Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Haperende loc

Gestart door Arjen V maandag 07 maart 2011, 15:45:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Haperende loc
Arjen V
gast

Haperende loc
Ik ben een minitrix DCC n spoor baan aan het aanleggen. Ik heb een ringleiding toegepast en over het gehele traject heb ik 17,6V. Echter als de loc rijdt stopt deze soms plotseling en rijdt deze niet mooi constant maar haperet regelmatig. wat kan dit zijn. ik heb de gehele baan schoon gemaakt met de stofzuiger.
Re:Haperende loc
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re:Haperende loc
Arjan,
Mogelijke oorzaak is sleepcontact vervuiling.
Doorgaans heb je dunne koperen veerstrippen welke tegen de wielflens aandrukken, is hier voldoende druk op?
Soms heb je ook zo'n sleepverbinding in het draaistel zitten, ook weer een bladveertje met met een stripje.
Ook is het schoonzuigen van de rails niet afdoende, beter een railgum mee poetsen.
met vr gr Cees
Re:Haperende loc
Arjen V
gast

Re:Haperende loc
dank je ik ga het eens uit proberen, en als het niet lukt meldt ik mij weer.
Re:Haperende loc
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Haperende loc
Hallo Arjan,

Wees voorzichtig met railgum,deze maakt kleine krasjes in de rails en zeker bij N-spoor!

Neem liever een doekje met een ontvetter,dat is gewoon beter.

Kijk ook eens voor een railreinigingswagon,of locomotief,die kan je dan inzetten als onderhoudsdienst :thumbup:

Zoals mijn voorganger al aangaf,zijn de slepers op de wielflenzen ook een aandachtspuntje,en ook waar deze contacten tegen aan komen.

Mogelijk omdat je DCC noemt,heb je de loc al digitaal omgebouwd,en zo ja hoe?

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Haperende loc
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re:Haperende loc
Arjan,
Ook de koolborstels verdienen soms aandacht, versleten, kleven in geleiding, collector vettig en borsteldruk te laag om er een paar te noemen.
vr gr Cees