Nieuws: Regelmatig worden ook lokale Stamtafels georganiseerd! Kom gezellig eens kijken bij zo'n avond of middag!
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Aliebengalie's 5 huizen baantje
Pagina's: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 97   Omlaag

Auteur Topic: Aliebengalie's 5 huizen baantje  (gelezen 683813 keer)

minitreintje

• Stamgast
    • Portfolio website
Re: Aliebengalie's baantje
« Reactie #1150 Gepost op: donderdag 19 juli 2012, 07:26:25 »

Alex,

Door het relais staan ze niet met elkaar in verbinding.
Werkt gewoon als een schakelaar die door de trein bediend wordt.

Moet er alleen nog iets voor de servo zelf tussen daar ben ik niet in thuis.Maar daar zijn vast wel slimme printjes voor.

Maar die print van Key west zou ook een oplossing kunnen zijn.

Robin

Dat begrijp ik allemaal wel hoor.... :D Heb vroeger heel veel analoog gereden met heel veel relais.

Maar het gaat juist om die aansturing met de servo's , hoe leden dit besturen en hoe ze deze voeden.
Ivm de lagere spanning van de servo's.

Mvg: Alex

Een servo is niet zomaar iets dat bij een lagere spanning dan een Märklin transfo zal werken. Servo's werken op 5V.
Maar dat is alleen de voedingspanning. Om nu de uitslag van de servo te bepalen gaat men met pulsen werken en zo 'weet' de servo in welke positie deze moet staan.

groeten Dylan
Belgische Modulebaan H0 met CS 1R + MS 1 en ontwikkelaar van TrainDuino (Arduino).

martjo

• Stamgast
« Reactie #1151 Gepost op: donderdag 19 juli 2012, 09:58:08 »

Hoi Alex,

ik wil je toch wel even bedanken. Ik kreeg gisteren van mijn vrouw de Piko Talent II. En ik moet zeggen wauw, dat is echt een schitterende trein. En stil. Heb natuurlijk een hoop treinen van andere merken dan M* langs zien komen in jou draadje en ik verwacht dat er nog wel meer Piko's komen te rijden op mijn baan. Hij rijd echt heerlijk en ik hoop dat dit voor andere (expert) locs van piko mag gelden.

Ik wilde je het toch even laten weten aangezien je toch wel een beetje 'schuldig' :D bent hieraan.

groeten Martin

dani

• Gast
« Reactie #1152 Gepost op: donderdag 19 juli 2012, 10:36:31 »

de materie van de servo's is zoals DYlan zegt iets complexer dan gewoon 5V er op zetten.  Dan doen ze nog niks.
Maar een stuurprintje voor een servo is zo gepiept.  1 IC'tje  en wat onderdeeltjes.  Kost : 2 euro ?

Aliebengalie

• Speciale Gast
  • Als Rotterdammer benk best heel aardig hoor.
« Reactie #1153 Gepost op: donderdag 19 juli 2012, 18:36:37 »

Hoi Alex,

ik wil je toch wel even bedanken. Ik kreeg gisteren van mijn vrouw de Piko Talent II. En ik moet zeggen wauw, dat is echt een schitterende trein. En stil. Heb natuurlijk een hoop treinen van andere merken dan M* langs zien komen in jou draadje en ik verwacht dat er nog wel meer Piko's komen te rijden op mijn baan. Hij rijd echt heerlijk en ik hoop dat dit voor andere (expert) locs van piko mag gelden.

Ik wilde je het toch even laten weten aangezien je toch wel een beetje 'schuldig' :D bent hieraan.

groeten Martin

Martin ....

Sorry voel me nu wel erg schuldig hoor....zal er voorlopig maar even mee stoppen...... :D

Maar ben erg blij dat ie je bevalt. (bij mij bevalt ie nog prima) al heb ik er wel 1 verkocht aan een medeforummer....... de reden : hij vond ze ook erg mooi , ook dat hij erg soepel loopt.
En met de verlichting en vollebak met passagiers was ie ook erg mooi.....maar ik heb er te veel Martin.
En ja dan moet je wel is iets wegdoen......maar ik heb gelukkig nog een hele berg andere Piko Expert lokjes waar ik zeer blij mee ben.
Of het je merk is of niet maakt mij niets uit , wat jij en ik ervan vind , dat is het gene wat telt nietwaar.
Wens je er heel veel plezier en suc6 mee.

