Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Marinushoven update 19-01-17 : De baan rijdt nog niet maar...

Gestart door Leeeke dinsdag 15 mei 2012, 22:50:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Marinushoven update : ECoS 2, Boosters & CC-Schnitte 06-04-2014
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Marinushoven update : ECoS 2, Boosters & CC-Schnitte 06-04-2014
Wat betreft de modelbouw icm de Raspberry ligt bij mij en Leo effe stil. Zijn op dit moment andere prioriteiten.

Leo is momenteel even niet actief op het Forum, mischien dat hij nog reageerd.
Marinushoven update : Bijna back in business 07-01-2017
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Marinushoven update : Bijna back in business 07-01-2017
Hoi Allemaal,
Zoal Barry al aangaf ligt de modelbaan bij mij een beetje op zijn gat, kwam er afgelopen week achter dat de baan al ruim 1/2 jaar niet gereden heeft.
Eea heeft te maken met heel erg druk op het werk en een mogelijke Burn-Out.
Toch begint het weer te kriebelen!!! Houten digitaal bezocht vorige maand samen met Nilles (Niels),
Afgelopen week iTrain 4 pro aangeschaft en vandaag ondanks het slechte weer naar Houten geweest met René (niet op het forum). Mijn 3rail forum loc en wagons opgehaald (Chapeau voor de organisatie  :thumbup:) en een 1139 op de kop weten te tikken voor een redelijke prijs.
Met een nieuwe sleper en een ombouwsetje weer iets om handen  :D

Even betreffende de vragen:

Raspberry in combinatie met iTrain is goed om te doen, nadeel blijft het enkele scherm.
Mijn baan is redelijk uitgebreid en ik heb ervoor gekozen om eea te tonen op 2 stuks 24" beeldschermen.
Geen RPI dus.
Op mijn testovaaltje en op de CC-schnitte demobaan gebruik ik de RPI wel
Als het op 1 scherm past is het zeker een aanrader!!
Mocht iemand interesse hebben stuur dan ff een PB, ik heb een workout liggen voor installatie,
Dit is getest met de meeste centrales, waaronder ECoS2, CS2, CC-schnitte en de intellibox.

CC-Schnitte ben ik nog steeds erg van gecharmeerd, en vrijwel alles is mogelijk.
Ik heb hem in combinatie met de HSI-88, maar ook met de Loconet S88 interface van Rosoft.
Ook heb ik hem draaien met 2 stuks LDT DB4 boosters. DB4 omdat dit voor iTrain intelligente boosters zijn, iTrain ziet dus buiten de centrale om dat ze een fout hebben of sluiting maken.
Het enige wat niet werkt is de Tams boosterlink voor het doorgeven van Mfx feedback van de boostersecties naar de centrale.
Ik heb vorig jaar voor een prikkie een Ecos2 op de kop kunnen tikken. Ik wilde zelf ervaren wat het grote voordeel is van een duur doorgeefluik.....
Ik ben nu tot de conclusie gekomen dat dit eigenlijk niets is, mits je eea goed aanpakt bij de installatie.
Correct, als je alles in 1x koopt ben je net zoveel kwijt als een IB Basic, maar dan heb je wel meer functionaliteit en Mfx ondersteuning voor hetzelfde geld.
Zowel Barry als ik zijn nog steeds promotors van de CC-Schnitte. Voordeel hiervan is dat je het in delen aan kunt schaffen, en je ook uit de voeten kunt met een in een opwelling gekocht startset met MS2 (of 3) van M*
Sommige vinden iTrain een nadeel tov koploper (CC-Schnitte werkt niet met koploper, net als de CS2 en 3) Je moet er idd voor betalen, maar het wordt ook nog steeds ge-support en verbeterd.
Die keus moet ieder voor zich maken. Ik ben een iTrain rijder ene heb daar nog nooit spijt van gehad.

Ik hoop in de nabije toekomst meer tijd en energie vrij te kunnen maken voor de baan en ook dit forum, mijn topic en dat van de demobaan.... begin maart gaan we ook naar St Niclaas voor het treffen aldaar.

