Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Aankoop van Rivarossi VIRM Treinset T.B.V.Marklin

Gestart door Thijs Volker vrijdag 04 maart 2011, 12:51:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Aankoop van Rivarossi VIRM Treinset T.B.V.Marklin
Mijne Heren,
Ik heb recent een VIRM treinstel gekocht t.b.v. Marklin volgens leverancier speciaal aangepast voor Marklin, maar het rijden op mijn baan is alleen mogelijk als er geen wissels of kruissingen in de baan liggen. De sleper kan niet vergenoeg worden in gedruk en zodoende is wisselpassage niet mogelijk zonder ontsporing.Nu is mijn vraag aan jullie of dit probleem bekend is bij omgebouwde Rivarossi modellen.
Het is een mooi treinstel maar jammer dat met wisselstroom geen rekening is gehouden. Ik rij 50 % m-Rail en 50% K Rail.Bij de M rail zit de wissellantaarn soms in de weg.Ik wacht met belangstelling jullie reactie tegemoet.
M. Vr Gr Thijs Volker.
Re:Aankoop van Rivarossi VIRM Treinset T.B.V.Marklin
Hoi Thijs

Welkom op dit forum.

Kijk even in dit topic staat e.a. beschreven.
klik hier

groet Rob
Re:Aankoop van Rivarossi VIRM Treinset T.B.V.Marklin
Thijs.
Ook welkom hier op het forum.

Vervelend dat je er nu zo'n mooi treinstel hebt gekocht waar je niet zo heel veel mee uit de voeten

kunt.

Is het een ander model bv een loc,zou je nog kunnen overwegen om altijd met een vast rijtuig

erachter die voor de stroom voorziening zorgt....maar ook daar kom je dan niet je wissel over.

Er zijn in het verleden meerdere modellen uitgekomen die dit euvel hebben.

Indien mogelijk als je het wilt tenminste zou ik kijken of je hem niet terug kunt brengen.

Zo is het zonde , of je moet hem tot vitrine model bombarderen.

Wens je verder veel suc6.

Mvg: Alex
Re:Aankoop van Rivarossi VIRM Treinset T.B.V.Marklin
Beste Thijs,

Even terug naar je handelaar zou ik zeggen. Mijn IRM had ook dergelijke klachten en dat is keurig netjes verholpen door mijn leverancier, de slepers zijn iets ingekort waardoor deze het treinstel niet meer uit het spoor drukt op een wissel. Hij draait nu naar voller tevredenheid zijn rondjes op mijn baan.

Groet,

Tom
Re:Aankoop van Rivarossi VIRM Treinset T.B.V.Marklin
Zo,dat heb je dus prima opgelost.

Kijk altijd uit met andere merken,maar dat is al meerdere malen hierboven vermeld.

Tegenwoordig houden ze gelukkig dit wel een klein beetje in de gaten. (op M-rail na).

Maar gelukkie heb je er iets moois voor terug....veel plezier met het nw treinstel.

Mvg: Alex