Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Piko 59850 NMBS 2813

Gestart door TimT woensdag 09 maart 2011, 22:16:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Lid sinds: 2010

offline
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Onlangs deze Piko 59850 aangeschaft. Alhoewel ik analoog AC rij, vind ik de rijeigenschappen zeer goed. De cijfers (2813) op de loc zijn inderdaad te klein in vergelijking met de realiteit. De loc loopt zeer goed, vlot en zacht. Hij kan zelfs analoog heel traag rijden. Ik denk echter dat de groene kleur een beetje te donker is. Misschien eens meenemen op speurtocht naar een echte  :)

Een mooie realisatie van Piko.
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Piko 59850 NMBS 2813
De marklin versie staat op de site van modelshop lippe aangekondigd voor 109 euro.Wordt ook met een MFX decoder en metalen bovenbouwuitgeleverd.Benieuwd of er sluitlichten standaard zullen bijzijn maar denk het niet.Mss zelf eenvoudig aan te passen.
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Lid sinds: 2007

offline
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Citaat van: bellejt op dinsdag 11 oktober 2011, 13:57:34
De marklin versie staat op de site van modelshop lippe aangekondigd voor 109 euro.Wordt ook met een MFX decoder en metalen bovenbouwuitgeleverd.Benieuwd of er sluitlichten standaard zullen bijzijn maar denk het niet.Mss zelf eenvoudig aan te passen.

M* lok heeft geen sluitlichten en geen kortkoppelingskinematiek.

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re:Piko 59850 NMBS 2813
PeterBrz
gast

Re:Piko 59850 NMBS 2813
op de beurs in Genk was er reeds een prototype van het model te aanschouwen.. maar ook hier viel weer heel erg op dat er niet de juiste kleur gebruikt werd.. weer maar eens een domper!

bijgevolg heb ik me maar dus de piko-versie aangeschaft  ;) prijs-kwaliteit zit ie zeker goed, de afwerking mag er zijn!
Re:Piko 59850 NMBS 2813
en ik weet niet of ik het juist herinner maar de lok nummer vooraan stond nog meer fout dan bij de piko versie
Groeten Tim
Re:Piko 59850 NMBS 2813
PeterBrz
gast

Re:Piko 59850 NMBS 2813
klopt helemaal Tim.. ik vind het nog steeds een grote blunder van Piko..

maar ondertussen heb ik de loc kunnen omnummeren en is dus dat probleem ook weer van de baan  ;)
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Aliebengalie
gast

Re:Piko 59850 NMBS 2813
Blunder of niet,ben er nog steeds zeer content mee.
Rijd lekker , en ja voor een van de weinige keren dat de sleper totaal geen geluid geeft.
Heb dit vrijwel nog nooit meegemaakt.
Meestal moet je deze beetje aanpassen door hol/bol te buigen.
Maar wat wil je voor deze schappelijke prijs.

Straks maar is kijken hoe de M versie eruitziet

Mvg: Alex
Re:Piko 59850 NMBS 2813
De Marklin versie stond in Genk. Volgens de site van Marklin wordt deze leverbaar in 2012.

Volgens een verkoper (Margot's) van de Piko lok (109 euro) te Genk waren de verschillen:
- detaillering draaistellen
- Piko versie heeft trapjes
- Piko versie heeft kortkoppeling




Re:Piko 59850 NMBS 2813
willem twee
gast

Re:Piko 59850 NMBS 2813
Das een kap van een 185.2........ Mist namelijk de vulopening in het midden van de stelbalk en de richels aan de zijkant van de kast. Als de getoonde Marklin het productie model wordt is de piko met de 186 kast een stuk beter! Het nummer van de 2803 staat op het front rechts net als bij het getoonde model dus dat is goed.

Sjauw

William Two
Re:Piko 59850 NMBS 2813 Märkl. 36608
Goedemorgen,

Blijkbaar is de M* lok (36608) nu leverbaar, ik zag hem vandaag 27-04-12 op de site van Lippe als uit voorraad leverbaar. Heeft iemand hem al?
En is ie zoals op de presentatie in Genk?

JH
Re:Piko 59850 NMBS 2813 Märkl. 36608
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Piko 59850 NMBS 2813 Märkl. 36608
Citaat van: tikker op vrijdag 27 april 2012, 09:48:29
Goedemorgen,

Blijkbaar is de M* lok (36608) nu leverbaar, ik zag hem vandaag 27-04-12 op de site van Lippe als uit voorraad leverbaar. Heeft iemand hem al?
En is ie zoals op de presentatie in Genk?

