Nieuws: *** Goed nieuws!! *** De 12,5 jaar 3railforum jubileum set gaat door!! Lees verder in ons -Info Topic-
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Aliebengalie's 5 huizen baantje
Pagina's: 1 ... 87 88 [89] 90 91 ... 97   Omlaag

Auteur Topic: Aliebengalie's 5 huizen baantje  (gelezen 683812 keer)

Aliebengalie

• Speciale Gast
  • Als Rotterdammer benk best heel aardig hoor.
Re: Aliebengalie's baantje
« Reactie #4400 Gepost op: dinsdag 28 november 2017, 04:40:40 »

Een ding AlbertJan...,...in 99% van al mijn planningen , loopt het hier verkeerd kwa opruimen en plannen maken......dus heb geduld is het motto ......  :D

Wil,ik was net klaar met een grotere print (2x) waar ik de stepdown met ingebouwde display klaar had.....dacht dat Alex sneller was met het idee,maar helaas was me andere familie sneller.....inderdaad , voor dat geld Wil kan je beter er gelijk een aanschaffen met display.

Ik heb er nu meerdere modellen liggen , en de afwijking van de display licht gemiddeld tussen de 0,1 / 0,5 volt gemeten met 2 verschillende voltmeters.
Dus nauw keurigheid is  :thumbup:

Mvg: Alex
C-rail+iTrain-IB+Loconet-3xAJ-Boosters+K84+K83 decoders van AlbertJan.
Eigen Topic met info en slap geouweneel http://forum.3rail.nl/index.php?topic=29198.msg509829#msg509829

Groet Alex

Barry1972

• Stamgast
« Reactie #4401 Gepost op: dinsdag 28 november 2017, 20:05:09 »

Super goedkoop, en superdegelijk?
Niet om te zeuren, maar er is al een waarschuwing gegeven voor “Chinese” telefoon opladers?

En waarvoor word dit koopje bij jou trouwens gebruikt Alex ? Ik heb er zo snel geen toepassing voor?

Omdat iets neer typen soms verkeerd overkomt, Niet negatief bedoelt  :)
Groeten barry

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #4402 Gepost op: woensdag 29 november 2017, 07:15:08 »

Hallo Barry.

Ik begrijp je helemaal (ben zelfs blij dat je dit onderwerp hier nog is onder de aandacht brengt) , en die opladers tja , wij hebben iPads op het werk , en daar zitten echt wel kwaliteits laders bij. Maar kom maar is kijken hoeveel er daar van in een jaar de geest geven , en heb jij een idee waar die opladers vandaan komen??? Ik niet , maar heb er wel een idee over.

Als je een oplader gebruikt , is me altijd geleerd deze te verwijderen uit het stopcontact als je de deur uitgaat , of naar je mandje gaat......laat deze nooit onbeheerd achter als deze nog in het stopcontact zitten.
En zeker niet onbelangrijk , batterij vol , haal de lader uit het stopcontact.

Voorbeelden van bv de stepdown printjes heb ik zeker.

De geluidsmodule (hier zit links een stepdown printje) om van een hogere een lagere spanning te maken.

Verschillende stepdown printjes voor zowel van AC naar DC en een stepdown van DC naar DC met een lagere spanning.

Eenvoudig verkeersregel printje

De voeding is dit geval is een voeding van Conrad die 18 volt wisselstroom levert.
De meeste printjes werken op een veel lagere gelijk spanning DC dus.
Nu kan je met diodes en weerstanden werken , maar met deze printjes maak je het wel een stuk eenvoudiger.

Maar het blijft altijd opletten geblazen , kijk wat je nodig hebt , ac of dc , en laat nooit onbeheerd deze spullen achter als het onder spanning staat.
Dat doe ik ook niet bij me treinbaan , en uiteraard ook hier niet bij.
En raar maar waar , de mensen die bij mij thuis geweest zijn , weten dat er hier echt wel een paar brandblussers hangen , die dingen kosten geen drol.
En mis staat echt niet aan zo'n poot van je tafel. Veiligheid in TOP.