C-rail+iTrain-IB+Loconet-3xAJ-Boosters+K84+K83 decoders van AlbertJan.
Eigen Topic met info en slap geouweneel http://forum.3rail.nl/index.php?topic=29198.msg509829#msg509829

Groet Alex

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #1154 Gepost op: donderdag 19 juli 2012, 18:40:18 »

Dylan en Dani.
Bedankt voor jullie berichten.....en ik maar denken je koopt 2 servo's printje en klaar....maar ik vermoed dat ik het toch maar even met maar alleen knipperende lampjes moet doen.... :D :D :D (zit ik ook niet mee hoor).
Maar is even iets ingewikkelder dan ik in eerste instantie dacht.

Eigen Topic met info en slap geouweneel http://forum.3rail.nl/index.php?topic=29198.msg509829#msg509829

Groet Alex

bellejt

• Stamgast
  • graag een glaasje wijn
    • Eigen Site
« Reactie #1155 Gepost op: donderdag 19 juli 2012, 18:44:48 »

met een ESU switchpilot servo 51802 heb je voor de servo's helemaal geen andere voeding nodig.De decoder doet alles voor je.Verder kan je dus met drukknopjes (of schakelen via schakelrail en een relais) de servo's bedienen en instellen hoe ver en snel ze moeten verdraaien.
Groetjes,Salutations,Greetings,JOHNNY

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=16332.0
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=18364.0
http://www.johnnyrail.net/
Belgie NMBS/Luxemburg CFL.
Ecos kleur,3 boosters ESU,S88 Viessmann
Wielemans Marklin

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #1156 Gepost op: donderdag 19 juli 2012, 18:47:55 »

Kijk dit opent perspectieven....je kunt immers niet overal verstand van hebben niet waar.

Ga dit zeker is bekijken......Thanks.

Groet Alex

martjo

• Stamgast
« Reactie #1157 Gepost op: donderdag 19 juli 2012, 22:14:42 »

Martin ....

Sorry voel me nu wel erg schuldig hoor....zal er voorlopig maar even mee stoppen...... :D

Maar ben erg blij dat ie je bevalt. (bij mij bevalt ie nog prima) al heb ik er wel 1 verkocht aan een medeforummer....... de reden : hij vond ze ook erg mooi , ook dat hij erg soepel loopt.
En met de verlichting en vollebak met passagiers was ie ook erg mooi.....maar ik heb er te veel Martin.
En ja dan moet je wel is iets wegdoen......maar ik heb gelukkig nog een hele berg andere Piko Expert lokjes waar ik zeer blij mee ben.
Of het je merk is of niet maakt mij niets uit , wat jij en ik ervan vind , dat is het gene wat telt nietwaar.
Wens je er heel veel plezier en suc6 mee.

Haha, ja dank je wel, ook vanmiddag heeft hij weer de nodige rondjes mogen rijden. Die verlichting, is dat dan van Piko zelf, of moet je zelf helemaal creatief aan gang?

groeten Martin

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #1158 Gepost op: vrijdag 20 juli 2012, 05:13:01 »

Martin.

Om je op weg te helpen..... klikkie doen

Een nadeel is , dat als je er mooie verlichting en passagiers ingemaakt hebt, hij in het donker nogal erg doorschijnt....das jammer. Maar om hem nu helemaal (het rode) aan de binnenzijde zwart te verven is ook 1-2-3 niet zomaar gedaan....maar zou wel mooier zijn.
Ik maak gebruik van goedkope regelbare lichtstrips , er zijn uiteraard wel nog goedkopere alternatieven,maar als ik die nu stuk zou dimmen , zou dit al enorm schelen.

