Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Jptrain's zolderbaan: nieuwe start na 1 jaar :)

Gestart door jptrain zondag 03 april 2011, 15:33:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:jptrain's zolderbaan: HEEFT DIT FORUM NOG WEL NUT BIJ MIJ!!!
Hallo,

Het forum heeft echt zijn nut hoor,geloof me maar ik heb al heel veel geleerd.ik kan ook niet altijd een reactie geven op iedereen,zijn draadje maar als ik jou baan zie ben je supper goed beezig hoor.trauwens heb ook je laaste foto's bekeken,en je hebt leuke en veel spullen gekocht.


Groeten peter(ke33)
Re:jptrain's zolderbaan: HEEFT DIT FORUM NOG WEL NUT BIJ MIJ!!!
ik kan je er nog niet op antwoorden maar wacht wel op het antwoord.Ik moet zelf nog een grote vijver/rivier aanleggen onder mijn bruggen en heb alleen ervaring met water in mijn kelder.Maar dat zal me niet helpen voor de modelbaan.Zo helpen we mekaar hé.Daarom de raad voor een nieuw topic.Dan genieten we allemaal mee.
Re:jptrain's zolderbaan: HEEFT DIT FORUM NOG WEL NUT BIJ MIJ!!!
Tuurlijk heeft diit forum geen nut  ;)

er zijn teveel beschrijvingen van (mooie) modelbanen om overal reacties te plaatsen, en ik laat de inhoudelijke reacties graag over aan de mensen die wel verstand van zaken hebben......

NB ik heb gewoon een potje doorzichtige lak in mijn watertje gekieperd, en daarna maar hopen dat er niet ergens een lek is (ik plaats dus ook bewust geen topic met mijn spoortafel.... :) )

Ga zo door :thumbup:
Re:jptrain's zolderbaan: HEEFT DIT FORUM NOG WEL NUT BIJ MIJ!!!
Citaat van: jptrain op donderdag 03 november 2011, 18:11:48
HEEFT DIT FORUM NOG WEL NUT BIJ MIJ!!!

waarom ik dit vraag is omdat ik(bijna) nooit een reactie krijg op iets wat ik stuur.
hoe kan ik mij verbeteren zonder ideen van anderen.
ik hoop dat ik hier wel nog reacties op krijg.
en geef me een paar redenen om te blijven.

gr john


John,


ik snap en begrijp je gevoel/reactie , en ik weet denk ik ook waarom :|, ik heb hetzelfde in mijn topic over Ombouw ICE 1 , en ik denk dat het aan het feit ligt dat ik er niet 1 foto heb geplaatst  :D, laat staan een filmpje  8o

Kijk maar naar de topics ! , zodra er staat : Nieuwe Foto's !!! , stijgt het aantal hits aanzienlijk ;)

Mvg Gert
Re:jptrain's zolderbaan: HEEFT DIT FORUM NOG WEL NUT BIJ MIJ!!!
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:jptrain's zolderbaan: HEEFT DIT FORUM NOG WEL NUT BIJ MIJ!!!
Beste John,

Gewoon door bouwtopics "lopen" en als je wat ziet of leest waar je wat aan hebt, maar meer wilt weten, gewoon in dat topic het aan de topiceigenaar of de betreffende collega forummer vragen.

Groet, Anne W
Re:jptrain's zolderbaan: HEEFT DIT FORUM NOG WEL NUT BIJ MIJ!!!
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:jptrain's zolderbaan: HEEFT DIT FORUM NOG WEL NUT BIJ MIJ!!!
Hallo John,

Dit topic heeft weldegelijk nut hoor!

Het doet je beseffen,dat je tijd tekort komt :D om alles te beantwoorden ;)

Je bent in ieder geval lekker bezig,en die tips van je naamgenoot kun je gerust ter harte nemen.

Maar om eerlijk te zijn,lijkt het wel of je weinig problemen hebt :?

Bedenk ook dat niet iedereen actief bezig is om een baan te bouwen,en je in de bouwtopics vaak wel degene ziet die aan het bouwen zijn.

En soms maak ik een uitstapje daar naar toe,maar ook dat doet niet iedereen.

Kijken doen we vrijwel allemaal,en meepraten is anders.