Heb aardig wat bij AliExpress vandaan , ook kwa voedingen , heb er nog niet een gehad die de geest heeft gegeven.
Maar ik hoor ook andere verhalen , maar vraag me dan ook af , of men wel weet , hoe men om moet gaan met zo'n voeding  , en dan heb ik het over sluiting maken / overbelasting etc etc.....voel regelmatig is of de voeding niet te warm word , of plak er een metertje bij , of meet af en toe is wat de spanning/stroom is.
dit voorkomt vaak een hoop ellende , en vergt niet het uiterste van iets......je kan nu eenmaal je automotor ook niet altijd vol gas mee blijven geven , dat houd hij ook niet lang vol.....en dat geld voor elk willekeurig apparaat ook.....denk even na voor je iets aansluit , en blijf het af en toe is controleren of het nog steeds ok is.

« Laatst bewerkt op: woensdag 29 november 2017, 07:38:59 door Aliebengalie »
Eigen Topic met info en slap geouweneel http://forum.3rail.nl/index.php?topic=29198.msg509829#msg509829

Groet Alex

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #4403 Gepost op: woensdag 29 november 2017, 07:52:51 »

Verkeers regel printje.

Zoals vele weten , heb ik niet zo veel met huisjes boompjes en beestjes.
Maar vind het wel leuk om te spelen met de diverse printjes die door jan en alleman te leveren zijn.

Zo kwam ik Hier Klikken dit printje voor nog geen 10 euro tegen.
Heb daar gelijk 2 mastjes bij besteld omdat ik daar toch mee wil experimenteren.

Persoonlijk vond ik de mastjes erg klein die zij leveren.

Heb er ook bij AliEpress 5 mastjes besteld (op de site staat het juiste aantal wat je koopt verkeerd vermeld) er staat namelijk boven aan 3 stuks , maar scrol je naar beneden zie je aantal 5 staan , het zijn dus 5 masten voor nog geen 12 euro. Hier Klikken
let wel op dat je de goede selecteert , ze hebben seintjes ook dus.

Nu komt het op de persoonlijke smaak aan welke je mooier vind.
Ik vind de een iets te klein , en de ander iets te groot.

Maak later nog wel de keuze als ik een kruispunt ga maken (ooit)..... :D :D :D

« Laatst bewerkt op: woensdag 29 november 2017, 07:59:22 door Aliebengalie »

Groet Alex

Barry1972

• Stamgast
« Reactie #4404 Gepost op: woensdag 29 november 2017, 18:56:07 »

Tja ,

Ik snap niet helemaal waarom je van een ac trafo een regelbare dc wilt maken.
Maar ik ben daarin een leek.

Heb ik dc nodig, koop ik een degelijke dc trafo
Heb ik ac nodig, hetzelfde als hierboven.

Ik zou er zelfs voor pleiten om gewoon degelijke voedingen te kopen, voordat iedereen straks een godsvermogen betaald aan brandverzekering dankzij Ali ?? En andere goedkope aanbieders....

Maar nog belangrijker,
Mag er toch niet aan denken dat er bij mij brand uitbreekt terwijl mijn kleinzoon/dochter op de kamer ernaast ligt te slapen, omdat opa aan het expirementeren is met troep uit China?

Heb ik het fout, hoor ik het graag  O:-D
« Laatst bewerkt op: woensdag 29 november 2017, 19:00:27 door Barry1972 »
Groeten barry

Hanzi

• Stamgast
  • BLIJ dat ik analoog RIJ
« Reactie #4405 Gepost op: woensdag 29 november 2017, 21:29:45 »

Enerzijds is Ali absoluut niet de enige leverancier van troep,
en anderzijds is niet alles wat Ali levert per definitie troep.
Heel veel valt en staat ook met de manier van gebruik van deze spullen.
Waar ik me veel meer zorgen over zou maken is de vaak veel te dunne bedrading op en onder treinbanen, achter te zware voedingen. Als je dan een keer een kortsluiting hebt kan je je lol op en is brand tgv oververhitting zeker niet ondenkbeeldig.
« Laatst bewerkt op: woensdag 29 november 2017, 21:57:49 door Hanzi »
Groetjes, Hans.

M-rails; analoge besturing; deels relais-geautomatiseerd; geen tijdperk als er maar M****** op staat.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=54026.0

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #4406 Gepost op: donderdag 30 november 2017, 05:39:33 »

Deel uit je berichtje

Heb ik dc nodig, koop ik een degelijke dc trafo
Heb ik ac nodig, hetzelfde als hierboven.

troep uit China
Heb ik het fout, hoor ik het graag  O:-D

Per definitie is in jouw ogen alles troep Barry , hoe dat komt heb ik geen idee van .
En die Conrad voeding is je niet degelijk genoeg??? Waar heb je het over???

