Nieuws: De trekking van de 3railloterijloc heeft plaatsgevonden. Klik hier
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Aliebengalie's 5 huizen baantje
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 97   Omlaag

Auteur Topic: Aliebengalie's 5 huizen baantje  (gelezen 683826 keer)

veldkamp

• Vaste Gast
Re:Aliebengalie's baantje - video beelden van me baan via sleutelhanger camera
« Reactie #150 Gepost op: dinsdag 31 mei 2011, 16:43:06 »

Alex, Even terug komen op je schaduwstation en evt verlichting. Ik heb in een draadje hier op het Forum gelezen dat Conrad een  ledsetje had van  10 strips en voeding voor 29,00 euris art 046172-8a

misschien brengt dat wel soulaas.

gr Erik

Aliebengalie

• Speciale Gast
  • Als Rotterdammer benk best heel aardig hoor.
« Reactie #151 Gepost op: dinsdag 31 mei 2011, 16:51:12 »

Bedankt Erik,ik had ze gezien , heb een abbo op hun nieuws brief,ook Ikea heeft ze,of er mot

weer een bommetje afgegaan zijn ,dan hebben ze ze niet meer... :D

Ongeveer voor het zelfde geld , en die had ik bij een kennis gezien,zag er mooi uit.

Moet me er nog ff in verdiepen.

Mvg: Alex
C-rail+iTrain-IB+Loconet-3xAJ-Boosters+K84+K83 decoders van AlbertJan.
Eigen Topic met info en slap geouweneel http://forum.3rail.nl/index.php?topic=29198.msg509829#msg509829

Groet Alex

veldkamp

• Vaste Gast
« Reactie #152 Gepost op: dinsdag 31 mei 2011, 16:56:27 »

Oke ja hier in eindhoven zitten we nog na te beven :D
Gr erik

lokje 23

• Forumkok
  • Stamgast
« Reactie #153 Gepost op: dinsdag 31 mei 2011, 17:38:22 »

alex.

mooie beelden met zon ding maak je.
men ziet zelfs alex zitten.
en waar mijn ogen zijn opgevallen met ziet zelfs op de achtergrond een mooie gevulde vitrine staan  :P. is net iets te snel om te kunnen genieten van de vitrine en te kijken wat hier bij zou kunnen komen te staan ik heb nog plaats over >:-D.
zeker die piko talent hoor.
veel pret met het bouwen van de baan alex.
let wel op men is snel ouder dan men denk en 150 jaar is nu echt zoveel niet he.
en wat betreft de houdworm daar bestaan middellen voor om het weg te houden bij deze mag je gerust zijn.

lokje 23  ( lucien )
lokje 23  ( lucien )

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #154 Gepost op: dinsdag 31 mei 2011, 19:24:03 »

Dankje Lucien,en zal de volgende x wat langszamere beelden maken.

Kan je rustig mee genieten.

En die talent daar heb ik er maar 2 van he,dus kan er toch niet 1 missen Lucien.

Loopt heel het rijschema in de war..... :D

Eigen Topic met info en slap geouweneel http://forum.3rail.nl/index.php?topic=29198.msg509829#msg509829

Groet Alex

veldkamp

• Vaste Gast
« Reactie #155 Gepost op: dinsdag 31 mei 2011, 20:00:07 »

Alex,

wat is de reden dat het  fimpje in Belgie is ontwikkeld (you tube BE)
Hebben de belgen  beter pixxels of zo :-)

Gr

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #156 Gepost op: dinsdag 31 mei 2011, 20:33:44 »

Is dat zo ???

Zijn toch over het algemeen aardige mensen toch,of niet soms.

En ik gun die mensen ook een pretje he,anders moeten ze weer in NL inloggen... :D

Groet Alex

veldkamp

• Vaste Gast
« Reactie #157 Gepost op: dinsdag 31 mei 2011, 20:48:58 »

Het viel gewoon op en ja het zijn aardige mensen :thumbup:
Ik wilde er zelfs naar verhuizen enkele jaren terug, daar het  speciaal onderwijs er stukken beter is dan hier (helaas)

Gr erik

Aliebengalie

• Speciale Gast
Re:Mijn andere bezigheid en hobby - graaf werkjes in Belgie
« Reactie #158 Gepost op: woensdag 01 juni 2011, 04:32:49 »

Mijn andere bezigheid en hobby - graaf werkjes in Belgie

Maar Erik,dat met .be kan ik niets aandoen hoor.

Heb een eigen kanaal gemaakt waar ik de filmpjes upload.