Veel suc6
« Laatst bewerkt op: vrijdag 20 juli 2012, 05:17:05 door Aliebengalie »

Groet Alex

minitreintje

• Stamgast
    • Portfolio website
« Reactie #1159 Gepost op: vrijdag 20 juli 2012, 13:35:34 »

met een ESU switchpilot servo 51802 heb je voor de servo's helemaal geen andere voeding nodig.De decoder doet alles voor je.Verder kan je dus met drukknopjes (of schakelen via schakelrail en een relais) de servo's bedienen en instellen hoe ver en snel ze moeten verdraaien.

Een gewone switchpilot is voldoende... Kan je 4 wissels digitaal meesturen en heb je nog 2 servo ingangen dus...

groeten Dylan
Belgische Modulebaan H0 met CS 1R + MS 1 en ontwikkelaar van TrainDuino (Arduino).

bellejt

• Stamgast
  • graag een glaasje wijn
    • Eigen Site
« Reactie #1160 Gepost op: vrijdag 20 juli 2012, 15:13:12 »

en hoe ga je ze analoog aansturen met de gewone switchpilot ?

Wielemans Marklin

martjo

• Stamgast
« Reactie #1161 Gepost op: vrijdag 20 juli 2012, 15:57:39 »

Martin.

Om je op weg te helpen..... klikkie doen

Een nadeel is , dat als je er mooie verlichting en passagiers ingemaakt hebt, hij in het donker nogal erg doorschijnt....das jammer. Maar om hem nu helemaal (het rode) aan de binnenzijde zwart te verven is ook 1-2-3 niet zomaar gedaan....maar zou wel mooier zijn.
Ik maak gebruik van goedkope regelbare lichtstrips , er zijn uiteraard wel nog goedkopere alternatieven,maar als ik die nu stuk zou dimmen , zou dit al enorm schelen.

Veel suc6

Hoi Alex,

bedankt voor de tips, ik zal eens kijken hoe of wat.

groeten Martin

minitreintje

• Stamgast
    • Portfolio website
« Reactie #1162 Gepost op: vrijdag 20 juli 2012, 17:31:28 »

en hoe ga je ze analoog aansturen met de gewone switchpilot ?

Heeft die geen ingangen voor drukknopjes?
Zo niet sorry, ik heb geen beide dus ik weet er niet veel van.

groeten Dylan

bellejt

• Stamgast
  • graag een glaasje wijn
    • Eigen Site
« Reactie #1163 Gepost op: vrijdag 20 juli 2012, 18:08:07 »

nee,alleen de servo versie heeft die.Ik heb die servoversie hier liggen om 4 wissels aan te sturen via servootjes uit hong kong.De handleiding van die dingen kan je downloaden via de belgische importeur.De gewone versie gebruikt trouwens een 2de adres om uitgang 5 en 6 (servo) aan te sturen.

Wielemans Marklin

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #1164 Gepost op: vrijdag 20 juli 2012, 18:13:46 »

De toekomst zal het leren , maar voorlopig nog een analoge aansturing via schakelrails .
Ooit ooit word het misschien koploper of itrain.....misschien een puntje voor volgend jaar.... :D
Je moet altijd zorgen dat je bezig blijft , en daar zorg ik wel voor hoor....ik geniet bijna elke dag van de mooie hobby.

Maar in iedergeval iedereen bedankt voor jullie berichten , we zijn een aardig stukje slimmer (hopelijk) geworden.... :D

Groet Alex

dreadtania

• Gast
« Reactie #1165 Gepost op: dinsdag 04 september 2012, 10:12:02 »

Schitterend om te zien oom! heb ik eindelijk een kijkje kunnen maken in je collectie, ikzelf ben meer van het NS Materieel maar dat zit er ook redelijk bij, een opmerking over de 1145, deze zie ik in origineel schaal elke dag in goes staan samen met de 1136 ;) in diezelfde kleurstelling, al zal dat denk niet lang meer duren want deze wordt verschroot voor de 1136 compleet te maken. Ik hoop snel een keer langs te kunnen komen, heb voor u ook nog wel een paar leuke loc's.