Als ik een tip heb voor je dan zal ik het je zeker melden,en misschien zit je ergens wel mee,en praat er dan ook over.

Wel over modelbanen a.u.b. ;)

Dat was een grapje overigens.

M.v.g.

Hans V200.0
Re:jptrain's zolderbaan: HEEFT DIT FORUM NOG WEL NUT BIJ MIJ!!!
Hoi,

ik ben nieuw op dit forum (sinds een week ofzo) dus ik ben nog een beetje de topics aan het doorgraven.

60+ pagina's doorgraven doe je lang over.

maar ik ben zelf ook van plan om een baan te maken met omgeving enzo.

maar mischien weet een van jullie hoe stijl je een trein kan laten rijden (omhoog).
ik heb,
een railion 29130
een zwarte loc 3029
en een Alpha F1 waarvan ik het nummer niet weet

verder hele mooie baan aant worden, ik heb zelf ook ijzeren rails. (is dat ook c-rails dan want zo heet de plastic versie) ik heb wel veel problemen bij het aanleggen dat als je klaar bent met aanleggen dat je rond gaat rijden over je baan en dat dan blijkt dat er rails los is geraakt op dat er een opening is ontstaan en je vervolgens je hele trein er opnieuw op kan zetten. hoe los jij dit op, ik heb nog geen goede ondergrond weten te krijgen, ouders werken niet mee, om rails op vast te leggen.

GR. Daniël
Re:jptrain's zolderbaan: HEEFT DIT FORUM NOG WEL NUT BIJ MIJ!!!
John,

Het komt vaker voor er in de 'modelbaanbouw' hoek weinig reactie's worden gegeven.

Waarom? Omdat men hier de baanbouw laat ZIEN. En er staan zo onderhand zoveel banen tussen, als je een vraag in een reactie steld niemand dat leest. Omdat we liever naar de bouw[foto's] kijken.

Wat hier al eerder is gezecht, en heb je een vraag ergens over. Maak dan voor die vraag een nieuw topic aan in de desbetreffende hoek. Daar krijg je veel sneller een antwoord ;)

Wil je weten of je baanbouw nuttig is? Kijk dan niet naar de reactie's, maar naar het aantal vieuws dat je bijvb krijgt na een bouwupdate. Verder als je hier wel een vraag steld, zorg dan voor een duidelijke titel.

Nu hup, weer verder bouwen en de mooie bouwverslagen plaatsen.
Re:jptrain's zolderbaan: HEEFT DIT FORUM NOG WEL NUT BIJ MIJ!!!
John,

Voor mij geldt dat ik niet op alles reageer. Ik KIJK veel naar de foto's van de bouwverslagen en lees de verslagen, maar ik sla alle  :thumbup:reacties over. Als er een vraag gesteld wordt of een mening gevraagd wordt en ik denk dat ik daar een nuttige (!!) reactie op kan geven dan geef ik die en anders kijk ik alleen. Als ik op alle draadjes waar ik kijk moet reageren en dan weer moet reageren op de reactie dan kan ik wel stoppen met al mijn andere activiteiten. Ik denk dat jij plezier moet beleven aan het bouwen en aan het plaatsen van een verslag daarover en niet aan het aantal reacties want dan kan het een frustratie worden en dat kan nooit de bedoeling zijn.

Succes en ik hoop snel weer op een mooie up date van de vorderingen van jouw baan.

Tim
Re:jptrain's zolderbaan: HEEFT DIT FORUM NOG WEL NUT BIJ MIJ!!!
Hallo J-P,

Bedankt voor je bezoekje aan mijn topic. Ik begrijp heel goed dat het frustrerend is als er geen reacties komen op iets waar je zelf heel trots op ben, ik heb dat zelf ook een keer gehad en ook laten horen. Alle reacties hierboven kloppen dus laat je niet gek maken. Ikzelf heb ook een aantal "vaste banen" waar ik op reageer en kijk bij andere alleen maar stiekem mee. Het komt vanzelf weer goed maar zorg dat je de lol in het bouwen houdt. Dat is het allerbelangrijkst.

