Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Startset Modeltrein Hondekop

Gestart door Marty01 zondag 17 april 2011, 20:45:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Startset Modeltrein Hondekop
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Startset Modeltrein Hondekop
Dag iedereen.

Ik ben Marty. En ik ben nieuw op dit forum. Ik heb me aangemeld om tips te krijgen voor het beginnen van een modelbaan. Goed. Nu heb ik een modelbaan- en trein gevonden, nu wilde ik weten of dit wat ik mee stuur een goed begin is.
Hier is de link: http://link.marktplaats.nl/439004137

Graag laten weten of het een goed begin is voor startset.

Groet;

Marty
Re:Startset Modeltrein Hondekop
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Startset Modeltrein Hondekop
Simpel begin en het rijd. Het rijd echter op 2-rail. Echter vinden dit veel 'rotzooi'. Het mooiste wat de meesten hier vinden is en blijft marklin.

Wij hier op het forum rijden vooral op marklin, oftewel 3-rail. Een nieuwe digitale startset kost helaas voor marklin al gauw zoon 200-300 euro. Ga voor jezelf eens na wat de eisen zijn die je wil en plaats deze hier, dan kunnen we je vooral verder helpen!
Re:Startset Modeltrein Hondekop
Lid sinds: 2006

offline
Re:Startset Modeltrein Hondekop
Hummm....Loop het forum is een beetje door voordat je met 2 rail in zee gaat Marty.

groetjes Huib.
Re:Startset Modeltrein Hondekop
Dit is behoorlijk oud spul Marty en in veel opzichten ook verouderd.
Heeft overigens geen bal met tweerail of drierail te maken. Als dat je nog niets zegt begin dan bijvoorbeeld eens hier te lezen.
http://encyclopedie.beneluxspoor.net/index.php/E02_-_Algemene_informatie
Re:Startset Modeltrein Hondekop
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Startset Modeltrein Hondekop
Ik weet niet wat je "eisen" zijn, maar voor zeg eens 100 euro, kun je al een start maken op modelspoorgebied. Je kunt bijvoorbeeld een
partijtje rails kopen, een eenvoudig locje met wat wagons, een trafo, en rijden maar! Daarna gewoon veel leren, uitvinden, ontdekken, vragen en uitbreiden!
Zo zijn we allemaal begonnen!

Roy
Re:Startset Modeltrein Hondekop
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Startset Modeltrein Hondekop
Even snel gezocht, en vond dit:

http://link.marktplaats.nl/440398586

weet niet wat die persoon ervoor wil hebben, maar je hebt iig c-rails (robuust, dus gaat niet zo snel stuk). En een loc die alvast een deltadecoder
heeft. Als je dan over een tijdje overstapt naar digitaal, kun je deze loc alvast gebruiken zonder ombouwen!

Roy
Re:Startset Modeltrein Hondekop
De advertentie is heel slecht Nederlands, wees voorzichtig !!!!!
Zorg er voor dat je een adres hebt en verifieer het voordat je geld overmaakt.
Re:Startset Modeltrein Hondekop
Citaat van: RoWi op zondag 17 april 2011, 21:39:32
Even snel gezocht, en vond dit:

http://link.marktplaats.nl/440398586

weet niet wat die persoon ervoor wil hebben, maar je hebt iig c-rails (robuust, dus gaat niet zo snel stuk). En een loc die alvast een deltadecoder
heeft. Als je dan over een tijdje overstapt naar digitaal, kun je deze loc alvast gebruiken zonder ombouwen!

Roy

Zijn vraag prijs was 85,00 staat bij zijn overzichten met startsets..... :D

Je kan ook is naar een willekeurige treinenwinkel gaan,soms heeft men daar ook wel is een leuke

aanbieding waar ze vanaf willen.

Mvg: Alex  (die ook is een 2 rail systeem had , maar snel weer terug naar 3 rail is gegaan).
Re:Startset Modeltrein Hondekop
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Startset Modeltrein Hondekop
Ten eerste: welkom op het forum :).

