Potvolkoffie, het is zover.
Mijn laatste bericht (in men eigen topic dateert van 2011

)... Ik heb toch wat pagina's moeten afzoeken alvorens ik het gevonden had.
Een kleine update over wat er allemaal veranderd is...
De vorige modelbaan heb ik helaas moeten afbreken, het was tijd om op eigen benen te staan. Huisje gekocht, vriendin leren kennen, huisje verkocht, samen met haar huisje gekocht en al 5 maand (op 4 dagen na) fiere papa. (en een dag telt maar 24u

)
De zolder van ons nieuwe huis is dubbel zo groot, maar bevat ook dubbel zoveel rommel jammergenoeg, echter, met dank aan wat forumleden de draad terug opgenomen en een heleboel C-rails aangekocht. (de M-rails staan te koop, naar het schijnt wat duur, maar onderhandelen is zeker mogelijk)
Een ecos 50000, een boel C-rails, rosoft wissel decoders en s88 met diode truc zijn in men bezit en de eerste rails zijn geprepareerd voor bezetmelding. welliswaar puur als test want het is allemaal nieuw. (en een hoop gepruts)
De wiki, goh dankuwel guys voor de wiki! al heel wat geleerd over blokken en secties!!!
Wat voor mij momenteel nog niet echt duidelijk is:
1: de diode truc is voor een lekstroom op de terugmeld rail te zetten? zodanig een wagon (zonder sleper) ook gedetecteerd wordt?
2: ik heb nu 3 terugmeldcontacten, maar krijg het voorlopig niet aan de praat om te zeggen tegen de ecos: als je op contact 2 komt, stop dan op contact 3(de stopsectie). Moet ik simpelweg rijwegen/wisselstraten hiervoor gebruiken?
Het zal traag en gestaag worden, maar hopelijk kan ik toch af en toe een update plaatsen
Good to be back met een eigen baantje. (een foto volgt nog, beloofd!)
grtz,
Jos