Kan me niet voorstellen dat dit van Fleischmann is,maar van Trix zie de midden geleider.Ik heb er nog 2 lokjes van en AJ de rails , dus we motte binnen kort maar is een baantje bouwen
Wel een opvallend verschil met de Märklin rails. Alle spoorstaven waren bij Trix Express geïsoleerd en de wielen zaten ook geïsoleerd op de as. Op die manier was het mogelijk twee locs onafhankelijk van elkaar op één stuk rails te besturen. Dat was van begin af aan zo, al in de jaren dertig. Toen werd bakeliet gebruikt voor de isolatie.Op de Duitstalige Wikipedia staan de railsystemen. Even scrollen en je vindt dat Trix Express in de jaren vijftig inderdaad karton heeft gebruikt.http://de.wikipedia.org/wiki/Trix
Ik had pas ook een doos vol dit soort Trix rails (waarschijnlijk wat jonger, maar ook van karton) van een kennis te verkopen, ben in Houten bij een paar Trix specialisten geweest, maar het had weinig waarde, ik denk dat je in mei ook maar eens moet gaan praten.
Deze rails zaten volgens mij in een start set van TriX, ze komen mij erg bekent voor.Eind jaren vijftig of begin zestigger jaren heb ik zo'n set gekregen van de sint de uitvoering was met een batterijhouder waarin een platte cel in paste van 5 bij 5 cm (zwarte kat)Later kon je er een ombouwset voor kopen in de vorm van een trafo die in de behuizing paste van de batterijhouder.