Ik ben benieuwd wat er gebeurd met jouw treintjes en in jouw kamer , als je in je trein kamer roept alle troep uit China eruit..... :D

Als je kijkt tegenwoordig wat er allemaal kan met printjes voor wat voor een aandrijving ook , maar wel met verschillende stroom bronnen.
5 - 7 - 12 - 18 volt zijn geen uitzonderingen , en voor elk printje een eigen trafo , mooi , maar zoveel stop contacten heb ik niet.
Ik zeg ook niet dat ik alles op die conrad voeding zet , maar het is mogelijk zolang ik het verbruik maar in de gaten houd.

Maar jij bent volgens mij tegen alles wat daar vandaan komt.....dat heb ik inmiddels wel in de gaten.....lig er niet wakker van ..... maar ik wil graag laten zien wat er mogelijk is , en dat is niet voor mij zelf maar voor anderen ......en of ik het ooit gebruikt is een tweede.

Heel vaak doe ik hier zelfs een ander een groot plezier mee.
Helaas Barry niet , want die moet die zooi uit China niet. :D
Voor mij geen enkel probleem Barry.

Ik begrijp echt wel dat enkele voorbeelden anders mogelijk zijn , maar ik laat voorbeelden zien die echt niet verkeerd zijn.
Je kan namelijk geen dc printje van 5 volt zomaar zonder hulpmiddel aansluiten op een 18 volt wisselspanning voeding.

En hierbij wil ik het graag bij laten Barry. Ieder zijn ding.

Wens je heel veel suc6.

Groet Alex

Degeluidsman

• 3rail Events team
  • A member of the Duurstede Group®
« Reactie #4407 Gepost op: donderdag 30 november 2017, 05:54:16 »

Hoi Alex,

Leuk deze gesproken video  :thumbup: je legt het duidelijk uit en de printjes doen duidelijk waar ze voor bedoeld zijn.

Is het veilig?, voor mij wel als ik klaar ben met de hobby en de kamer verlaat schakel ik de 230v spanning af.
Natuurljk komen er uit China slechte, maar ook goede producten.
Ik heb wel eens begrepen dat de voedingen die bij Appel daar ook vandaan komen.

Wat mij betreft mag je meer van dit soort video,s maken, een beetje de wonderdere wereld van nu  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman

kloppie

• Toffe Gast
« Reactie #4408 Gepost op: donderdag 30 november 2017, 08:13:03 »

Barry komt misschien ook uit China!
Zich volledig bekend maken deed hij niet, toch Barry
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.

Ben den Hollander

• Gast
« Reactie #4409 Gepost op: donderdag 30 november 2017, 08:23:11 »

Barry heeft nog niet in het snotje dat veel van wat hij op zijn baantje heeft staan (bijvoorbeeld z'n Piko 2200) uit China komt.......

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #4410 Gepost op: donderdag 30 november 2017, 16:18:01 »

Bedankt Peter , jij ben een beetje bekend hoe ik in elkaar zit.....Barry was waarschijnlijk overtuigt dat ik alles zo onder de baan schroeft.

Kloppie - dat mag en moet gelukkig niet als men dat niet wilt......ieder zijn keuze.

Ben - en dan hebben we het nog maar over 1 exemplaar....ik ben erg benieuwd wat er wel en niet meer rijd op zijn baan......alhoewel heeft hij dan nog een baan , want als er iets van Rails uit China komt zijn die rail stukken ook pleite , tja dan word het moeilijk.

Dat bedoel ik , men is er denkelijk nog niet helemaal bewust van dat als we allemaal roepen China eruit.....dat me auto niet meer rijd , al is het een oerdegelijke Duitse ,  het licht hier ook uitvalt......want ik vraag me af waar de schakelaar bij Eneco vandaan komen , en ga zo maar door.

Ik begrijp echt wel een deel wat Barry bedoeld , maar ik kom met enkele voorbeelden , wat ev mogelijk is.....of ik alles gebruikt.......nou denk het zeker van niet.
Maar voor die paar euro doe ik graag iemand anders nog een plezier mee. Ik laat alleen wat mogelijkheden zien.

