Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Update 260411/ Klein hoeratje! Filmpje

Gestart door 44er zondag 03 april 2011, 21:58:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis?
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis?
Citaat van: teunistreinen op woensdag 20 april 2011, 07:14:31
Beste Jan
De belangrijkste conclusie die ik zou trekken is dat het dus kennelijk gaat om marklin DCM motoren!!!!!!!!!!
En NIET om LFCM en SFCM motoren van marklin.
Klopt deze conclusie?
groeten van teunis

Beste Teunis,
Inderdaad, M* DCM is de zwarte piet op dit moment, althans bij mij , ik hoor en lees verder geen problemen meer van andere forum leden of zij wachten rustig af voor met een ombouw te beginnen, gewoon doen , je weet het nooit als je het niet doet.Andere motoren van M*  LFCM en SFCM zouden door ESU aangepast cq opgelost zijn met nieuwe firmware voor V4. Vraag mij af wat er gebeurd bij een ombouw van een niet draaistel motor, Tis te mooi weer maar ik ga wel de 3p voor 5p vervangen vandaag of morgen.Zoals je hebt kunnen lezen geven de gelijkstroom motoren geen probleem zoals Faulhaber en Maxon, denk ook dat Roco o.i.d. geen probleem zal zijn met lopi 4. MIjn aanbod staat nog.

Groeten , Jan
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis?
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis?
 :)

Ik heb ook zo'n decoder liggen.
Ik lees stiekum mee, ik wacht even met inbouwen O:-D.
De Nieuwste software staat al op de decoder, deze wil ik in een Piko ACTS lok gaan zetten.
Deze maakt nu een jankend geluid, kijken of dat weggaat met deze decoder.

groet Jan

Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis?
Jan er zullen best eigenschappen veranderen bij de ombouw,maar dat "janken"krijg je er niet

mee weg. Heb al enkele decoders geprobeerd,maar het geluid word wel anders,maar je krijg

het er zeker niet mee weg. Ik stoor me er niet aan,en dit gebeurd alleen maar bij een erg lage

snelheid. (weet uiteraard niet of dit bij jou het geval is). Misschien bij jij de eerste mazzelaar  :D

Mvg: Alex
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis?
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis?
[
Citaat van: Jan 1212 op woensdag 20 april 2011, 13:18:48
:)
Ik heb ook zo'n decoder liggen.
Ik lees stiekum mee, ik wacht even met inbouwen O:-D.
De Nieuwste software staat al op de decoder, deze wil ik in een Piko ACTS lok gaan zetten.
Deze maakt nu een jankend geluid, kijken of dat weggaat met deze decoder.
groet Jan
Citaat van: Aliebengalie op woensdag 20 april 2011, 16:39:44
Jan er zullen best eigenschappen veranderen bij de ombouw,maar dat "janken"krijg je er niet
mee weg. Heb al enkele decoders geprobeerd,maar het geluid word wel anders,maar je krijg
het er zeker niet mee weg. Ik stoor me er niet aan,en dit gebeurd alleen maar bij een erg lage
snelheid. (weet uiteraard niet of dit bij jou het geval is). Misschien bij jij de eerste mazzelaar  :D
Mvg: Alex

Jan en Alex,

Niet bang zijn om in te bouwen :P, wordt de kring alleen maar groter of niet met V4 gebruikers :-)

Wat jullie benoemen als janken ken ik niet, de omgebouwde Ae6/6 is voor een 3p anker behoorlijk stil en stoort zeker niet. Bij andere loks gebruik ik 3 Faulhaber en 1 Maxon motor , die hoor je dus helemaal niet, heb ook nog een Roco RE6/6 en  ook die hoor ik amper , (Radio staat wel keihard aan :D :D :D) Dus het fenoneem "janken"is niet bij aanwezig bij mij.
Groeten uit een zonovergoten  :thumbup: Hilversum :P

Gr, Jan

Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis?
De NL handleidingen voor V4.0 decoders zijn beschikbaar. Deze helpen je de CV's settings van de motorregeling zodanig te maken dat je lok goed kan gaan rijden.