Groetjes Jeffrey Zeitzen

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #1166 Gepost op: dinsdag 04 september 2012, 17:26:20 »

He grote neef.....tijdje geleden weer.
Heb ook door omstandigheden niet heel veel kunnen doen aan mijn baantje.
Maar de winter gaat er weer aan komen , en dan hebben we hopelijk wat meer puf.
Als het enigsinds kan zit ik veel in Belgie heerlijk in de bossen,dit is bijna altijd op een zaterdag Jeffrey....behalve als het TE warm word , of slecht weer dan blijven we lekker thuis,en ben je uiteraard van harte welkom.
Dus als je van plan bent om langs te huppellen ff ringellen aan de bel.....

Groet Alex

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #1167 Gepost op: woensdag 19 september 2012, 15:21:35 »

Na een lange rust periode komt de herfst/winter weer langszaam in zicht.
Daar mijn werk een deel van mijn hobby is , zal ik enkele plaatjes hier plaatsen van afgelopen weken.
Als eerste een beetje wat naar werk neigt  :D , maar er later wel heel mooi uit ziet.
De foto's zijn net gemaakt voor de wereld haven dagen.
De oude armaturen eraf , en nieuwe hele mooie led armaturen erop.

Maar genoeg weer over het grote Rotterdam......

We gaan weer verder met de treintjes.
Uiteraard heb ik niet stil gezeten,heb de baan aangepast zoals ik hem graag zo ziet.
Heb op de begane grond een kopstation gemaakt , waar straks meerdere pendels komen te staan.
Tevens op de 1e verdieping het station verplaatst naar de achterzijde , inclusief kopstation gemaakt.
De wissels boven die belangrijk zijn voor de treinenloop voorzien van een decoder.

Tot zo ver werkzaamheden van de afgelopen tijd.

Gisteren en vandaag bezig geweest met het omwissellen van diverse loc decoders.

Als 1e de "Audi loc".

Die had standaard een goede decoder als ie reed , maar voor het zo ver was dat ie kon rijden...... :thumbdown:
Hier wou ik eigenlijk een mini decoder in plaatsen , maar na het demonteren van de kap bleek er meer ruimt onder te zitten dan ik gedacht had.
Kon er zo een Esu V4 in prikken , en de loc rijd weer prima.
Hij luisterd nu weer gelijk naar mijn commando's.... :thumbup:

Ook heb ik mijn NS Sprinter ook voorzien van een ESU V4 in de motorwagen (zat een V3 in).
Wat een makkie , selecteer Fleischmann rondmotor en hij rijd echt als nieuw.
Wat verlichtings instellingen aanpassen en klaar.
De bijwagen heeft een eigen functie decoder , daar de loc voorzien is van maar 1 sleper.
En de stekker maar 2 draadjes heeft.
Nu ook binnenverlichting met ledstrips.

Ook de dubbeldekkers van Alex/Ariva voorzien van functiedecoder en ledstrips en interieurs.

Filmpje
Een rondje met de sprinter.

« Laatst bewerkt op: zondag 08 oktober 2017, 07:47:38 door Aliebengalie »

Groet Alex

Golfer

• Stamgast
« Reactie #1168 Gepost op: woensdag 19 september 2012, 16:42:08 »

Alex, het rijdt weer mooi rond  :thumbup: Voor mij blijft het verbazend dat het type decoder zo de rijeigenschappen kan beïnvloeden. Dat Audi Werk-lokje blijft een geinig ding!

groet,
Michiel
Vriendelijke groet,
Michiel

Golfer's kelderbaan project

Koploper 7.5 -21 on Win7 64bit over loconet UH IB Basic 65060

Edwin

• Speciale Gast
« Reactie #1169 Gepost op: woensdag 19 september 2012, 16:51:15 »

Ziet er goed uit al die veranderingen. Wordt zo te zien weer eens tijd dat we langskomen om te kijken naar alle aanpassingen.
Groetjes,

Edwin

Ad48

• Vaste Gast
  • St. Catharinagilde 1298 - heden
« Reactie #1170 Gepost op: woensdag 19 september 2012, 16:59:18 »

Hallo Alex,

Vandaag je draadjes weer nagekeken over de ombouw van je BR 151.
Ikzelf heb een BR 151 van Marklin, vind het een geweldige loc, alleen het geluid van de tyfoon is niet om aan te horen. 