En heel toevalig staat er nu .be achter.

Daar had ik dus geen invloed op hoor.

En over Belgie , kom er graag , heb er familie wonen in vlakbij Essen bij Roosendaal net de

grens over, heb daar meer dan 1 1/2 jaar gewerkt met mijn neefje die midden in de bossen een

schitterend huisje heeft gebouwd. Elk weekend - elke vakantie dag en ik zelfs nog een half jaar

achter elkaar daar gewerkt (had nog een paar vakantie dagen staan van een jaartje of 4

overgebleven) Heerlijk rustig genieten van de natuur,en een beetje meer schonere lucht dan

hier in de omgeving..... :D

Even een gaatje graven......bijna 3 weken overgedaan....je moet toch wat he (en het was wel inclusief koffie drinken).... Met uitzicht op de buurtjes....inmiddels ook nederlanders.

Met dit apparaat heb ik alles gegraven , en later weer mooi vlak gemaakt. Heerlijk tijden van
vroeger kwamen weer naar boven , alleen was het toen een iets groter model kraan.

Alles was uitgezet,ook waar sleuven moesten komen voor fundatie.

Ja en hier hadden we ook aardig last van,maar dat heb je hier in Nederland /Belgie wel vaker mee te maken,maar gelukkig aan dompel pompen geen gebrek ,  na een bakkie koffie was al het water weer weg.

Links en boven in zie je de bekisting voor de fundatie , met daar aangekoppeld de vlechtschermen voor de vloer. Leuk detail is links onder die witte leiding is de aardings ringleiding die onder de fundatie ligt.
Naast de fundatie is er nog een dranage ingegraven waar 24 uur per dag een pomp op standby staat.
Als het grondwater peil steigt slaat de pomp automatisch aan.

Klaar om verder tegaan met beton storten,je ziet het al uit de slang komen...maar lette ff niet op...

En dan maar bouwen met net lego steentjes ,alleen iets zwaarder. De buiten gevels hebben we in 2 lagen laten storten ivm het gewicht van het beton. Doe je dit ineens allemaal dan springen de stenen stuk. In de stenen komen nog horizontale dikke ijzeren staven en verticale dunnen.

En veel later is dit het resultaat. Huisje werd in een paar dagen neergezet.Hout kwam uit Polen,alles was netjes genummerd.

Foto's zijn inmiddels weer een jaartje of 3 a 4 oud , ziet er zeker niet meer zo uit.

Zou er gelijk naar willen verhuizen..schitterende omgeving..maar vrouwtje wil helaas niet... >:-D

En ik altijd maar denken dat ik de baas ben.....not dus.....geef het toe.

En niet te vergeten vlakbij rijden de treintjes (hoor ze net niet) .

En station Essen is niet zo ver,schitterend om daar heerlijk te vertoeven.

« Laatst bewerkt op: zondag 08 oktober 2017, 06:53:52 door Aliebengalie »

Groet Alex

veldkamp

• Vaste Gast
« Reactie #159 Gepost op: woensdag 01 juni 2011, 12:17:49 »

Echt mooi wat je samen hebt neer gezet. Ik woon zo'n   10 km van Belgie af. en ik kom er graag. Alex moet jij voor je werk ver reizen, je bent altijd zo vroeg op ?

Gr erik

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #160 Gepost op: woensdag 01 juni 2011, 16:57:56 »

reden waarom elke dag zo vroeg aanwezig op het forum

Nee hoor Erik,officieel beginnen we om half 8.

Vrouwtje gaat om 3.50 uur naar haar werk +/- 2 km rijden.

Moet ongeveer 20 minuten rijden naar mijn werk.

Maar ben een ochtend mens , heb een slaap en ademhalings probleem , hierdoor slaap ik met 2 apparaten die mij voorzien

van zuurstof , en me helpt met ademen , want dat stopt 's nachts nog wel is. (ernstige vorm van slaapapneu)

En dat kenne we nie hebben,komt die baan nooit af Erik... :P

Nadeel is alleen dat ook op je vrije dag en in het weekend erg vroeg wakker bent.

En als ik 's avonds rond 22.30 uur naar mandje ga , heb ik meestal geen 2 minuten nodig...en das wel

weer lekker.

« Laatst bewerkt op: maandag 25 februari 2013, 19:05:37 door Aliebengalie »

Groet Alex

chopper

• Stamgast
« Reactie #161 Gepost op: woensdag 01 juni 2011, 17:00:06 »

Leuke nostalgische foto's Alex!

Veel plezier verder.

