Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Nieuwe baan, nieuw topic.

Gestart door EKdesign dinsdag 12 april 2011, 20:08:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011, uitbreken van muur en deur.
Geweldig Erik! Tof dat je ook zo'n doorzetter bent!
Succes

CHeers op zijn tijd een koffie of een biertje.
groeten Jake
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011, uitbreken van muur en deur.
Erik, geweldig hoe voortvarend je weer aan de slag gaat. Denk goed om je zelf en ik blijf je volgen!!!
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011, uitbreken van muur en deur.
Dat wordt een mooie kamer ook nog in een hoog tempo.

Succes met de vorderingen. 

Tom
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011, uitbreken van muur en deur.
Hoi Erik,

Zoals we van je gewend zijn gabje weer als een trein. Ben benieuwd n naar de.rest .

Gr Daan
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011, uitbreken van muur en deur.
Hoi Erik,

Veel succes met de bouw van de spoorbaan.
De baan zal wel mooier worden als de vorige (als het nog mooier kan).
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011, uitbreken van muur en deur.
ziet er een leuk baanplan uit zal dit terug volgen :p
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011, uitbreken van muur en deur.
Hoi Erik,

Goed om te zien dat je weer een begin gaat maken met je nieuwe baan.
Prachtig banenplan heb je weer gemaakt!

Ik hoop dat we snel weer van je bouwkunsten kunnen genieten!!!!  :D

grt Rein
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011, afwerking uitbreiding.
Hallo allemaal,

Na een drukke zondag en maandagavond toch even een korte update van mijn kant, heeft nog niet veel met modelspoor te maken maar wel met de voorbereiding, met name de aanpassing van de kamer.
Afgelopen zondag de nieuwe muur voorzien van granol, tevens alles afgetimmerd en geplamuurd, pffffff, wat een werk en wat een hoop tijd ging erin zitten. De kamer, en met name de uitbreiding is nu op laminaat na geheel klaar voor de bouw van mijn nieuwe baan. Als alles goed gaat word vrijdag het laminaat gelegd, dit is nog wel even spannend ivm mijn hulp of hij wel of niet beschikbaar is, dit krijg ik donderdag te horen, ach, met dit mooie weer maakt een paar dagen ook niet uit, toch?!  :thumbup:

Hieronder wat foto`s van de werkzaamheden:











Mooi blauw is niet lelijk.

Tot de volgende update !!
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011, afwerking uitbreiding.
Hoi Erik,

wilde eigenlijk hier typen over *gras en niet laten groeien* maar ben m'n opmerking even kwijt ;)
Ziet er fris uit en ja nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Veel plezier verder!

Groeten Dennis
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011, afwerking uitbreiding.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011, afwerking uitbreiding.
Hoi Erik,

Dat is een heel stuk ruimer geworden  :) :)

Ik hoop voor jou dat er vrijdag gewerkt wordt, ( het is goede vrijdag ) en veel mensen zijn vrij.

Volgens mij sta je te in de startblokken om te beginnen met je nieuwe baan :).


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011, afwerking uitbreiding.
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011, afwerking uitbreiding.
Hoi Erik, je bent geweldig opgeschoten, vergeet je niet van het mooie weer te genieten, vr gr Arie
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011, afwerking uitbreiding.
Mooi blauw is een mooie lucht! Perfecte keuze voor een modelbaan. Je zal het maar roze of zo maken :lol:

We kijken er weer naar uit dat je gaat bouwen!
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011, afwerking uitbreiding.
Ziet er strak uit.
Ben benieuwd naar de baan.

Groet Niels
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011, afwerking uitbreiding.
Lekkere ruimte voor een mooi plan. Succes met de (weder)opbouw.

Gr. Peter
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011.
Hallo allemaal,

Even een kort berichtje van mijn kant.
Ik heb zo nu en dan wat aan de kamer gedaan maar met dit mooie weer ben ik toch liever in de tuin en met de vijver bezig, de Koi`s zijn weer lekker druk in de vijver.

Aangezien we hebben besloten het laminaat volgende week te leggen ligt het nu even stil op zolder. :?