Ik ben ook even voor je gaan zoeken en voor net geen 100 Euro (? 99,95) heb je al een nieuwe Märklin-startset met een stoomlocje (met digitale decoder), twee wagons, rails, afstandsbediening en stroomvoorziening. Kijk maar eens hier: klik. Deze kun je gewoon bestellen in een treinenwinkel. Hierdoor heb je ook gewoon de volle Märklin-garantie.

Wil je iets meer? Kijk dan ook eens hier naar:
M. 29182 - ? 179,95
M. 29450 - ? 299,95
M. 29539 - ? 349,95
M. 29791 - ? 399,95

Er zijn nog wel meer startsets verkrijgbaar, maar dit is even een klein overzicht van de actuele Märklin-startsets met een relatief lage prijs. Je hebt namelijk ook startsets van over de ? 1000,-.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Startset Modeltrein Hondekop
Ik zou als jou was deze set niet kopen. Als ik naar je profiel foto kijk zie ik dat je al een loc hebt?? Aan de koppeling te zien zou dit Marklin zijn. Zit er een sleper onder de wielen? Zoja, een Marklin startset kopen. Misschien tweede hands. Of op de beurs. Je kan in deze gevallen goedkoper rail proberen in de slaan met en mobile station 1 en een loc. Misschien nog wat wagons, ik denk dat je dan nog oder de 200 euro zit??
Re:Startset Modeltrein Hondekop
Op Ebay.de en misschien andere sites, staat de Marklin 29750 "brandweerlocomotief". Deze is met een een MS en een mooi baan om te beginnen.

groeten minitreintje/Dylan
Startset Piko
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Startset Piko
Dag modeltreinvrienden.

Ik heb me hier toch een mooie startset gevonden!! Die andere startset op Marktplaats was inderdaad echt niets!! Nu heb ik van een vriend op school deze link gekregen: www.conrad.nl daar kun je echt de mooiste treinen vinden voor weinige prijzen! :D :P Zo vond ik dus ook deze startset:http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTI4NTg5NTMwNzM=?direkt_aufriss_area=SHOP_B2C_TAB_HOBBY&~template=PCAT_AREA_S_browse&p_page_to_display=&catalogs_sub_id=sub3&aktiv=3&navi=oben_1

Ik hoop dat dit een goed begin is.
Gelukkig heeft mijn vader nog een bijpassende wagon van vroeger, die er vastwel bij zou passen.
Ik hoop dat dit een leuke trein is.

Groet;

Marty
Re:Startset Modeltrein Hondekop
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re:Startset Modeltrein Hondekop
Hallo.

Nou ik heb me terug getrokken uit de droom van de Hondekoptrein van Marktplaats.
Nu heb ik een veel mooiere en betere trein gevonden!!

Groet;

Marty
Re:Startset Piko
Lid sinds: 2010

offline
Re:Startset Piko
Maar die link werkt niet.... Kan je misschien een artikelnummerr van Piko geven?

groeten minitreintje/Dylan
Re:Startset Piko
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Startset Piko
De link werkt inderdaad niet. Toch zou ik als ik jou was kiezen voor een startset van Märklin. Daar zul je nooit spijt van krijgen en je kunt het later altijd uitbreiden (ook met 3-rail-modellen van andere merken). Märklin is niet voor niets de nummer 1 modeltreinen-fabrikant ;). Zeker ook de Märklin-bedieningsapparatuur en de oersterke, makkelijke, maar toch erg mooie Märklin C-rails (staat voor click-rails (heel simpel in elkaar te klikken)) zijn aan te raden als je gaat beginnen met deze hobby. Daarnaast zijn dus de Märklin-locomotieven en wagons van een goede kwaliteit en zijn de startsets heel compleet. Märklin is niet het goedkoopste merk, maar zeker wel goed. Je zult er nog jaren plezier van hebben.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Startset Piko
Lid sinds: 2010

offline
Re:Startset Piko
Of koop een goedkope Marklin startset C-rail en dan een overgangsrail naar M-rail die zijn zeer goedkoop...


