Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Dennis en Monique's baan. Nieuwe baan staat.

Gestart door Dennis maandag 28 februari 2011, 22:00:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Ik ga misschien een beetje vloeken in de kerk, maar wat is er juist mis met meegebogen wissels?
Ze komen in het echt zelden voor, maar bestaan zeker wel hoor.

En op een baan van deze grootte, win je er toch enkele centimeters station mee.

@Ronald, Ik vind uw Anyrail plan ook best mooi, maar ik snap ook hier niet waarvoor je al die rangeersporen gaat gebruiken.
Als je op het rechter gedeelte onder de draaischijf goederentreinen zet, krijg je die niet meer uit de bundel.
Ik denk dan aan stelsporen, maar daar kan je al behoorlijk wat locs op kwijt.
Voor de BW kom je op dit baanplan met drie of vier korte sporen toch toe voor alle werkzaamheden, niet?

Ik zou durven het locdepot te koppelen kort bij het station, en een rangeerbundel elders onderbrengen. Ik mis een beetje de tijd om mijn idee effe in een plannetje te gieten, omdat ik eigenlijk zelf ook aan het tekenen ben, en ik weet ook niet of het nuttig is voor Dennis en Monique.

@Dennis, hoe groot is de ruimte eigenlijk, want Roland zijn plan gaat uit van 390, maar dat van u is 342 dacht ik...
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Citaat van: Ronald69 op dinsdag 06 maart 2018, 22:48:58
Michel,
Kun je ook onderbouwen waarom je dit een prima plan vindt?

Ja hoor kan ik wel hier mijn bescheiden mening de rechterbovenhoek is gelijk aan de linker ipv zo een recht stuk erin wat ik persoonlijk niet mooi vindt staan en de draaischijf is nu van twee kanten bereikbaar dus meer rij en speel mogelijkheden.

Groet Michel
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Citaat van: mardig23 op dinsdag 06 maart 2018, 23:12:36
Ik ga misschien een beetje vloeken in de kerk, maar wat is er juist mis met meegebogen wissels?
Ze komen in het echt zelden voor, maar bestaan zeker wel hoor.

@Dennis, hoe groot is de ruimte eigenlijk, want Roland zijn plan gaat uit van 390, maar dat van u is 342 dacht ik...

Het probleem met meegebogen wissels is dat er treinen op ontsporen.
Ronald is van mijn 1e plan uitgegaan, en in het 2e plan draai ik de baan een kwartslag op zolder, en kunnen we nog 3 meter ergens anders voor gebruiken.

Gr. Dennis
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Citaat van: h0_miessie op woensdag 07 maart 2018, 04:45:47
Citaat van: Ronald69 op dinsdag 06 maart 2018, 22:48:58
Michel,
Kun je ook onderbouwen waarom je dit een prima plan vindt?

Ja hoor kan ik wel hier mijn bescheiden mening de rechterbovenhoek is gelijk aan de linker ipv zo een recht stuk erin wat ik persoonlijk niet mooi vindt staan en de draaischijf is nu van twee kanten bereikbaar dus meer rij en speel mogelijkheden.

Groet Michel

Vooral het rij en speelmogelijkheden spreekt me aan in dit plan.
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Hi allen,

Let op in bovenstaand plan dat er geen keerlus in zit. Dus als een trein vooruit het BW uit gaat, dan moet hij in een later moment achteruit er weer in.
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Citaat van: dennisreij op woensdag 07 maart 2018, 06:44:37

Vooral het rij en speelmogelijkheden spreekt me aan in dit plan.

Dennis,
Ik heb in jouw tekening wat pijlen neergezet wat de rijrichting aangeeft. Jij hebt het over speelmogelijkheden maar die zie ik niet. Afgekoppelde loc's moeten leeg de baan over om naar het BW te gaan en kunnen niet meer terug om aan te koppelen. Afhandeling loc's in het BW is onduidelijk; de lijn zand nemen, kolen laden, ontslakken, keren draaischijf, opstellen in loods of terug in dienst zie ik niet in jouw ontwerp. Treinstammen rijden rondjes in dezelfde samenstelling, weinig afwisseling en zal gauw gaan vervelen. Goederen? ook hier is geen duidelijkheid.

Gerrit,
Ook in jouw plan pijlen gezet en dan zie je dat er geen logica in zit, loc's kunnen geen kant uit in het BW.

