Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

licht seinen voor marklin digital

Gestart door zubenubie vrijdag 11 maart 2011, 19:32:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
licht seinen voor marklin digital
Goedendag,

ik ben helemaal nieuw in de wereld van modelspoorbaan, nu ben ik begonnen met marklin digital. de ice 2 met uitbreidings sets en demobile station
ik ben nu bezig met het opzetten van een baan, nu zit ik te kijken met seinen maar ik moet bekennen
dat ik nog niet eens weet hoe ik dit moet aansluiten
zoals wat heb ik nodig een extra trafo en wat nog meer en dan nog welek trafo ik probeer het ook hier te vinden
maar het zijn allemaal nog iets te technische dingen.

ik hoop dat ik mijn antwoord hier vind.

mvg zubenubie
Re:licht seinen voor marklin digital
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:licht seinen voor marklin digital
Beste Zubenubie,

Er zijn, zoals altijd, vele wegen die naar Rome leiden, kijk maar eens naar de volgende zaken:

de Märklin catalogus
de Viessmann catalogus
de Littfinski catalogus
de Wiki

Groet, Anne W
Re:licht seinen voor marklin digital
Hallo.... (Erg leuk als men ook een normale naam heeft)

Hier op het forum hebben ze de 3rail-wiki... daar zou je wel informatie in moeten vinden, bijvoorbeeld op deze pagina: schakeldecoders voor Seinpalen. Of anders op deze pagina

Daarnaast moet je wel een centrale hebben waarmee je de wisseldecoders kan schakelen. Dus een mobile Station 2 of een andere centrale. De mobile station 1 kan geen wissels omzetten, helaas.

Groeten Ronald.
Re:licht seinen voor marklin digital
Hallo zubenubie,

Citaat van: zubenubie op vrijdag 11 maart 2011, 19:32:37
ik ben nu bezig met het opzetten van een baan, nu zit ik te kijken met seinen maar ik moet bekennen
dat ik nog niet eens weet hoe ik dit moet aansluiten