groeten minitreintje/Dylan
Re:Startset Piko
Spoorman
gast

Re:Startset Piko
De link werkt inderdaad niet. Toch zou ik als ik jou was kiezen voor een startset van Roco. Daar zul je nooit spijt van krijgen en je kunt het later altijd uitbreiden (ook met 2-rail-modellen van andere merken). Roco is niet voor niets de nummer 1 modeltreinen-fabrikant ;). Zeker ook de Roco-bedieningsapparatuur en de oersterke, makkelijke, maar toch erg mooie Roco geoLine rails zijn aan te raden als je gaat beginnen met deze hobby. Daarnaast zijn dus de Roco-locomotieven en wagons van een goede kwaliteit en zijn de startsets heel compleet. Roco is niet het goedkoopste merk, maar zeker wel goed. Je zult er nog jaren plezier van hebben.

M.v.g.

Ben (Spoorman) ;)
Re:Startset Piko
Lid sinds: 2010

offline
Re:Startset Piko
 :D Copy ===> Paste  :D


groeten minitreintje/Dylan
Re:Startset Piko
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Startset Piko
Citaat van: Spoorman op dinsdag 19 april 2011, 19:52:15
De link werkt inderdaad niet. Toch zou ik als ik jou was kiezen voor een startset van Roco. Daar zul je nooit spijt van krijgen en je kunt het later altijd uitbreiden (ook met 2-rail-modellen van andere merken). Roco is niet voor niets de nummer 1 modeltreinen-fabrikant ;). Zeker ook de Roco-bedieningsapparatuur en de oersterke, makkelijke, maar toch erg mooie Roco geoLine rails zijn aan te raden als je gaat beginnen met deze hobby. Daarnaast zijn dus de Roco-locomotieven en wagons van een goede kwaliteit en zijn de startsets heel compleet. Roco is niet het goedkoopste merk, maar zeker wel goed. Je zult er nog jaren plezier van hebben.

M.v.g.

Ben (Spoorman) ;)

>:-D >:-D >:-D

Alleen klopt 1 ding niet: Roco is niet de nummer 1, dat is Märklin (nr. 1 = marktleider).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Startset Piko
Lid sinds: 2010

offline
Re:Startset Piko
Het is wat Ben zegt :-) koop dan liever een Roco-startset en dan wel een digitale. Een Multimaus is beter uitbreidbaar dan het systeem van Piko.  Goed het is wel een beetje vreemd om het op een 3-railforum voor te leggen ;) Voor veel informatie over het bouwen van een modelbaan kan je vinden in de Encyclopedie en hier in de 3rail-wiki.

Groeten Ronald.
Re:Startset Piko
Spoorman
gast

Re:Startset Piko
Citaat van: RMW op dinsdag 19 april 2011, 19:57:39

>:-D >:-D >:-D


Zo zie je maar nu je mijn reactie leest hoe belachelijk jou bijdrage is. Je geeft nauwelijks een echt advies behoudens dat het in ieder geval van het merk Marklin moet zijn. Marty kan er helemaal niets mee.

Gr, Ben.
Re:Startset Piko
Remie
gast

Re:Startset Piko
Hoi,
Wij weten niet welke set je bedoeld. Misschien kan je weer naar je set op Conrad kijken. Dan moet je aan de rechter kant van de pagina kijken, daar staat durende productlink oid als het goed is. Kopieer de link die er bij hoord, en wij kunnen het zien.
Wat andere zeggen is waar, je kan beter een van de betere merken kopen ( Marklin, roco en ik denk ook fleischmann). Daar zal je over 10 jaar nogsteeds iets aan hebben. Mijn eerste trein daar heb ik na (nu exact) 10 jaar nogsteeds iets aan. De trafo gebruik ik voor de verlichting, en loc is nog steeds goed!
Re:Startset Piko
Nameless
gast

Re:Startset Piko
Goed punt Ben. Ik was van plan de tekst aan te passen naar PIKO, maar jij maakte je punt al twee reacties later dmv Roco, scheelt mij weer type werk :thumbup: >:-D

@Marty: graag even linkje fixen ja, kunnen we meekijken :)
Re:Startset Piko
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re:Startset Piko
Dag iedereen.

