbusje, Kruidvat 50cent dit ol de capillaire werking te stimuleren wat wil zeggen als het nat is loopt de verdunde lijm er beter door en blijft ee niet opliggen.
Als dit droog is ( voelen is de boodschap ) tweede laag roest op de sporen met de airbrush, hierdoor krijg je ook een mooie waas over het geheel.
Drybrush van de ballast, dit deed ik met wit maar met grijs is het nog mooier, vooral de ballast tussen de sporen doen krijg je het effect van vele steentjes ipv uniform gekleurde ballast
Met zwart doe ik tussen de railstaven een wash om het roest te temperen dus veel water en enkele druppels zwart , nadien kan je nog vet en oliesporen nabootsen door gewoon hier en daar onverdunde zwarte verf aan te brengen met fijn penseel tussen de sporen gewoon een vlekje maken.
Tussen de stappen door kan je best de rails proper maken met niet pluizende doek.
Moest je nog vragen hebben stel gerust, de verf roest is van valleyo modelair en noemt roest dus daar kan je niet in missen.
Groet Tom