Re: Marinushoven update : Bijna back in business 07-01-2017
-Leo:
Welkom terug,  :thumbup:
Re: Marinushoven update : Bijna back in business 07-01-2017
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Marinushoven update : Bijna back in business 07-01-2017
Leuk je terug te zien Leo: maar bedenk wel: rustig aan dan breekt het lijntje niet ;-)  Hou je haaks
Re: Marinushoven update : Bijna back in business 07-01-2017
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Marinushoven update : Bijna back in business 07-01-2017
Bedankt allemaal!
Daarom ook : Bijna back in businessssss
Re: Marinushoven update : Bijna back in business 07-01-2017
Leo , vond het fijn je afgelopen zaterdag weer in Werkendam te zien.  :thumbup:

Enne de oliebollen waren best te eten daar.... :D

Thanks Hobby In Praktijk.

mvg: Alex
Re: Marinushoven update : Bijna back in business 07-01-2017
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Marinushoven update : Bijna back in business 07-01-2017
Hi Leo,

Ook vanuit hier een welkom terug.

groet
Harald
Re: Marinushoven update : Bijna back in business 07-01-2017
Hoi Leo

Welkom terug en stapje voor stapje kom je er wel  :D

Gr Alex 0850
Re: Marinushoven update : Bijna back in business 07-01-2017
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Marinushoven update : Bijna back in business 07-01-2017
Leo, was weer gezellig om afgelopen zaterdag jou in Werkendam te zien en je te verwelkomen als Vriend van Hobby In Praktijk 2.0
Doe het rustig aan dan breekt het lijntje niet.
geniet lekker van de hobby.
Marinushoven update 19-01-17 : De baan rijdt nog niet maar...
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Marinushoven update 19-01-17 : De baan rijdt nog niet maar...
Burn-out is een feit nu....
Drukte op het werk heeft zijn tol ge-eist en komt nu wisselgeld incasseren....
Een van de zaken waarmee de kop leeg raakt (als de energie niet ontbreekt) is de modelbaan  :D
De locs hebben nog niet hun rondjes gereden op de baan, maar ongeveer de helft van al mijn locs heeft al wel een onderhoudsbeurt gehad, hebben hun rondjes gereden op het testbaantje en rijden weer als een zonnetje....
Het begin is er, de rest zal ook wel weer komen.....
Voordeel  O:-D (elk nadeel heeft z'n voordeel, positief blijven is vanaf nu m'n devies) is dat ik nu meer vrije tijd heb, omdat datgene wat de meeste vrije tijd opslokt (werk) voorlopig verboden terrein is....
Wordt dus binnenkort vervolgt  ;)
Re: Marinushoven update 19-01-17 : De baan rijdt nog niet maar...
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Marinushoven update 19-01-17 : De baan rijdt nog niet maar...
Dag Leo.

Da's niet zo mooi! Wellicht voor de hobby wel, maar je zou toch anders willen lijkt mij ... :confused:
Een bekende stadsgenoot van mij zei ooit "Kalm aan, en rap een beetje!", wat ik jou ook zou aanbevelen :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Marinushoven update 19-01-17 : De baan rijdt nog niet maar...
Succes Leo,

Een burn-zout van dicht bij mogen meemaken in de familie en het is geen pretje. Gelukkig geeft baan je rust en ontspanning. Hopelijk ben je er snel weer over heen. Ben benieuwd naar de vorderingen.

Gr. Dirk

Re: Marinushoven update 19-01-17 : De baan rijdt nog niet maar...
hoi Leo,

ik zeg dit niet omdat ik het dan ook toevallig heb....maar ik kan er helaas over meepraten
5 jaar geleden een burn out gehad en toch daarna weer iets te snel gaan werken.
had een aantal handvatten waarmee ik aardig kon functioneren, totdat de laatste maanden deze ook niet meer werkte.
teveel stress op het werk..
zit nu weer thuis met een 2e burn out en ik hoop dat ik er deze keer wel goed uit kom.
het werken aan de baan geeft inderdaad rust maar voor jammer genoeg niet de lol en vreugde als je normaal zou verwachten.
immers op deze manier thuis zitten is niet leuk....