De link werkt inderdaad niet.  :| :O Als je naar www.conrad.nl gaat, dan op hobby  klikt en dan op modelspoor en dan startsets schaal Z en dan is het de stoomtrein met de 2 groene wagonnetjes.
Ik hoop dat ik nu wel kan laten zien welke trein ik wilt hebben. Als er nog andere treinen gevonden worden in andere schalen, waarvan jullie denken: Dat is echt iets voor Marty, laat het me weten!!!:D


Groet;

Marty
Re:Startset Piko
Lid sinds: 2010

offline
Re:Startset Piko
Hallo Marty,

Ik krijg het gevoel dat niet goed weet waar je mee wil gaan beginnen. Met de beschrijving die je geeft is de startset niet te vinden. Dus zoek hem even op dan zie je als je bij de beschrijving van het artikel kijkt aan de rechterkant "directe productlink" staan. Klik er op en je krijgt een scherm met een directe link naar het product. Kopieer deze link en zet deze in de post neer. Anders werkt het niet.

Nog even over de startset: In welke schaal wil je nu gaan rijden? H0 en Z zijn verschillende schalen :) En weet je wel waar je aan begint als je voor Z kiest? Je geeft aan dat je vader nog oude wagons heeft. Zijn die dan ook in de schaal Z?

Wil je digitaal of analoog gaan rijden. Een goedkope analoge H0-startset heb je al voor onder de 100 euro. Een digitale H0-startset (met bijvoorbeeld de Roco Multimaus) heb je al voor 160 - 190 euro. Dan kan je direct digitaal beginnen. Marklin zal ook wel wat beginnersset in zijn assortiment hebben als je daar mee wil rijden.


Daarnaast kan je beter een startset kopen in de gewone treinenwinkel. Mochten er problemen zijn dan kan je altijd terug naar de winkel en hoeft je niet je complete set op eigen kosten terug te sturen. Daarnaast kan je in de winkel uitleg krijgen over de verschillende systemen. Daarnaast is Conrad niet echt goedkoop met startsets.


Groeten Ronald.
Re:Startset Piko
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Startset Piko
Citaat van: Spoorman op dinsdag 19 april 2011, 21:02:04Zo zie je maar nu je mijn reactie leest hoe belachelijk jou bijdrage is. Je geeft nauwelijks een echt advies behoudens dat het in ieder geval van het merk Marklin moet zijn. Marty kan er helemaal niets mee.

Ik geef mijn mening en meningen zijn nooit objectief. Ik weet alleen wel dat Märklin veel beter is dan Piko. En Ben: ook als je parafraseert heb je een bronvermelding nodig :D.


Citaat van: Marty01 op woensdag 20 april 2011, 07:02:13
Startsets schaal Z

Zeker als je net gaat beginnen zou ik eerder de schaal H0 adviseren. Schaal Z is namelijk wel erg klein. Even als voorbeeld: een BR 24 stoomloc van Märklin is in schaal Z 82 mm lang. In H0 is deze locomotief 19,4 cm lang. Als we even kijken naar een ander voorbeeld, dan zie je goed het verschil:



De afbeelding toont de volgende schalen van groot naar klein: G, 0, S, H0, N en Z.

Bovendien kun je voor de schaal H0 (= 1:87) veel meer locomotieven, wagons, gebouwen, figuren, details, etc. krijgen, aangezien het de meest verkochte schaal is.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Startset Modeltrein Hondekop
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:Startset Modeltrein Hondekop
Citaat van: Marty01 op dinsdag 19 april 2011, 17:11:13
Hallo.

Nou ik heb me terug getrokken uit de droom van de Hondekoptrein van Marktplaats.
Nu heb ik een veel mooiere en betere trein gevonden!!

Groet;

Marty

Vertel, vertel! Wat is het geworden?