~Elden
Mvg, Chopper

Huidig ProjectX

Check de bouw van mijn baan:
Tijdelijk stilgezet.

veldkamp

• Vaste Gast
« Reactie #162 Gepost op: woensdag 01 juni 2011, 21:22:06 »

Ik heb in oktober abneu onderzoek schrijf je dit zo?, het vermoeden is dat ik ook s nachts te weinig naar lucht hapt.

Vandaag is Ben (Spoorman) op bezoek geweest en heeft mijn HondeKop meegenomen. Hij gaat proberen deze weer in elkaar te zetten. Ik heb er voor mijn gevoel een klein puinhoopje van gemaakt :oops:
Met name de draden materie.
Geweldig toch zulke forumleden.

Groet Erik

AlbertJan

• Speciale Gast
« Reactie #163 Gepost op: donderdag 02 juni 2011, 07:06:26 »

Ha die Alex.
Hopelijk ben je met je vrije dagen en het mooie weer lekker aan het genieten in ons gezellige buurland België!?
Het werken met de minikraan (net iets groter dan H0  ;)) heeft waarschijnlijk wel een pracht van een vakantie plek opgeleverd en een beetje bijtanken, om daana weer flink aan het spoor (ehhh werk bedoel ik :oops:) bezig te zijn geeft vast weer nieuwe impulsen op het modelspoor.

Veel plezier de komende vrije dagen en daarna bouwze! :)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #164 Gepost op: donderdag 02 juni 2011, 09:01:34 »

Erik.

Ik heb inderdaad daar zo'n apparaat voor,en dat bedrijf die ze oa leverd zit vlak bij jou in

Oisterwijk. Ben er meerdere malen geweest , maar ze hebbben gelukkig nu ook een dependance

in Ridderkerk das iets dichter bij. Is even wennen en ben inmiddels al aan mijn 2e bezig.

Deze is bijna geheel geluids arm , en ik kan niet meer zonder. Werd altijd zwetent en benauwd

wakker , waar ik nu dus geen last meer van hebt. Alleen als het erg druk is krijg ik het snel

benauwd maar dat ligt weer ergens anders aan.

AlbertJan:

Nee hoor we gaan er niet meer zo vaak heen.Het is allemaal nog net niet af (en komt dat denk

ik ook nooit) het is zo groot en je bent altijd bezig al is het takken ruimen in het bos....ik denk dat jij je ook nooit hoeft te vervelen. Gelukkig heeft hij daar een aardige kennissen kring

opgebouwd die heel wat klusjes voor hem doen. En het machientje is momenteel aan een revisie

beurt bezig , maar die blijft daar begreep ik van hem....is altijd wel wat te doen met dat

ding... :D

Groet Alex

veldkamp

• Vaste Gast
« Reactie #165 Gepost op: donderdag 02 juni 2011, 09:46:57 »

Alex je hebt een pb
gr erik

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #166 Gepost op: vrijdag 03 juni 2011, 06:30:16 »

Veel meegebogen wissels en R1 in mijn baan zonder problemen

Ik krijg regelmatig een terug kerende vraag over het grote aantal meegebogen wissels in mijn baan.

Echt ik heb nergens last van ontsporingen,ja eigenlijk toch wel af en toe,maar dan op het rechte spoor.

Heb een boel Piko container wagens met wisselstroom wielen omgebouwt , en dat zijn de enigste die makkelijk uit de rails vloepen,maar nooit op / bij een meegebogen wissel.

Nee die dingen springen gewoon willekeurig op een recht baanvak eruit.

Dus ben voorlopig daar even mee gestopt. (moet de afstanden van de wielen is meten).

Misschien dat ik er iets te hard mee rijd,en ze misschien nog moet verzwaren.

Maar erg ligt zijn ze ook weer niet.

Heb er meer dan 20 meegebogenwissels en en nog een stuk of wat normale wissels en een stuk of 4 3weg wissels en 4 slanke.

Die slanke is uiteraard een mooier gezicht maar neemt heel veel ruimte in,en wil je opstelsporen maken zul je dit zeker niet met slanke wissels kunnen doen lijkt mij.

Of je moet een hele grote ruimte hebben.

Anders heb je mijns inziens geen ruimte meer over voor je opstelsporen.

Echt ik weet niet waar men die fabel vandaan haalt,maar ik en nog velen hebben er totaal geen last van.

Een gewoon afbuigend wissel is toch ook bijna een deel R1,en daar moet je ook niet met een hele lange sleep hard door heen scheuren

Je hebt misschien op youtube het filmpje gezien van mij,van die BR118 van Piko.(zie anders bij mijn onderschrift).