JH

Hij is inderdaad leverbaar (zie Märklin-site). Ik ben hem tot nu toe nog niet tegengekomen, maar dat zal niet lang meer duren.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Aliebengalie
gast

Re:Piko 59850 NMBS 2813
Krijg inderdaad mailtje dat ie binnen is bij mijn handelaar.

Maar ik twijvel nog wel....wil eigenlijk nog wel meer,en daar ik er al een van Piko heb.....liever straks iets anders.

Mvg: Alex
Re:Piko 59850 NMBS 2813
las net dit draadje door mooie loc en met die wagons mooi!!

is hier al een filmpje met wagons van gemaakt?
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Aliebengalie
gast

Re:Piko 59850 NMBS 2813
Ga hem zo ophalen.....had hem dus al heeeeeeeel lang geleden gereserveerd....en ja je word ouder en ouder ,en dan word het vergeten.
Maar Email liegt niet....dus binnen kort hier het verslag van de verschillen.
Benne benieuwd....

Word vervolgt.

Mvg: Alex
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Aliebengalie
gast

Re:Piko 59850 NMBS 2813
Vanmorgen maar gelijk even opgehaald.
Heb dit altijd een schitterend model gevonden vandaar de aanschaf,en ik had al geruime tijd een Piko versie die mij uitstekend beviel.
Nu met een M-versie erbij is Alex weer een blij man.
Heb een vergelijk proberen te maken,maar niet alles want dan benk nog wel een uurtje verder.



De nieuwe loc nog lekker in zijn mandje.


De verpakking is prima,de loc zat geheel ingepakt in reepjes plastic , en stof bij de ramen.


Links de Marklin 2803 en rechts de Piko2813 .
De druk van de Marklin vind ik mooier (2803 groter en voor mij ook duidelijker dan de 2813).


Hier ook duidelijk te zien.
Maar het raam partij van de piko , zwarte omlijning ontbreekt bij de M versie , bij de Piko is dit mooier .
Tevens heeft de M gele leds en de P witte.
Tevens heeft de M geen sluitlicht , en de P wel.


Ook het dak van de M en P versie verschillen behoorlijk van elkaar.
De P heeft zwarte panto's , en de M grijze.
De bedrukking (blokjes) op de M zijn weer mooier dan op de P versie.
De details van issolatoren en bedrading is van de P weer mooier.


Hier is redelijk de roosters te zien,die bij de P geribbeld en bij M glad zijn.


Hier zie je recht de mooie witte handgrepen die bij de piko niet zo ver uitsteken.
Inmiddels staan wel de grijze panto's recht op het M dak.


Hier duidelijk de gladde rooster van de M-versie te zien tov de P-versie.


De onderzijde - boven de P en onder de M.
De maatvoering is gewoon van beiden het zelfde.
Ze hebben allebei 4 assen aangedreven met 2 antislip bandjes (1 per as).


Heb de metalen kap van de M versie er afgehaald voor plaatje van haar ingewanden te bekijken.
De P verie heb ik laten zitten.
De reden ik tril momenteel te veel om dit zonder beschadiging voor elkaar te krijgen.
Mijn excusus ervoor. De M-versie gaat de kap simpel los,bij de P ook geprobeerd , maar klemt erg.
Maar die p zag er de vorige x prima uit,met een verwisselbare decoder wat her bij de M versie niet zo makkelijk te verwissellen is.


De text op de onderzijde kap van de Marklin.


De text op de onderzijde kap van de Piko.


De Marklin.


De Piko.

Heb er een stukje mee gereden , en de verschillen tussen de Piko en de Marklin zijn beiden minimaal.
Bij de een is dit , en bij de andere weer dat slechter of beter.
Kwa gewicht maakt het niet zo heel veel uit.
Kwa motor ook niet,de Mversie jankt alleen niet zo blij lagere snelheid dan het bekende piko geluid bij lagere snelheid.
Kwa rijeigenschappen doen ze verder niets voor elkaar onder,als je tikje harder gaat is het piko geluid voorbij.
En maken ze nagenoeg net zo veel herrie dan de ander.

Conclusie......spaar voor beiden..... :D
Ik ben in ieder geval blij dat ik ze beiden heb.

Hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

Mvg: Alex
Re:Piko 59850 NMBS 2813
veldkamp
gast

Re:Piko 59850 NMBS 2813
Nou Alex je hebt al vlug ellende met je loks dat ze nu al open liggen is dit Piko of M*?

gr erik
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Aliebengalie
gast

Re:Piko 59850 NMBS 2813
Citaat van: veldkamp op zaterdag 28 april 2012, 13:40:42
Nou Alex je hebt al vlug ellende met je loks dat ze nu al open liggen is dit Piko of M*?

gr erik

Hallo hr veldmaarschalk , was nog bezig met text bij zetten he vriend.... :D :D :D
Kan ook nie alles tegelijk,maar heb er geen problemen mee hoor.

Heb me nw lokje voor de volgende maand ook al gezien...de Husa van Piko.
En daarna de strukton ook van Piko.....en toen was er ineens geen vacantie geld meer (bijna dan he)..... :D

Mvg: Alex
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Mooi verslag Alex, mooie productvergelijking. Zelf hecht ik erg aan die ene schroef waarmee een Marklin model (meestal) eenvoudig te demonteren is, bij andere merken kost het mij vaak veel meer moeite, met een risico op beschadiging.

Vrgr

Frank
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Lid sinds: 2008

offline
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Bedankt Alex, ik heb hem ook besteld. De Piko heb ik ook. Mooie loks.
JH
Re:Piko 59850 NMBS 2813
veldkamp
gast

Re:Piko 59850 NMBS 2813
Eerlijk is eerlijk ik vind beide wel mooi. Indien ik genoeg geld had zou ik voor M* kiezen van wege de stalen kap, dat zou de enigste reden zijn. Ik heb ook piko en ben er zeer tevreden mee, alleen denk ik dat metaal langer mee gaat , maar er moet geen verschil in prijs zijn van meer dan 75 euro want dan heb ik toch liever 2 piko's :D

gr erik
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Lid sinds: 2006

offline
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Vanmiddag in een opwelling de marklinversie gekocht. gelijk door de winkelier een decoder met sound erin laten gooien, super ding. Ik probeer morgen even te filmen.

andre
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Lid sinds: 2006

offline
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Bedankt voor het duidelijke verslag Alex !!! :)
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Aliebengalie
gast

Re:Piko 59850 NMBS 2813
Graag gedaan hoor.

Frank 103....we hebben een probleem....hier tegenwoordig ook maar 1 schroef.... :D
Alleen nu kreeg ik hem niet snel genoeg uit elkaar die P,maar de vorige x wel....en inderdaad ,je met wel uitkijken bij de P ,je zou er zo snel onderdelen van af kunnen breken.
Bij de M is het meeste van metaal op de kap,dus risico daar wat minder op beschadigingen.

Erik.
De kap en koppelingen van de M-versie , het dak + motor + verlichting + panto's van de Piko .
Kwa gewicht ontloopt ditt mekaar niet.
Ook de slip bandjes zitten op de zelfde plakken.

Andre.
Ben alleen benieuwd hoe de winkelier hier snel een sound decoder in gaat zetten.
Eerlijk weet ik niet precies allemaal,maar die print van nu moet er helemaal uit vermoed ik.
Men moet dan toch iets maken (of is dit ook te leveren) dat men eenvoudig die leds aan kan sluiten.
Ben erg benieuwd Andre hoe dit straks er aan de binnen zijde uitziet.

Mvg: Alex
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Lid sinds: 2006

offline
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Alie,
Hij heeft het in een kwartier klaargespeeld. Decoder 60949. Alles losgesoldeerd, print wisselen, decoder erop heprikt, speaker erbij en rijden. Ik heb erbij staan kijken. Die decoders zijn speciaal voor deze hobby serie ontwikkeld. Zoek maar na op google. Het ziet er precies zo uit als het origineel, alleen zit er een speaker extra in. Originele print is verwisseld en heb ik netjes meegekregen in het decoder doosje.

André
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Aliebengalie
gast

Re:Piko 59850 NMBS 2813
Andre , bedankt voor de info .
Had dit nog niet eerder gezien vandaar mijn opmerking.
Of ik heb in het verleden niet goed opgelet ......  :D :D :D

In ieder geval weer wat geleerd . En ga hier zeker voor op zoek naar een plaatje van die nw type decoders.

Nogmaals bedankt voor de info.

Mvg: Alex
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Lid sinds: 2006

offline
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Ik zal nog wel wat fotootjes uploaden van de week. Ook doe ik nog een filmpje voor het geluid.