Maar dat je goed uit moet kijken dat weten we allemaal.....ik ben pas nog bij iemand geweest die gebruikte ijs lollie stokjes om de + en - 14 volt uit elkaar te halen , hier stond de lichtmastjes met Led verlichting op aangesloten.......sorry , maar hier vraagt men zelf om problemen.En zij waren helaas niet de enigste die echt onveilig werken......

Zorg dat je de kleuren een beetje handhaaft , alles zwart bv is zoeken naar de bekende naald in de hooiberg (al vond ik die hooiberg vroeger ..... heel vroeger best wel leuk.

Groet Alex

iTom

• Vaste Inboedel
  • Het is geen kwestie van kunnen maar van doen
« Reactie #4411 Gepost op: donderdag 30 november 2017, 16:44:40 »

En dan hebben we het nog niet gehad over Bamihapjes, Koejoeloek, Chinese Bami, Mihoen, Chinese kippensoep, Haaievinnensoep, Kroepoek enz. enz.  :-)
ROCO smalspoor-rail: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 4 pro:Rosoft s88: h0e
Met vriendelijke groet, Tom

Anne W

• Vaste Inboedel
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
« Reactie #4412 Gepost op: donderdag 30 november 2017, 22:00:29 »

Maar goed dat in in de zeventiger jaren een dikke 70.000.000 kg graan heb gebracht in China, anders hadden we nu niks kunnen kopen in China.....

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 1 Ma. 6090X decoders 27 staps, 18 MFX decoders(Esu en Mä), 12 met geluid, 28 staps, 27 staps voor de nieuwste Märklin MFX decoders, automatisch bedrijf (Raptor), voor mijn baan zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.0

Hanzi

• Stamgast
« Reactie #4413 Gepost op: donderdag 30 november 2017, 22:22:11 »

Ondanks dat het nu echt :offtopic: wordt, wil ik je daarvoor hartelijk danken Anne. Jij bent dus eigenlijk één van de grondleggers van vriend Ali geweest >:-D.
Groetjes, Hans.

M-rails; analoge besturing; deels relais-geautomatiseerd; geen tijdperk als er maar M****** op staat.

Barry1972

• Stamgast
« Reactie #4414 Gepost op: donderdag 30 november 2017, 22:24:44 »

Alex,

Ik weet niet waar jij de wijsheid vandaan haalt dat ik niets uit China moet ??
Ik weet dondersgoed dat als ik hier in huis Made in China roep dat daar veel vandaan komt.

Maar als jij elektronica zonder Europees keurmerk wilt kopen, doe je ding  :thumbup:

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/01/06/goedkoper-dan-goedkoop-dat-kan-6080524-a1540110

Het is gewoon een waarschuwing, zonder verdere kwade bedoeling?
Waarom jij dan gelijk in een aanvallende/verdedigende modus terug schrijft?
Groeten barry

Hanzi

• Stamgast
« Reactie #4415 Gepost op: donderdag 30 november 2017, 22:43:54 »

En denk dan niet als er CE op staat dan is het oké  8o:
https://goo.gl/images/nLZLwc
Groetjes, Hans.

Barry1972

• Stamgast
« Reactie #4416 Gepost op: donderdag 30 november 2017, 23:10:24 »

Laat ik zeggen dat het speelt, ook bij onder andere verzekeraars.

Zomaar een voorbeeld ,

https://www.aquaforum.nl/threads/stelling-van-11-09-2013-chinees-materiaal-of-chinese-brol.73871/

Ik wil wat Alex heeft voor weinig geld niet afkraken, maar wil wel waarschuwen dat men weet wat men doet.

En Alex, was niet op de “man” bedoelt.
Als dit zo overkwam, mijn excuses.
Groeten barry

Anne W

• Vaste Inboedel
« Reactie #4417 Gepost op: donderdag 30 november 2017, 23:50:55 »

Beste Hans,

Nog even verder  :offtopic: , ja  en die Chinezen hebben me er nog geen eens speciaal voor beloond of het moet in 1974 geweest zijn, toen ik net 30.000.000 kg in Shanghai kwam afleveren, de Volksrepubliek 25 jaar bestond en alle buitenlanders een week vermaakt werden met tuinfeesten, opera's en vuurwerk.

Verder alle gekheid op een stokje, het is de normale gang van zaken, industrie zal zich in de loop van de ontwikkeling altijd verplaatsen naar goedkopere oorden, na ww2 was het Japan, daarna Korea, nu China, maar Vietnam is al in aantocht.