Inmiddels heb ik al wel 10 platen multiplex van 2,5m² per stuk laten zagen voor de bovenbouw en ook het hout voor de railspiraal is binnen. De opstelsporen komen op mdf, hier heb ik genoeg van in huis van de vorige baan en aangezien er geen scenery daar komt is mdf een prima oplossing en goedkoper dan multiplex. Ook de staanders voor onder de opstelsporen zijn op maat gezaagd.
Voor de railspiraal heb ik inmiddels m8 draadeinden met ringen en moeren klaar liggen dus wat materiaal betreft kan ik voorlopig vooruit. :D
Vervelen doe ik niet, kan altijd aan de railspiraal werken die ik trouwens iets heb uitgebreid waardoor de steiging minder is in procenten.

Zodra ik weer wat foto`s heb zal ik ze hier plaatsen, komend weekend vast een update.
Tot dan..
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011.
Jij bent er helemaal klaar voor  :) :)

Jammer dat je nog even moet wachten maar de tuin is op dit moment ook de plek waar ik liever ben.

Je hebt alweer een hoop voorbereid en ik ben benieuwd hoe de bassis straks staat.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011.
Wat een ruimte zeg,
en mooi kleurtje  :)

Succes met je railspiraal!

Groeten,
Martijn
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011.
Hallo Erik,

Je kamer ziet er goed uit met het blauwe kleurtje.

Je materialen heb je al binnen dus vervelen hoef je niet, maar even genieten van die mooie dagen is ook niet slecht (wellicht ook beter voor je rug) ;).

Gr.
Piwie.
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011.
Citaat van: Piwie op zaterdag 23 april 2011, 10:46:18

Je materialen heb je al binnen dus vervelen hoef je niet, maar even genieten van die mooie dagen is ook niet slecht (wellicht ook beter voor je rug) ;).

Gr.
Piwie.

Hoi Piwie,

Inderdaad met dit mooie wordt er weinig gedaan aan de opbouw, op zolder was het gisteren ongeveer 30 graden en niet de moeite waard om daar te vertoeven. 8)
Van de week wordt het laminaat er alsnog in gelegt, waarschijnlijk donderdagmiddag, moet ik wel een snippermiddag nemen maar dat nemen we voor lief. :thumbup:

Ik hoop dat komend weekend de start zal zijn van de wederopbouw van Oberndorf, uiteraard eerst de opstelsporen, tot dan en iedereen fijne (paas) dag gewenst.

Groet,
Erik
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011.
Hoi Erik.
Geweldig dat de treinruimte al zo mooi opschiet.
Natuurlijk moet je wel van dit vroege prachtige weer genieten, alleen donderdag het laminaat nog en daarna, bij het eerste het beste wolkje, hup naar de zolder en opbouwen! :mrgreen:

Succes en veel plezier met de nieuwe ruimte en de bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011.
Hey Erik,

Ligt het laminaat al?
Ben erg benieuwd naar je nieuwe baan.

Gr.
Feike (Trainz4Fun) ;)
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011.
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011.
Oei, dat is een mooie ruimte geworden 8o. Ik wens je heel veel opbouw-plezier.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011.
Hoi Eric,

Ik ga de baanbouw weer met veel plezier volgen. Succes.

groeten Martin
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011.
Hallo Erik,

Alweer een tijdje niets gehoord van jou en wij zijn erg benieuwd hoe het gaat.

We wachten met spanning jou update af  :D :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011.
Waarschijnlijk is ie nu zo druk met opbouwen van z'n baan dat hij geen tijd meer heeft voor een update aan deze kant ;)
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011.
gezien de snelheid waarmee hij zijn vorige baan heeft gebouwd zal er binnenkort wel een megaupdate komen  :D
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011.
Hallo allemaal,

Ik heb nog geen update te melden eerlijk gezegd, de laatste weken erg druk geweest rond het huis, gaat redelijk tot goed met de rug en gezien het mooie weer van de afgelopen weken heb ik veel geschilderd buiten, nieuw filtersysteem van Nexus en 55 UVC lamp gekocht en geplaatst bij onze koi vijver en netjes afgetimmerd.
Stil zitten is niet aan mij besteedt  :D

