Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

schaduwstation

Gestart door Joseph Porta vrijdag 25 maart 2011, 20:08:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
schaduwstation
Joseph Porta
gast

schaduwstation
Beste leden,

Als leek zit ik met veel vragen en de meesten heb ik al gevonden op dit forum maar niet alles of ben ik nog niet geraakt.

Op iedere of bijna iedere baan is of zijn er meerdere schaduwstations. Daarover heb ik een paar vraagjes.

1) Dient dit enkel om alle treinen die je niet gebruikt weg te zetten of heeft dit nog een ander doel?
2) In het echt bestaat dat eigenlijk??
3) Waarom is dit niet zichtbaar??
4) Hoe groot is dat??
5) Hoeft dat eigenlijk of als je geen hebt is dat niet realistisch??


Weet het zijn misschien stomme vragen maar ben dan ook een beginneling.


mvg


Andy
Re:schaduwstation
TimT
gast

Re:schaduwstation
1) Dient dit enkel om alle treinen die je niet gebruikt weg te zetten of heeft dit nog een ander doel?
ik gebruik het als opstelplaats voor de treinen die niet rond rijden en ook om een trein een extra toertje te laten rijden zodat je hem niet ziet
2) In het echt bestaat dat eigenlijk??
normaal niet daar zijn gewoon opslag plaatsten /loodsen voor
3) Waarom is dit niet zichtbaar??
zie vraag  1 zodat je de treinen die je niet laat rijden niet ziet als 50 locs hebt  is het niet echt altijd even mooi ze allemaal te zien of er is geen rijplaats meer
4) Hoe groot is dat??
bepaal jezelf aan het aantel treinen dat je wilt erin wil
5) Hoeft dat eigenlijk of als je geen hebt is dat niet realistisch??
Tuurlijk hoeft dat niet :p je bepaalt toch zelf wat er op je treinbaan komt en wat niet

Groeten Tim
Re:schaduwstation
Lid sinds: 2023

offline
Re:schaduwstation
Andy,

Vaak heb je meer treinen dan je kunt laten rijden, die moet je dus kwijt. Daar kun je een schaduwstation van maken omdat je ze dan niet iedere keer op en af de baan moet zetten.
De belangrijkste reden in mijn ogen is (en daarom is een schaduwstation vaak onzichtbaar)
dat je een veel realistischer treinverkeer krijgt. De trein rijdt weg in het normale station, verdwijnt in een tunnel of wat dan ook, en 10 seconden later komt hij er aan de andere kant uit. Weer in het station.
Als de trein via een schaduwstation rijdt komt er een andere trein te voorschijn als dat er verdwijnt. Daarmee lijkt het alsof de verdwenen trein lang onderweg is.

Alphons