Het geluid van jouw omgebouwde BR 151 is heel mooi. Nu wil ik dit geluid ook in mijn loc inbouwen. Maar is deze decoder zo met geluid te koop? Kan ik dan ook de huidige speaker laten zitten? Ik heb nml. geen apparatuur om zelf het geluid op te nemen.

Verders weer genoten van je laatste draadje.

Gr. Ad   ;)

Edwin

• Speciale Gast
« Reactie #1171 Gepost op: woensdag 19 september 2012, 17:06:55 »

Ad, als je een ESU loksound neemt kun je hier de geluiden downloaden, welke je dan met een loksound er op zet.
Groetjes,

Edwin

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #1172 Gepost op: woensdag 19 september 2012, 17:12:50 »

Ad.
Alles is te koop uiteraard.
Maar als je dus een geluidsdecoder koopt , en je vraagt of zij er een een geluid van een BR151 op willen zetten is dit vaak geen enkel probleem zonder extra kosten.
Helaas woon je iets van mij af,anders zou ik hem met plezier voor je willen ombouwen.
Dat word dan iets anders dan een toetertje..... :D
Dat de speaker kan blijven zitten ,  denk ik niet Ad.
Er komt er wel een andere met hetzelfde formaat voor terug.
Dat je die moet wissellen ligt aan het aantal Ohms van de speaker.
Dat zou wel is heel anders kunnen wezen.

Bij ESU op de site staan er 2 BR151 op.
De een is meer uitgebreid dan de andere.

Wens je veel suc6.

Groet Alex

DB-Gast

• Gast
« Reactie #1173 Gepost op: woensdag 19 september 2012, 17:20:18 »

Leuk om al die ontwikkelingen te volgen!

Mooie foto! Als je er trouwens op let, lopen de staanders van die hijskranen dwars door het gebouw heen en worden als het ware 'ingebouwd'

DB gast

Degeluidsman

• 3rail Events team
  • A member of the Duurstede Group®
« Reactie #1174 Gepost op: woensdag 19 september 2012, 17:35:10 »

Zo,n sprinter staat al heel lang op mijn lijstje en nu ik hem zo bij jou ziet rijden heb ik hem weer iets hoger op de verlanglijst gezet  :D

Kijk ook eens bij de MSD decoders van Marklin om een BR151 om te bouwen, ik weet niet of de sound file voor deze loc er al is maar die zal zeker komen.
De kosten voor deze decoders liggen namelijk lager dan de ESU uitvoering.

Ik heb weer genoten van de muziek Alex  :)

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Ad48

• Vaste Gast
  • St. Catharinagilde 1298 - heden
« Reactie #1175 Gepost op: woensdag 19 september 2012, 18:00:54 »

Alex,

Bedankt, het ombouwen vind ikzelf ook leuk, dat komt wel goed. Ook ik moet de winter doorkomen.  :D

Ik zal me verder oriënteren voor wat ik precies nodig heb.

Eric, ook bedankt voor je reactie .

Gr. Ad  :)

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #1176 Gepost op: woensdag 19 september 2012, 18:03:04 »

Hahaha Peter.
Maar ik hoef er geen meer hoor Peter.
Heb er zelfs nog een voor reserve liggen .
Ook zijn de Esu's regelmatig in de aanbieding bij MTE , en dan heb ik die toch liever dan die van Marklin.....wat de boer niet kent.....enzv he.
Maar ik heb dus een ESU programmer , en ESU bevalt me nog steeds uitstekend.
Maar tzt moeten we misschien overstappen vanwege de nw generatie decoders.
Maar voorlopig blijf ik even bij ESU hangen Peter.

