Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm, hulp gezocht voor bovenste laag

Gestart door br 86 132 donderdag 14 april 2011, 23:22:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm, hulp gezocht voor bovenste laag
Hoi

Nadat een paar mogelijk heden om mijn baantje uit te breiden te zijn afgekeurd. Ga ik nu gewoon het beste uit de ruimte proberen te halen die ik bezit. 200 cm bij 120 cm.

Links onderin zit een gat van 20 bij 30.

20cm
-------
------- 30 cm
-------

mijn huidige plan. plaatje 1

Dit ontwerp heb ik al een tijdje en ik ben er een beetje op uitgekeken.

Tijd voor wat anders.

1 probleem. Ik mag tot oktober niks kopen. Ik moet van mijn ouders sparen voor mijn rijbewijs.

Dus ik kan ook geen extra rails kopen.

Rails die aanwezig is

24064--02x
24094--10x
24172--27x
24188--25x

24115--02x
24130--57x
24206--04x
24215--04x
24224--04x
24230--10x

24611--02x
24612--02x
24671--02x
24672--02x

24978--02x
24997--01x
24994--01x

In oktober kan ik eurospoor leegkopen :D

Het liefste heb ik een zo groot mogelijk station.
Opstelruimte voor 5 locs + wagons.

Meerdere lagen kan wel maar tussen de onderste en de bovenstelaag kan max 20 cm zitten ivm het dak.

Ik had al even rond gekeken op het forum naar vergelijkbare banen in deze ruimte.

Ik wil graag met 2 treinen tegelijk rijden. Dus dubbel spoor.

Er is geen scenery daar hoef je geen rekening mee te houden dat komt later wel.

Omdat ik in een hoek zit kan ik er maar vanaf 1 kant bij.

Daarom zou ik geen wissels willen hebben waar ik niet normaal bij kan.

mvg,

Leon

p.s. mijn andere draadje

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=28525.0

Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Ik heb voor jou een plan met 2 niveaus en een brug alleen kom ik 1 spoortje te kort: Marklin 24077, misschien dat je dat zelf op maat kan zagen? Je kan ook een schaduwstation aanleggen maar je hebt niet zoveel rails. Ik zit daar beperkt door een tekort aan R2 bogen... Maar je kan dat later toevoegen na Eurospoor  :P

groeten minitreintje/Dylan


PS: Straks post ik het plan voor je...
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Hier is het plan,



groeten minitreintje/Dylan
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Hoi

Deze is mooi.

Bedankt

Met de 224 em de 206 kan ik nog 4 r2 bochten maken en met de 4 215 ook nog 2

mvg

Leon
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Nu je het zegt... Ik zal nog wat doen aan het schaduwstation...


groeten minitreintje/Dylan
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Kijk

Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Hier is het dan:

Nu 1 bijkomend probleem, ik kom nu een 24077 en een 24064 te kort ...

groeten minitreintje/Dylan
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
waar kom je de 077 tekort?

Met de 064 is opgelost
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Hoi

Nog een stukje erbij.

Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Hoi,

Waarom koop je niet een paar 24230 erbij,
komt je baan wat mooier te liggen, en hoef je al die passtukjes niet te gebruiken.
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Citaat van: Marklin5 op vrijdag 15 april 2011, 21:23:26
Waarom koop je niet een paar 24230 erbij,

Dat wil ik wel maar mag ik niet van mijn ouders.Ik kan niks bestellen via internet. Ze zien het op de afschriften.

En op een beurs kom ik bijna niet omdat ze niet echt in de buurt zijn om op de fiets te doen.

nog een extra station toegevoegd. voor pendeltrein.
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Ik denk dat ik deze neem. :D

Eigenlijk weet ik het wel zeker.

Even Ian bellen voor hout en hulp. O:-D

Morgen even uitleggen op de vloer. Om te kijken hoe het word.

Dylan bedankt voor je idee. TOP :thumbup:

Voor het perron  heb ik ook al wat bedacht. We hebben een parket vloer en daar is hout van overgebleven. 2 Latjes op elkaar lijmen en je hebt een mooi perron.
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Ik heb even je pendelspoor erbij geplaatst maar je komt net die bochtwissel te kort...
Maar ik zal zien of ik het kan doen met een andere wissel. Ik krijg het niet goed met een gewone wissel...




groeten minitreintje/Dylan
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Hoi

Vandaag heb ik weer een paar uurtjes gerommeld rond mijn tafel.

De rails uitgelegd. Het pasde allemaal precies volgens de tekening.  :P

Heb nog 2 kleine wijzigingen ingevoerd. Bij het station voor de pendeltrein een 2 baan erbij gemaakt met een 612.