Overigens zijn die Oosterlingen altijd goed geweest in imiteren, in het zeemanshuis in Shanghai hing een foto van een Chinese scheepsmotor, ik herkende stukjes van Sulzer, Man, B & W en ook Stork.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 1 Ma. 6090X decoders 27 staps, 18 MFX decoders(Esu en Mä), 12 met geluid, 28 staps, 27 staps voor de nieuwste Märklin MFX decoders, automatisch bedrijf (Raptor), voor mijn baan zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.0

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #4418 Gepost op: vrijdag 01 december 2017, 04:57:04 »

Er werden mij wat vragen gesteld omtrent wat printjes , en wat de mogelijkheden zijn.

Verder ben ik er klaar mee.

Bedenkt voor dat je iets aanschaft waar je het voor kunt en wilt gebruiken.

Mijn voedingen bij Ali vandaan belast ik het liefst niet boven de 50 procent....en heb er dan ook nog is een volt/amp meter bij hangen.
Voel regelmatig is of hij niet warm word.
Dit geld niet alleen voor spullen die daar vandaan komen....doe dit ook is bij andere apparaten.

En al eerder gezegd , laat je spullen niet zomaar in het stopcontact zitten als je weg gaat. (dit geld voor eigenlijk alles).

Groet Alex

Hanzi

• Stamgast
« Reactie #4419 Gepost op: vrijdag 01 december 2017, 06:34:32 »

@citaat en dan nog blijven er vaak nog zat adapters en ingebouwde voedingen onder spanning staan: (dect-)telefoon, modem, tv, printer, pc, klokken & wekkers, hifi & wifi etc.etc.
Er zijn maar weinig mensen die de hoofdschakelaar uitschakelen als ze hun huis verlaten, en dat hoeft gelukkig ook niet ;)
Groetjes, Hans.

Anne W

• Vaste Inboedel
« Reactie #4420 Gepost op: vrijdag 01 december 2017, 10:25:02 »

Ja hoor, in mijn huis staan er diverse voedingen continu onder spanning, maar ik ga er van uit dat Nederlandse en Europese producenten hun producten in China laten maken onder het motto wat een aantal Nederlandse maritieme producenten hanteren: "wij laten van alles in China maken maar we zijn er continu bij om te bekijken of ze het goed doen"

En ja, mijn hele treinbaan krijg zijn spanning via één enkele stekker en die gaat er altijd uit voordat ik de trap af loop.

Groet, Anne W

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #4421 Gepost op: vrijdag 01 december 2017, 15:45:38 »

Vandaag weer de kleine ader eind hulzen binnen gekregen van mijn familie Ali....E0308 AWG24  is 0,5106 mm zie  Hier klikken.

Deze maat is over het algemeen moeilijk te vinden voor de dunne draadjes. Vandaar even een linkje.

« Laatst bewerkt op: vrijdag 01 december 2017, 15:49:25 door Aliebengalie »

Groet Alex

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #4422 Gepost op: vrijdag 01 december 2017, 15:49:26 »

Alex

Jij weet weer wat te doen dit weekend, bij die Ali hebben ze ook alles volgens mij.  :P

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #4423 Gepost op: vrijdag 01 december 2017, 15:50:38 »

Heb meer werk liggen dat ik aan kan van het weekend Peter.....word tijd voor pensioen..... :D :D :D

Groet Alex

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #4424 Gepost op: vrijdag 01 december 2017, 15:53:08 »

Alex

Dan heb je nog minder tijd als je op pension bent, dat merk ik aan mijn pa en ma  :D :D

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #4425 Gepost op: vrijdag 01 december 2017, 17:30:40 »

Dat zegen ze wel Peter . maar ik ben toch iets anders van mening hoor.
Ga met heel veel plezier naar me werk , en nog met iets meer plezier naar huis...heb meer dan genoeg gewerkt....... :D

Groet Alex

Gerrit-1959

• Gast
« Reactie #4426 Gepost op: vrijdag 01 december 2017, 17:44:10 »

@ Alex: Adereindhulzen van die maat gewoon gehaald bij mijn leverancier voor het werk. Zo moeilijk is het niet. En dat in Drenthe. :D

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #4427 Gepost op: vrijdag 01 december 2017, 18:35:01 »

Hahaha , mooi man, maar hier is het toch een probleem , alleen bij Hornbach vonden we ze.
Daar hebben ze diverse maten.