Gr. Peter
jptrain's zolderbaan: het forum heeft wel nut bij mij!!!
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
jptrain's zolderbaan: het forum heeft wel nut bij mij!!!
iedereen die heeft gereageerd: Bedankt!!

jullie hebben goede moet bij mij ingesproken.

ff een vraagje aan imtar.
Citaat van: Imtar op donderdag 03 november 2011, 18:55:35
om je eerdere vraag te beantwoorden: met de watertypen die je noemt heb ik geen ervaring. ik gebruik zelf still water en water effect van vallejo (die overigens ook prima verf heeft). En daar ben ik ruim tevreden over.  
waar haal je dit water?

vandaag denk ik geen foto's meer maar morgen wel.
ik ga lekker weer bouwen aan mijn baan en jullie kunnen er weer van genieten :P

gr john
Re:jptrain's zolderbaan: Het forum heeft wel nut bij mij!!!
Moenen en Mariken, een spellenspeciaalzaak in Nijmegen, heeft een groot assortiment aan Vallejo spul (mn voor de Warhamster spelers enzo), waar ik al jaren zowel verf als dat waterspul aanschaf. En natuurlijk regelmatig een bordspel ofzo  ;)

http://www.moenen-en-mariken.nl/

Maar er zullen vast nog wel meer zaken zijn in den lande die het in de schappen hebben staan.
Re:jptrain's zolderbaan: Het forum heeft wel nut bij mij!!!
John,

Goeg om te lezen dat het forum toch nut heeft voor je. Dat is waar het forum is tenslotte!!

Ik kijk uit naar de volgende up date!!

Groeten,

Tim

jptrain's zolderbaan: Belasten deel 1+ nieuwe wagons
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
jptrain's zolderbaan: Belasten deel 1+ nieuwe wagons
eindelijk in een klein gedeelte belasting geplaatst. voor de belasting heb ik een zak met een aquariumbodum.

hier wat foto's ervan:






ik heb ook een paar nieuwe wagons gemaakt d.m.v een wagon met een john deere tracktor of iets van liebherr erop. hier een foto:"


de sleep is tot nu toe 138 cm lang en word waarschijnlijk langer.

morgen komen waarschijnlijk meer foto's van de wagons.

gr john
Re:jptrain's zolderbaan: Belasten deel 1+ nieuwe wagons
Oei, dat rijtuig onder je baan heeft het te voorduren .....

Ballast is OK maar is het niet net wat te grof ?
Zelf ook zitten denken aan aquarium grind maar twijfel aangezien het best zwaar wordt denk ik.
Re:jptrain's zolderbaan: Belasten deel 1+ nieuwe wagons
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:jptrain's zolderbaan: Belasten deel 1+ nieuwe wagons
In Houten heb je bij de ingang van de linker zaal de Scenery shop. Zij hebben prachtige fijne ballastsoorten en voor een redelijke prijs.

Groet, Ronald.
Re:jptrain's zolderbaan: Bellasten deel 1+ nieuwe wagons
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re:jptrain's zolderbaan: Bellasten deel 1+ nieuwe wagons
hoi
Citaat van: linuxer op zondag 06 november 2011, 22:30:40
Oei, dat rijtuig onder je baan heeft het te voorduren .....

Ballast is OK maar is het niet net wat te grof ?
Zelf ook zitten denken aan aquarium grind maar twijfel aangezien het best zwaar wordt denk ik.
ik moet me schamen met dat rijtuig, maar nu ligt het er niet meer O:-D
het ballast was inderdaad wat grof. heb het nu door een zeef gehaald en de grote stukken eruit.
nu ziet het er niet meer zo grof uit.

Citaat van: M.user op zondag 06 november 2011, 22:36:50
In Houten heb je bij de ingang van de linker zaal de Scenery shop. Zij hebben prachtige fijne ballastsoorten en voor een redelijke prijs.

Groet, Ronald.
weet je toevallig ook de prijzen hiervan, want ik moet op het budget passen.

gr john
jptrain's zolderbaan: Naam voor mijn dorp.
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
jptrain's zolderbaan: Naam voor mijn dorp.
ik heb na maanden eindelijk een naam voor mijn baan.  :D :D

de naam is,

trrrr.....tromgeroffel:

HASLIBERG.