Dat is die rood/witte lok die zoveel trekkracht heeft.

Die sleept daar toch zonder moeite 13 lange rijtuigen de oprit naar boven (de 1e 4 blauw/witte zijn van metaal),en er zitten 4 rijtuigen met slepers bij,en komt toch prima door me wissel straat heen overal.

Tuurlijk moet je niet vol gas geven met zoveel rijtuigen,maar dan gaat het overal fout.

Het moeilijkste is boven aan bij mijn oprit,daar had ik in het begin R1 liggen , en die heb ik moeten veranderen , want dan trok de lok de wagens uit de rail door het trekkende gewicht nog van mijn oprit.

Heb natuurlijk ook een berg R1 rails liggen , nu is een meegbogen wissel ook in de binnen en buiten bocht R1 dus lijkt mij geen enkel probleem.

Rij nu zo al weer een tijdje , en heb tot nu toe nergen spijt van.

Tuurlijk heb ik ook liever overal minimaal R2 voor het mooie,maar voor ontsporingen hoef je mijns inziens niet bang te zijn.

En ik hou er nu eenmaal van op een beperkte ruimt zoveel rail te leggen(is een tik sorry dat weet ik).

Maar helaas ontbreekt me de ruimte om het allemaal nog groter te maken (heb nog een hele grote zolder van 14 meter lang en 4,5 meter breed,maar is de vochtigheids graad is daar veel te hoog, doen we maar niet)... >:-D

« Laatst bewerkt op: zondag 10 juni 2012, 13:12:21 door Aliebengalie »

Groet Alex

Degeluidsman

• 3rail Events team
  • A member of the Duurstede Group®
Re:Aliebengalie's baantje - video beelden - zie me onderschrift
« Reactie #167 Gepost op: vrijdag 03 juni 2011, 08:29:02 »

Ook ik heb een redelijk aantal gebogen wissels en hier zijn nooit problemen mee.

Met de 3weg wissels is het een ander verhaal, nu gaat het goed maar die dingen moeten 100% vlak liggen anders ontspoord er wel eens wat.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #168 Gepost op: vrijdag 03 juni 2011, 09:04:24 »

Volledig mee eens Peter,dat zijn ondingen. En kunnen alleen met beperkte snelheden bereden

worden,en daar gaat soms ook wel eens het een en ander fout mee.

Groet Alex

Ron21

• Vaste Gast
    • www.valo.nl
« Reactie #169 Gepost op: vrijdag 03 juni 2011, 09:27:22 »

Ik heb na een hoop twijfelen een 3 weg wissel bij het inrijden van mijn station geplaatst en tot nu toe gaat het goed.

gr

ron
De oude en inmiddels afgebroken baan

Momenteel nog baanloos :-(

I was born in the body of a God.......Too bad it was Buddha....

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #170 Gepost op: vrijdag 03 juni 2011, 10:07:22 »

Over het algemeen kan het best goed gaan Ron,als de snelheid maar laag is,en is uiteraard ook

afhankelijk van de rijtuigen die er achter aan hobbellen.

Ik ga ze zeker ook inzetten , maar het liefst bij opstel sporen voor locs.

Groet Alex

veldkamp

• Vaste Gast
« Reactie #171 Gepost op: zaterdag 04 juni 2011, 14:46:08 »

Alex ,ik ben om :D :D
Ik heb boven nog en partij R 1 liggen en een stuk of 4 meegebogen wissels, als ik zie hoe onder andere die hele sleep wagons, ik meen post 15 dan moet het wel kunnen, daarnaast wordt dit alles het ook nog onder steunt door Peter.
Ik snap ook niet waarom men steeds heeft over industrie spoor bij R1 van de C rails. :(
Volgens mij zat deze alleen in de startset bij Mrails om kinderen de gelegenheid tegeven om een tafelbaantje te maken.
Verder lees ik dat je  wisseldecoders gebruikt op niveau 1 is dat niet een duurdere oplossing dan een k83 daar kunnen toch 4 wissels op. Brengt me direkt op het volgende bij het omzetten van de wissel zorgt de decoder dan ook voor het in/ uitschakelen van een stuk geisoleerde rails of wel een stop sectie? Ik snap er werkelijk niets van in die zin zijn de zelf denkende wissels van F&R beter want dan hoef ik niet te denken en kost je een fortuin minder  O:-D