Eerst voor het type Marklin motor de aanbevolen settings gebruiken. Dan afhankelijk van het probleem wat je ondervindt deze bijregelen.

http://www.tsdbvba.be/handleidingen/LoPi4NL.pdf
http://www.tsdbvba.be/handleidingen/LokSoundV4NL.pdf

Voor de LokProgrammer (oude softeware, dus nog niet voor V4.0):

http://www.tsdbvba.be/handleidingen/lokbox-53450-nl.pdf

Gr, Ben.
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis?
Citaat van: 44er op dinsdag 19 april 2011, 10:55:01
Ik wil je graag van dienst zijn om de laatste firmware voor jou erin te zetten. Even wat afspreken?
Gr, Jan


Beste Jan

Je hebt een PB

teunis
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis?
Beste Ben,

Zoals al eerder aangegeven, heb alle instellingen van de tabel ook al uitgeprobeerd.
Heb de NL, DE en Eng handleidingen vergeleken en ook daar zit wat verschil in betreffende "uitleg".
Ook heb ik van diverse mede hobbyisten Data gekregen met mogelijke, werkende, instellingen.
Tot op heden geen goede resultaten. (Getest onder MMII en DCC.)

Naar mijn idee is de v4.0 te vlug op de markt gegooid en is voor mij vergelijkbaar met een Beta versie welke nog niet goed werkt.
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis?
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis?
Citaat van: Spoorman op donderdag 21 april 2011, 07:20:48
De NL handleidingen voor V4.0 decoders zijn beschikbaar.
Gr, Ben.

Ben ,

Ik heb vast iets aan mn ogen gehad gisteravond toen ik de handleidingen zocht op de site bij onze zuiderbuur vriend,
Oozaak denk ik de witte wijn  :D
Bedankt,

Gr.Jan
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? UPDATE 210411 !!met goed resultaat!!!
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? UPDATE 210411 !!met goed resultaat!!!
Aan alle lopi 4 supporters :D

Zat in de zon na te denken over de lopi 4 ellende, voordat het beetje hersens vloeibaar zou worden de 2 lok's aangepakt.

De 3p ankers en esu magneten eruit gerost en voor beide een 5p anker en de M* magneet ingebouwd. (zie foto na inbouw)

En nu? jawel rijdt prachtig zonder problemen van schokken, hikken o.i.d. Er moet nog een fijn tuning op losgelaten worden , maw de scherpe kantjes eraf halen zoals de snelheid. Ik ben hier erg tevreden mee en zoals het er nu uit ziet denk ik dat het probleem weg is (althans bij mij) Ik hoop dat andere forum leden hier iets aan hebben met het oog op de plannen om hun lok's om te bouwen met een lopi V4 decoder.
Dus een 5p anker en M* magneet , dus de M* hoogvermogens motor of een gelijkstroom motor als Faulhaber , Maxon,  Roco zullen volgens mij nagenoeg geen problemen op leveren bij het ombouwen en rijden.
Ik ben er blij mee
SUK6 bij het ombouwen.

Gr. Jan

Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis?
Goed werk Jan. Mooi dat het opgelost is. :thumbup:

Bewaar eens even de oude 3p motor voor me. Wil er even mee experimenteren. Ik bel je volgende week even.

Mooie Pasen gewenst en niet teveel van de witte Esu wijn slobberen. :P

Gr, Ben.
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis?
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis?
Ben,

Tja hoe bestaat het , nu nog even aan de programmer hangen , morgen maar, nu de tuin bewateren 8o

2 x 3p ankert met magneten gereserveerd ;)

Fijne Pasen en 1e P'dag gaat de 2e esu fles  eraan. >:-D

Ter info: het  Re460  draaistel zonder motor loopt keurig rond , vermoed een vuiltje op een tandwiel gezeten , nu pleite.

Gr, Jan
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis?
Als het alleen om het Anker gaat Ben,heb ik er hier ook nog liggen hoor...is iets dichterbij.