Grt, Ronald.
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Gerrit,

Dat klopt maar hij zegt ook dat hij er niet uitkomt en hulp welkom is.
Jouw nieuwe plan voegt in mijn ogen niets toe want je kunt hier heel weinig mee. Bijv. hoe kan een loc op het onderste spoor naar het BW en weer terug zonder de hele baan over te moeten rekening houdende dat er rechts gereden gaat worden. Wat is bijv. de functie van de overloopwissels?

Grt, Ronald.
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Hoe dan ook, in mijn beleving vertrekt een trein uit een station, rijdt naar een volgend station (mits dat er is) maar komt ieder geval weer terug.

Dit soort ovaaltjes zijn dodelijk saai: geen verdwijnpunten en geen lussen. Je kunt er nog van alles aan knutselen, wisseltje hier, overloopje daar maar het blijft een ovaaltje. ;)

Gr, Ben.
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
De draaischijf is nu anders aangesloten.
Ronald, klopt dit beter?

Gr Dennis
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Je hebt een keerlus toegevoegd die je niet kan gebruiken.
Van welke kant je ook komt, nooit kom je uit in de lus.

Je kan dus alleen met een losse lok een rondje door de lus rijden, maar wat voegt het toe? Voor het keren van je loks heb je immers al een draaischijf.
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Ik heb even geen wintrack bij de hand, anders zou ik wat voor je willen tekenen.

Teken voor de gein zowel links als rechts van je station een keerlus. Dan je plan 180 graden draaien zodat je station aan de achterkant ligt en de rangeersporen er voor.

Rangeren doe je met de hand, dus is wel makkelijk als je daar goed bij kan.
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Dennis,

Nee, je blijft terugkeren naar hetzelfde probleem omdat je telkens in het oude baanplan blijft.
De ruimte die je hebt is bekend, wat je voor ogen hebt ook maar het komt telkens weer neer op hetzelfde.
Probeer eens andersom te denken, ga eerst eens het BW logisch indelen en dan de rest erom heen tekenen.
Ik wil wat gaan proberen in AnyRail om het te laten zien.

Grt, Ronald.
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Hoi Ronald,

Ik wacht dat even af.

Gr. Dennis
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Als tip, Er staan ook heel leuke baanplannen in het marklin boek, en op de website van marklin
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Dat boek hebben we helaas niet.

Vandaag wel de zolder eens opnieuw geschilderd. Het laatste is klaar voor de nieuwe start.

Gr. Dennis
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Wat een discussie ontvouwt zich hier ineens. Het valt mij op dat Dennis en Monique afstappen van het idee een (ingewikkelde) modelbaan te bouwen en dat lijken in te ruilen voor een speelgoedbaan.
En dat hoeft niet, want een simpele modelbaan kan ook. Ontwerpen ga je daarvoor niet vinden bij Mӓrklin. Eigenlijk zijn alle banenplannen  uit  Göppingen gericht op spelen, met veel rondjes rijden.
Als dat is wat jullie willen, moeten jullie het doen.
Persoonlijk vind ik de door Ronald  aangedragen suggesties veel interessanter om een beetje leuk treinbedrijf te simuleren en mooie scenery te maken. Maar ja, ieder zijn ding, toch?

Groet,

Peter
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Ik wacht even af wat Ronald gaat maken.

Als jij een idee hebt schroom je dan vooral niet om het te laten zien.

Gr. Dennis
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Dennis

Kan je geen U vorm maken bv, zo ja dan post ik even een paar foto's van mijn baantje is 4M op 1.22M dan L draaischijf 1.22 op 1.22 dan U vorm rangeersporen bijna zo lang als de baan 5 sporen. Ik kan rijden rangeren en heb een kleine BW en plaats voor scenery ik lees het wel
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Hoi Dennis,

Ergens heb ik het gevoel dat je met hetzelfde worstelt als ik: privé-situatie is vergelijkbaar. Daarnaast heb je hele mooie sets die je wil laten rijden (neem bijv. de set met de Badische IVh). Dat soort sets nemen waanzinnig veel ruimte in om iets leuks mee te doen: je hebt een lang station nodig, en het liefst een grote baan met lange stukken waardoor de complete set mooi tot z?n recht komt.

Ik heb wel een idee, in lijn met wat Ben zegt... Wordt vervolgd.

Groeten,
William
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Iets heel anders.... Je hebt wel de ruimte maar niet de tijd om een grote baan af te werken...

Waarom maak je dan niet een schaduwstation, afgedekt met een groot werkblad waar je op kan knutselen en je computer/besturing op kan zetten?

Vanuit dat schaduwstation kan je zo het zichtbare deel van je baan op. (Zonder niveauverschil en zonder klimspiralen)

Bij het zichtbare deel kan je ook met modules werken, dus als je de ruimte even nodig heb dan zet je het aan de kant.
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Even een oud plan van mij uit de kast gepakt en omgezet naar Märklin.