Wat betreft de hobby, de kamer is inmiddels klaar, dwz dat alle muren weer staan, zijn allemaal geverfd en de laminaat vloer ligt erin. Aangezien het weer flink minder wordt de komende week is dat voor mij weer een teken dat de zolder de kamer bij uitstek zal zijn en ga ik beginnen met de bouw van de opstelsporen. Het hout ligt klaar, heb ongeveer 35m2 multiplex van 10mm liggen dus ik kan ermee aan de slag.
De eerste update zal de bouw van de opstelsporen worden, heb er weer zin in en kijk uit naar komend weekend. Had afgelopen beurs in Houten graag even komen buurten maar was die dag ook de planning van de inbouw van het filter voor de vijver en dat kost veel tijd, ben er de gehele dag mee bezig geweest. B)

Bedankt voor de reacties en tot de volgende update (bouw opstelsporen)
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011.
Laat het slechte weer maar komen!!! :P :P

Grtz
Feike
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011.
Citaat van: EKdesign... gaat redelijk tot goed met de rug ...
Goed nieuws Erik, houden zo !!! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011.
Mooi om te lezen dat het met je rug goed gaat. En ik zal je topic goed in de gaten hoeden want je bouwwijze spreekt me enorm aan. Ik kan dus niet wachten tot de eerste update van je nieuwe baan
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011.
Hier sluit ik mij volkomen bij aan  :thumbup:
Groet Frans
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011.
Dan heb je uiteraard dadelijk kraakhelder water. Wel mooi voor de LGB baan of komt die niet om de vijver?
Groeten Jake
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011.
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011.
Citaat van: EKdesign op donderdag 12 mei 2011, 19:53:41
...gaat redelijk tot goed met de rug ...Stil zitten is niet aan mij besteedt  :D
...Aangezien het weer flink minder wordt de komende week is dat voor mij weer een teken dat de zolder de kamer bij uitstek zal zijn en ga ik beginnen met de bouw van de opstelsporen. ...

Heel veel succes gewenst! Hoop dat je er weer veel plezier aan kan/gaat beleven.

Vooral ook van je vijverkunsten (nee, niet die van de KOI's... B)) was ik erg onder de indruk.

Succes en sterkte met je rug.
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011.
Hallo Erik,

Fijn om te lezen dat het met je rug weer een stuk beter gaat de laatste tijd.

En nu het weer wat minder word ga je weer aan de slag  :).

Ik kijk al uit naar jou update's bordevol informatie en tips  :thumbup: succes met de eerste stappen voor de nieuwe baan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011. Ringleiding vragen.
Hallo allemaal,

Op dit moment liggen de opstelsporen (los) op zijn plaats, nu komt er een rotwerkje en dat is het aanleggen van de ringleiding, kabelgootjes voor de blokken, aansluiten van de wissels e.d. Op zich wel weer leuk dat de eerste electronica zal worden gemonteerd dit weekend maar niet 1 van mijn favoriete bezigheden. :P
Zal straks de eerste foto`s plaatsen van de opstelsporen zoals ze er nu (draadloos) bijliggen.

Nu kom ik op de volgende vragen en hoop dat jullie me kunnen helpen:

:help:  De ringleiding wil ik gaan maken van 2,5mm draad in de kleuren blauw en bruin, deze zet ik vast met kroonsteentjes zodat het strak onder de baan zit. Om de 50 cm soldeer ik draadjes aan de rails die ik op de ringleiding zal aansluiten, deze draadjes zijn een stuk dunner, is dit correct?

:help:  De draadjes voor de blokken soldeer ik vast aan de rails en leg ik onder de baan apart in een kabelgoot om storing te voorkomen en gaan richting s88 decoder. De diodetruuk zoals velen over schrijven kan ik ook gaan toepassen, helaas heb ik totaal geen verstand van diodes, de aansluiting ervan heb ik al bij meerdere hobbyisten gezien hier op het forum en is me duidelijk, waar kan ik deze diodes kopen en is dit makkelijk te solderen aan een draadje?

:help:  Kan ik de decoders die ik heb van Viessmann voor aansturing van wissels wat stroom betreft ook aansluiten op de ringleiding of moet dit weer apart op een ringleiding?

:help:  Welke diktes zijn ideaal wat draad betreft, ringleiding 2,5mm, welke dikte voor de blokken?