mvg, Ruud
Re: Marinushoven update 19-01-17 : De baan rijdt nog niet maar...
-Leo:
Van harte beterschap met je burn-out, en doe het kalm aan en vooropig niet meer aan het werk denken, laat de anderen de shit maar opknappen.
Re: Marinushoven update 19-01-17 : De baan rijdt nog niet maar...
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Marinushoven update 19-01-17 : De baan rijdt nog niet maar...
Hi Leo,

Gewoon van je hobby proberen te genieten, dat is vast niet moeilijk.
Beterschap.

groet
Harald
Re: Marinushoven update 19-01-17 : De baan rijdt nog niet maar...
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Marinushoven update 19-01-17 : De baan rijdt nog niet maar...
Dus nu toch thuis zitten Leo. Niet zo mooi om een burn out te hebben. Als je eens behoefte hebt aan een modelspoor praatje ipv werkpraat dan laat je het maar weten dan kom ik wel een bakkie bij je doen.

Groet, Ronald
Re: Marinushoven update 19-01-17 : De baan rijdt nog niet maar...
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Marinushoven update 19-01-17 : De baan rijdt nog niet maar...
Hoi allemaal,

Bedankt voor het medeleven :thumbup:. Heeft gewoon tijd nodig. Ik ben gelukkig niet door blijven gaan tot het lampje uit ging, heb eea 3 maanden geleden al aangegeven dat er iets aan de werkdruk gedaan moest gaan worden. Dit is deels opgepakt, maar grotendeels werd het weggewuifd van .... komt wel goed....
Niet dus.... Ik heb dit dus wel aan zien komen en dus is niet echt een verrassing.Acceptatie en erkenning is schijnbaar de 1e stap van herstel
Voorlopig is werk taboe, 1 moet ding per dag (er is voor de hersenen een groot verschil tussen willen en moeten is me zojuist uitgelegd door de psycholoog) en verder ontspannen, relaxen en lekker bezig zijn met de hobby. Alle lichamelijke klachten zullen vanzelf verdwijnen en gaan we werken op voorkomen van herhaling bij hervatten van het werk. Dit is echter nog ver weg....

@Ruud : Ook beterschap! Situatie is niet leuk, maar acceptatie is de 1e stap naar herstel. Zaken niet opkroppen maar erover praten helpt (bij mij tenminste wel).

@Ronald : Uiteraard ben je van harte welkom voor een bakkie. Ben ook benieuwd naar je plannen voor je nieuwe baan. Is al weer veel te lang geleden!

Een aantal locs hebben ook op de baan reeds weer hun rondjes gereden..... Dat was erg lang geleden, dat was ook wel te merken.....
iTrain wil niet meer zoals het moet, dus daar moeten we op een goede dag eens wat tijd in steken.... Bij "nieuwe" locs op de baan komt hij steeds met de melding Route niet mogelijk...... Had echter vandaag niet meer de energie om er uitgebreid naar te kijken.

Ook m'n E94 (Duitse krokodil) heeft een douw gehad.... Deze rookte een tijdje geleden zonder rookmodule. Daarna niets meer.
Hij heeft een onderhoudsbeurt gehad en op de testbaan reed hij weer als een zonnetje.
Op de baan was dit echter de meest geschikte loc voor mijn dapol en 2 poetswagentjes.....
Nu heeft hij echter de grootste moeite om dit voort te trekken.....

Denk dat toch de decoder een douw heeft gehad..... deze (M* mfx) maar eens vervangen door een Esu.....
Re: Marinushoven update 19-01-17 : De baan rijdt nog niet maar...
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Marinushoven update 19-01-17 : De baan rijdt nog niet maar...
Leo, neem je tijd en geniet, Carpe Diem
Re: Marinushoven update 19-01-17 : De baan rijdt nog niet maar...
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Marinushoven update 19-01-17 : De baan rijdt nog niet maar...

Beterschap, Leo !

Tijd is je beste bondgenoot nu ( neem die ! ) en je hobby een extra medicijn ( als de zin er is ).
Ik heb al een paar keer aan deze knots mogen ruiken en heb me suf geknutseld.

De beste tip die ik ooit kreeg was; "Pluk de bloemetjes iedere dag, ze staan er altijd."
Dat kan van alles zijn: een glimlach, een situatie enzovoorts.

Grtz Tony