((met een beetje hulp van een bordje)

gr john
Re:jptrain's zolderbaan: Naam voor mijn dorp.
Ha JP,

Ik heb voor mijn ballast een emmer zand gehaald en daar de korrel uitgezeefd die ik mooi vond. 2,50 Euro en voor 100 jaar genoeg.  Volgens kenners nog te grof maar ik vind het acceptabel. Met puko's in het midden wordt het toch nooit echt "echt". :D Kijk ff bij mijn baan (ik ben niet zo goed met linkjes plakken).

Gr. Peter
Re:jptrain's zolderbaan: Naam voor mijn dorp.
Citaat van: jptrain op maandag 07 november 2011, 22:22:07
ik heb na maanden eindelijk een naam voor mijn baan.  :D :D

de naam is,

trrrr.....tromgeroffel:

HASLIBERG.


Hoi John,

even gegoogled en hier kwam een Zwitsers dorp naar boven. Ik zie anders veel Duits materieel :?

Groetjes, John
Re:jptrain's zolderbaan Hasliberg: Naam voor mijn dorp.
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re:jptrain's zolderbaan Hasliberg: Naam voor mijn dorp.
Citaat van: PH op dinsdag 08 november 2011, 06:09:39
Ha JP,

Ik heb voor mijn ballast een emmer zand gehaald en daar de korrel uitgezeefd die ik mooi vond. 2,50 Euro en voor 100 jaar genoeg.  Volgens kenners nog te grof maar ik vind het acceptabel. Met puko's in het midden wordt het toch nooit echt "echt". :D Kijk ff bij mijn baan (ik ben niet zo goed met linkjes plakken).

Gr. Peter
heb de mijne ook al fijner gemaakt en ga het toch naar mijn eigen keuze doen. toch bedankt.

Citaat van: Tilly op dinsdag 08 november 2011, 19:17:05
Citaat van: jptrain op maandag 07 november 2011, 22:22:07
ik heb na maanden eindelijk een naam voor mijn baan.  :D :D

de naam is,

trrrr.....tromgeroffel:

HASLIBERG.


Hoi John,

even gegoogled en hier kwam een Zwitsers dorp naar boven. Ik zie anders veel Duits materieel :?

Groetjes, John
dat kan. ik ga nog zwitzer materieel kopen. mijn baan bestaat uit de alpen dus duits, zwits en oostenrijks. er komt in de toekomst nog een duits industrie gebied. vandaar.

het is wel toevallig dat het dorp in het echt ook zo klein is.
gr john
jptrain's zolderbaan Hasliberg: logo bekend
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
jptrain's zolderbaan Hasliberg: logo bekend
de gemeente heeft net het logo bekent gemaakt. na een half jaar plannen is het dit geworden.


morgen word waarschijnlijk het eerste bord onthuld in het (nog te maken ) dorp.

om de bouwkavels te kopen moet je nog ff wachten want ze zijn nog niet bekent :P
ze zijden dat dat nog goed een paar maanden kon duren. ik heb iets gehoord dat de prijzen vanaf 100.000 euro begonnen.

gr john

(ps: de site werkt echt!! )

Re:jptrain's zolderbaan Hasliberg: logo bekend
HaHa

leuk :P

Ik kijk al uit naar meer nieuwe foto's
en veel succes verder met de baan.

Gr. Daniël
jptrain's zolderbaan Hasliberg: bord geplaatst.
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
jptrain's zolderbaan Hasliberg: bord geplaatst.
hierbij wil de gemeente jullie mededelen dat het eerste bord is geplaatst. ze zijn nu druk bezig met de bouw kavels.

ik heb een paar foto's kunnen achterhalen van het bord:




leuke lucht foto


het transport


een foto van de (vole) pakeerplaats


dit waren de foto's

gr john
Re:jptrain's zolderbaan Hasliberg: bord geplaatst.
Wanneer start de verkoop van de huizen :help:

En hebben ze in zo'n klein dorpje al een helikopter voor luchtfoto's  :help:

Ziet er goed uit ga zo door.  :thumbup:

