Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

mDDM van Rivarossi

Gestart door ernstcramer dinsdag 12 april 2011, 11:36:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
mDDM van Rivarossi
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
mDDM van Rivarossi
Via Marktplaatst heb ik een complete mDDM/DD-AR van Rivarossi op de kop getikt.  :)


Dit was de tekst:

Nieuw en in perfecte staat deze set van Rivarossi met een mDDM loc, 2 tussenrijtuigen en een stuurrijtuig.

Deze set wordt niet vaak aangeboden en zeker niet in deze staat.

De set is origineel voor wisselstroom en de loc is digitaal.
Deze set is anders dan de lima set.
Bij deze heeft elk onderdeel DEZELFDE kleur.
De reclamebanen zitten op de JUISTE plaats.
Alle daken hebben de juiste en gelijke kleur.
Het stuurrijtuig heeft GEEN panto.

Graag een bod naar waarde, geheel compleet in ovp met beschrijving e.d.


Ik moet zeggen: het is een prachtige trein, maar ineens ontdekte ik dat alle kleine onderdelen ontbreken. Van zowel de lok als de rijtuigen. Volgens de beschrijving moeten deze er los bij zitten en gemonteerd: maar de doos is leeg... :-(
Op dit moment loopt er een vraag bij degene waar ik het treinstel van gekocht heb, maar die kan nog geen nieuwe onderdelen vinden. Op basis van de beschrijving was ik ervan uitgegaan dat de trein echt compleet zou zijn...

Nu mijn vraag:
1) kan iemand mij vertellen of dit toch een oude versie van Rivarossi is?
2) weet iemand of je nog aan deze losse onderdelen kan komen?
3) zo niet: kan iemand mij helpen met het compleet maken van deze set?
4) volgens mij zit er geen decoder in voor het stuurstandrijtuig. Weet iemand hoe dit opgelost kan worden en zou die mij daar bij kunnen helpen?


Ik hoor het graag...
Re:mDDM van Rivarossi
Lid sinds: 2010

Dream Theater best band ever!!!

offline
Re:mDDM van Rivarossi
Hallo Ernst

1) volgens mij is er geen oude en nieuwe versie van het rivarossi model van de mddm. Deze set was volgens mij eenmalig.

2)voor losse onderelen, misschien bij de leverancier van Rivarossi (hornby)? Dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.

3)-

4)waarschijnlijk zit er geen decoder aansluiting in. Er moet in de stuurstand rijtuig in iedergeval een functie decoder. Die moet er dan ingesoldeerd worden.

Er zullen nog wel andere zijn die u verder kunnen helpen.

Groet Nicko
Re:mDDM van Rivarossi
redskin
gast

Re:mDDM van Rivarossi
Een tip voor de beugels die aan de zijkant van de stuurstand zitten, deze miste ik ook van een van mijn twee DDM wagens, ik heb ze gemaakt van een dun stukje ijzerdraad, het oogde zo goed dat ik de originele ook van mijn andere surrstand heb verwijderd en vervangen voor ijzerdraad.
Re:mDDM van Rivarossi
Lid sinds: 2007

offline
Re:mDDM van Rivarossi
1. Nicko heeft gelijk. Lima heeft ooit de DDM1-rijtuigen gemaakt (die met de beesten op de stuurstand) en Rivarossi het mDDM motorrijtuig. Ze hadden intertijd dezelfde importeur, vandaar. Nu wijken de DDM1 rijtuigen in werkelijkheid op een paar punten af van de rijtuigen uit de mDDM-stam. Dus als je het Rivarossi motorrijtuig met de Lima-rijtuigen combineerde, klopte het niet helemaal. Dat zal de verkoper wel bedoelen. Nadat Rivarossi door Lima was overgenomen is deze set uitgebracht onder de merknaam Rivarossi, waarbij de Lima rijtuigen zoveel als mogelijk zijn aangepast. Die set is er maar één keer geweest.
Hij wordt binnenkort trouwens nog een keer uitgebracht onder de naam Rivarossi. Na een hoop omzwervingen zijn beide merknamen eigendom van Hornby en weer bij dezelfde importeur terecht gekomen.
2. In Houten staat een handelaar met allerlei Lima onderdelen. Daaronder ook de zakjes voor de DDM1 rijtuigen die zonder meer bruikbaak zijn voor deze set.
3. Ik heb zelf ook nog wel wat liggen, maar niet genoeg.
4. De stuurstand heeft geen decoder(aansluiting) en geen sluitverlichting. Een zekere Tom van Weert heeft verlichtingssetjes gemaakt.

