Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Berg van purschuim

Gestart door Hans 2.0 TDI zondag 06 maart 2011, 14:12:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Berg van purschuim
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Berg van purschuim
Beste collega's, gisteren een poging gewaagd om een tunnelingang/berg te maken van pur. Meestal werk ik met gips maar wou eens wat anders proberen en bijgaand foto 1e resultaat na wat hak en breekwerk. e.e.a. is nog lang niet af, komt nog gipslaagje op en tegellijm. Balast, struikjes, gras, tunnelingang etc moet nog gedaan worden. Maar vind 1e resultaat best mooi. Benieuwd wat jullie er van vinden. Gr, Hans
Re:Berg van purschuim
Lid sinds: 2011

offline
Re:Berg van purschuim
dag hans,

ziet er veelbelovend uit!
ben benieuwd naar je vorderingen!

mvg stephan
Re:Berg van purschuim
Beste Hans.

Heb ik ook gedaan met pur, alleen dan ongeveer 50 cm hoog. Zorg er wel voor dat het pur goed droog is; bij mij staat hij namelijk al een week in de schuur te drogen. Dit doe ik om er zeker er van te weten dat de kern ook droog is, zodat hij niet meer uit zet. Gebruik altijd een waterspray omdelen pur te 'lijmen'.

Als de purlaag droog is dan pas gipsen, anders kan je laag gips gaan barsten, omdat het vocht in depur geen kant meer op kan. Succes verder met je berg en kijk uit met je rails, want je krijgt dat spul er niet meer af.

Groet Micha
Re:Berg van purschuim
Hallo Hans,

Ook ik heb een bergdorp van mijn baan met pur gemaakt, moet je zeggen dat het makkelijk werkt. Na 3 dagen drogen kon ik het goed bewerken en schilderen. Moet het verder nog aankleden, maar het begin is er.





Re:Berg van purschuim
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:Berg van purschuim
Dat zier er netjes uit zeg!

Ik heb de berg met piepschuim en gips gemaakt  :D
Succes!

Groeten,
Martijn