Ja lezer u kunt nu twee dingen concluderen ;A erik heeft goed de filmpjes vcan Alex bekeken en ja dat klopt :D
B erik heeft totaal geen verstand van digitaliseren en ja dat klopt ook  :D.
Het zou mooi zijn als ze bijvoorbeeld in Den Bosch je weet wel die club die ook de gastendag had georganiseerd, een cursus digitaliseren gaan aanbieden voor DUMMY'S >:-D
Zo dit was een sessie zelfreflectie ik ga nu naar de hete  2 verdieping en denk in gedachte dat die mobiele airco  die daar ook op de flim/foto staat  bij Alex mijn prettig lichaam verkoelt :lol: :lol: :roll: :roll: :lol:

Mannen & [/ en uiteraard dames]zij die transpirenen gaan groeten U

erik
« Laatst bewerkt op: zondag 05 juni 2011, 16:43:44 door veldkamp »

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #172 Gepost op: zaterdag 04 juni 2011, 16:02:00 »

Erik.

Dat industriespoor Van M-rail heeft een kleinere radius als dat van R1

Namelijk M-industriespoor 5120 286,0 - De normale 5100 is het zelfde als C - R1 namelijk 360.0
En de M-rail 5200 is gelijk bijna gelijk aan C-R 2  437,4 en 437.5.

Het klopt helemaal van die decoders.

Maar ik heb ze overgenomen van een mede forummer.

En doe dit speciaal om van het draden trekken af te zijn.

Er moeten er nog zoveel bij komen in de toekomst.

Rond de tafel is het nu aardig opgeruimt,en ja jamer voor jou Erik die mobile airco heeft een nw eigenaar gevonden,maar niet getreurd,morgen word het weer slecht weer.... :D

Ik heb ook nog een berg decoders K83 en K84 van AlbertJan liggen , en daar heb ik een proef meegedaan,werkt ook perfect.

Maar ik heb totaal geen haast met het afmaken van de baan.

Rustig aan,want het rijden is toch zo leuk man.... :D

Het stroomloos zetten/maken van een wisselstraat gebeurd niet met het omzetten van een wissel hoor.

En ja er zijn toch nog wel eens bijeenkomsten waar je een decoder cursus kunt doen.

Kijk/probeer iemand te vinden in je directe omgeving die je van enig advies kan verzorgen,en

misschien wel kunnen helpen bij het plaatsen/instellen van je decoders.

En door veel,heel veel te lezen hier word je tzt wijzer ....echt waar.... :D

Ook ik wil tzt met koploper gaan werken,en moet daar nog heel veel van leren.

Maar bedenk....Aken en Keulen en de rest ken je wel... :D

Rustig aan Erik,en veel suc6 gewenst....ik ga naar de barbeque.......

Spijkenisse here we come.

Groet Alex

veldkamp

• Vaste Gast
« Reactie #173 Gepost op: zondag 05 juni 2011, 12:40:22 »

Alex, ten aanzien van 3 rail heb je gelijk hier bij kun je de wissels niet de verzorging van je stroomloos gedeelte laten verzorgen. Ik denk wel dat dit bij 3 rail ook zou toe gepast  kunnen worden a la de wijze van Roco, maar ja ,we weten dat M altijd meer wilt hebben dan de gemiddelde fabrikant, dus passen ze het niet toe  en zijn we verplicht om een 83  er bij te kopen :( :(
Bij 2 rail heb je denkende wissels en die kunnen dat wel,door middel van een kontakt stiftje weg te halen in de wissel het spoor stroomloos zetten (kijk maar eens op F side zelf denkende wissels.

Heb naar aanleiding van het bestuderen en  aanbevelingen van jou een stuk los gehaald. Fluitje van een cent :D
Je hoeft de rails alleen op te pakken en het spoor is los HULDE VOOR DE BEDENKER VAN  DE  SATEPRIKKER METHODE
:roll: :roll: :roll: :roll: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:.
Ik ga nu meer opstel sporen  op niveau 0 aanleggen zodat ik niet steeds de loks hoef op te pakken.

Groet erik

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #174 Gepost op: zondag 05 juni 2011, 13:15:11 »

Maak je wel af en toe een fotootje Erik.....benne benieuwd....ook van de sate prikkers methode graag.