Als je geïnteresseerd bent, kan ik je per pb email en telefoonnummers verschaffen.

Re:mDDM van Rivarossi
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re:mDDM van Rivarossi
Citaat van: redskin op dinsdag 12 april 2011, 13:15:35
...het oogde zo goed dat ik de originele ook van mijn andere surrstand heb verwijderd en vervangen voor ijzerdraad.

tja, kon ik dat ook maar... :?
heb je daar foto's van?
Re:mDDM van Rivarossi
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re:mDDM van Rivarossi
Citaat van: henkv op dinsdag 12 april 2011, 20:11:26
1. ...is deze set uitgebracht onder de merknaam Rivarossi, waarbij de Lima rijtuigen zoveel als mogelijk zijn aangepast. Die set is er maar één keer geweest.
Hij wordt binnenkort trouwens nog een keer uitgebracht onder de naam Rivarossi. ...
2. In Houten staat een handelaar met allerlei Lima onderdelen. Daaronder ook de zakjes voor de DDM1 rijtuigen die zonder meer bruikbaak zijn voor deze set.
3. Ik heb zelf ook nog wel wat liggen, maar niet genoeg.
4. De stuurstand heeft geen decoder(aansluiting) en geen sluitverlichting. Een zekere Tom van Weert heeft verlichtingssetjes gemaakt.

Als je geïnteresseerd bent, kan ik je per pb email en telefoonnummers verschaffen.

1) Voor zover ik weet en van Overbeek heb begrepen is die set er inmiddels en was gelijk al bij intekening (uit)verkocht...
Van Wentink (Arnhem) heb ik te horen gekregen dat dit een "oude set" is. Bijgaand de foto van het merkje op de doos: daar staat uitgebreid Rivarossi op...

2) weet je waar die handelaar staat normaal/of wie dat is?
3) stuur maar een PB...
4) heb je mailadres?

Dank weer voor de reacties.

8) er wordt terecht gesteld dat de stuurstand dus niet uitgerust is met een decoder. Maar is het niet mogelijk om of via stroomvoerende koppelingen/extra sleper een stuurstand van strom en dus decoder te voorzien?
Re:mDDM van Rivarossi
redskin
gast

Re:mDDM van Rivarossi
Citaat van: ernstcramer op dinsdag 12 april 2011, 22:55:30
tja, kon ik dat ook maar... :?
heb je daar foto's van?

Een stukj metaal buigen moet toch nog wel lukken, foto wil ik wel maken maar op dit moment zit alles in dozen omdat mijn baan volledig uit elkaar is gehaald (nieuwbouw)
Re:mDDM van Rivarossi
Lid sinds: 2007

offline
Re:mDDM van Rivarossi
Ernst, je hebt een pb met wat persoonsgegegevens.

Je kunt natuurlijk best draden door de hele trein trekken eventueel met stroomgeleidende koppelingen, maar het lijkt me gemakkelijker om het koprijtuig zelf stroomafname te geven. Zit er geen sleper op de drierailversie? De tweerailversie had in ieder geval een gloeilampje voor de kopverlichting en dus ook stroomafname.

Er is nog veel meer mogelijk. Bij de buren een draadje van iemand die een Limaset heeft aangepast en gesuperd. Niet alles is van toepassing, maar wellicht ter inspiratie.
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,3615.msg53998.html#msg53998

Zelf heb ik ook nog een kortkoppelmechaniek op de motorwagen aangebracht, omdat de koppelafstand met het rijtuig standaard wat groot is in vergelijking met de koppelafstand tussen de rijtuigen onderlingen. Dat wordt trouwens ook al beter als je een Märklin koppeling op het rijtuig zet.