André
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Aliebengalie
gast

Re:Piko 59850 NMBS 2813
Toppie :thumbup:
Mvg: Alex
Re:Piko 59850 NMBS 2813
willem twee
gast

Re:Piko 59850 NMBS 2813
Goed vergelijk Alex.

Mijn voorkeur gaat naar de Piko uit ondanks de kleine verschillen. Wat me het meest stoort aan de Piko is het "plastic look" dak en de grove panto's. Bij de Marklin vind ik het meest storende dat er erg weinig detail op het dak is en de grootste "misser" dat er een verkeerde kap is gebruikt. De Piko heeft wel een 186 huis en de Marklin een 185.

mvg.
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Aliebengalie
gast

Re:Piko 59850 NMBS 2813
Mooi Willem,maar ik vind juist de panto's van Piko zo mooi tov de volgens mij iets te grote uitvoering van de Marklin....maarja.....
Ik herken die plastic look niet zo , had meer problemen met het bekijken naar de verschillen.
Zelfs de kleur valt me mee , erg weinig kleur verschil.

En trekkracht....zit gewoon 0,0 in ,ze komen met een te lange sleep allebei boven aan de oprit.
Maar de Marklin bokt meer dan de Piko.
De Piko slipt terwijl de Marklin gaat staan te springen.

Ben met beiden in ieder geval zeer blij mee.
Een welcome aanvulling.

Mvg: Alex
Re:Piko 59850 NMBS 2813
willem twee
gast

Re:Piko 59850 NMBS 2813
Alex,

Ik bedoel dat de dakdeeltjes van de Piko er erg plastic uitzien (met een beetje blanke lak is dat trouwens zo verholpen).

En het is net wat je zegt: dat je er zelf blij mee bent is toch het belangrijkste!

mvg
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Citaat van: Aliebengalie op zaterdag 28 april 2012, 22:15:01
Graag gedaan hoor.

Frank 103....we hebben een probleem....hier tegenwoordig ook maar 1 schroef.... :D
Alleen nu kreeg ik hem niet snel genoeg uit elkaar die P,maar de vorige x wel....en inderdaad ,je met wel uitkijken bij de P ,je zou er zo snel onderdelen van af kunnen breken.
Bij de M is het meeste van metaal op de kap,dus risico daar wat minder op beschadigingen.

Mvg: Alex


Bij mij mogen de kinderen ook met mijn loks / spoorbaan spelen, dan kijk ik ook meer naar degelijkheid van een model. Een Marklin 1213 (oude model) die van de tafel was gevallen (ongeveer 90 centimeter hoog) mankeerde helemaal niets en kon zo weer de spoortafel op. De Roco modellen (2200) hebben bijvoorbeeld van die slappe hekjes, daar moeten ze vanaf blijven. Dan wordt het voor mij toch de Marklin uitvoering!
Mbt Baardo: filmpje? Ik wil mijn Ludmilla voorzien van zo'n geluidsdecoder (diesel geluid 60948?)

Vrgr

Frank
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Aliebengalie
gast

Re:Piko 59850 NMBS 2813
Dat zou hem moeten zijn Frank...99,95 ingesteld sound van een Hercules loc.

Mvg: Alex
Re:Piko 59850 NMBS 2813
willem twee
gast

Re:Piko 59850 NMBS 2813
@ Alex: Als beroepssloper zou ik graag willen weten of de raampjes bij de Marklin gelijmd of geklikt zitten. Bij de Piko zitten ze verlijmd en dat bemoeilijkt een eenvoudige demontage.

Mvg
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Aliebengalie
gast

Re:Piko 59850 NMBS 2813
Zijn losse raampjes in een klem verbinding.
Je schuift het bovenste lichtgeleider iets naar buiten , dan valt het interieur gelijk naar benee , kenk er gelijk een machinist en zetten.
Klopt het wel dat de machinist rechts zit bij deze loc......anders is het intereur in de cabine afgekeurd.... :D :D :D


Heb er maar gelijk een plaatje van gemaakt ,zie je aan de zijkanten de borging zitten,niets lijm volgens mij.
En aan de zij raampjes zie je dit bij de boven/onder zijde.




Ik voel dat er weer een projectje op stapel staat..... :D :D :D

En kwam mij ook wel goed uit,kan ik gelijk kijken hoe het hier zit met die kleine leds , van een DB versie loc mist ik 1 ledje die er afgevallen is (heb hem zo gekocht) ff kijken of de printen passen op die DB loc.