En in het groene deel van de tekening van Dylan 2 611én toegevoegd. ivm de pendeltrein. dan hoeft hij niet halverwege de helling te stoppen om vooruit te gaan. Of achteruit.

Volgende week even hout halen en dan gaan we bouwen. (hoop ik)

Vandaag ben ik ook met mijn neef naar telstar in hardewijk geweest. Ik heb surfschoenen gekregen van mijn ouders. Maatje 49. Normaal heb ik 46/47. Maar deze vielen klein.

mvg

Leon
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Hoi Leon, ik vind het een leuk baanplan voor zo'n klein oppervlak. Ik denk dat dit een heel leuke baan kan gaan worden! Misschien kan je rechts in het onderste spoor nog een keerlus inbouwen in die bocht, dat zou nog net wat meer afwisseling kunnen brengen in je baan, maar weet niet of het dan nog net past qua ruimte. Ik vond hier nog op internet een plan ook erg mooi voor een klein oppervlak;



Succes!
Groeten Jake
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Hoi
Citaat van: jakeman op zondag 17 april 2011, 02:30:15Misschien kan je rechts in het onderste spoor nog een keerlus inbouwen in die bocht, dat zou nog net wat meer afwisseling kunnen brengen in je baan

Ik snap niet helemaal waar je het bedoeld?

Bedoel je de tussen de op en afrit in de onderste laag?

Die baan ziet er mooi uit.

Zijn er ook andere schroeven ( Niet van Marklin ) waarmee je c rails kunt vast zetten? Die je bijv gewoon bij een bouwmarkt kunt halen.

Mvg,

Leon

Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Inimini updatejeIk kom 1 stootblok tekort maar dat is tot Oktober op te lossen met een blokje hout. Op de plaat te schroeven.
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Leuk plan is het geworden  :)

Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Citaat van: br 86 132 op zondag 17 april 2011, 11:32:47
Hoi
Citaat van: jakeman op zondag 17 april 2011, 02:30:15Misschien kan je rechts in het onderste spoor nog een keerlus inbouwen in die bocht, dat zou nog net wat meer afwisseling kunnen brengen in je baan

Ik snap niet helemaal waar je het bedoeld?

Bedoel je de tussen de op en afrit in de onderste laag?

Die baan ziet er mooi uit.

Zijn er ook andere schroeven ( Niet van Marklin ) waarmee je c rails kunt vast zetten? Die je bijv gewoon bij een bouwmarkt kunt halen.

Mvg,

Leon



Vastlijmen met houtlijm... Die schroefjes zijn snel stuk... Dat met houtlijm is niet zichtbaar, is goed vast en met een platte schroevendraaier los te maken ....


groeten minitreintje/Dylan
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Als je als ondergrond kurk of iets dergelijks gebruikt hoef je ze eerst niet eens vast te zetten. HOe meer je ze vast zet, hoe meer lawaai, en dat hebben we liever niet. Later als je met balast en dergelijk begintt komen ze wel goed vast te liggen!
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
hoe dik moet die laag met kurk of iets anders zijn?
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Ik heb blauw isoleerspul onder de C-rails geplakt maar vind het vrijwel niet helpen. K-rails heeft bij mij 4mm kurk eronder, maar als dat geballast is met flexibele boekbinderslijm maakt het nog steeds erg veel geluid. K-rails is wel stiller dan C-rails maar je schijnt dan geluidsisolerende ballastlijm van Woodland scenics te moeten gebruiken geloof ik.
Ik bedoelde met keerlus op de linkerplek ipv de rechter, maar daar heb je nu een bochtwissel zitten dus het zal niet meer passen. Ik vind je plan en baan nu ook erg mooi geworden.
Succes!
Groeten Jake
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Citaat van: jakeman op dinsdag 19 april 2011, 21:04:51Ik bedoelde met keerlus op de linkerplek ipv de rechter, maar daar heb je nu een bochtwissel zitten dus het zal niet meer passen
Zie tekst en plaatje 2. Bedankt voor het compliment. O:-D

Ik ben eigenwijs geweest en heb besloten mijn baanplan aan te passen. Waardoor ik meer rails nodig heb dan ik bezit. We beginnen met het laag 0 en 1. En begin november laag 2. Dan kan ik op eurospoor rails kopen.

Zie baanplan.

Kleine toelichting.

De 2 sporen aan de linkerkant. op plaatje 2 zijn voor het opstellen van korte treintjes.
het station op het 3e plaatje is voor de 2 personen treinen. ( heb alleen wagons voor 1 )
Op het lijstje van wensen staat op
1 rails
2 wisselaandrijving
3 personen wagons
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Hoi

Omdat ik voorlopig niet aan de bovenste laag kan werken. Heb ik besloten  de bovenste laag aan te passen. ideeen tips ik hoor het graag.