Ben blij dat het bij Jan is opgelost,denk dat ik morgen is op zoek gaat naar een *M magneet.

Het weekend is in iedergeval al begonnen hier....... :D

Hier gister ook bezig geweest,maar is nog niet zoals het moet zijn.

Ben in iedergeval opgelucht dat er licht in het duisternis gaat ontstaan.

Mvg: Alex

Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? UPDATE 210411 !!met goed resultaat!!!
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? UPDATE 210411 !!met goed resultaat!!!
Alex,

Dit is uiteraard alleen voor M* lok's , met andere merken zal er geen probleem onstaan volgens mij , ander systeem. Veel merken hebben een 8p stekkert , oude eruit en nieuwe decoder er inprikken en klaar is Kees , in dit geval  dus Alex :D

Suk6 Alex,en fijn lang paas weekend ,  1 EI is geen EI wat een Ei  ;)

Gr, Jan
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis?
En nu ben ik heel benieuwd welke CV-waardes Jan heeft toegepast.
Groet,
Erwin
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? UPDATE 210411 !!met goed resultaat!!!
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? UPDATE 210411 !!met goed resultaat!!!
Erwin,

Die ga je krijgen zodra ik de Ae6/6 en Re460 volledig afgesteld heb. Nu even tevreden bijkomen >:-D >:-D
Ga dit op mn gemak morgen of overmorgen doen.

Gr, Jan
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis?
Dus m.a.w. we kunnen nu dus alle Esu Hamo magneten weggooien en zijn verplicht geworden om de vervolg ombouw uit te voeren met de veel duurdere M* motor sets?

Heeft Esu weer een liefdevolle verhouding met Märklin? (afgesproken werk)
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis?
Hallo jan,

Heeft geen haast hoor.
Groet,
Erwin
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis?
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis?
Citaat van: Riny op donderdag 21 april 2011, 21:00:58
Dus m.a.w. we kunnen nu dus alle Esu Hamo magneten weggooien en zijn verplicht geworden om de vervolg ombouw uit te voeren met de veel duurdere M* motor sets?
Heeft Esu weer een liefdevolle verhouding met Märklin? (afgesproken werk)

Riny,

Niet wanhopen, t'gaat om een 1 magneet niet om een hele set , tweede hands markt zijn er zat te koop volgens mij.
Niets weggooien, liefhebbers genoeg denk ik zo, en er zijn geen verplichtingen , Toevallig is dit bij mij succesvol verlopen misschien heb jij andere ervaringen met Lopi V4 ?

SUK6,

Gr.jan
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis?
Citaat van: Aliebengalie op donderdag 21 april 2011, 19:30:31

Als het alleen om het Anker gaat Ben,heb ik er hier ook nog liggen hoor...is iets dichterbij.


Dank je wel Alex. Maar het is om settings te bepalen van de V4.0 met een goed rijgedrag. Ik zet het 3p setje even in een M* lok met 5p, kijken wat'ie doet.

Gr, Ben.
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis?
Hallo allemaal,

Even niet op het forum geweest en er zijn grote stappen gemaakt  :thumbup: :thumbup:

Ik lees ook nog even rustig mee en ben benieuwd naar de ervaringen na het fine afstellen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Oplossing nabij ?/210411
Ben weer ff een 5* motortje en schild met *M* magneet wezen halen,en ga me 3326 voor de 2e

x ombouwen ....deze stotttttert het meest van de 3 omgebouwden...

Van het weekend gaan we weer verder met expirimenteren.

V4 ook maar gelijk meegenomen uit Sliedrecht..Papendrecht .zit op me geluids decoder te wachten (is

besteld).