Mvg: Alex die vroegert heel even 2 rail heeftgehad,maar heel snel weer genezen was.... :D

Groet Alex

veldkamp

• Vaste Gast
« Reactie #175 Gepost op: zondag 05 juni 2011, 17:20:37 »

Alex,
Ik meen dat Tummy een van onze moderators er eens over schreef, de aanleiding, voor de auteur was dat hij bij het afbreken van zijn baan steeds z'n rails los moest schroeven .
De methode werkt als volgt:onder de rails komt piepschuim of blauw spul ,in mijn geval heb ik de gehele plaat bekleed met piepschuim isolatie matten van 6mm dik, deze op multiplex  8mm geplakt met houtlijm.
Vervolgens het baanplan uitgelegd  toen dit oke was, heb ik de rail los gemaakt en omgedraaid. Aan de onderkant zie je de schacht waardoor normaal het schroefje van boven uit door gaat.

Nu komt de sateprikker, breek,zaag of knip 15 mm sateprikker af en steek deze in de schasht tot het niet verder kan.
Maak de rails weer vast aan de volgende rails en druk deze aan in het piepschuim KLAAR :D :D   
Mocht je bang zijn dat de rail of wissel te los ligt dan kun je het uitstekende deel  van de sateprikker voorzien van houtlijm en dan in het piepschuim steken.
Ik vind dit zelf niet nodig daar het al stevig vast zit.Zeker als straks er ook nogeens ballast tussen komt te liggen.

Ik zou wel met mijn telefoon  foto's willen maken maar ik weet niet hoe ik deze op de computer moet krijgen (er staan nog fotos van 3jaar terug van de vakantie op. )
b, hoe ik ze vervolgens naar het forum moet  uploaden ([/en aan mijn ict schatjes (zonen) heb ik ook niets die zijn altijd zo druk :(]

O ja, omdat ik goed gekeken heb naar jouw baanplan heb ik een stuk los gehaald (easy) en ben het aan het aanpassen, zodanig dat de loks niet zo vaak binnen komen en is nog niet fotowaardig,overigens de HK loopt als een TREIN

Gr erik

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #176 Gepost op: zondag 05 juni 2011, 17:30:32 »

Foto's bezorg je bv via http://photobucket.com
Als ze daar dan op staan en je hebt ze gesaved , dan ga je naar je foto en druk op de onderste regel ,die regel veranderd in copy en dan ga je naar je pagina en plakje ,klaar is kees.
Bij mij staat ie gelijk in de juiste maat.

Maar we wachten gewoon geduldig af hoor...hebbe de tijd.... :D

Groet Alex

veldkamp

• Vaste Gast
« Reactie #177 Gepost op: zondag 05 juni 2011, 17:32:36 »

Alex
als luie mensen snel worden moet je uit kijken  >:-D >:-D
en na even zoeken en ja het staat zelfs op de wiki  onder baanbouw » scenery » piepschuim_muren_en_tunnels  zelfs inclusief foto.
Zo daar kom ik weer goed weg  :D

Gr erik
« Laatst bewerkt op: zondag 05 juni 2011, 17:36:38 door veldkamp »

veldkamp

• Vaste Gast
« Reactie #178 Gepost op: woensdag 08 juni 2011, 07:51:12 »

En al iets gehoort van  Conrad  :D :D

Gr erik
« Laatst bewerkt op: woensdag 08 juni 2011, 18:44:04 door veldkamp »

veldkamp

• Vaste Gast
« Reactie #179 Gepost op: woensdag 08 juni 2011, 18:44:28 »

nog niets :( :|

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #180 Gepost op: woensdag 08 juni 2011, 20:13:02 »

Liliput (heel klein locje) net binnen gekregen

Conrad was op tijd....de post niet...had alles gister eigenlijk verwacht.

Maarja vandaag was het er toch,inclusief me flesje rook vloeistof met dennegeur,en 10 lichtstrips

incl trafo voor me schaduw station,en misschien ook wel gelijk voor onderkant van de tafel...en

uiteraard een gratis klokje met temparatuur meter voor binnen en buiten temp.....daar deet ik het

natuurlijk voor..... :D

Maar kwam vandaag pas.

Heb er ook een paar foto's voor Ben bijgedaan ivm de sleper,hoe deze is gemonteerd , en ev bestelnummers van de onderdelen.

Het rijd wel netjes hoor,kan heel zachtjes rijden zonder te stotttttterrrrren,alleen Motarola protocol

Maar rijd verder prima met lichtwisseling....heb er ook een filmpje van gemaakt.

Een leuke aanwinst en zeker een leuke aanwinst.

Had rijeigenschappen eigenlijk minder verwacht,zeker op wissels omdat het klein is.

Maar heeft totaal geen enkel probleem er mee.

Er zou nog iets afgesteld moeten worden , want afremmen bij hoge snelheid is er bijna niet bij.