Gr. Daniël
Re:jptrain's zolderbaan Hasliberg: bord geplaatst.
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Re:jptrain's zolderbaan Hasliberg: bord geplaatst.
Citaat van: daantje2007 op donderdag 10 november 2011, 15:30:34
En hebben ze in zo'n klein dorpje al een helikopter voor luchtfoto's

ik denk dat het een nieuwsheli was :D

ziet er leuk uit!
jptrain's zolderbaan Hasliberg: nieuwe sfeer foto's
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
jptrain's zolderbaan Hasliberg: nieuwe sfeer foto's
Citaat van: daantje2007 op donderdag 10 november 2011, 15:30:34
En hebben ze in zo'n klein dorpje al een helikopter voor luchtfoto's  :help:
redingsheli werd ervoor ingehuurd :D :P


hallo
ik wou gewoon wat foto's hebben van mijn baan. De foto's zijn door mijn broer gemaakt.





ietsje te vroeg  :P


dit waren ze

gr john

jptrain's zolderbaan Hasliberg: wat moet ik doen??
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
jptrain's zolderbaan Hasliberg: wat moet ik doen??
omdat er vele problemen zijn in mijn baan heb ik eraan gedacht om deze baan te slopen en een modulebaan te bouwen. (is hadiger te verplaatsen). ik vind het zelf ook zonde maar door de vele fouten weet ik geen andere oplossing. sommige fouten:
schaduwstation fout.
spiraal te steil.
nog te weinig aansluitingen  :?

is dit een verstandig idee of weet iemand anders een beter idee.

gr john
Re:jptrain's zolderbaan Hasliberg: wat moet ik doen??
Je geeft al aan, als je doorgaat ga je je ergeren aan je fouten. Zelf heb destijd besloten om de baan ook af te breken,  maar wel op opdezelfde tafel een nieuwe baan te bouwen.
Re:jptrain's zolderbaan Hasliberg: wat moet ik doen??
Je moet doen wat je zelf het beste lijkt. Ik heb ook veel beginnersfouten gemaakt maar heb toen toch besloten door te gaan en deze baan als leerobject te gebruiken en er zover als mogelijk is een leuk geheel van te maken.
Succes met beslissen. ;)

Gr. Peter
Re:jptrain's zolderbaan Hasliberg: wat moet ik doen??
John,

wellicht aanpassen een optie ? , meerdere stroom/massa punten aanbrengen hoef je niet heel je baan voor te slopen, slechts enkele railzen loshalen, draadjes solderen en rails terugplaatsen.

Spiraal te steil, is daar niets aan te doen ? , langere aanloop maken iets minder steil!

Helemaal opnieuw kan natuurlijk ook (ben ook met m'n 3e baan bezig :D), maar is meestal zo'n hoop rotzooi :|

Mvg Gert
Reactie
Lid sinds: 2019

offline
Reactie
Ik zou de dingen die wat minder zijn opnieuw maken en als dat niet lukt gewoon alle dingen die wel mooi gelukt zijn voorzichtig eraf te 'slopen' en dat op je nieuwe baan te plaatsen. Ps. Tipje als ik jou was zou ik als je je definitieve besluit hebt gemaakt, voor je gaat slopen eerst hier plaatsen wat je gaat doen zo kunnen wij je helpen de schade te beperken
Re:jptrain's zolderbaan Hasliberg: wat moet ik doen??
Tsja, jij moet het uiteindelijk weten. Ik zou zelf niet zo snel opnieuw beginnen. Ik vind dat er bij een hobby ook een stukje doorzetten hoort. Fouten maken wel allemaal, en een grondige revisie kan natuurlijk altijd, maar helemaal opnieuw beginnen zou betekenen dat je nooit aan een baan toekomt die zegmaar soort van 'af' is. Al is-ie volgens mij nooit écht af. Maargoed, als je veel belemmeringen ervaart bij het rijden met je treinen dan wordt het verhaal wat gecomplceerder. Wellicht kun je de boel afbreken en een heleboel stukken hergebruiken. Bijvoorbeeld je station kant en klaar aan de kant zetten en later gewoon opnieuw monteren.

Die ballast van je: ook ik vond het aan de zware kant, maar je bracht me wel op een idee. Ik kan dat grind wel gebruiken om een straatje in kinderhoofdjes te maken. Stel: ik zet een straatje in de tegellijm (blijft veel langer zacht dan gips) en 'bestraat' dat met dat grind. Naderhand beetje inwassen, beetje kleur toevoegen. Hm, maar eens proberen denk ik. Volgens mij heb ik nog een zak van dat spul liggen namelijk.