Gij hoort nader...... :D

Mvg: Alex
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Eindgoed algoed? /Update 220411
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Eindgoed algoed? /Update 220411
Alex,

Wens je veel suk6 met je ombouw,  :thumbup:

Andere liefhebbers van Lopi V4. :P

Voor een ieder die interesse heeft naar de waterstanden uhh, CV waardes bij deze en geniet ervan.
Heb de meest belangrijke hier neergezet.
Het is mij bij afstellen opgevallen dat de waardes zoals esu aangeeft in de handleiding een groffe richtlijn is, dat zeggen ze ook. Dus ik heb heel secuur gelezen mn bij het afstellen van CV55 , die bepaalt blijkbaar het rommelig rijgedrag , zie maar , staat absurt hoog bij de Re460, maar rijd wel mooi :D :P
Dus iedere 5* lok heeft zijn eigen afstelling nodig , dit is voor jullie een idee in verschillen.
Foto toegevoegd van de 2 ex-problemen >:-D
Gr, Jan

Decoder:  LokPilot V4.0 (4.3.8991)
Created:  04/22/2011 18:30:56           Ae6/6   SBB

Index: 0  (CV31=0, CV32=0)
--------------------------------
CV 001 = 025
CV 002 = 010
CV 003 = 045
CV 004 = 042
CV 005 = 036
CV 006 = 022

CV 052 = 062
CV 053 = 060
CV 054 = 055
CV 055 = 065


Decoder:  LokPilot V4.0 (4.3.8991)
Created:  04/22/2011 18:54:29       RE 460  SBB

Index: 0  (CV31=0, CV32=0)
--------------------------------
CV 001 = 046
CV 002 = 010
CV 003 = 045
CV 004 = 040
CV 005 = 042
CV 006 = 022

CV 052 = 062
CV 053 = 062
CV 054 = 055
CV 055 = 150
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Eingoed algoed? Update 220411
Citaat van: Aliebengalie op vrijdag 22 april 2011, 16:14:40
V4 ook maar gelijk meegenomen uit Sliedrecht...zit op me geluids decoder te wachten (is besteld).

Alex,

Sliedrecht ???.........je maakt me nieuwsgierig....wat of wie zit daar dan ?

Gr.
Ron
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Eingoed algoed? Update 220411
Eh sorry Papendrecht 1e verdieping..(was er nog nooit geweest)...is vlak bij mijn werk ....dus

niet verkeerd.....

En heb de magneet omgewisseld,maar het probleem is gewoon het zelfde hakkel de hakkel.

Heb ook de nw V4 decoder omgewisseld en toen reageerde hij stukje beter.

Maar van het weekend weer verder expi....voorlopig dus nog...... >:-D :thumbdown:

Ga zeker hem weer laten zoeken naar de juiste instellingen,helpt dit weer niet ga ik

bovenstaande lijst is proberen.



Mvg: Alex
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Eingoed algoed? Update 220411
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Eingoed algoed? Update 220411
Alex,

Ik heb dit ook gedaan met CV54 op 0 zetten en via F1 een run laten maken , ik ben van mening dat dit niets toevoegd op oplost.

Zet de cv waardes 2 /52/5354 en 55 zoals  esu opgeeft op blz 35, met de opmerking om CV 2 op 10 te zetten. Advies esu was 4 a 5 verhogen van cv2. Ik heb 10 gedaan.
Het zit mn in CV55 daar moet je je aandacht op richten.

Suk6 Alex,

Gr.Jan
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Eingoed algoed? Update 220411
Ga dit zeker proberen,heb 2 locs om te expirimenteren Jan,gij hoord nader.

Mvg: Alex
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Eingoed algoed? Update 220411
Heb vanmiddag mijn enige lok met een Lopi4 uit de doos gehaald en geprobeerd te herinstellen.
Het betreft een Marklin Re 4/4 II met 5-polig anker, M-magneet en voorzien van kogellagers.
De lok liep tot vanmiddag erg goed, alleen in het middelste snelheidsbereik schokte hij licht.
De nieuwste lokprogrammer software 4.1.4 met de nieuwste firmware gedownload.
De instellingen van Jan (zie hierboven) op de decoder gezet, helaas geen bevredigend resultaat. Op de eerste rijtrap ging de lok er erg vlot vandoor.
Na heel veel proberen ben ik nu op een punt dat de lok super rijdt. Er is echter 1 behoorlijk minpuntje;
vlak voor het stilstaan maakt de lok nog een bokkesprong. Dit krijg ik er op dit moment niet uit.
Voor mij reden om de lopi4 voorlopig niet meer in te bouwen.
De belangrijkste CV's