Maar moet dan weer lezen,en komt dus andere x aan de beurt. :D

« Laatst bewerkt op: zondag 08 oktober 2017, 06:55:08 door Aliebengalie »

Groet Alex

dolphin

• Stamgast
  • Winnaar fotowedstrijd Q1 2010 Stadsbahn epoche 1/2
« Reactie #181 Gepost op: woensdag 08 juni 2011, 20:36:32 »

Hoi Alex, gefeliciteerd, wat een leuk locje, je ziet hem bijna niet tussen al het andere treingeweld :D ;), vr gr Arie
Voor het bekijken van mijn modelbaan topic, Klik hier.

Voor de Index van mijn Topic Klik hier.

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #182 Gepost op: woensdag 08 juni 2011, 20:44:02 »

Dankje Arie,het viel me vrouw ook al op.

Ze dacht dat het een maatje te klein was besteld/gestuurd.... :D

Maar het rijd heel rustig en kan toch ook erg hard gaan.

Ben er weer blij mee voor het vervoer van enkele kleine wagentjes. in de toekomst.

Groet Alex

veldkamp

• Vaste Gast
« Reactie #183 Gepost op: woensdag 08 juni 2011, 21:54:20 »

Yes, Alex ik adopteer het lokje wel wat een lief dingentje :favorite: :favorite:, het verzuipt gewoon tussen  al dat lint en overig geweld dat moet  in het goede zuiden opgroeien is mijn mening.
Overigens zit er wel een stevige lok sound module  in zo'n klein gevalletje heb het volume van mijn laptop heel laag moeten zetten.
Nu was ik altijd van mening dat  audi duits was  maar er waren toch echt usa geluiden die uit het lokje kwamen, mogelijk dat het lok vanuit het marchalplan in duitsland blijven hangen >:-D >:-D.

Alex het volgende  is geen grap :D mijn vader had vroeger het zelfde lokje in het rood gekregen,
Hij was er erg blij mee, zijn baan was toen in opbouw en liet het lokje kliometers naar kilometer rijden.
Op enig moment was hij het lokje kwijt, we hebben alles afgezocht maar nergens te bekennen. Zes jaar lang was het een misterie,tot hij zijn baan afmoest breken omdat hij naar een senior woning ging. vele verjaardagen was het het onderwerp van gesprek
Na een hoop troep  verwijderd te hebben vond hij onder de papiermache zwaar verroest en niet meer lopend de verloren zoon het Lokje was  weer thuis :-* :-* :-* :-*.
Het moraal van het verhaal : Alex zet dat lokje iedere avond op je nacht kastje zodat je weet dat hij niet ingebouwd wordt, want hij is zo klein en schattig :-)
Heel veel plezier er mee Alex

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #184 Gepost op: woensdag 08 juni 2011, 22:00:49 »

haha leuk,maar ik ga een mooi plekje voor hem crieren hoor.... :D

« Laatst bewerkt op: zaterdag 11 juni 2011, 10:22:05 door Aliebengalie »

Groet Alex

Spoorman

• Gast
« Reactie #185 Gepost op: woensdag 08 juni 2011, 22:02:03 »

Heb er ook een paar foto's voor Ben bijgedaan ivm de sleper,hoe deze is gemonteerd , en ev bestelnummers van de onderdelen.

Dank u. Grappig lokje, zeker voor het geld.

Gr, Ben.

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #186 Gepost op: donderdag 09 juni 2011, 05:02:12 »

Rijd ook erg mooi Ben,ben er weer blij mee.

En de muziek stond inderdaad beetje erg hard,dit expres gedaan,locje is echt geluids stil

hoor.. :D

Maar hier ging de 4 daagse net met gehandicapten door de straat.Is net te horen tussen de 2

muziek stukjes door.

Groet Alex

Ronald

• Speciale Gast
  • Trots lid van CJAG!
« Reactie #187 Gepost op: donderdag 09 juni 2011, 13:10:39 »

Mooi lokje Alex!

Wat ik me afvraag: ik zie zo'n onderhoudstekening staan van het motorblok en sleper. Zou dit in een Roco Sik in te bouwen zijn?

Groet,

Ronald
"It has long been my belief that the sight of a good-looking woman lowers a man's IQ by at least 20 points. A man who doesn't happen to have 20 points he can spare can be in big trouble."

veldkamp

• Vaste Gast
« Reactie #188 Gepost op: donderdag 09 juni 2011, 14:01:51 »

Die gedachte kwam ook bij mij op :D

Gr erik

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #189 Gepost op: donderdag 09 juni 2011, 17:58:14 »

Nou Ronald,voor die 4 tientjes val je toch geen buld ,en gratis thuis bezorgt als je gelijk dokt daar.