En als je voor de muziek van vroeger bent geintresseerd.....kom maar met opslag ruimte....ik vul die wel..... :D :D :D

En die Sprinter is voorzien van een nw motor he.
Deze loopt echt als een zonnetje,ben er heel blij mee.....
Had hem als 3 rail analoog gekocht voor een mooi prijsje.

« Laatst bewerkt op: woensdag 19 september 2012, 18:16:17 door Aliebengalie »

Groet Alex

Degeluidsman

• 3rail Events team
  • A member of the Duurstede Group®
« Reactie #1177 Gepost op: woensdag 19 september 2012, 19:44:33 »

Hoi Alex,

In de muziek ben ik erg geintreseerd  :D helaas zie ik net dat mijn schijf nagenoeg vol zit  >:-D >:-D

De sprinter zal er wel gaan komen, ook de vla-vlip uitvoering is super.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

martjo

• Stamgast
« Reactie #1178 Gepost op: woensdag 19 september 2012, 21:49:50 »

Hoi Alex,

Je gelijknamige trein ziet er mooi uit zo verlicht. :thumbup:. Die Audi lok is een leuk treintje zeg. Ziet er allemaal goed uit. :thumbup:

Ik sluit weer aan in afwachting van je volgende updates.

groeten Martin

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #1179 Gepost op: donderdag 20 september 2012, 05:05:46 »

Hallo Martin (en anderen) leuk dat je er weer bij bent.
Ik sta voor de moeilijke beslissing Itran of Koploper.
De een heeft dit , de ander dat.
De kennis van Koploper is uiteraard enorm hier,maar Itrain is ook mooi in opkomst.
Voor beide geld dat ik de baan zal moeten afbreken en voldoende voorzieningen moet gaan treffen kwa melders etc.
De baan zoals ie nu is bevalt me prima.
Kan er nu echt alle kanten mee op.
Het is niet een rondje om de kerk meer,maar het is meer.
Zeker dat er nu ook een pendel dienst kan zijn met meerdere pendel locs (diesel en electr) want daar heb ik er nog wel een paar van... :D
Dus hij komt zoiezo terug zoals het er nu uitziet.
Alleen ja er moet wat meer aankleding tzt bij komen.
Maar sceneri is nu niet mijn ding.
Een overweg , wat auto's , en hier en daar een veloren station - seinpost - en een achtergelaten woning , en dan hebben we het wel gehad.
Nee treinen en rails dat is het en blijft het.
Sorry voor diegene die dit niets vinden....(kan dat ook goed begrijpen) , want vind dat mooi , maar wel bij een ander.....moet er niet aandenken dat ik aan bergen ga beginnen.....ik beloof jullie nee weet het eigenlijk wel zeker dat jullie hier dan nooit meer komen kijken.
Ik kan je dan namelijk garanderen dat het er niet uit gaat zien.... :D

Nee rijden dat is het motto.
En tussen door nog is een projectje van loc/functie decoder inbouwen en seinen en verlichtings projectjes dat moet allemaal nog gaan gebeuren.
Dus Alex gaat echt niet stil zitten (alhoewel ik soms wel is een avondje zit te geneiten zonder dat ik ook maar iets aan het prutsen ben op de baan).
Rijden er 4 a 5 stellen zonder beveiliging hun rondjes zonder aanrijdingen te maken .... dat is genieten.

Word vervolgd...... :D

« Laatst bewerkt op: donderdag 20 september 2012, 05:07:50 door Aliebengalie »

Groet Alex

Spoorman

• Gast
« Reactie #1180 Gepost op: donderdag 20 september 2012, 07:49:22 »

Mooi plaatje Alex. Zo te zien vanaf de punt van de Parkkade? Heb daar als klein jongetje wel staan te vissen met m'n pa. Maar toen zag de overkant er nog wel een beetje anders uit. :)

Maar sceneri is nu niet mijn ding.
Een overweg , wat auto's , en hier en daar een veloren station - seinpost - en een achtergelaten woning , en dan hebben we het wel gehad.
Nee treinen en rails dat is het en blijft het.
Sorry voor diegene die dit niets vinden....(kan dat ook goed begrijpen) , want vind dat mooi , maar wel bij een ander.....moet er niet aandenken dat ik aan bergen ga beginnen.....ik beloof jullie nee weet het eigenlijk wel zeker dat jullie hier dan nooit meer komen kijken.
Ik kan je dan namelijk garanderen dat het er niet uit gaat zien.... :D

Nee rijden dat is het motto.