CV2 = 6
CV3 = 65
CV4 = 53
CV5 = 42
CV6 = 15
CV52 = 30
CV53 = 65
CV54 = 48
CV55 = 145

Groet,
Erwin
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Eingoed algoed? Update 220411
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Eingoed algoed? Update 220411
Citaat van: Re460 op zondag 24 april 2011, 23:00:21
Heb vanmiddag mijn enige lok met een Lopi4 uit de doos gehaald en geprobeerd te herinstellen.
Het betreft een Marklin Re 4/4 II met 5-polig anker, M-magneet en voorzien van kogellagers.
De lok liep tot vanmiddag erg goed, alleen in het middelste snelheidsbereik schokte hij licht.
De nieuwste lokprogrammer software 4.1.4 met de nieuwste firmware gedownload.
De instellingen van Jan (zie hierboven) op de decoder gezet, helaas geen bevredigend resultaat. Op de eerste rijtrap ging de lok er erg vlot vandoor.
Na heel veel proberen ben ik nu op een punt dat de lok super rijdt. Er is echter 1 behoorlijk minpuntje;
vlak voor het stilstaan maakt de lok nog een bokkesprong. Dit krijg ik er op dit moment niet uit.
Voor mij reden om de lopi4 voorlopig niet meer in te bouwen.
De belangrijkste CV's

CV2 = 6
CV3 = 65
CV4 = 53
CV5 = 42
CV6 = 15
CV52 = 30
CV53 = 65
CV54 = 48
CV55 = 145

Groet,
Erwin


Hallo Erwin,

Dit is zeer herkenbaar en ik denk dat het nog wel even gaat duren voordat er een oplossing komt.

Deze oplossing zal bij esu vandaan moeten komen want wij gaan dit niet oplossen ben ik bang.

De bokkesprong aan het eind heb ik ook al gehad bij een van mijn loc's, het is jammer dat esu de V3 uit het programma heeft gegooid want veel mensen verlangen terug naar deze probleemloze decoder.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Eingoed algoed? Update 220411
Hallo Peter,

Helaas heb je gelijk. Als ik zie wat ik een moeite moet doen om de V4 goed in te stellen. De lopi3 was makkelijker. Om in te stellen gebruik ik een lokprogrammer en een stukje K-rails (2x 2200). Bij de test op dit stukje spoor dus geen bokkesprong, zet ik de lok op een ovaal met een mobile station 1 krijg ik de bokkesprong wel maar dan alleen als ik de regelaar minimaal tot de helft heb opengedraaid. Ga ik niet verder dan rijtrap 2 a 3 en dan weer naar nul dan geen bokkesprong.
Vanochtend weer geprobeerd en de bokkesprong vlak voor stilstaand lijkt nu nagenoeg weg. De rijeigenschappen van de Re 4/4 II zijn nu goed te noemen maar zeker net beter dan met een lopi3.
Hierbij de belangrijkste instellingen van de lok: CV2=4, CV3=65, CV4=53, CV5=42 CV6=25, CV52=28, CV53=65, CV54=48 en CV55=83. Opvallend is dat Jan met anders ingestelde waardes ook tevreden is.
Feit blijft dat ESU nog wat huiswerk heeft te doen, ik blijf nog even van de Lopi4 af voorlopig.
Groet,
Erwin
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Eingoed algoed? Update 220411
Nog een aanvulling;
Het model van de Re 4/4 II heeft net ongeveer en uurtje gereden, zowel voor- als achteruit.
Problemen zijn er niet meer. Op alle snelheden gaat het nu goed. Bokkesprongen zijn er niet meer.
Het enige wat nog opvalt is dat je overgangen ziet tussen de verschillende rijtrappen, dit komt mogelijk om dat ik rijd met het Motorola-protocol met 14 stappen (CU 6021). Moet wel zeggen dat dit bij de lopi3 minder zichtbaar is. De conclusie is dat je met een Marklin 5-polige motor met magneet en kogellagers tot een goed resultaat kan komen zij het met de nodige moeite.
Groet,
Erwin
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Eingoed algoed? Update 220411
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Eingoed algoed? Update 220411
Erwin en andere slachtoffers van de Lopi V4 terreur :D
Blijven lachen mensuh,ook al zou je zo'n decoder een giga luchtreis wensen.

