Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

een echt kruiswissel

Gestart door Herminator zondag 09 maart 2008, 21:36:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:een echt kruiswissel
Ik ben benieuwd hoe het afgelopen is met je "puko's" knijpen.

lukt het ?

louis Verhagen
Re:een echt kruiswissel
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re:een echt kruiswissel
Citaat van: louis.verhagen op maandag 28 februari 2011, 18:48:10
Ik ben benieuwd hoe het afgelopen is met je "puko's" knijpen.

lukt het ?

louis Verhagen

Hoi Louis,

Ik ben hier helemaal van afgestapt. Het leek me teveel werk.
Ik ben ook nog niet toegekomen aan het helemaal zelf bouwen van wissels, al ben ik er de laatste tijd wel weer over aan het nadenken.

Ik heb wel enkele Hosentragers gebouwd van slanke k-rail wissels. Daar staan verslagen van ergens op het forum. (Als je geinteresseerd bent kan ik ze wel even opzoeken).

Groetjes,
Menno
Re:een echt kruiswissel
Menno

Ik zit zelf op c-rails. Zoals bekend ontbreekt daar de slanke engelse wissel. De Peko sl-90 voldoet goed. Echter zonder midden contacten (puko's) en iets te lang. Dat laatste is zo op te lossen met een zaag of dremel. Het verschil tussen code 100 en code 90 rails is niet merkbaar.

De middencontacten worden wel iets spannerder. Bij Erbert zag ik voor vele Peko wissels setjes midden contacten maar niet voor de sl-90. Jammer. Wel een mail aan hun gestuurd. Ben benieuwd of ik een antwoord krijg. Anders bestel ik verschillende maten bij Erbert en ga ik wat proberen. Er zijn verschillende maten te koop  (3.8, 4.4, 5.0 en 5.7 mm) en ik neem aan dat de hoogte is van de puko's. De breedte lijkte me wel erg breed.

Ik heb je k-rails wissel ombouw gezien. Ziet er schitterend uit.

Louis
Re:een echt kruiswissel
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re:een echt kruiswissel
Hallo Louis,

Bij deze link: http://www.weichen-walter.de/produkte/c-weichen/detail/kw.html vindt je precies wat jij zoekt. Het is helaas niet goedkoop, maar wel precies de slanke engelse wissel die er van C-rails niet is. Ik zou deze site ook maar even opnemen in mijn favorieten. Ik heb het altijd jammer gevonden dat ik geen vaste modelbaan heb met zelf ontworpen wisselstraten, anders had ik allang gebruik gemaakt van Weichen Walter. Veel succes.

Groet, Jasper