Hornbach 2,75 voor 100 stuks is toch een iets andere prijs...... :D
Aliexpress 6,06 voor de 1000 dan benk ff iets langer bezig....... :D

« Laatst bewerkt op: vrijdag 01 december 2017, 18:37:53 door Aliebengalie »

Groet Alex

kloppie

• Toffe Gast
« Reactie #4428 Gepost op: vrijdag 01 december 2017, 19:28:12 »

Alex. Ik heb voor de oranje gekozen. Heb ik toch nog plezier van orange
Ook gelijk tangetje binnengekregen
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #4429 Gepost op: zaterdag 02 december 2017, 05:55:13 »

Mooi man , let wel dat je de juiste diameter besteld.

Vooral in die blokjes waar je ze in moet schroeven kan het wel eens lastig zijn om de juiste maat huls te kiezen.
Maar ook met die speciale tangetjes kan het je gebeuren dat hij niet voldoende is geklemd , altijd ff checke...... :D
Je hebt nu eenmaal verschillende tangetjes , en niet altijd gaat het klemmen goed.

Afhankelijk welke tang je gekocht hebt , is het balen als je na het klemmen je stekkertje er nog afvalt.... :-* :P :D

Groet Alex

GTIBert

• Vaste Gast
  • Ecos-2
« Reactie #4430 Gepost op: zaterdag 02 december 2017, 10:26:58 »

Ecos-2 kleur, C-rails, AJ S88 K83, 6021, Koploper.

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #4431 Gepost op: zondag 10 december 2017, 09:34:55 »

Krijg regelmatig de vraag voor seintjes van Alie , heb hier onder er enkele neergezet.

Voor de moeilijk zoekende onder ons ...... :D

Seintjes heeft Alie ook , en als je een heeeel klein beetje creatief bent , en je pakt een beetje witte en of zwarte verf voor een paar mooie blokjes , heb je volgens mij toch een prima prijsje voor je seintjes.

En die toch goedkope seintjes willen aanschaffen voor de baan. Kijk wel uit dat als je wilt bestellen de juiste maat/model aan klikt.

groen / rood per 5 stuks op paal met ladder  Hier klikkie doen

groen / rood per 3 stuks met platvorm en ladder Hier klikkie doen

rood  per 3 stuks met ladder
rood /  groen per 3 stuks met ladder
rood / geel / groen per 3 stuks met ladder
Hier klikkie doen

Dwerg seintjes 2-3 lichts in verschillende led kleuren
Hier klikkie doen

Dwerg seintjes 2 lichts in verschillende uitvoering
Hier klikkie doen

Rood bloksignaal mastje
Hier klikkie doen

groen / rood op paaltje (per 5)
Hier klikkie doen

Er komen er uiteraard regelmatig weer nieuwe modellen uit , dit geld ook voor spotjes en lichtmasten te kust en te keur.

Wat voorbeelden voor in de zoekbalk bij AliEpress:

Als je in de zoekbalk - 1:87 in tikt , vind je genoeg om even bezig te zijn.
Als je in de zoekbalk - 1:87 seintjes in tikt , vind je zowel seintjes als straat verlichting
Als je in de zoekbalk - 1:87 passagier in tikt , vind je zowel zittende als staande figuren , geverfd en ongeverfd.
ets etc... :D

Groet Alex

Haradigi

• Vaste Inboedel
  • "Meet (kijk, voel, luister) en weet"
« Reactie #4432 Gepost op: zondag 10 december 2017, 14:15:47 »

Hi Alex

Jij bent ook druk met al die Klikkies  ;)
en voor de rest:  Let op de verzendkosten of gratis.

groet
Harald

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #4433 Gepost op: zondag 10 december 2017, 18:20:15 »

Neh Harald , alles is nog met gratis verzenden he (tot nu toe dan)...... :D

Groet Alex

Varekamp

• Stamgast
  • Licht zien aan het eind van de tunnel
« Reactie #4434 Gepost op: woensdag 13 december 2017, 22:33:53 »

Hoi Alex,

Bedankt voor de links. Ik koop mijn seinen vaak bij seinenpagina.nl, deze man staat ook vaak in Houten.
Is ook niet duur met zijn spullen, is hetzelfde als Viessmann.