N.a.v. bevindingen van Erwin heb ik toch maar eens de lok's op de baan gezet en  goed bekeken.Was daar nog niet aan toe gekomen en ik ging ervan uit dat de beide goed zouden rijden maar dat was alleen met de lokprogrammer op een proefbaantje (rondje) en met motorola 14 st. Zelf rij ik met CU6021 met 14 stappen.
Van 1 lok is het resultaat redelijk  tot behoorlijk goed  , dit is de Re 460 met 5* motor. Ik ben alleen nog niet tevreden met geluid zo af en toe van de motor ! op de 10 keer geeft hij inderdaad ook een heel klein schokje bij stilstand.                           In vergelijk met de Ae6/6 die een mooi geluid geeft edoch ook af en toe een heel klein schokje nageeft vlak voor stilstand.
Ik heb inmiddels beide loks met exact dezelfde instellingen, lees CV waardes. Van beide de snelheid te hoog , maar heeft geen oorzaak, Ik heb zelfs de waarde van CV55 even verhoogd naar  240 en hoger naar 255. Geen zichtbare verandering te zien. Ik ben er weer klaar mee ;) Is het misschien een idee om de "Slachtoffers" bij elkaar te brengen ergens ? Ik heb er geen ruimte voor maar als iemand van het forum wel een mogelijkheid heeft dan kunnen we gezamelijk em met de praktijk erbij de lok's beoordelen zoniet wijzigen , lijkt mij leerzaam .Tis maar een idee.

Gr, Jan
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Eingoed algoed? Update 220411
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Eingoed algoed? Update 220411
Hallo Jan,

Ik denk dat het verstandig is om even esu af te wachten, die zijn vast achter de schermen druk bezig want wij zijn met een klein groepje maar ik denk dat er nog veel meer mensen met deze problemen rondlopen / rijden.

Zelf kan ik op dit moment niet de moed verzamelen om er weer mee bezig te zijn.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Eingoed algoed? Update 220411
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Eingoed algoed? Update 220411
Peter,

Ik heb op het ESU forum de Lopi V4 problemen gelezen en wij zijn echt niet met een klein groepje.
Het enige wat ESU kan doen is heel snel met een adequate oplossing komen anders gaan ze het verliezen van andere merken die wel stabiel blijven en zijn.
Ik heb daar kommentaar achter gelaten en ook vele anderen maar ze hebben er bij ESU gewoon sch..t aan.

Nu maar weer een fijne avond gewenst,

Gr, Jan
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Eingoed algoed? Update 220411
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Eingoed algoed? Update 220411
Citaat van: Re460 op maandag 25 april 2011, 13:31:25
Nog een aanvulling;
Het model van de Re 4/4 II heeft net ongeveer en uurtje gereden, zowel voor- als achteruit.
Problemen zijn er niet meer. Op alle snelheden gaat het nu goed. Bokkesprongen zijn er niet meer.
Het enige wat nog opvalt is dat je overgangen ziet tussen de verschillende rijtrappen, dit komt mogelijk om dat ik rijd met het Motorola-protocol met 14 stappen (CU 6021). Moet wel zeggen dat dit bij de lopi3 minder zichtbaar is. De conclusie is dat je met een Marklin 5-polige motor met magneet en kogellagers tot een goed resultaat kan komen zij het met de nodige moeite.
Groet,
Erwin

Het valt mij op dat ik de overgangen tussen de stappen in een 27 staps MMII systeem met de nieuwe Märklin MFX decoder ook meer zie als bij de oude Märklin/Esu MFX (is M4) decoder, ze zijn toch alle twee niet de veerde weg in geslagen?

