Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

nieuwe

Gestart door MRdirect donderdag 03 maart 2011, 11:03:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
nieuwe
MRdirect
gast

nieuwe
MRdirect V7.5A   dd:01-03-2011

Op de download pagina van http://www.mrdirect.nl staat de nieuwste versie.

Het is verstandig om deze nieuwe versie in een aparte / nieuwe directory te
installeren. Vanuit de oude /huidige MRdirect installatie behoeven alleen
mrdirect.ini en mrdirect.dbf naar de nieuwe directory te worden gekopieerd.

Alleen de verwerking van de (secondaire) S88-bus is belangrijk veranderd.
In de software en dus ook voor Koploper,  is er geen onderscheid meer tussen
contacten van de primaire- dan wel secondaire-S88-bus. Er is spraken van één
S88-bus. Als er geen secondaire-S88-bus wordt gebruikt (SH=0) behoeft er niets
te worden veranderd.

Verder zijn er uitsluitend verbeteringen in de software en de presentatie op
het scherm gemaakt. Ook is getracht de bediening van de verschillende onder-
houdsschermen ?gelijksoortig? te maken.

S88-bus veranderingen
Bij gebruik van de secondaire-S88-bus dient de SN parameter alsmede de nummering
van de contacten van de secondaire-S88-bus te worden aangepast. Dit gebeurd niet
automatisch!
Vanaf versie 7.5A worden de contacten van de S88-units welke op de (fysieke)
secondaire-S88-bus zijn aangesloten ?gemapped? achter die van de primaire-S88-bus.
Schematisch ziet dit (4 s88-units op de primaire- en 2 S88-units op de secondaire-
S88-bus) er als volgt uit:

Primaire-S88-bus   S88-UNIT1 >> S88-UNIT2 >> S88-UNIT3
Secondaire-S88-bus    S88-UNIT1 >> S88UNIT2

Dit wordt met de SN parameter als volgt gedefinieerd: SN=3:2

De contacten nummering is:

Primaire-S88-bus   P:1.01 t/m 1.16 >> P:2.01 t/m 2.16 >> P:3.01 t/m 3.16
Secondaire-S88-bus   S:1.01 t/m 1.16 >> S:2.01 t/m 2.16

MRdirect maakt hier één bus van:

P:1.01 t/m 1.16 >> P:2.01 t/m 2.16 >> P:3.01 t/m 3.16 >> S:1.01 t/m 1.16 >> S:2.01 t/m 2.16

Omdat het onderscheid tussen primair en secondair is vervallen wordt dit:

1.01 t/m 1.16 >> 2.01 t/m 2.16 >> 3.01 t/m 3.16 >> 4.01 t/m 4.16 >> 5.01 t/m 5.16

In de S88-status regel (op te roepen dmv de F12 toets) worden de unit-nummering
van de secondaire-S88-bus ROOD afgebeeld.
Bij het gebruik van zowel de primaire- als de secondaire-S88-bus wordt als het
ware een S88-bus-splitter gemaakt. Er behoeft niet meer één lange S88-bus gemaakt
te worden maar men kan bv vanuit het midden van de baan één S88-bus naar links en
één S88-bus naar rechts aanleggen.
Hiermee wordt het gebruik van twee S88-bussen universeler dan, tot nu toe, alleen
voor ?MRdirect S88-specials?.
Voor gebruikers van twee S88-bussen dient dus in mrdirect.ini de SN parameter te
worden aangepast. Verder dienen de S88-contacten van de secondaire S88-bus verhoogt
te worden met het aantal S88-units op de primaire bus, deze staan in mrdirect.dbf.