Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

wat vinden jullie er van

Gestart door timjoo zondag 11 februari 2007, 10:32:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
wat vinden jullie er van
Lid sinds: 2006

offline
wat vinden jullie er van
ik rij al een tijdje met dit baanplan maar ik weet het niet of het wel echt goed is daarom vraag ik om jullie mening

hier is het baanplan


reactie's zijn welkom
Re: wat vinden jullie er van
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

online
Re: wat vinden jullie er van
Beste Tim,

het is geen onaardig baanplan, je kunt in elk geval met twee treinen rondrijden.

Toch zie ik wel wat verbeterpuntjes:
- probeer het stationspoor zo lang mogelijk te maken.
Hoewel ik geen voorstander ben van engelse wissels zou ik dit hier aan de rechterkant wel doen.
Dat schept meteen ruimte om ook aan de linkerkant nog een wisselverbinding in te bouwen.

In de grote berg rechts zou je met een paar meegebogen wissels ook nog een schaduwstation(netje) kunnen maken, waarmee je weer wat meer kan wisselen (nog een extra trein).

John


Re: wat vinden jullie er van
hallo john

bij de station sporen staat een lokschuur overheen
en over het iedeen van een klein schaduwstation zat ik ook over te denken
Re: wat vinden jullie er van
Ik denk dat de 2 doodlopende sporen in het station een beetje te dicht op elkaar zitten, gebruik in plaats van de gebogen wissel (24672) een rechte rechtse wissel (24612).
Re: wat vinden jullie er van
Tim, écht goed is wat je zelf vindt. :D

Om meer verkeer te krijgen zou je de rechterbocht iets krapper kunnen maken, waardoor er ruimte ontstaat voor een aftakking met keerlus en schaduwstation naar beneden. Er is dan wel meer rangeerwerk maar dat is juist leuk, lijkt me.

Succes
Cees
Re: wat vinden jullie er van
Citaat van: Thetor op zondag 11 februari 2007, 13:19:12
Ik denk dat de 2 doodlopende sporen in het station een beetje te dicht op elkaar zitten, gebruik in plaats van de gebogen wissel (24672) een rechte rechtse wissel (24612).

de twee doodlopende sporen moeten dicht bij elkaar anders komt de lok schuur niet goed uit.

Citaat van: bartje op zondag 11 februari 2007, 15:50:10
Tim, écht goed is wat je zelf vindt. :D

Om meer verkeer te krijgen zou je de rechterbocht iets krapper kunnen maken, waardoor er ruimte ontstaat voor een aftakking met keerlus en schaduwstation naar beneden. Er is dan wel meer rangeerwerk maar dat is juist leuk, lijkt me.

Succes
Cees


welke bocht bedoel je ????
Re: wat vinden jullie er van
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: wat vinden jullie er van
Opmerkingen,

- Verander rechts in het station 2 wissels naar 1 Engelse wissel
- Maak de bocht recht scherper zodat de sporen in het station langer kunnen
- Maar de sporen voor de lokloodse recht en niet gelijk aan het station, staat leuker.

Groetjes,

Robbert
Re: wat vinden jullie er van
Hallo,
Op zich wel een leuk, eenvoudig baantje, met alles (nou ja, alles wat je nodig hebt) er op en eraan!
Ik zou als ik jou was in ieder geval 1 doorgaand traject erbij.
MVG Jan-Pieter
Re: wat vinden jullie er van
Citaat van: Robbert op zondag 11 februari 2007, 18:52:20
Opmerkingen,

- Verander rechts in het station 2 wissels naar 1 Engelse wissel
- Maak de bocht recht scherper zodat de sporen in het station langer kunnen
- Maar de sporen voor de lokloodse recht en niet gelijk aan het station, staat leuker.

Groetjes,

Robbert

hoe kan ik de sporen dan recht gaan maken ik begrijp het naamelijk niet helemaal.

Citaat van: JanPieter op zondag 11 februari 2007, 19:14:52
Hallo,
Op zich wel een leuk, eenvoudig baantje, met alles (nou ja, alles wat je nodig hebt) er op en eraan!
Ik zou als ik jou was in ieder geval 1 doorgaand traject erbij.
MVG Jan-Pieter

ja dat zou ik wel willen maar heb daar geen plek voor
Re: wat vinden jullie er van
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: wat vinden jullie er van
je 24662 vervangen door een 24611 of 24612.

Groetjes,

Robbert
Re: wat vinden jullie er van
ik heb hier even een stuk van mijn station gebouwd zoals jullie als ik het goed heb begrepen ik heb ook twee sporen naar de lokloods veranderd en bij een kan ik geen twee sporen nemen door middel van 24612 het gaat alleen maar door 24672



het is nu weer aan jullie :lol: :lol:
Re: wat vinden jullie er van
Zoiets ja.
Ik had inmiddels ook al iets gemaakt van wat volgens mij Robbert bedoelde en ik kwam met dit voorbeeld.
Ik heb dus nog wel je 2 doodlopende sporen dicht bij elkaar liggen.
Je kan er voor kiezen om 1 spoor in je loc loods te laten eindiggen en 1 er naast.



Bedankt Robbert, had ik straal over heen gekeken.
Re: wat vinden jullie er van
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: wat vinden jullie er van
Rechts bovenin naast wijzig: Verwijder!

Groetjes,

Robbert