EDIT: Ah, deze denk ik: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=29474.msg514219#new
Re:Startset Piko
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:Startset Piko
De meeste bedrijfszekerheid, dus de minste storingen, is stroomafname door middel van de derde rail in het midden. Dat levert het meeste speelplezier en je kunt alle railfiguren leggen die je maar wilt. Een keerlus kun je bijvoorbeeld niet zomaar maken met 2-railsystemen. Het drierailsysteem wordt alleen door Märklin gemaakt (tegenwoordig). Er zijn veel fabrikanten die locomotieven maken die op het drierailsysteem van Märklin rijden. Daarom zou ik in jouw geval gaan voor een startset van Märklin (C-rails) en dan later bijvoorbeeld die mooie Hondekop van Piko kopen voor drierail. Daar hebben veel mensen hier op het forum goede ervaringen mee heb ik gelezen.
Re:Startset Piko
Veritas
gast

Re:Startset Piko
Marty

Je kan ook naar

www.beneluxspoor.net

surfen

en daar je vraag stellen.
Dat is meer gericht op 2 rail.
Re:Startset Piko
Lid sinds: 2007

online
Re:Startset Piko
Marty zal deze wel bedoelen.
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=247833

Kijk, we kunnen van alles en nog wat beweren, maar ik kan Marty nog best begrijpen. Piko is wat eenvoudig, maar ook behoorlijk degelijk. Zo'n analoge startset met lokje en twee wagens doet dan 60 euro (en Conrad is niet de goedkoopste). Bij Märklin of Roco is zoiets drie duurder en zeker niet drie keer beter. Een Piko startset met een serieuzere trein (BR189 goederentrein of zoiets) is nooit duurder dan 130 euro, digitaal 180 euro. Dat is een prijs-kwaliteitverhouding die geen enkel merk evenaart.

Als Marty niet erg veel geld heeft en gewoon lekker met treinen wil rijden, dan sluit Piko denk ik beter bij zijn wensen aan dan Märklin of Roco. De tijd van superuitgebreide en toch betaalbare startsets is bij Roco helaas ook voorbij.
Re:Startset Piko
Lid sinds: 2010

offline
Re:Startset Piko
Als je wilt beginnen met de hobby, kun het best een marklin roco of fleischmann startset nemen. je kunt ze makkelijk uitbreiden en zijn van merken die er bekend om staan goede kwaliteit af te leveren. het enige is dat je met fleischmann of roco(gelijkstroom) niet marklin locomotieven kunt gebruiken. Wagonnetjes moet je eerst voorzien van geisoleerde wielen. Dus als je voor marklin kiest kun je met een aantal locomotieven van roco rijden(de wisselstroom producten) en marklin. ook kun je eigenlijk alle wagonnetjes van h0 op je baan zetten.

dus als je een leuk begin set wilt zou ik voor een voor marklin goedkoop setje gaan, de lokjes zijn vaak al digitaal waardoor je ze ook later als je met meerdere treinen wilt gaan rijden kunt gebruiken.

waar dit gigantische verhaal dus op neerkomt is dat je voor het begin beter kunt kiezen tussen roco fleischmann en marklin. maar welke van de 3 kun je het best bij een treinenwinkel vragen aangezien die het meeste voorbij zien komen!

even voorbeeldje van een marklin set de 29155, 130 euro 3 wagonnetjes een diesel lokje, besturing en naast je rondje ook een wissel met rails om een wagon op te zetten!

Mvg

Mathijs
Re:Startset Piko
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Startset Piko
Ik zal nog even wat goedkopere opties van Märklin (schaal H0) herhalen.

Let op: dit is slechts een deel. Je kunt nog veel meer krijgen, ook voor relatief lage prijzen. Het mooie van deze sets is dat alles digitaal is, 3-rail is (dus goede stroomvoorziening), je het later ook kunt uitbreiden met 3-rail-locomotieven en wagons van bijvoorbeeld Märklin, Roco en Fleischmann en dat je alle Märklin C-rails (en met overgangsrail ook M-rails en K-rails) erop kunt aansluiten, om een grote modelbaan te maken:

M. 29163 - ? 99,95
M. 29182 - ? 179,95
M. 29756 - ? 189,95
M. 29450 - ? 299,95
M. 29539 - ? 349,95
M. 29791 - ? 399,95


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Startset Piko
Lid sinds: 2008

offline
Re:Startset Piko
Citaat van: RMW op woensdag 20 april 2011, 16:00:11
Ik zal nog even wat goedkopere opties van Märklin (schaal H0) herhalen.

