Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Ade of Brawa : ervaringen graag

Gestart door MaK man woensdag 23 maart 2011, 22:24:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ade of Brawa : ervaringen graag
Ik ben van plan een Vioth Gravita 10 of 15 BB te kopen . De eigene merken zijn Ade modellbau en Brawa . Graag wil ik weet hoe lok's van deze merken bevallen qua service , rijeigenschappen en onderhoud .

BVD MaK man
Re:Ade of Brawa : ervaringen graag
Hallo,

Ik kan alleen over Brawa oordelen, en ik kan je zeggen, dat het prachtige modellen zijn, met veel details. Ik heb een DRG 06 van Brawa en deze loopt erg mooi. Deze lok heeft wel een minimum radius van (meen ik) 41,5 cm. Ik weet niet, of dat bij de Gravita ook zo is. Op Rail heb ik een Gravita zien staan en ook die zag er mooi uit, al weet ik niet welk merk dat was. Dus, ryeigenschappen zijn zeer goed van Brawa loks.

Groetjes

Harry
Re:Ade of Brawa : ervaringen graag
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:Ade of Brawa : ervaringen graag
Hoi MaK man,

Ik ben erg tevreden over zowel ADE als BRAWA.
Beide merken zijn wel iets duurder dan de gemiddeldemerken, maar de kwaliteit is er ook naar.
Altijd aan te bevelen.

Groet,
Bert
Re:Ade of Brawa : ervaringen graag
Service van Brawa is goed. Onderdelen zijn eenvoudig per email bij de fabriek te bestellen. Worden snel geleverd en betaling pas achteraf. Kunnen andere merken nog wat van leren.

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re:Ade of Brawa : ervaringen graag
Ik ken ook alleen maar Brawa en dan alleen maar vanwege mijn kabelbaan. Ik had die via ebay gekocht en de originele draad ontbrak. Heb contact opgenomen met hun. Geen enkel probleem : ze hebben mij de juiste draad bezorgd en een overschrijvingsformulier. Alles perfect geregeld.

Guy
Re:Ade of Brawa : ervaringen graag
Over ADE als locleverancier valt nog weinig te melden.
ADE was sinds de jaren zeventig bekend als producent van extreem gedetailleerde rijtuigen die ook nog echt op schaal waren. Dat was toen iets heel bijzonders. Sinds Willy Ade himself (een ikoon uit de Duitse modelspoorindustrie) om gezondheidsredenen moest terugtreden, heeft de levering lang op een laag pitje gestaan. Nu is samenwerking met HobbyTrade gezocht en komen er voor het eerst ook locs.