Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Hoe Märklin dieselloc 3681 ombouwen?

Gestart door wilsma woensdag 02 maart 2011, 14:54:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hoe Märklin dieselloc 3681 ombouwen?

Hallo allemaal,

Graag wil ik een oceaanblauwe/beige V221-118-3 aanschaffen met het Märklin nr. 3681. Aangezien ik totaal GEEN techneut ben, heb ik de volgende vragen : Ik wil digitaal rijden met MS-1/MS-2, zonder Sound, maar mèt optrekvertraging, afremvertraging, wisseling voor- en achterlicht (zonder knipperen !) en mooi langzaam rijden !  Wat adviseren jullie mij om te (laten) doen ?!?, en wat zijn de kosten voor aanschaf èn uit-en inbouwen van alles bij benadering, daar ik dit zelf absoluut niet zelf kan !
Ik hoop dat iemand mij dat héél simpel uit kan leggen.
B.V.D. alvast.

goeten, Willem.

P.S. Heeft iemand toevallig nog zo'n loc 3681 te koop ?.... ;)
                     (Wèl een hele mooie !)
Re:Hoe Märklin dieselloc 3681 ombouwen?
Als je toch de decoder uit de 3681 gaat halen kan je waarschijnlijk beter een goedkopere analoge 221 kopen (de 3581 met 5-polige motor) en die ombouwen met een ESU+permanentmagneet.
Re:Hoe Märklin dieselloc 3681 ombouwen?
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re:Hoe Märklin dieselloc 3681 ombouwen?
Willem
Een ESU xx610 decoder ca 28 euro. Heeft 4 functie uitgangen en een uitgebreide CV instelling mogelijkheid.
Een hamo magneet ca 9 euro
Ter uitbreiding smd led voor cabine verlichting 2* 5 euro
evt geisoleerde lampvoetjes 2 stuks 1 euro
De decoder heeft ook de mogelijkheid om de front verl te dimmen.
De loc heeft een zee van ruimte dus inbouw is goed te doen met weinig/geen ombouw ervaring.
Dus ca 40 euro.
Dan indien je het laat doen komt er max 50 euro bij.
met vr gr Cees
Re:Hoe Märklin dieselloc 3681 ombouwen?
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Hoe Märklin dieselloc 3681 ombouwen?
Hallo Willem,

Zoals èèn van mijn voorgangers al zei,zou ik dan niet voor een digitale 3681 gaan,aangezien je hem toch wilt ombouwen(scheelt in de aanschaf) :thumbup:
Het is een fijne loc om om te bouwen,en heeft zeeën van ruimte,om een decoder kwijt te kunnen :)

Helaas heb ik er geen èèn over,maar geef je ogen goed de kost,hetzij op beurzen of op internet.

Via beide wegen kan je aan de loc komen,zij het wel dat de blauw/beige wat minder is geproduceerd in aantallen.

Of als je de lotto gewonnen hebt,zou ik voor de laatste gaan (39...),maar dan is ombouwen niet meer aan de orde :D

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Hoe Märklin dieselloc 3681 ombouwen?
Hallo Willem,

Ik heb onlangs nog 2 van zijn broertjes omgebouwd met een ESU decoder.
Zeer gemakkelijk te doen. Beide zijn verder nog uitgebreid met in/uit schakelbare sluit- en frontverlichting i.v.m. tractie rijden.



Mvg,
Peter
Re:Hoe Märklin dieselloc 3681 ombouwen?
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Hoe Märklin dieselloc 3681 ombouwen?
Beste Willem,

Ik weet nog een nieuwe 3581 en een 33803 te koop, geïnteresseerd, stuur me dan een PB, dan krijg je het adres waar.

Groet, Anne W
Re:Hoe Märklin dieselloc 3681 ombouwen?
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re:Hoe Märklin dieselloc 3681 ombouwen?
M'n vader heeft ook een 3581 te koop staan. Laat maar even weten of je geïnteresseerd bent.
Re:Hoe Märklin dieselloc 3681 ombouwen?
Hallo allemaal,

Hartelijk dank voor alle reacties van jullie !  Het heeft er toe geleid dat ik helaas niet de 3681 heb gekocht, maar zijn analoge zusje, de 3581... :D
Ik maak hier een apart topic van, maar dat zien jullie vanzelf.  Ik hoop dat mijn vragen dan nèt zo goed beantwoord worden als in dit topic...!!

groeten, Willem.