Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Burg Falkenstein - nieuwe uitgave

Gestart door Wilster donderdag 03 maart 2011, 14:52:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Burg Falkenstein - nieuwe uitgave
Ik had Falkenstein (Kibri 9010) nog op zolder liggen en dacht: "och, laat ik eens beginnen". Welnu, da's dus geen succes na 20 jaar  :(. Via Conrad zag ik dat 'ie nog leverbaar was, dus de vrouw maar eens lief aangekeken en besteld  B). Vandaag net binnen gehad, maar wat opviel was het verschil in bouwdoos van weleer en die van nu (de kibri 9010 is ook besproken, en heel goed, op deze site).
De "nieuwe" uitgave is van Viessmann (productcode 39010). Het is ook van wat meer "solide" materiaal.

Maar weer 7000+ onderdeeltjes, dus ben in onderhandeling om de huiskamertafel in beslag te nemen(hobbykamer cq aanbouw moest ruimen voor het bedrijf van de vrouw). Ga zometeen foto's nemen en proberen te posten. De bouw zal vast enige maanden in beslag nemen, maar goed, we gaan ervoor.

Mijn streven is in ieder geval zo'n compleet mogelijk verslag te maken van pakket en de bouw. Als ik m'n scanner weer aan de praat kan krijgen volgen uiteraard ook de bouwtekeningen die op zijn minst "vaag" genoemd mogen worden  :-(.

Een hele uitdaging dit pakket, zeker na bijna 15 jaar louter militaire spullen te hebben gemaakt voor baas Tamiya.  : O:-D
Re:Burg Falkenstein - nieuwe uitgave
En Wilster zit er al wat vordering in je bouw van Falkenstein?
Re:Burg Falkenstein - nieuwe uitgave
Hallo Wiliam,

Kan niet wachten op je fotos en de vorderingen :help: :help:

vr.gr. Günther.
Re:Burg Falkenstein - nieuwe uitgave
Hoi Allemaal,

Nou, ik ben met de bouw begonnen. Nu is het wel een rotklusje omdat werkelijk niets - en ik bedoel NIETS - fatsoenlijk past  :( . Vooral daarvan heb ik foto's genomen. Nu nog even een plek vinden om ze te uploaden  8).

Helaas wel wat vertraging door de aardbeving en tsunami in onze vorige woonstek  :-(. We hebben daar natuurlijk vrienden/kennissen en door alle chaos was het heel moeilijk om contact te krijgen.

Maar goed, de foto's komen er aan  :)!!

Greetz,
William