Let op: dit is slechts een deel. Je kunt nog veel meer krijgen, ook voor relatief lage prijzen.


M. 29163 - ? 99,95
M. 29182 - ? 179,95
M. 29756 - ? 189,95
M. 29450 - ? 299,95
M. 29539 - ? 349,95
M. 29791 - ? 399,95

Dit zijn helemaal geen lage prijzen maar gewone, doodordinaire adviesprijzen !
Kijk je even verder en dan zie je op Ebay:

29539 voor 289,90 Euro
29791 voor 329,99 Euro

Dit hoor je ook te weten, je komt per slot van rekening hier voor advies.
Kan je altijd zelf nog beslissen.


Re:Startset Piko
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Startset Piko
Citaat van: huub op woensdag 20 april 2011, 17:34:12
Citaat van: RMW op woensdag 20 april 2011, 16:00:11
Ik zal nog even wat goedkopere opties van Märklin (schaal H0) herhalen.

Let op: dit is slechts een deel. Je kunt nog veel meer krijgen, ook voor relatief lage prijzen.


M. 29163 - ? 99,95
M. 29182 - ? 179,95
M. 29756 - ? 189,95
M. 29450 - ? 299,95
M. 29539 - ? 349,95
M. 29791 - ? 399,95

Dit zijn helemaal geen lage prijzen maar gewone, doodordinaire adviesprijzen !
Kijk je even verder en dan zie je op Ebay:

29539 voor 289,90 Euro
29791 voor 329,99 Euro

Dit hoor je ook te weten, je komt per slot van rekening hier voor advies.
Kan je altijd zelf nog beslissen.

Dat zijn inderdaad de adviesprijzen, maar voor Märklin zijn ze niet echt hoog. Je moet wel weten dat je bij een dealer altijd terecht kunt voor garantie en advies, bij Ebay en dat soort internetsites niet.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Startset Piko
Lid sinds: 2023

offline
Re:Startset Piko
Citaat van: RMW op woensdag 20 april 2011, 17:50:06
Dat zijn inderdaad de adviesprijzen, maar voor Märklin zijn ze niet echt hoog. Je moet wel weten dat je bij een dealer altijd terecht kunt voor garantie en advies, bij Ebay en dat soort internetsites niet.

M.v.g.

Maikel (RMW)

Maikel,

Ik heb jouw posts hieronder eens doorgelezen en ook die in het CS 2 draadje. Ik heb wel geconcludeerd dat je Märklin-fan bent, maar het gaat er sterk op lijken dat je aandelen hebt !!

Alphons
Re:Startset Piko
Lid sinds: 2010

offline
Re:Startset Piko
Het beste is gewoon als hij even op www.marklin.nl gaat en dan naar product zoeken dan als optie neemt h0 en startset. dan komen vrijwel alle startsets voorbij waarbij veel meer setjes voorbij komen voor tussen de 80 en 140 euro voor een leuk begin setje.

Mvg,

Mathijs
Re:Startset Piko
Lid sinds: 2010

offline
Re:Startset Piko
Zolang Marten niet reageert is het gissen :)

Goed op zijn website, zie zijn profiel, staat het volgende:

Citeer
Ik heb ze wel, maar omdat we gebrek aan ruimte hebben, staat de Thalysbaan nog ergens in een kast dicht in de doos!! :-( Maar.... Ik ben er wel voor aan het sparen. Ik wil later een GROTE modelbaan hebben in mijn schuurtje en in de tuin. De schaal van die treinen zal ong. zijn: 1:8. Appie Baantjer, die jullie wellicht kennen,(inmiddels overleden) had ook modeltreinen in zijn tuin. En een deel van zijn erfenis ging ook naar (de echte) treinen. Want hij hield er ook heel veel van!! Zoals jullie al weten, ben ik dus druk aan het sparen voor Modeltreinen met een hoofdletter M!!:-)

Dus is de vraag: wat wil Marten nu... We kunnen wel 100 dingen aandragen maar denk dat Marten even zelf moet aangeven wat hij wil...

