Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Hoe installeert men wiking spiegels op een trekker? (1/87)

Gestart door stefant4 vrijdag 18 maart 2011, 23:55:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hoe installeert men wiking spiegels op een trekker? (1/87)
Hallo allemaal. Ik heb een fendt 711 vario favorit van wiking. Nu is dat op zich niks bijzonders,maar er zitten ook een paar spiegels in het doosje. Het probleem dat ik nu heb is dat ik niet weet hoe ik ze zonder de boel te slopen aan de cabine kan monteren. Ik heb zelf al vaak op een vario gereden,onder andere op een 711,en ik weet dus waar ze moeten komen,maar ik kan bij het modelletje geen bevestigingspunten ontdekken. Is er iemand die weet hoe je dat kan doen? Bij voorbaat van harte bedankt, en voor nu welterusten.
Mvg stefan
Re:Hoe installeert men wiking spiegels op een trekker? (1/87)
Hoi Stefan,

Terwijl ik wat aan het scrollen was, kom ik jouw berichtje tegen.
Zelf heb ik een brandweerwagen van Wiking en ook daar zaten van die spiegels in het doosje.
Als er, net als bij mijn model, geen bevestigingspunten aanwezig zijn kun je het volgende proberen:

Koop een potje 'Hin und weg' kleber van de firma Noch. Je kunt de spiegels voorzien van een klein drupje en dit droogt transparant op. Het voordeel is dat je het ook altijd weer kunt verwijderen zonder schade aan het model. Dit kan nl. ook gebruikt worden voor Preisser figuurtjes...plakken en eventueel later verplaatsen. Voor het artikel kun je kijken bij de website van Wentink in Apeldoorn. (Google) Dit bedrijf verkoopt momenteel zo'n potje voor 3,95.

Maar...misschien had je al een oplossing gevonden...Ik zie nu dat je bericht al van 19 maart dateert.

Vriendelijke groet,

Henk163