Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Vergelijkingen DB IC-sets

Gestart door Hans Biere zaterdag 02 april 2011, 18:36:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Vergelijkingen DB IC-sets
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Vergelijkingen DB IC-sets
Hoi Allen,

ik ben o.a. fan van de Duitse DB lokserie 103. Ik probeer bij deze prachtige modellen natuurlijk ook het mooiste aanhangsel te koppelen. Dat verdient deze lok. Jaren geleden schafte ik mij de sets "Südwind" aan. Eén daarvan is artikelnr. 42993. De 1e klas rijtuigen. Dit jaar kwam M* met een set rijtuigen "royale lengte schaal" 43858.

Toen ik de doos open deed ben ik mij te pletter geschrokken. Zeker als je beide set vergelijkt.

Voor mij geen "royale lengte schaal" meer. Waar de 27cm rijtuigen nog enigszins details bevattten worden die er op nieuwe "eenvoudïg" opgedrukt.

Spijt als haren op mijn hoofd en dan komt de tweede set (2e klas) er ook nog aan.

Ik ben eigenlijk benieuwd of er meerdere hobby-isten zijn die deze miskleun ook zo ervaren.
Re:Vergelijkingen DB IC-sets
Lid sinds: 2006

offline
Re:Vergelijkingen DB IC-sets
Hoi Hans,

Ik begrijp uit je relaas dat de 2 nieuwe sets IC van Beethoven vreselijk tegenvallen.
Ik heb ook de beideSudwind-sets en ook ben ik aan het uitkijken naar deze sets en beide aanvullingswagens voor mijn 103-collectie.
Ik begrijp dat ik dat uitkijken beter kan staken?

Wil je misschien foto's plaatsen zodat we de verschillen kunnen zien?

MVG Andre
Re:Vergelijkingen DB IC-sets
Citaat van: Hans Biere op zaterdag 02 april 2011, 18:36:47

Ik ben eigenlijk benieuwd of er meerdere hobby-isten zijn die deze miskleun ook zo ervaren.


Ik. :(

Misschien is dit iets voor je?


Roco.cc

Gr, Ben.
Re:Vergelijkingen DB IC-sets
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Vergelijkingen DB IC-sets
Citaat van: Baardo op zaterdag 02 april 2011, 18:48:20Wil je misschien foto's plaatsen zodat we de verschillen kunnen zien?

Ja. Eén dezer dagen hoop ik een goede vergelijking te laten zien tussen "Südwind" en "Van Beethoven".
Re:Vergelijkingen DB IC-sets
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re:Vergelijkingen DB IC-sets
Hallo Hans,

Ja je hebt groot gelijk, en als je ziet wat ze kosten mag je er toch meer van verwachten.
Ik ben jaren geleden al overgestapt op Roco 1:87 rijtuigen en L.S models.
Ik vind de schaalverkleining sowieso niets, maar je moet natuurlijk wel de ruimte hebben voor 30,3 cm lange rijtuigen.

groet,

Erik
Re:Vergelijkingen DB IC-sets
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Vergelijkingen DB IC-sets
Citaat van: 100%erik op zondag 03 april 2011, 22:29:17Ik vind de schaalverkleining sowieso niets

Hoi Erik,

de schaal is bij mij nog niet eens zozeer het probleem. Het uiterlijk van de modellen daarentegen wel...