Niks mis mee toch, ieder z'n lol in de hobby. Vooral doen wat je zelf leuk vindt. :thumbup:

Gr, Ben.

AlbertJan

• Speciale Gast
« Reactie #1181 Gepost op: donderdag 20 september 2012, 08:13:55 »

Ha die Alex.
Leuk dat het "seizoen" weer begonnen is, hoewel ik bij nooit de indruk heb dat er een periode van rust ingelast wordt!? O:-D
Mooi dat het kopstation nu ook van pendeldiensten voorzien gaat worden, Itrain of Koploper zal weinig uitmaken, het is meer hoe je met de beschikbare kennis uit de voeten kan.

Veel succes en plezier.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!

dani

• Gast
« Reactie #1182 Gepost op: donderdag 20 september 2012, 10:31:10 »

fijn, Alex !   ik gaf mijn commentaar al op je JoepTjoep  account.  leuk filmpje en weer flink bezig geweest.

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #1183 Gepost op: donderdag 20 september 2012, 16:41:23 »

Mannen , bedankt voor de leuke berichtjes.....stil zitten is niet mijn ding....tegenwoordig noemen ze dat hdhd geloof ik....kende ze vroegert niet :D :D :D

Maar onze leermeesters zitten toch hier op het forum geloof ik....de kennis zit hier allemaal.
Dus ja , alles zal eens goedkomen ....al is het niet vandaag en morgen en zelfs overmorgen nog niet..... :D

Groet Alex

veldkamp

• Vaste Gast
« Reactie #1184 Gepost op: maandag 24 september 2012, 18:51:11 »

Wat grappig Alex dat jij Hele dagen Heel druk bent.(HDHD),
weer andere lijden aan Alle dagen heel druk ofwel ADHD >:-D
Kon ik er maar wat van mee krijgen van die energie, hier is het Alle dagen geen puf(ADGP) :(

grerik

dani

• Gast
« Reactie #1185 Gepost op: maandag 24 september 2012, 19:02:51 »

Hier is het fenomeen  ADTK    (Alle Dagen Te Kort).
Soms zou je willen dat er meer dan 24u in een dag zijn, zeker als je er van die 24 al minstens 12 a 13 werkt en dan nog wat moet slapen tussendoor is er weinig over

Spoorman

• Gast
« Reactie #1186 Gepost op: maandag 24 september 2012, 19:05:13 »

....... zeker als je er van die 24 al minstens 12 a 13 werkt.....

Ongezond, word je ziek van. :thumbdown:

Gr, Ben (ervaringsdeskundige)

dani

• Gast
« Reactie #1187 Gepost op: maandag 24 september 2012, 19:09:54 »

maar aan de positieve kant : de muziekjes op de achtergrond van de filmpjes van Alex maken dan wel weer veel goed , toch ?

veldkamp

• Vaste Gast
« Reactie #1188 Gepost op: maandag 24 september 2012, 19:10:54 »

Het is toch oneerlijk verdeeld Dani. Jij komt om in het werk en ik kom niet aan het werk :-(
en ik kan je er niet bij helpen want van jou vak heb ik helemaal geen kaas gegeten.
Daar naast is het volgens mij ook  een niet zo'n gezond vak wat jij uitoefend Dani als ik de foto bekijk in je avatar.

erik

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #1189 Gepost op: maandag 24 september 2012, 19:14:24 »

Hahahaha.
Ja joh ik doe te veel in te weinig tijd....en dan ja gaat regelmatig even zachtjes de knop om.....en dan is het even happen naar zuurstof.....maar daar heb ik boven bij mijn baantje gelukkig weinig last van.....