Die BR 01 van je: man, wat een monster. Geweldig...
Reactie
Lid sinds: 2019

offline
Reactie
Succes met beslissen en zijn er dan geen treinen die heel steil kunnen en dan bedoel ik niet zoeen met een tandwiel eronder
Re:jptrain's zolderbaan Hasliberg: wat moet ik doen??
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re:jptrain's zolderbaan Hasliberg: wat moet ik doen??
ziet er erg leuk uit!

Complimenten! :thumbup: >:-D
Re:jptrain's zolderbaan Hasliberg: wat moet ik doen??
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re:jptrain's zolderbaan Hasliberg: wat moet ik doen??
het probleem zit ook bij de treinen die niet geweldig over de rails rijden.

het schaduwstation is nog niet hellemaal af (stom van mij om het niet af te maken)

ik heb hier nog een bietschtall brug liggen die ik met deze baan niet kan gebruiken(wat ik wel wil)

ik wil graag met lange treinen rijden en dat gaan niet met deze, daarom heb ik ook zo'n lang station(wat ik hou)

ik denk dat ik de gehele baan weg doe, maar weet nog niet of ik een module of zo'n baan dat ik nu heb.

gr john

Re:jptrain's zolderbaan Hasliberg: wat moet ik doen??
als je opnieuw gaat beginnen moet je eerst snappen wat je techisch gezien fout doet nu

mvg koen
Re:jptrain's zolderbaan Hasliberg: wat moet ik doen??
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re:jptrain's zolderbaan Hasliberg: wat moet ik doen??
het merendeel wat ik fout heb gedaan weet ik hoe het anders moet.

bijv: een betere spiraal en schaduwstation met de relias.
de rails moet schoner.

ik ben eigenlijk ook niet zo'n leuke baan.

gr john
jptrain's zolderbaan Hasliberg: het word een modulebaan.
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
jptrain's zolderbaan Hasliberg: het word een modulebaan.
na wat banen op het internet te hebben bekenen heb ik besloten om een modulebaan te bouwen.
het geeft mij de mogelijk heden om naar beursen te gaan met mijn baan als ik ouder ben.
het is ook makkelijker te verplatsen dan de baan die ik nu heb.

ik heb van een kennis al plaaten gekregen van 50 bij 50 cm. de module delen maak ik 50 bij 100.
zijn dit juiste maten???

nu moet ik nog een leuke baanplan maken.

gr john
Re:jptrain's zolderbaan Hasliberg: het word een modulebaan.
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:jptrain's zolderbaan Hasliberg: het word een modulebaan.
Hoi John,

De grootste maat, die je moet gebruiken is 60 bij 120 cm uit praktisch oogpunt gezien. Het is dan nog te hanteren bij het vervoer. Bij M-Track gebruiken de meeste leden deze maat en bij het vervoeren gaan er 2 modules op de kop tegen elkaar, zodat je een doos krijgt van ongeveer 120 bij 60 bij 60 cm.

Het is aan te raden om je bij een club, die meer doet met modules aan te sluiten, zodat je ervaring kunt wisselen en meer mogelijkheden hebt bij het rijden op tentoonstellingen.

Groet,
Bert
Re:jptrain's zolderbaan Hasliberg: het word een modulebaan.
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re:jptrain's zolderbaan Hasliberg: het word een modulebaan.
Citaat van: treinbert op zondag 18 december 2011, 19:22:38
De grootste maat, die je moet gebruiken is 60 bij 120 cm uit praktisch oogpunt gezien. Het is dan nog te hanteren bij het vervoer. Bij M-Track gebruiken de meeste leden deze maat en bij het vervoeren gaan er 2 modules op de kop tegen elkaar, zodat je een doos krijgt van ongeveer 120 bij 60 bij 60 cm.

het is aan te raden om je bij een club, die meer doet met modules aan te sluiten, zodat je ervaring kunt wisselen en meer mogelijkheden hebt bij het rijden op tentoonstellingen.

ik wou me ook aanmelden bij een club hier in weert aleen zij doen met gelijkstroom werken, dus niet zo handig.

over de maten. ik zou kunnen zeggen dat ze 50/108(6 railzen) worden.
ze zijn van mdf 18mm dus redelijk zwaar als ze 50/108 worden.
ik wil ook niet een kaas rechte module baan, maar met bochten.

