yike, ok ik ben niet erg geweldig met bedrading, maar da's niet goed 0_0
en als ik het al door heb is het ook goed mis... 
hoe ga je dit oplossen echter? geheel opnieuw bedraden of..?
Bedraden zelf is toch niet zo moeilijk. Als je tekening/schema kunt lezen staat alles eigenlijk wel in het decoder boekje.
Het probleem is alleen om het geheel netjes te krijgen.
Maar dat netjes werken , ga je toch pas leren als je het meerdere malen gedaan hebt lijkt me.
En schroom niet om wat hulp middellen en materialen te gebruiken om het netjes te maken.
Ook ik heb wel eens de fout gemaakt om de draadjes los en iets te lang te houden (te kort is ook niet goed hoor).....

Maar als je lok er dan ineens mee kapt omdat er een draadje klem zit,kijk je de volgende x wel extra goed uit.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plan.
Ja hoor,ik haal hem helemaal leeg tot en met de lampjes aansluitingen.
Ik soldeer alles opnieuw,zodat het er weer prima verzorgt uitziet.
Ik doe altijd rustig aan , dus het is morgen nog niet klaar.
Ik werk graag met een contrastekker,die dingen kosten rond de 3 euro.
de bedrading is meestal lang zat , en je hebt gelijk de juiste kleuren.

ESU 51950 kabelset
De reden dat ik hier graag mee werk is dat ik ook in het bezit ben , van enkele geluids decoders,en ik wel eens graag wil wissellen van bepaalde loks onderling met geluid.
Je haald de decoder er uit , prikt de geluids decoder erin (geluid nog copyeren) en rijden maar.
Misschien hier en daar nog wat cv aanpassingen bv voor het licht (hou niet van fel branden de lampjes).
Ik moet ook nog gaan zoeken,want kan me herrinneren dat iemand er een printje voor de verlichting had gemaakt.
Anders moet ik me andere lok maar open maken,en hem daarvan copyeren.
Maar het gaat straks helemaal

komen.
Mvg: Alex (die er uiteraard weer een verslag van gaat maken).