:important:  Geez, eigenlijk ben ik gewoon een newbie in electronica, scenery maken en werken met koploper gaat me beter af, lol.  8o :-(

Alvast bedankt.

Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011. Ringleiding vragen.
Hallo Erik

Je zal wel meer als een stroomkring krijgen neem ik aan?Wij hebben installatie draad wat dus ook gewoon in de woning voor de schakelaars en stopcontacten gebruikt wordt verwerkt.Groen-geel en blauw is een stroomkring en bruin en zwart ook een stroomkring.Zo kan je de zaak toch wat beter onderscheiden welke stroomkring bij welk baangedeelte hoort.

Op bepaalde punten onder de baan zitten op de ringleiding dan een gaatjesprint gesoldeerd en hier kan dan de draden vanaf de rails op zetten.Zo hoef je niet om de zoveel cm een draad solderen maar zit het op centrale punten.De draden vanaf de rails zijn dunner maar kunnen er dan zo op gesoldeerd worden.

Voordeel is dat je er altijd zonder veel problemen er een aansluiting bij kan maken en ook zo weer er af halen zonder alles te moeten slopen en weer opnieuw isoleren.De losse draden die je ziet moeten nog even netjes vastgezet worden.Deze ringleiding zit er sinds vorige week pas in.

Groeten

Harald & Alex

Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011. Ringleiding vragen.
Hoi Erik,

Die 2.5 mm2 is priema, vanaf de rails naar de ringleiding is 0.5mm2 dik zat zal niks mee gebeuren, wat je eventueel nog kan doen is de hele ringleiding in meerdere sectie's verdelen en afzonderlijk afzekeren op iets van 2.5Ampere. Dan weet je helemaal zeker dat er niets zal fout gaan bij een eventuele kortsluiting.

Voor de diode's kan ik makkelijk zijn www.dickbet.nl Goedkoper zal je ze niet vinden. je kan gewoon een 1n4007 nemen.

Als je booster voldoende vermogen kan leveren hoeven de wisseldecoders niet op een aparte ringleiding hoor, maar als je twijveld kan je er een goedkope booster voor zeten (1 van Tams ofzow ik noem maar wat 2 Ampere is dan ruim voldoende)

en voor de wissels is 0.25mm2 draad dik zat
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011. Eerste foto`s van de opstelsporen.
Janvis, Harald & Alex

Hartelijk dank voor jullie info.

Samengevat:

De ringleiding ga ik voorzien van 2,5mm2
Rails voorzien van stroom vanaf de ringleiding met 0,5mm2 draad
De opstelsporen komen op een booster van 4 Amp van Esu, dus ampere genoeg dacht ik zo.
De wissels sluit ik dus ook aan op de ringleiding van de opstelsporen.

Zoals beloofd hier nog wat foto`s van de opstelsporen in de huiduge status:













Morgenochtend eerst naar de winkel om de benodigde spullen te kopen, wordt vervolgd.
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011. Eerste foto`s van de opstelsporen
Erik

Mag ik vragen hoe breed dit nu is?Wij moeten dit deel nog maken en dan hebben we een idee wat we er op kwijt kunnen qua aantal sporen.

PS

Je hebt het toch niet weer te laag gemaakt?Hieronder liggen wordt ook geen makkie om de boel aan elkaar gesoldeerd te krijgen.

Harald & Alex
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011. Eerste foto`s van de opstelsporen
Hallo Erik,

Ziet er groots uit. De opstelsporen rijd je alle binnen vanaf de voorkant van de tafel. Is de tafel niet beter uit te nutten als je de helft van de sporen van rechtsachter op de tafel gaat binnenrijden? Ik bedoel dus "twee keer de helft" want dan kun je de hoek linksachterin op de vierde foto denk ik nog uitnutten.

groet,
Michiel
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011. Eerste foto`s van de opstelsporen
Citaat van: harald en alex op vrijdag 20 mei 2011, 20:54:08
Erik

Mag ik vragen hoe breed dit nu is?Wij moeten dit deel nog maken en dan hebben we een idee wat we er op kwijt kunnen qua aantal sporen.