Groet Ronald  :)

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #4435 Gepost op: donderdag 14 december 2017, 04:17:39 »

Dat benne ook mooie seinen Ronald. Heb er ook enkele van.
Ik kom nooit in Houten vanwege mijn gezondheid (kan niet zo tegen de drukte ivm zuurstof gebrek).
Dan is dit uit China voor mij een mooi alternatief Ronald.
Heb ze v/d week binnen gekregen , en ze zijn echt niet lelijk.
Binnen kort ga ik proberen ze op de baan te plaatsen.
Uiteraard schiet ik er een plaatje van.... :D

Misschien dat ik hem tegenkom in Rijswijk , daar ga ik wel naar toe als me gezondheid het toe laat.
Je hebt daar iets meer de ruimte..... :D

Groet Alex

iTom

• Vaste Inboedel
  • Het is geen kwestie van kunnen maar van doen
« Reactie #4436 Gepost op: donderdag 14 december 2017, 15:58:39 »

Hij staat al een tijd niet meer in Houten, verwacht ook niet dat hij in Rijswijk zal staan.
ROCO smalspoor-rail: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 4 pro:Rosoft s88: h0e
Met vriendelijke groet, Tom

Trainhenk

• Stamgast
  • Marklin H0 + Intellibox + Ecos2 + iTrain
« Reactie #4437 Gepost op: donderdag 14 december 2017, 20:57:02 »

@citaat
Nu het je zo zegt Tom ik heb  hem ook al een tijd niet in Houten gezien.
Zijn website doet het nog wel dus is hij niet helemaal uit beeld.
Henk

De dingen simpel houden is vrij moeilijk.
De dingen moeilijk maken is daarentegen vrij simpel.
[De baan van Trainhenk]

Varekamp

• Stamgast
  • Licht zien aan het eind van de tunnel
« Reactie #4438 Gepost op: vrijdag 15 december 2017, 21:01:13 »

@citaat
Ik had laatst nog wel via de mail contact met hem, je kan via zijn site nog wel seinen bestellen vertelde hij mij.

Alex, neem mij niet kwalijk, ik wist niet dat je gezondheid parten speelt bij drukke ruimtes.
Maar ik ben wel benieuwd hoe ze staan op je baan.

Groet Ronald  :)

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #4439 Gepost op: zaterdag 16 december 2017, 06:27:58 »

Ronald .... no problemo..... :D

Jammer dat er geen prijzen bij staan op  zijn site....tja die van Alie zijn best mooi , maar dit is toch net....iets mooier....maar wie weet , en een doet potje groene verf ook wel wonderen.....

Ronald , zodra ik even de tijd en geduld kan opbrengen laat ik verschillende "goedkope " uitvoeringen zien.

Moet eerst nog wat locs ombouwen , en daarna weer wat tijd voor mijzelf vrijmaken......

Groet Alex

AlbertJan

• Speciale Gast
« Reactie #4440 Gepost op: zaterdag 16 december 2017, 06:54:50 »

Ha die Alex.
Leuk dat je weer allerlei projecten op stapel hebt staan! :thumbup:

zodra ik even de tijd en geduld kan opbrengen laat ik verschillende "goedkope " uitvoeringen zien.
Moet eerst nog wat locs ombouwen , en daarna weer wat tijd voor mijzelf vrijmaken......

Ik kan (bijna) niet wachten totdat je weer alle tijd zelf kunt indelen, nou ja bijna dan want moeders de vrouw zal ook wel wensen hebben! :favorite:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!

Maarten

• Zeer Toffe Gast
    • Ziegenruck
« Reactie #4441 Gepost op: zaterdag 16 december 2017, 08:23:55 »

Ik zie de prijslijst onderaan de pagina staan als een aparte link.
tijdperk 1-2 K.W.St.E. // Intellibox // Train Controller Gold
Volg de bouw van mijn baan op http://forum.3rail.nl/index.php?topic=45791.0

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #4442 Gepost op: zaterdag 16 december 2017, 08:41:11 »

Aha Maarten , via google chrome op de pagina zelf niet te vinden , alleen links onder met moeilijk zichtbare letters om te bestellen.

Maar als je zoekt op seinenpagina.nl zie je wel in google prijslijst staan (maar niet op het scherm als ik daar al ben).

Had dus gisteren niet helemaal opgelet dat ik niet op de hoofdpagina moet zijn , maar verder naar beneden moet zoeken om de pagina aan te klikken.