Groeten Ronald.
Re:Startset Piko
Lid sinds: 2008

offline
Re:Startset Piko
Citaat van: RMW op woensdag 20 april 2011, 17:50:06
Citaat van: huub op woensdag 20 april 2011, 17:34:12
Dit zijn helemaal geen lage prijzen maar gewone, doodordinaire adviesprijzen !
Kijk je even verder en dan zie je op Ebay:

29539 voor 289,90 Euro
29791 voor 329,99 Euro

Dit hoor je ook te weten, je komt per slot van rekening hier voor advies.
Kan je altijd zelf nog beslissen.

Dat zijn inderdaad de adviesprijzen, maar voor Märklin zijn ze niet echt hoog. Je moet wel weten dat je bij een dealer altijd terecht kunt voor garantie en advies, bij Ebay en dat soort internetsites niet.


Dat klopt ook weer niet want op Ebay.de zitten ook gewone (MHI) dealers.
Kan je op de M*site opvragen.
Verder zijn de 'lage' M*prijzen hier nog een heel stuk lager ........

Re:Startset Piko
Lid sinds: 2008

offline
Re:Startset Piko
als die jongen met zijn budget een piko set wil
waarom dan met M prijzen komen
geef dan gewoon piko prijzen
de 3 grote merken(FL is nu trouwens gewoon ROCO)kan hij later dan op beurzen met gebruikt of aan bieding uitbreiden
het gaat er toch om dat er weer een modelspoor liefhebber bijkomt
en als hij hier en/of elders voor info komt over een merk geef die dan zoals gevraagd maar jaag hem niet van de hobby door met prijzen boven zijn budget te komen
dat is geen kritiek maar een opmerking
Re:Startset Piko
Lid sinds: 2010

offline
Re:Startset Piko
dat bedoelde ik inderdaad al te zeggen, alleen de bovenstaande reacties even ontkrachten dat er meer startsets te koop zijn van M*. verder kan ie ook piko nemen natuurlijk, maar probeer alleen te laten zien dat de piko sets qua prijs niet veel schelen van de kleine M* startsets..

Mvg,
Re:Startset Piko
Freak
gast

Re:Startset Piko
Hallo Marty,

Heb je al een modeltrein. Zo nee waar wil je mee aan de slag 2-rail of 3-rail ?.

Mvg,
Peter
Re:Startset Piko
Remie
gast

Re:Startset Piko
Citaat van: nero op woensdag 20 april 2011, 19:00:13
als die jongen met zijn budget een piko set wil
waarom dan met M prijzen komen
geef dan gewoon piko prijzen
de 3 grote merken(FL is nu trouwens gewoon ROCO)kan hij later dan op beurzen met gebruikt of aan bieding uitbreiden
het gaat er toch om dat er weer een modelspoor liefhebber bijkomt
en als hij hier en/of elders voor info komt over een merk geef die dan zoals gevraagd maar jaag hem niet van de hobby door met prijzen boven zijn budget te komen
dat is geen kritiek maar een opmerking

Ik denk dat het juist goed is om iets langer door te sparen en top kwaliteit hebben dan sneller kopen, en kwantiteit te hebben. Dit doe ik ook altijd. Ik zie dat hij 14 is, dit was ik twee jaar geleden. Ik heb toen sets gekocht zoals de marklin ice 2 startset, 239 was die, dus ik zou ff hard sparen en iets leuks kopen, dan nu meteen kopen en na een jaar bale van de kwantiteit.

Ik weet niet hoe jij aan je geld komt, maar als je 14 bent kan je al folders lopen om zo geld (voor je treinen) te verdienen. Het is niet veel dat je krijgt, maar wel iets.
Maar zelf kiezen!! :thumbup: ;) :thumbup:
Ik denk dat ik wel een begin heb
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Ik denk dat ik wel een begin heb
Dag iedereen.