PS

Je hebt het toch niet weer te laag gemaakt?Hieronder liggen wordt ook geen makkie om de boel aan elkaar gesoldeerd te krijgen.

Harald & Alex

De breedte is 1 meter 10, zo blijft er extra ruimte aan de voorkant voor draadeinden om hoger te gaan bouwen.

Ik ga er niet onder liggen, de gehele tafel wat je ziet wordt op de zijkant gezet om alles aan te sluiten, dit is al getest en werkt prima. Als alles is gesoldeerd, kabelgootjes zijn gemaakt, wissels en blokken zijn aangesloten dan eerst terug kantelen en uitvoerig testen, in geval van nood als de baan hoger is gebouwd kan ik het natuurlijk niet meer kantelen maar dan kan ik er onder vandaan nog bij, alleen in nood dus. De hoogte onder de opstelsporen is nu 50 cm, 1,10 meter breedt en 5,5 meter lang.

Groet,
Erik
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011. Eerste foto`s van de opstelsporen
hallo erik,

dat zijn ook deftig wat sporen bij elkaar,ziet er allemaal top uit.ben benieuwd naar het vervolg,en dat alles goed gaat ook met je rug.

groeten en succes verder;
peter(ke33)
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011. Eerste foto`s van de opstelsporen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011. Eerste foto`s van de opstelsporen
Hallo Erik,

Dat is gelijk weer een super groot schaduw station :thumbup: :thumbup:

Ik gebruik de BY251 diode, er zijn meerdere diodes die voldoen.

Als je er technisch niet uitkomt weet je me te vinden.

Succes met de bouw.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011. Eerste foto`s van de opstelsporen
Ziet er goed uit die eerste opzet met opstelsporen! Die elektronica is ook altijd minder leuk werk, daarom vraag ik ook altijd hulp daar bij. De dikte van bedrading die je gaat gebruiken is ruim voldoende dus dat gaat zeker goed komen.
Succes met je 2e baan  :thumbup:
Groeten Jake
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011. Eerste foto`s van de opstelsporen
Veel succes met je nieuwe baan toegewenst!

Ik heb je vorige baan vanaf het begin gevolgd en heb veel geleerd van de wijze waarop je alles hebt aangepakt.  Het was trouwens omstreeks die periode, nu ongeveer een jaar geleden, dat ik de smaak voor de modeltreinhobby te pakken heb gekregen en niet in het minst omwille van de professionele wijze waarop je alles hebt gebouwd.  :thumbup:

Thans ga ik er ook aan beginnen, een resem baanplannen zijn de revue gepasseerd en ontworpen in WT 9, en steeds waren er wel dingen die konden veranderd worden.  Het huidige plan is voor een groot gedeelte 'aanvaardbaar', en de bouw gaat eerstdaags beginnen (hout en andere onderdelen zijn reeds besteld).

Ik blijf dit draadje verder volgen!
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011. Eerste foto`s van de opstelsporen
Hoi Erik,

het begin is er en dat ziet er al toppie uit :thumbup:

Groetjes en succes met de verdere bouw, John
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011. Eerste foto`s van de opstelsporen
Hoi Erik,

Leuk om te zien dat je weer zo voortvarend bezig bent. Mooi plan heb je gemaak. Hopelijk heb je met deze  baan minder problemen met je rug.

Ben vooral benieuwd naar je scenery die je straks gaat maken.

Succes met de bouw.

Groet. Ronald
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011. Eerste foto`s van de opstelsporen
mooi opgebouwd maar dit wordt een ramp als er achteraan een loc niet meer wil starten of ontspoort.Je moet dan het ganse voorste gedeelte leeg rijden alvorens eraan te kunnen.
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011. Eerste foto`s van de opstelsporen
Dat gaat lekker. Veel bouwplezier verder :) !!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011. Eerste foto`s van de opstelsporen
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Marklin Modelspoorbaan Oberndorf 2011. Eerste foto`s van de opstelsporen
Hoi Erik, je schaduwstation ziet er goed doordacht uit, je kan lekker wat treinstellen kwijt :D. Slim om kompleet te bouwen en aan te sluiten als de gehele tafel nog op zijn zijkant kan staan. In geval van storing kun je het toch nog ( met wat moeite) op lossen, top, vr gr Arie