Ik wil graag een dubbele locloods.
En wat rangeer ruimte.

1e plaatje is de basis.
2e plaatje is mijn eigen ontwerp.
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Als ik het goed begrijp zit het onderste spoor nu boven je station?
Dat zou ik niet doen, lijkt me niet zo mooi.
Wel vind ik het plan om wat rangeer ruimte te maken mooi!

Groeten,
Martijn
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Hoi

Ja nu je het zegt. Ik had er helemaal niet aan gedacht.

Heb hem i.p.v. 3, 2 baans gemaakt.

En de lok loods ergens anders geplaatst.
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Ik vind het een erg leuke baan geworden. Dit wordt een lekker knusse en gezellige baan.
Succes met de bouw
Jake
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Mag ik je het onderstaande idee aan de hand doen?

Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm


Even het draadje afstoffen tav  hoe leg je je rails vast . heb ik in navolging van Tummy (moderator)  alles op PIEP schuim gelegd.
De rails zijn gefixeerd met een stukje kaasprikker welke aan de onderkant van de C rail word gestoken in de aanwezige schacht die anders van bovenaf gebruikt door de schroef.

Het piepschuim heb ik met houtlijm op de onderplaat gelijmd

VOORDEEL van deze bouwwijze is dat alles gewoon opgepakt kanworden als bij een niet vast gezette Crail . En er ligt direkt een isolatie plaat !!!!!!

Ik zou zeggen probeer een stukje kost weinig
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Hoi
Citaat van: Fedor op zaterdag 18 juni 2011, 15:01:14
Mag ik je het onderstaande idee aan de hand doen?



Het ziet er leuk uit. Maar ik vind het niet handig. Bedankt voor het idee. Maar de tafel word 35 cm verlaagd. Omdat het onder een schuin dak is krijg ik meer ruimte.  En ik heb nu een plan en het schaduw is al bijna af.

Veldkamp

Dit heb ik eregens op het forum al een keer eerder gezien. Het nadeel is dat piepschuim redelijk dik is. Ik heb nog een stukje liggen en zal het gaan proberen

Mvg

Leon
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Leon, er is al "piepschuim"van 5mm een kost niet heel erg veel :?
Gr erik
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Iets kost veel of is heel duur...
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Die groene schuimplaten die ik als isolatie in m'n klimspiraal en schaduwstation gebruik kost per pak ongeveer 30 Euro bij de Praxis, maar dat is geloof ik wel meer dan 8 vierkante meter. Het is 2,7mm dik, lekker makkelijk te snijden en je kan er ook mooie muurtjes etc van maken (zie bij baan Hansje). In mijn baan zitten nu circa 2 pakken.
De zichtbare sporen hebben Kurkrol van 4mm dik. Dat is via internet voor 42 euro te bestellen per rol. In mijn baan zitten nu 2 rollen.

Succes! Groeten Jake
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Hoi

Morgen ga ik naar de praxis om hout te halen. Mijn opa heeft zijn schuur en zolder helemaal opgeruimd. Dus hij is een soort van uitverkocht. Ik zal dan ook gelijk kijken naar kurk of schuim.
De onderbouw van het schaduw is bijna af. Ik moet alleen nog dwarsbalken hebben en 2 poten van 47 cm.
Morgen komt ook de eerste grote update.

Mvg

Leon
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Ben benieuwd naar je update!

~Elden
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm, hulp gezocht voor bovenste laag
Hoi,

Ik kan niet wachten om te beginnen met bouwen, maar er is nog een probleempje met het ontwerpen van de bovenste laag.

In de tunnels ligt ( zonder schaduw ) ong de helft van de rails. Dit vind ik een beetje veel maar het kan niet anders. In totaal ligt 1/3 in het zicht.

Ik had graag een locloods gezien op de baan, maar die krijg ik er niet mooi tussen. Heeft iemand een idee om deze toch mooi in te voegen?
helaas kun je achter de 2 paaltjes niks maken ivm het schuine dak.

mvg,

Leon
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm, hulp gezocht voor bovenste laag
Jakeman waar heb jij het baan ontwerp van antwoord #14 gevonden deze ziet er erg intressant uit.

Niels
Re:Hulp gezocht Baanplan 200cm bij 120cm, hulp gezocht voor bovenste laag
Citaat van: Niels013 op woensdag 26 oktober 2011, 11:51:02
Jakeman waar heb jij het baan ontwerp van antwoord #14 gevonden deze ziet er erg intressant uit.

Niels

Niels,

asjeblieft

Mvg

Leon