Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Wat is dit voor type?

Gestart door PH donderdag 10 maart 2011, 07:11:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wat is dit voor type?
Hallo,

Ik heb 2 rijtuigen en ik weet niet welk type dit is. Ik heb ze ook nergens kunnen vinden maar dat kan ook  aan mijn zoekkwaliteiten liggen. Iemand een idee en hangt er nog een waarde aan?? Het is wel Marklin. Ik zit er aan te denken om mijn materieel te veranderen en wat te gaan verkopen.





Gr. Peter
Re:Wat is dit voor type?
Hoi Peter,

ik zou zeggen een 4037, maar dan overgeschilderd. Ik zie namelijk helemaal geen opschriften meer. En het is een beetje vreemde groene kleur.
Maar als ik het dak zie, dan vermoed ik dat het de 4036 is, de bruine italiaanse variant van dit rijtuig. (de duitse uitvoering had die vakverdeling op het dak niet)
De 4037 is niet veel waard, aanbod is enorm, de 4036 is heel veel waard in perfekte staat worden er prijzen tot 100 euro gevraagd. Maar in deze staat is de waarde praktisch 0
Re:Wat is dit voor type?
Ik denk dat je gelijk hebt. Dacht ik wat bijzonders te hebben, nou ja, het is wel bijzonder maar niet qua geld. Bedankt voor je moeite. Gaan ze naar MP voor weinig. :D

Gr Peter