Mvg: Alex
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Spoorman
gast

Re:Piko 59850 NMBS 2813
Ondertussen bij de buren: KLIK.

Gr, Ben.
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Aliebengalie
gast

Re:Piko 59850 NMBS 2813
Citaat van: Spoorman op dinsdag 08 mei 2012, 14:11:29
Ondertussen bij de buren: KLIK.

Gr, Ben.

Is dus een stukje erger dan hier Ben.
Eigenlijk wel een beetje jammer.
2 merken , er zijn dus altijd ook altijd verschillen .
De een vind dit , en de andere weer dat.
En bij sommige negative dingen komt men later pas achter.

Maar om zo met elkaar om te gaan (en dan zelf midden in de nacht).... :P
Ik ben blij dat ik zelf de verschillen kan zien tussen piko en marklin.
Maar die heb ik hierboven al is verteld geloof ik... :D
Blijf Piko - Marklin - Roco  trouw hoor..... :D :D :D

Mvg: Alex

Mvg: Alex
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Pak gewoon het beste van die merken..
zit je altijd goed ;)
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Aliebengalie
gast

Re:Piko 59850 NMBS 2813
Heb ik nu ook gedaan Wim,koop ze allebei...... :D :D :D
En dan is het "zoek de verschillen "

Maar ben echt met beiden erg blij.
Alleen zal minder nieuwe marklin worden ivm de nw decoders die momenteel oa op de hobby locs zitten....zij rijden prima hoor , maar kan er niet zo'n mooie ESU meer in proppen...jammer.

Mvg: Alex
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Lid sinds: 2007

offline
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Tot op heden heb ik geen locomotief uit de 36xxx serie gekocht omdat:

  • vaak minder detail is en de afwerking grover
  • geen sluitlichten zijn
  • slechts een eenvoudige decoder (uitsluitend MM1/2 protocol?), nooit MFX of DCC
  • en is cardanaandrijving wel robuust?

Maar vaak wel is bovenbouw wel van metaal... en de prijs is aantrekkelijk.

Het liefst zag ik deze NMBS/SNCB lok 2803 uitvoering niet alleen met een metalen kap maar met een fatsoenlijke sound decoder en sluitlichten. Motortype laat ik even in het midden...


Willy
Re:Piko 59850 NMBS 2813
willem twee
gast

Re:Piko 59850 NMBS 2813
Citaat van: Aliebengalie op dinsdag 08 mei 2012, 17:12:04

Eigenlijk wel een beetje jammer.


Ach ik zie het zo:

Als internet je hobby is heb je voor 25 euro per maand toch heel veel leuke hobby's en kun je zonder ook maar ergens naar toe te gaan of iets te doen een hoop lol hebben, netwerken, schoppen, trappen en heel veel virtuele vrienden hebben. Dus lekker lezen en verder geen aandacht aan besteden want volgende week hebben ze breien en aan oude auto's sleutelen weer als hobby.

De crisis is dood, leve de crisis!

Alex bedankt voor de moeite!

mvg.
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Piko 59850 NMBS 2813
hobbyreeks kopen en onmiddelijk ombouwen met een setje van 35 euro in totaal + decoderprijs.Een mooi marklin model dat eigenlijk nog goedkoop is.Heb hier de CFL 185 omgebouwd met de set en cabineverlichting.Rijdt prima en is heel leuk voor een bedrag van 150 euro all in.Heb dan de Piko weer verkocht omdat hij helaas niet de verwachte panto's aan boord had.Hij kost wel maar 85 euro ipv de marklin hobby voor 99 euro.Zo heeft elk zijn zin en dat is toch het belangrijkste.Door de verkoop was er weer een tevreden modelbouwer bij.
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Aliebengalie
gast

Re:Piko 59850 NMBS 2813
Graag gedaan he , in ik weet dat jij er mooie dingen mee kan doen.... :D

Ach zo is er altijd wel wat toch....en ik ben wel blij met de 36XXX serie hoor, maar kan altijd beter niet waar ..... maar ik ben ook van mening alle waar naar zijn geld.

Mvg: Alex
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Aliebengalie
gast

Re:Piko 59850 NMBS 2813
Citaat van: bellejt op dinsdag 08 mei 2012, 18:06:21
hobbyreeks kopen en onmiddelijk ombouwen met een setje van 35 euro in totaal + decoderprijs.Een mooi marklin model dat eigenlijk nog goedkoop is.Heb hier de CFL 185 omgebouwd met de set en cabineverlichting.Rijdt prima en is heel leuk voor een bedrag van 150 euro all in.Heb dan de Piko weer verkocht omdat hij helaas niet de verwachte panto's aan boord had.Hij kost wel maar 85 euro ipv de marklin hobby voor 99 euro.Zo heeft elk zijn zin en dat is toch het belangrijkste.Door de verkoop was er weer een tevreden modelbouwer bij.

