Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

oude marklin loc,s restaureren

Gestart door JC woensdag 30 maart 2011, 16:28:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
oude marklin loc,s restaureren
Wie weet iemand die oude marklin loc,s restaureerd
liefst met de oude orginele lak.
En natuurlijk zo netjes mogelijk, zoals bijvoorbeeld loc,s waar strepen op zitten,
Dat die er ook weer strak op komen

Ik hoor het graag.
Bedankt alvast.
Re:oude marklin loc,s restaureren
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:oude marklin loc,s restaureren
Dag JC.
Ongetwijfeld zijn er in Nederland (maar meer in Duitsland) restaurateurs die modelspoor kunnen en willen restaureren, maar meestal is de prijs hoog en soms ook nog de kwaliteit minder dan verwacht.
Meestal is het restaureren van oude locs en wagons, liefhebberswerk en ben je afhankelijk van de deskundigheid, gevoel (talent) en liefde die deze persoon er in wil stoppen.
Daarbij is het vrijwel onmogelijk om aan de originele lakken te komen en zijn zelfs de onderdelen moeilijk te vinden, het is niet voor niets dat oud materieel in prachtige staat, enorme bedragen opbrengen.

Maar zelf heb ik ook het nodige te restaureren (helaas zelf niet de kennis hiervoor! :-() maar op ons forum zijn leden die dit goed zouden kunnen doen.
Maar of ze dat ook willen?
Lees ook even het volgende topic  http://forum.3rail.nl/index.php?topic=19772.msg324441#msg324441
(o.a. link naar alte-modelbahne)

Veel succes met de zoektocht.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re:oude marklin loc,s restaureren
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:oude marklin loc,s restaureren
Voor professionele restauraties aan loks van voor de jaren 60 met hoge verzamelwaarde kun je terecht bij de firma Ritter in Deutsland.
Zie http://www.ritter-restaurationen.de/
Zij beschikken over originele onderdelen en ook de toen gebruikte nitro lakken.
Er zal wel een stevig prijskaartje aan hangen vrees ik.
Re:oude marklin loc,s restaureren
dit weet ik wel zeker heb de onderdeel prijzen wel eens gezien