Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

lokpilot V4 in combinatie met Krois koppeling ?

Gestart door sn00zerman woensdag 30 maart 2011, 16:33:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
lokpilot V4 in combinatie met Krois koppeling ?
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
lokpilot V4 in combinatie met Krois koppeling ?
Hoi allemaal,

Ik ben hier een reeks locs aan't ombouwen met lokpilots in, en digitale krois koppelingen.
Ik heb de krois-koppeling op de paarse draad aangesloten, en met F2 kan ik de koppeling wel aan/uit zetten (so far, so good),
maar eigenlijk is dit een gevaarlijke manier van werken. (per ongeluk F2 aanzetten, en na 10 seconden is het *RIP* krois koppeling)

Nu las ik in de handleiding van de lokpilot V4, dat ik door middel van CV waardes, er zelfs voor kan zorgen dat door bevoorbeeld F2 in te drukken,
de lok ietsje achteruit rijdt, de ontkoppeling activeert, en een ietsje vooruit rijdt.
De handleiding is echter nogal onduidelijk. (tel getal x van tabel z op bladzijde y op, bij de waarde v enz ...)
Weet er iemand zo "kant en klaar", welke CV's ik moet aanpassen, met welke waardes ?

Ik durf niet zo goed experimenteren met zo'n krois koppeling, die dingen kosten geld genoeg, daarom dus even hier vragen ...
(en het feit dat door diverse medicatie (weeral) m'n hoofd niet echt helder is, dit kan ik toch echt wel als *excuus* gebruiken om hier hulp te vragen hé)


groeten,
Kris
Re:lokpilot V4 in combinatie met Krois koppeling ?
Hoi Kris,

Excuus aanvaard.Een pechvogel als jij mag altijd om raad vragen.

Ik heb hier een zimo om de krois aan te sturen.Die kan je zo instellen dat de decoder na een paar seconden naar een lagere spanning gaat zodat de koppelingen niet doorbranden.

Bij experimenten en programmeren raadt Krois aan om tijdelijk een lampje ipv. de koppelingen aan te sluiten.(maar dat weet je waarschijnlijk al.)

Ik kan je helaas niet helpen maar ben wel benieuwd. Dit is gewoon volledig automatisch ontkoppelen.

Groeten,
Robin