Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

marklin kraan 7051

Gestart door eggerbahn zaterdag 16 april 2011, 22:01:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
marklin kraan 7051
eggerbahn
gast

marklin kraan 7051
probleem met dit nostalgische ding . Wanneer ik de hefmagneet of de grijper wil gebruiken gaat het licht in de cabine uit , ook doet hij maar een beweging open of aantrekken bij de magneet en vrij heet worden . Alles is goed aangesloten . Misschien als ik al eens wist hoe ik de cabine kan open krijgen dat ik het euvel kan verhelpen . Als iemand hier raad mee weet laat het me dan weten . MVG Danny
Re:marklin kraan 7051
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re:marklin kraan 7051
Eggerbahn,
Gebruik de zoek funtie, vul in; schema 7051 en kom je o.a dit draadje tegen, forum.3rail.nl/index.php?topic=10027.msg155822#msg155822
Volgens dit schema klopt het dat de lamp en magneet / grijper een relatie met elkaar hebben. Ook langdurig gebruik geeft warmte ontwikkeling met risico doorbranden bij langdurig actief gebruik magneet.
m vr gr Cees
Re:marklin kraan 7051
linuxer
gast

Re:marklin kraan 7051
Citaat van: eggerbahn op zaterdag 16 april 2011, 22:01:55
Misschien als ik al eens wist hoe ik de cabine kan open krijgen dat ik het euvel kan verhelpen.

Hoi, van de gekartelde stang die door de cabine loopt het schroefje aan het uiterste puntje uitdraaien zodat je de stang uit de cabine kan kantelen/trekken. Dan het dak voorzichtig naar achtere schuiven en klaar is kees (Danny in jouw geval).
Re:marklin kraan 7051
linuxer
gast

Re:marklin kraan 7051
Citaat van: Cees B op zondag 17 april 2011, 20:47:42
Volgens dit schema klopt het dat de lamp en magneet / grijper een relatie met elkaar hebben. Ook langdurig gebruik geeft warmte ontwikkeling met risico doorbranden bij langdurig actief gebruik magneet

Ik zou natuurlijk het lampje afzonderlijk van de magneet kunnen laten branden. Maar iets zegt me dat Marklin dit bewust zo heeft gemaakt om de kans op inbranden van de contactring onder de cabine te verkleinen. Wat denk jij Cees? (of andere die een mening hebben).
Re:marklin kraan 7051
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re:marklin kraan 7051
Hoi,

Volgens mijn (bescheiden) mening brand de lamp bij ingeschakelde magneet, zodat je weet dat de magneet aan staat, en er op kan letten, dat deze niet te lang belast wordt. Als de magneet te lang aan staat, is de kans op doorbranden aanwezig. Misschien kan de gebruiksaanwijzing hier nog opheldering over geven.

M.v.g. Marcel