Groet, Anne W
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Update 250411 / nog steeds knudde
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Update 250411 / nog steeds knudde
Citaat van: Anne W op maandag 25 april 2011, 21:37:14
Citaat van: Re460 op maandag 25 april 2011, 13:31:25
Nog een aanvulling;
Het model van de Re 4/4 II heeft net ongeveer en uurtje gereden, zowel voor- als achteruit.
Problemen zijn er niet meer. Op alle snelheden gaat het nu goed. Bokkesprongen zijn er niet meer.
Het enige wat nog opvalt is dat je overgangen ziet tussen de verschillende rijtrappen, dit komt mogelijk om dat ik rijd met het Motorola-protocol met 14 stappen (CU 6021). Moet wel zeggen dat dit bij de lopi3 minder zichtbaar is. De conclusie is dat je met een Marklin 5-polige motor met magneet en kogellagers tot een goed resultaat kan komen zij het met de nodige moeite.
Groet,
Erwin
Het valt mij op dat ik de overgangen tussen de stappen in een 27 staps MMII systeem met de nieuwe Märklin MFX decoder ook meer zie als bij de oude Märklin/Esu MFX (is M4) decoder, ze zijn toch alle twee niet de veerde weg in geslagen?
Groet, Anne W

Anne,
Het idd niet te hopen dat er meer electronica net niet goed is of is het de snelle vooruitgang dat men te "vroeg "een produkt op de markt brengt.

Maar al met al is het een probleem, ook wat Erwin aangeeft met de zichtbare rijstappen in het 14 stappen gebeuren. Die zie ik ook , met de programmer in bedrijf als rij unit is het meer als met CU6021 maar iets minder, doch zichtbaar.

Gr, Jan
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Update 250411/ nog steeds knudde
Heb zojuist op het zwitserse HAG-forum de ervaringen met deze decoder gelezen.
Geloof het of niet maar men is erg positief over deze decoder. Men geeft wel aan dat het instellen de nodige tijd kost maar de rijeigenschappen goed zijn. Zou de decoder wel goed met een HAG-motor overweg kunnen?? Zijn er forum-leden die hier ervaring mee hebben??? Mijn Marklin lok Re 4/4 II functioneert ook goed op dit moment. Het is erg moeilijk de vinger op de zere plek te leggen. Zit er iets mis in de hardware, de software of is het gewoon een instelkwestie? Wie het weet mag het zeggen.
Heb hier zelf nog 2 HAG-loks staan voor ombouw. Misschien een idee om toch een lopi4 hier in te bouwen en te testen?
Over 1,5 week is er weer een beurs, misschien toch nog een lopi4 aanschaffen?
Groet,
Erwin
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Update 250411/ nog steeds knudde
Hoi Erwin, ik ben helemaal klaar met de LoPi V4. Heb er nog 2 nieuw in de verpakking en voor 45 euri  (incl magneten) mogen ze meteen weg met een grote strik er om  :thumbdown: Groet, Hans
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Update 250411/ nog steeds knudde
Citaat van: Hans 2.0 TDI op dinsdag 26 april 2011, 09:47:28
Hoi Erwin, ik ben helemaal klaar met de LoPi V4. Heb er nog 2 nieuw in de verpakking en voor 45 euri  (incl magneten) mogen ze meteen weg met een grote strik er om  :thumbdown: Groet, Hans

45 voor allebei?

Want ik ben wel geïnteresseerd :).