Het is echt een leuk dingetje,ik ga hem echt nog niet uitelkaar halen hoor...dat komt van zelf nog wel is.... :D

En wie weet past het wel,ben je snel klaar met je ombouw van je sikje.... :D

Als je wat maten wilt weten wil ik best het een en ander nameten hoor.

Groet Alex

Ronald

• Speciale Gast
  • Trots lid van CJAG!
« Reactie #190 Gepost op: donderdag 09 juni 2011, 18:32:00 »

Ik zit inderdaad even te twijfelen. Heb nog een dummy-sikje thuis...... :D
"It has long been my belief that the sight of a good-looking woman lowers a man's IQ by at least 20 points. A man who doesn't happen to have 20 points he can spare can be in big trouble."

Hans V200.0

• Vaste Inboedel
  • als er maar een "v" voor op staat
« Reactie #191 Gepost op: donderdag 09 juni 2011, 23:04:12 »

Hoi Alex,

Wat een leuk lokje heb je daar aangeschaft,en hij rijdt nog behoorlijk ook :thumbup:

Vind de bevestiging van de sleper helemaal geen verkeerde oplossing :thumbup:

Veel plezier met deze loc ;)

M.v.g.

Hans V200.0

Ron21

• Vaste Gast
    • www.valo.nl
« Reactie #192 Gepost op: vrijdag 10 juni 2011, 08:44:58 »

Hoi Alex,

Ik heb het lokje gisteren ook maar besteld moest toch wat diodes en andere narigheid bestellen.  :)

Bevestiging van de sleper is hetzelfde als op een ander liliput model wat ik laatst heb gekocht en het rijdt prima.

gr.

ron
De oude en inmiddels afgebroken baan

Momenteel nog baanloos :-(

I was born in the body of a God.......Too bad it was Buddha....

bord

• Gast
« Reactie #193 Gepost op: vrijdag 10 juni 2011, 14:21:27 »

Heel mooi lokje. Weet iemand wat voor wagons er in het echt achter hangen? Ik ga hem denk ik ook maar eens bestellen.

Rob

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #194 Gepost op: vrijdag 10 juni 2011, 16:41:08 »

Rob.

In iedergeval autotranssport wagons en goederen wagons verplaatsen.

Want dit rangeerloc wordt gebruikt als fabrieksloc bij Audi.

« Laatst bewerkt op: vrijdag 10 juni 2011, 17:06:18 door Aliebengalie »

Groet Alex

veldkamp

• Vaste Gast
« Reactie #195 Gepost op: vrijdag 10 juni 2011, 19:14:43 »

alex op jou baan zie ik een wit station staan van welk merk is dat ?

gr erik

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #196 Gepost op: vrijdag 10 juni 2011, 19:28:01 »

Kibri Ho 9377 station Zevenbergen Erik. Prijs destijds (2 jaar gelee in Middelburg geloof ik) gehad voor mijn verjaardag was daar op vakantie en ja als je dan een treinen winkel binnen komt... :D
Is nog steeds te koop,en inmiddels stukje goedkoper dan de 45 van toen (ws zg afgeprijst).. :D
Volgens de stikker.

Groet Alex

bord

• Gast
« Reactie #197 Gepost op: vrijdag 10 juni 2011, 19:38:55 »

Rob.

In iedergeval autotranssport wagons en goederen wagons verplaatsen.

Want dit rangeerloc wordt gebruikt als fabrieksloc bij Audi.

Oke, ik vroeg me af of hij alleen autowagons reed of dat ie daar voor meer rangeerwerkzaamheden gebruikt wordt.

Rob

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #198 Gepost op: vrijdag 10 juni 2011, 19:42:26 »

Ben echt een tijdje aan het zoeken geweest,er zullen best wel foto's van die lok zijn,alleen ik kan ze niet vinden. Maar volgens de omschrijving doet hij rangeerwerk op het terrein.
Dus neem ik wel aan dat er meer zal zijn dan alleen maar auto transport wagens.

Mvg; Alex

Groet Alex

minitreintje

• Stamgast
    • Portfolio website
« Reactie #199 Gepost op: vrijdag 10 juni 2011, 20:19:11 »

Zit er al een decoder in dit lokje?

groeten Dylan
Belgische Modulebaan H0 met CS 1R + MS 1 en ontwikkelaar van TrainDuino (Arduino).