Groet Alex

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #1190 Gepost op: maandag 01 oktober 2012, 20:17:06 »

SBB materiaal lijst waar ik misschien wel binnen kort afscheid van ga nemen.
Ga helemaal op de Duitse en Nederlands toer ......

« Laatst bewerkt op: zondag 08 oktober 2017, 07:49:09 door Aliebengalie »

Groet Alex

44er

• Stamgast
  • Blij dat ik met koploper rij....
    • http://forum.3rail.nl/index.php?topic=31133.0
« Reactie #1191 Gepost op: maandag 01 oktober 2012, 20:37:24 »

Alex,

Nu nog een Milka koe naast de baan  :D :D

Mooi spul weer allemaal ,  :thumbup:

Gr, Jan

Intellibox,Loconet,6021,MS2 Koploper,Rosoft S88n,Lok's met Faulhaber,

falco1994

• Stamgast
  • 2 van mijn treinen op een plastic glas brug
« Reactie #1192 Gepost op: maandag 01 oktober 2012, 20:41:08 »

Hoi Alex,

Dat ziet er allemaal weer mooi uit :)
Ik ben maar eens even gaan lezen, maar ik ben blijven hangen bij het filmpje van de sprinter.
Wat een mooie baan!
Ik zou willen dat ik het zo kwijt kon leggen maar helaas :(
Erg mooi gedaan!

Mvg,
Falco

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #1193 Gepost op: maandag 01 oktober 2012, 20:43:49 »

Dankje Falco , heb nog heel heel veel te doen.....lol...
Straks alles weer even loshalen voor stroomkringen etc etc....maar je moet wat te doen hebben niet waar.

Groet Alex

Edwin

• Speciale Gast
« Reactie #1194 Gepost op: maandag 01 oktober 2012, 20:58:13 »

Kijk dit opent perspectieven....je kunt immers niet overal verstand van hebben niet waar.

Ga dit zeker is bekijken......Thanks.

Mocht je de switch pilot willen zien in werking, dan kom je maar langs.....
Groetjes,

Edwin

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #1195 Gepost op: maandag 01 oktober 2012, 21:14:01 »

Wil je beslist niet van je werk afhouden he.....maar kom zeker nog is een keertje kijken Edwin.

Groet Alex

Edwin

• Speciale Gast
« Reactie #1196 Gepost op: maandag 01 oktober 2012, 21:16:41 »

Je houdt me niet van het werk, aangezien ik niet veel kan doen. Wachten op het kurk.
Groetjes,

Edwin

martjo

• Stamgast
« Reactie #1197 Gepost op: maandag 01 oktober 2012, 22:08:01 »

Hoi Alex,

das wel erg mooi SBB spul zeg. Staat er goed. Maar misschien is er op een gegeven moment inderdaad een moment dat je moet zeggen: en nu is het tijd voor wat anders. Zover ben ik gelukkig nog niet.

groeten Martin

rorail

• Stamgast
  • Dieselpower
« Reactie #1198 Gepost op: maandag 01 oktober 2012, 22:28:30 »

SBB materiaal lijst waar ik misschien wel binnen kort afscheid van ga nemen.
Ga helemaal op de Duitse en Nederlands toer ......
Dus dit rijtuig hou je wel? Jouw eigen maatschappij! :D

Groet,
Ronald
ECos/k-rail/NS-Railion-Internationaal

Hero

• Vaste Inboedel
    • De bouw van Hero's baan
« Reactie #1199 Gepost op: maandag 01 oktober 2012, 22:40:09 »

Alex rijdt door Duitsland. Dus die zal hij wel niet wegdoen.
Deze zomer in Tsjechische wagons in KLM kleuren van Dresden naar Hamburg vervoerd.
Is een leuk vervangend stammetje Alex :D

Groeten Robin
Pagina's: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 97   Omhoog