Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Faller ring-loc-loods met driewissel?

Gestart door Thmz maandag 28 februari 2011, 17:42:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Faller ring-loc-loods met driewissel?
Hallo iedereen,

voor mijn verjaardag heb ik 'n Faller 190186 set gekregen. Nu is deze voor draaischijven bedoeld (staat wel niet echt goed aangegeven voor de leek die zoiets als cadeau geeft ;) ) en heb ik geen draaischijf, en ben ik ook niet van plan om er een te kopen (heb maar 3 loks).
Ik mocht 'm eventueel gaan ruilen maar dat doe ik liever niet (ook vanwege de prijs/kwaliteit van de set).
Is het mogelijk om deze set met een driewissel en bochtencombinatie te gebruiken? (ik gebruik C-rails)
Er staat op dat er een hoek van 7.5 graad is. Een driewissel is 24.3 graden, als ik dan zou tegenbochten met 15° heb ik nog altijd 9.3 graden (of is er genoeg speling?), een andere mogelijkheid is 3x rails met een kromming van 5.7 graden. Dan kom ik op 7.2 graden uit. Het enige probleem is dan nog, is de afstand tussen de rails dan wel goed?
Iemand ervaring hiermee?

Groeten Thomas.
Re:Faller ring-loc-loods met driewissel?
Thomas,

Daar heeft iemand een tekenprogramma voor bedacht.
Dus hier het resultaat van 3 minuten klikken met een muis.
Het is een 7,5' loods maar er stond geen art no. bij.

Kies zelf een optie uit.
Als je de loods iets verhoogd dan kan je iets smokkelen boven het ballastbed van de rails.

Mvg Robin

Re:Faller ring-loc-loods met driewissel?
Ok dank je, ik zal ook maar eens een ontwerpprogramma moeten zoeken.

Het beste lijkt me de eerste oplossing met de 24115 bochten. Maar is er dan geen gevaar dat een lange loc (20cm+) tegen de muur of de deur komt bij het draaien?
Re:Faller ring-loc-loods met driewissel?
Dat moet je even proberen.Meet de uitslag op deze rails op.
EN als je ze niet hebt Print dat plannetje uit op schaal (lengte wissel is 188mm)
Re:Faller ring-loc-loods met driewissel?
Nu weet ik zo niet hoeveel graden deze locloods is maar bij ons past het dan wel met gewoon rechte stukken.Kan me wel herinneren dat het wat passen en meten is.

Harald & Alex

Re:Faller ring-loc-loods met driewissel?
Die locloods zal waarschijnlijk wel 15° zijn? (oude draaischijf).

Ik ga gewoon voor de optie met de 24115 rails. Zelf als de langere locs tegen de deur zouden komen zet ik er wel kleinere (10-14cm) locs. :)