Thanks Maarten  :thumbup:

Groet Alex

robert39

• Stamgast
    • Midwolda C.S.
« Reactie #4443 Gepost op: zaterdag 16 december 2017, 08:57:26 »

Heb je je weer het een en het ander op de hals gehaald.......?? Ach treintjes prutsen is altijd Leuk :D :D Van de week m'n DE2 omgebouwd, dat was een makkie trouwens :thumbup: :thumbup:

Nog 2.5 dagen werken en dan kerstvakantie  :thumbup: Gaan ook weer met treintjes prutsen  ;)

Groet Robert 
Groet Robert

Midwolda C.S.

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #4444 Gepost op: zaterdag 16 december 2017, 09:02:47 »

Mooi man.....neh heb geen vakantie meer alleen op de woensdagen ben ik altijd vrij , mijn voorkeur gaat uit naar andere dagen , mensen met kids krijgen van mij voorrang , die zijn ook gebonden aan de school vakantie's .
En die tijd die ik nog over hebt , kopen we weer wat anders voor.........op voorhand is er al weer een onder weg , nu een van Roco uit Belgie.....en het5 klopt , ik zou niets meer kopen...... :D
Maar dit word me gewoon opgedrongen door moeders.....die zegt moet je gewoon doen......kijk da's  :thumbup:
Alleen waar ik met dat andere spul naar toe moet.......gaan we zien.

Maar wens je alvast heel veel plezier met Max samen tijdens je vakantie , je hebt het verdient maat.

Groet Alex

robert39

• Stamgast
    • Midwolda C.S.
« Reactie #4445 Gepost op: zaterdag 16 december 2017, 11:58:19 »

Wat voor moois komt er nou weer richting rotjekmorr?? In de kerstvakantie gaan we nog een hondekop verfraaien en de artitec koppelingen er onder frotten  :thumbup:
Groet Robert

Midwolda C.S.

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #4446 Gepost op: zaterdag 16 december 2017, 13:17:37 »

Staat in bestelling bij MTE voor de kerst......hoop dat ie op tijd is.

Verder zeg ik nog niets , behalve dat het een diesel is ..... :D :D :D

Groet Alex

robert39

• Stamgast
    • Midwolda C.S.
« Reactie #4447 Gepost op: zaterdag 30 december 2017, 22:11:53 »

He Alex,
Nog spannende modelspoor activiteiten ontplooit de laatste dagen van het jaar ??  :D
Fijne jaarwisseling en een prachtig en gelukkig 2018 toegewenst !!!!
Groet Robert
Groet Robert

Midwolda C.S.

Aliebengalie

• Speciale Gast
« Reactie #4448 Gepost op: zondag 31 december 2017, 04:46:17 »

Ben nog druk bezig Robert , maar de plaatjes van dat werk komen later als het project klaar en geslaagd is.
Ben momenteel met een Roco infrabel 6255 locje bezig met led verlichting in te bouwen.

Ik had daar zo de printjes voor kunnen kopen, maar er is ruimte zat om het zelf te doen in deze loc.

Hoef niets te boren of id , de leds passen er zo in , want die 2 standaard gloeilampjes boven op de print zien er echt niet uit.
Verlichting was erg zwak , en lekt aan alle kanten.
Je kent het wel , dat je niet precies weet of de front of sluit verlichting brand.
Want je ziet ze alle 4 branden.....

Je bent gelijk even van de straat af met dit regenachtige weer type.
Ben nu bijna zo ver dat ik het kan gaan aansluiten. En proberen ze een beetje schakelbaar te maken voor trek en duwwerk.

Uiteraard voor jullie en iedereen hier de beste wensen , en een goed en vooral gezond 2018.

Groet Alex

Trainhenk

• Stamgast
  • Marklin H0 + Intellibox + Ecos2 + iTrain
« Reactie #4449 Gepost op: zondag 31 december 2017, 13:32:58 »

Staat in bestelling bij MTE voor de kerst......hoop dat ie op tijd is.

En hoe staat het hier mee?

Fijne jaarwisseling toegewenst. :thumbup:

Henk
Henk

De dingen simpel houden is vrij moeilijk.
De dingen moeilijk maken is daarentegen vrij simpel.
[De baan van Trainhenk]
Pagina's: 1 ... 87 88 [89] 90 91 ... 97   Omhoog