Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Het gaat gebeuren.

Gestart door loc6400 zondag 12 juni 2011, 12:54:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Het gaat gebeuren.
loc6400
gast

Het gaat gebeuren.
Ik ben eruit. Mijn baan gaat weer helemaal op de schop. Ik ga namelijk mijn baan voor een groot deel automatiseren. Ik rijd C-Rails en wil volledige detectie op mijn baan, dat houd wel in dat ik van mijn baan al de c-rails stukken moet gaan voorbereiden dus het inknippen van de (0). Het is een grote klus het volledig inknippen van al mijn c-rails maar dan rijd het hier straks wel net zo als in het grootbedrijf.

Groetjes Co
Re:Het gaat gebeuren.
chopper
gast

Re:Het gaat gebeuren.
Succes man!

Elden
Re:Het gaat gebeuren.
loc6400
gast

Re:Het gaat gebeuren.
thx zal ik nodig hebben
Re:Het gaat gebeuren.
loc6400
gast

Re:Het gaat gebeuren.
Ik ben al maanden aan het uitpluizen van mijn baan digitaal voor te bereiden maar ik loop nu helemaal VAST. Ik rijd met c-rails en heb al een aantal contactrailzen gemaakt maar nu loop ik vast met waar ik mijn contactrailzen moet plaatsen en hoe ik de blokken moet isoleren. Ik heb het probleem ik nog geen ecos ofzo kan aanschaffen anders kon ik met een testbaan alles uitproberen dan werd het stukken makkelijker. Ik denk dat nu mijn baan een halfjaar stil zal komen te liggen.
Re:Het gaat gebeuren.
Seinwezen
gast

Re:Het gaat gebeuren.
Hoi Loc6500 :D,

het beste is om een testbaan te bouwen.
Hier kan je dan proberen om alles rijdend te krijgen.

Want als je geen ervaring met koploper ofzo hebt, en je wilt in 1 keer je hele baan besturen dan ga je het erg lastig krijgen.
Tenminste dat is mijn idee.

Maar als je het toch wilt, kan je in koploper alvast je hele baan maken.
Dus alle blokken met alle bezetmelders. Deze hoef je dan nog niet op je baan te maken.
Als je dan alles geprogrammeerd hebt, kan je testen of alles goed gaat.
Hierbij hoef je nog steeds niet je baan aangepast te hebben of een EcoS ofzo te hebben.
Alles gaat softwarematig.

Ook kan je misschien bij iemand gaan kijken die met de computer rijdt.
Dan zal je zien dat er nog erg veel computerprogammeer werk bijkomt kijken.

Succes met de ombouw,

Groeten Sander
Re:Het gaat gebeuren.
rorail
gast

Re:Het gaat gebeuren.
Hee Sander,

Je hebt Co (loc6400) gepromoveerd tot de 6500 serie. :D

@Co,

Succes met de aanpassing, lijkt me een flinke hoeveelheid (uitzoek)werk.

Groet,
Ronald
Re:Het gaat gebeuren.
Hoi Loc6400,

Leuk om te horen dat je de baan gaat automatiseren en met Koploper gaat rijden.  :D
Ik hoop dit ook op mijn nieuwe baan te gaan doen. Aan de hand van alle informatie die ik heb opgezocht de laatste tijd is het (zoals Sander al duidelijk zij) handig om eerst een testbaan te maken om Koploper onder de knie te krijgen. Als het zover is ga ik dit ook zeker doen, want als je de handleiding ziet komt er heel wat bij kijken.  :O

Voor het isoleren van C-rails heeft Märklin van die hulsjes te koop, ik neem aan dat dat voldoende is om een terugmeldcontact te maken...?

Veel succes,

Mvg,

Jeroen

Re:Het gaat gebeuren.
Lid sinds: 2010

offline
Re:Het gaat gebeuren.
Citaat van: Roeny op donderdag 16 juni 2011, 22:23:06

Voor het isoleren van C-rails heeft Märklin van die hulsjes te koop, ik neem aan dat dat voldoende is om een terugmeldcontact te maken...?


Helaas niet Jeroen. Je moet ook nog de verbinding tussen de linker en rechter spoorstaaf verwijderen.


Co als je volledige detectie gaat rijden dan kun je later altijd nog schuiven met de overgangspunten tussen de melders.(die rode dingen een railstuk verschuiven. )
Ik gebruik aan het begin en eind van de blokken een terug melder van 2 raillengtes.(Als je de ruimte hebt is 3 mooier).Stuk ertussen is de 3e melder.
De blokken zijn simpel  gezegd de stukken spoor tussen de wissels (bij meerdere wissels buiten de wisselstraten)

Je zegt dat je vast loopt maar waarop dan precies ?
Met wat voor systeem rijd je baan nu?

Je kan met koploper prima een test baantje invoeren en dan in de simulatie  op de pc laten lopen.Als je dat onder de knie krijgt dan begrijp je beter wat de bedoeling is en kan je zeer snel met een echt testbaantje de laatste stappen oefenen.

Als je voor die tijd verder wilt bouwen aan een baan zou ik er enige flexibiliteit in bouwen.DUs nog niets definitief vast leggen.

Groeten Robin
Re:Het gaat gebeuren.
loc6400
gast

Re:Het gaat gebeuren.
Ik heb mijn Ecos50200 in mijn bezit. Ik ga binnenkort eens een testbaantje leggen met 2 wissels erin om te kijken hoe ik straks mijn helebaan kan automatiseren.