Dit roept dan wel even om een zooitje foto's nietwaar.... :D :D :D

Mvg: Alex
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Piko 59850 NMBS 2813
zodra ik tijd heb zal ik eens foto's maken Alex.Is gewoon het setje van Schonwitz.Zie ook topic :
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=29999.0.

Ik heb er wel geen sound ingezet maar dat komt in de eerstvolgende maanden.Vooral omdat de esu locsound nog geen 100 euro kosten en de luidspreker reeds is voorzien door marklin.Althans toch de plaats.Heb er eigenlijk nog niet op gelet of de LS aanwezig is.Is nu moeilijk omdat alles in dozen zit door de grote verbouwing op de zolder.
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Piko 59850 NMBS 2813
Citaat van: Baardo op zondag 29 april 2012, 10:28:11
Ik zal nog wel wat fotootjes uploaden van de week. Ook doe ik nog een filmpje voor het geluid.

André

Hallo Andere,

Misschien heb ik het gemist maar had jij al een filmpje geplaatst van deze loc met geluid.

Ik zit er ook aan te denken deze loc te kopen.

Ik zag de Marklin voor ? 109.95 al staan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Piko 59850 NMBS 2813
Aliebengalie
gast

Re: Piko 59850 NMBS 2813
Krijg je geen spijt van Peter.

Mooi model , met mijnsinziens prima rijeigenschappen.

Ik ben er zeer tevree mee.

Mvg: Alex
Re: Piko 59850 NMBS 2813
Lid sinds: 2008

offline
Re: Piko 59850 NMBS 2813
Voor een zéér scherpe prijs zou je bij behr-mobile kunnen kijken. (nu 99,23 zelfs)
Heb ik hele goeie ervaringen mee, met hullie.
Hoewel ik moet kanttekenen, dat de panto's (grijs) niet conform de afbeelding van de m* site (zwart) zijn....
Re: Piko 59850 NMBS 2813
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Piko 59850 NMBS 2813
Ik heb deze loc op mijn lijstje staan en afgelopen beurs in Houten kwam ik hem niet tegen, dat is een goede reden om weer naar de volgende beurs te gaan.

Eerlijk gezegd had ik wel verwacht dat hij er zou liggen maar helaas.

Zo kijk ik ook uit naar een setje van drie cargo wagons die pas geleden uitkwam, op de ene beurs lagen ze in overvloed maar dat was de afgelopen keer wel anders, ik heb er geen een gezien.

Mijn ervaring is dat ze vanzelf weer een serie gaan maken en ze dan in overvloed weer op de planken liggen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Piko 59850 NMBS 2813
Lid sinds: 2006

offline
Re: Piko 59850 NMBS 2813
Hallo Alex en in het bijzonder Peter,

Ik heb door verhuizingsdrukte en een ziekenhuisgeschiedenis niet direct tijd gehad om een filmpje te maken. Ik heb dat nu wel gedaan, let niet op de kwaliteit want het is niet met een videocamera gemaakt.

ik heb hem op de rollenbank gezet met een plasticje onder een draaistel voor het wegrijden, hij heeft immers een cardanaandrijving.

Ik heb de loc 36608 met een TRAXX geluidsdecoder van Marklin omgebouwd (60949). De loc is nu MFX en heeft geluid aan boord. Je hoort oa, aankoppelen, opbouwen, afkoppelen, compressor en afbreken loc.

Ik ben er reuze gelukkig mee, echter niet toen ik de prijs van Lippe zag, maar goed, jammer dan.

Veel kijkplezier.

Re: Piko 59850 NMBS 2813
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Piko 59850 NMBS 2813
Hoi,

Ik heb ook een Märklin Br 146 met deze decoder omgebouwd.
Decoder is op de beurs in Houten bij een Duitse handelaar te koop voor 75,=
Als je dan de lichtprintjes van Schoenwitz, incl. adapter (? 25,= ex verz.) in de lok plaatst, kan je de Märklin decoder daar weer zo op plaatsen. (de M. print wordt niet gebruikt)

Zodoende heb je full-sound en perfecte verlichting.

Gr. Marcel