Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Roco 4499=40222 kortkoppeling ombouw - hoe werkt ie? ('Liepzig' wagons)

Gestart door AnalogDriver zondag 27 maart 2011, 21:57:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco 4499=40222 kortkoppeling ombouw - hoe werkt ie? ('Liepzig' wagons)

Ik heb een reeks Roco wagons en intussen aardig wat oude 4499 Roco KKK ombouwsetjes. Alleen zit er bij die oude verpakkingen (4499) geen plaatje hoe het werkt.

Op  internet tot nu toe dit ook niet kunnen vinden.
Alleen de hernummering
"4499 (KK exchange for Leig-Einheit) became 40222 in '86 and then 40331 in late '86."

Heeft iemand een plaatje hoe de 40331 (ouder nummer 4499 en 40222) kortkoppeling ombouw werkt? Hoe moet e.e.a. geplaatst worden?
Of een foto van een watgon die omgebouwd is met deze set?


Hajo
Re:Roco 4499=40222 kortkoppeling ombouw - hoe werkt ie? ('Liepzig' wagons)
Hallo Hajo

Ben toevallig met het zelfde bezig.
In de binnenkant van de verpakking van de wagens staat een schetsje en een korte toelichting.
Neem aan dat je die niet hebt, dus bij deze als bijlagen.

Ik heb trouwens geen flauw idee hoe dat veertje er in moet, dus als dat bij jouw werkt hoor ik dat graag.

Mvg
Gerrie
Re:Roco 4499=40222 kortkoppeling ombouw - hoe werkt ie? ('Liepzig' wagons)
Gerrie,

Hartelijk dank. Inderdaad die OVP heb ik niet. Duidelijk plaatje, dank voor het plaatsen.

Hoop later deze week of van het weekend eens te kunne puzelen hiermee, en dat veertje.

Hajo
Re:Roco 4499=40222 kortkoppeling ombouw - hoe werkt ie? ('Liepzig' wagons)
Gelukt!

Met deze afbeelding en omdat de printer buiten bedrijf was hier, was ik toch nog eens op zoek gegaan naar het doosje... en gevonden, met dezelfde afbeelding en instructie.


Één kant al gedaan net. Eerst nog wel te veel los gehaald, plaatje waar oude koppeling onder zit. Lekker laten zitten / weer vastlijmen.


Veertje: eigenlijk zoals op de afbeelding staat;  aan de kopse kant van de wagon moeten 2 kleine pinnetjes zitten op de wagonbodem, daar het veertje overheen leggen.

Je kunt je denk ik niet voorstellen dat het gaat werken, maar als e.e.a. op zijn plek zit, veert het wel. Min of meer. Het is niet de het beste KK mechanisme dat er is.


Ik heb wat foto's gemaakt, maar nu te laat om die te uploaden en te plaatsen.


Hajo