Groeten Sander
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Update 250411/ nog steeds knudde
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Update 250411/ nog steeds knudde
Heren, heren, heren,  de vrijmarkt is niet hier in dit topic :D ;)
back to topic , not tropic
Gr.Jan
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Update 250411/ nog steeds knudde
Sander, heb je een PB gestuurd. Groet, Hans
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Update 250411/ nog steeds knudde
Beste Jan, je hebt gelijk. Gaf alleen dat ik klaar met de decoders ben en er nog 2 heb liggen. Idd niet het juiste topic. Groet, Hans
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Update 250411/ nog steeds knudde
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Update 250411/ nog steeds knudde
Hans,

zag koninginendag aankomen  :D ;)

Gr, Jan,

Even ter info heb via het  ESU forum weer wat info gekregen over Lopi V4, zal dit vandaag/straks delen hier.
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Update 250411/ nog steeds knudde
Ik ben ze kwijt  :)
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Update 250411/ nog steeds knudde
toch wel met de beloofde strik er om heen??  :D

Niemand op dit forum ervaring met een lopi4 in een HAG-lok??
Groet,
Erwin
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Update 250411/ nog steeds knudde
Met strik zoals beloofd. Toch vind ik het jammer, ben nog niet zo lang geleden naar digitaal overgestapt en hoorde/las alleen maar goede berichten over Esu (LoPi V3). Komt versie 4 uit, verwacht je nog beter, bouw je je eerste loc om en dan krijg je dit. Maar niet getreurd, het zonnetje schijnt  B). Groet, Hans
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Update 250411/ nog steeds knudde
Ach, het komt vast wel goed met die decoder. Gewoon even afwachten, een decoder hebben ze namelijk een paar jaar in het programma.
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Update 260411/ Klein hoeratje !!
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Update 260411/ Klein hoeratje !!
Lotgenoten van Lopi V4,

Het lijkt erop dat er enig maar zwak licht aan het eind van de ESU tunnel aankomt.
Het volgende advies was nog gegeven van het ESU forum edoch resultaat 0 maar dat wisten we al.
Althans ik heb en had er niets aan. Huppelde nog net niet uit de rails :P
Dus vandaag maar weer eens met de programmer aan de gang geweest en ik ben nu tevreden , beide loks opnieuw fijn afgeregeld en staan beide netjes stil zonder een schok. Ik ben er blij mee, eindelijk 2 omgebouwde lok's die gebruikt kunnen worden op de baan. Heb alleen de opmerking dat er verschil in geluid van de motor zit, de  Ae6/6 loopt keurig en rustig van geluid en de Re460 hoor ik meer db's maken maar nog niet storend.Misschien dat ik die nog eens ga kietelen.
CV waardes voor degene die ook het wil proberen, je kan met een 5* motor dit als richtlijn nemen en zelf even fijn afstellen , mn max.snelheid.

Suk6 ermee ,   Gr, Jan


Decoder:  LokPilot V4.0 (4.3.8991)
Created:  04/26/2011 16:35:26

Index: 0  (CV31=0, CV32=0)      Ae 6/6  SBB
--------------------------------
CV 001 = 025
CV 002 = 010
CV 003 = 045
CV 004 = 040
CV 005 = 045
CV 006 = 014

CV 052 = 032
CV 053 = 036
CV 054 = 060
CV 055 = 095
CV 056 = 255

Decoder:  LokPilot V4.0 (4.3.8991)
Created:  04/26/2011 17:30:51

Index: 0  (CV31=0, CV32=0)        Re 460  SBB
--------------------------------
CV 001 = 046
CV 002 = 015
CV 003 = 036
CV 004 = 030
CV 005 = 056
CV 006 = 022

CV 052 = 032
CV 053 = 036
CV 054 = 060
CV 055 = 095
CV 056 = 255
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Update 260411/ Klein hoeratje !!
Ga dit zeker proberen Jan.

Heb het lijstje mooi uitgeprint.

Mvg: Alex
Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Update 260411/ Klein hoeratje! Filmpje
Voor de liefhebbers ,  ESU V4 lol :P









Gr, Jan





Re:Hulp gevraagd bij Lopi V4 treurnis? / Update 260411/ Klein hoeratje !!
Hallo Jan,

Keurig resultaat, gefeliciteerd  ;)
Groet,
Erwin