ik denk dat ze wel zo

gr john
jptrain's zolderbaan Hasliberg: loopbrugje
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
jptrain's zolderbaan Hasliberg: loopbrugje
poeh
dat is al een tijd geleden dat ik weer begin met bouwen.

nu ik bezig ben met het ontwerp ga ik nieuwe dingen bouwen voor mijn nieuwe baan.
aangezien dat het station hetzelfde blijft maak ik een loopbrugje.

hier zijn een paar foto's:
( een paar preizertjes erbij gezet voor de verhouding)





het dak ligt er nog los op

het is nog lang niet af maar het begin is er :D

ik hoor wel wat jullie ervan vinden
gr john

Re:jptrain's zolderbaan Hasliberg: loopbrugje
Mooi,

Ik zat trouwens een beetje je topic door te bladeren en het viel mij op dat, ergens in het begin heb je een lokje 3029 met 4 wielen wat stuk is en het probleem zit hem dan volgens jou in een aant missende draadjes, en een aantal reacties verder heeft ie ineens 6 wielen en is ie gemaakt, volgens mij miste die dan 2 wielen. XD (ik kan er ook overheen gekeken hebben)

En is het mogelijk om een overzichtsfoto te krijgen van je baan, ook ben ik benieuwd wat voor loks je hebt (foto?!?!?)

Gr, Daniël (Daantje2007)
jptrain's zolderbaan Hasliberg: loopbrugje
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
jptrain's zolderbaan Hasliberg: loopbrugje
Citaat van: daantje2007 op vrijdag 20 januari 2012, 15:52:47
Mooi,

Ik zat trouwens een beetje je topic door te bladeren en het viel mij op dat, ergens in het begin heb je een lokje 3029 met 4 wielen wat stuk is en het probleem zit hem dan volgens jou in een aant missende draadjes, en een aantal reacties verder heeft ie ineens 6 wielen en is ie gemaakt, volgens mij miste die dan 2 wielen. XD (ik kan er ook overheen gekeken hebben)

En is het mogelijk om een overzichtsfoto te krijgen van je baan, ook ben ik benieuwd wat voor loks je hebt (foto?!?!?)

Gr, Daniël (Daantje2007)
er waren 2 lokjes kapot en daarom komt het raar over met de 4 en 6 wielen  ;)
een overzichts foto kan ik nu niet maken want de baan licht helemaal open voor bij het schaduwstation te kunnen komen. De foto,s van de locs die ik heb kan ik wel maken en ga ik ook doen.

gr john
Re:jptrain's zolderbaan Hasliberg: loopbrugje
Hoi john,

Leuk dat je veel zelf maakt, doe ik namelijk ook top

Gr. Arno ( HollandRail )
Re:jptrain's zolderbaan Hasliberg: loopbrugje
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re:jptrain's zolderbaan Hasliberg: loopbrugje
hoi arno

het zelfmaken vind ik gewoon leuk. een paar detais van echte en bouwpakketen bekijken en aan de slag  :D
en trauwens
het bespaart ook nog een veel geld.

gr john
Re:jptrain's zolderbaan Hasliberg: loopbrugje
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re:jptrain's zolderbaan Hasliberg: loopbrugje
Hallo John,

Het ziet er al goed uit.
Een goed begin is het halve werk.   :thumbup:


Groet, Lesley
Re:jptrain's zolderbaan Hasliberg: loopbrugje
Hoi John

Je bent goed bezig geweest.


Tony ;) ;)
jptrain's zolderbaan Hasliberg: loopbrugje kapot
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
jptrain's zolderbaan Hasliberg: loopbrugje kapot
blauweengel
lesley001
bedankt voor de reactie.

jammer genoeg is het brugje op de grond gevallen en stuk gegaan  :(
heb geen zin gehad om hem nog eens op te bouwen ( wat wel gaat gebeuren een keer  ;) )

ben nu wel weer met een andere project bezig
binnenkort komt er een updateje

gr john
Re:jptrain's zolderbaan Hasliberg: loopbrugje kapot
Ik lees zojuist de hele topic van jouw bezigheden en ik neem mijn denkbeeldige hoed af. Je hebt veel fantasie en doorzettingsvermogen, onmisbare eigenschappen om niet bij de pakken neer te zitten. Veel succes met je nieuwe modules!

mvr
Johan