Enkele dagen geleden heb ik een oproep gedaan, omdat ik niet wist hoe ik moest beginnen met een startset. Ik denk dat ik nu wel enkele dingen gevonden heb. De desbetreffende treinen zijn van Piko, maar ik vindt dat ik zelf mag beslissen met welk merk ik wil beginnen!!:D

Dit is de 1e link
Ik hoop dat hij het doet!!:-) Dit is de 2e link
En dit is de 3e link

En als laatste de 5e link   (Ik kan altijd nog kijken voor tussenrijtuigen!!:D)

Ik hoop dat ik hier iets mee kan, en dat ik hier over een tijdje een begin mee kan maken!! Want ik wil nu wel echt eens beginnen. En opzich maakt het mij niet uit wat het beginmerk is (in dit geval Piko) zolang het maar mooi is en ik het goed kan gebruiken.


Edit Gerard: links ingekort in de hoop dat het nu een beetje leesbaarder is geworden
Re:Ik denk dat ik wel een begin heb
Misschien gewoon eens lekker binnen lopen in een modelspoorzaak een goed idee ?
Re:Ik denk dat ik wel een begin heb
Hoi Marty,

Je bent wel enthousiast, maar je hebt nou 3 x een verschillend draadje geopend als je startsets hebt gevonden, dat is niet erg handig want dan weten mede-forummers niet goed wat er gebeurt.
Je vraagt ze iets, ze geven antwoord en vervolgens horen ze niks meer en jij opent weer een andere draad.

Je kan het beter bij hetzelfde draadje houden.

Maar voordat je iets gaat kopen, moet je misschien eens heel goed nadenken over wat je nou eigenlijk wil. De meeste zullen er niet over vallen hoor, maar in deze draad stel je allemaal startsets van 2-rail voor en je zit op een 3-rail forum. Dan loop je het risico dat mensen je niet antwoorden.

Denk nou eerst eens goed na wat je wil en doe wat veritas hierboven jou adviseert.
Ga eens een middag naar een modelspoorzaak en laat je voorlichten.

Alphons

Re:Ik denk dat ik wel een begin heb
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Ik denk dat ik wel een begin heb
...of neem eens contact op met een mede-modeltreinofiel, en klets eens een poosje over al je vragen. Of kom eens naar de chat?

Roy
Re:Startset Modeltrein Hondekop
Edit Gerard: 3 topics met en over hetzelfde onderwerp samengevoegd.
Re:Startset Modeltrein Hondekop
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Startset Modeltrein Hondekop
Hey Marty,

Weet wel waar je aan begint! Wat voor jouw vooral zeer goed zou zijn, een eenvoudig en betrouwbaar systeem. Een 2-rail baan is niet altijd even betrouwbaar, en als je bijvoorbeeld een keerlus wilt krijg je al electronica gedonder. Dit heb je allemaal niet met het 3-rail systeem, oftewel marklin.

Prijs is kwaliteit, niet dat piko slecht is! (heb zelf ook piko treinen, maar dan voor 3 rail)

Ps. er staat ook een marklin startset in het verkoophoekje!
Re:Startset Modeltrein Hondekop
Heren,
Ook al is dit een 3Railforum dan heeft het geen enkele zin om al het 2Rail systeem af te kraken en af te doen als "rotzooi".
Misschien ben ik bevoorrecht als 2Railer dat mijn baan probleemloos rijdt.
Welliswaar is mijn baan analoog en niet digitaal zoals, ook hier, word opgedrongen.
Het enige wat deze jongen wil is goede informatie en tot op heden heeft hij deze nog niet gehad.
Alles wat hier gezegd is dat hij vooral Märklin MOET nemen en anders niks.
De enige die wat zinnigs gezegd hebben zijn Veritas en Alphons.
Mijn raad in deze is precies wat zij ook zeggen, ga te rade bij: modelspoorzaken, clubs, lectuur, enz.

Grt, ronald.
Re:Startset Modeltrein Hondekop
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Startset Modeltrein Hondekop
Hey Ronald,

Het is absoluut niet mijn bedoeling om 2-rail af te kraken, als ik opnieuw zou beginnen zou ik twijfelen om nie voor 2-rail te gaan, net een beetje meer realistischer. Echter denk ik dat 3 rail iets minder problemen geeft, zoals keerlussen etc, net dat ene betrouwbaarder.

Vooral het advies wat Ronald geeft, ga naar een modelspoorzaak/clubs!