Het plan is een kopstation wat zorgt voor veel rangeer bewegingen en speelmogelijkheden. Er zijn 3 perronsporen, bovenste 2 voor getrokken treinen waarbij je de aankomende loc "opsluit" en nadat de verse loc de trein heeft meegenomen kan de opgesloten loc naar het BW. onderste spoor zou gebruikt kunnen worden voor treinstellen of "wendezuge". Tevens heeft het plan een klein maar goed uitgeruste verzorgingssporen. Tevens zijn er een paar goederensporen waaraan een goederenloods geplaatst kan worden die de buurtgoederentrein kan afhandelen.De treinen verdwijnen via een tunnel en spiraal naar het schaduwstation waarbij 3 doorgaande opstelsporen zijn en 1 pendelspoor is voor eerder genoemde treinstellen of "wendezug".
Omdat ik niet bekend ben met de geometrie van Märklin zijn niet alle sporen netjes aangesloten maar zou door iemand anders wel in orde gemaakt kunnen worden.

Grt, Ronald.
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Dat is inderdaad een leuk plan Ronald.
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Hoi Ronald, en ook Dennis al zo snel :D,

Leuk plan, maar dit is wel niet echt wat er in eerste instantie werd gevraagd, of zie ik dat verkeerd.

Als je wel openstaat voor een helling, kan je weer terug alle kanten uit, ook op 345x180.
Ik was ook effe een plan aan het maken, maar dan met doorstroming, alles op 1 niveau.

Heeft het zin dat ik hiermee nog verder ga, want met niveaus werken is natuurlijk een stuk leuker :D
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
1 laag heeft de voorkeur, maar als er een plan komt met meerdere lagen dan sta ik daar uiteraard voor open.
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Ok, ik maak het plannetje op 1 niveau nog even af :D
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Suggestie:

- Deel de plaat in 2 delen (345x90) middels een schot.
- Een kan wordt schaduwstation;
- Een kant wordt zichtzijde;
- Door met 2 tunnels te werken, blijft de illusie overeind;
- De draaischijf kan ook in 1 van de vrije hoeken natuurlijk.

Bron: Eisenbahn Magazin, Modellbahn BauPraxis 7, p. 79
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Citaat van: dennisreij op donderdag 08 maart 2018, 23:41:27
Dat boek hebben we helaas niet.

Vandaag wel de zolder eens opnieuw geschilderd. Het laatste is klaar voor de nieuwe start.

Gr. Dennis

Ik heb het ergens liggen maar waar ook alweer  :?

Maar hier digitaal
https://www.maerklin.de/de/journal/maerklin-magazin/downloads/gleisplaene-und-maerklin-freunde/

En omdat roco , fleischmann ho heeft opgegeven kan ik dit plaatje ook wel plaatsen.

Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Citaat van: dennisreij op dinsdag 06 maart 2018, 07:33:00


Hoi Olav,

Ik ben inderdaad nog aan t bekijken hoe ik afscheid kan nemen van die gebogen wissels. Ben daar niet echt fan van.

Hoi Dennis,

Ik bedoel niet de meegebogenwissel, maar degene die daarna komt.  :)
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Hoi Dennis,

Het is hier al een tijdje stil, zijn er al ontwikkeling voor de nieuwe baan?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Hoi Peter,

We zitten weer op de camping. Mooi de zomer de tijd om te kijken wat we gaan doen met de baan, en na september gaan we weer bouwen.
Als je nog ideen hebt voor de nieuwe baan laat ze vooral weten.

Gr. Dennis
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Wel,Dennis kan je volledig plannen maken voor je nieuwe baan ...

Mvg Michel
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
 @citaat @citaat

Hey Dennis,

Het is ook wel camping weer op dit moment, helaas heb ik geen ideeën voor je baan ben daar zelf niet zo goed in.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Hi Dennis,
Mogelijk krijg je inspiratie tijdens de lange zomer.
Heb even terug gekeken, maar het ontwerpen van een goed plan blijft voor jou een worsteling. Probleem is dat je op 2 gedachten hinkt. Je hebt geweldig materieel, maar ook van een geweldige omvang. Daar hoort eigenlijk een baan van meters lengte bij, maar die ruimte is er niet. Verder wil je eigenlijk toch net iets meer dan alleen rondjes rijden.
Ik heb hier ergens een baan voorbij zien komen die mogelijk iets voor jou kan betekenen (weet zo even niet van wie). Het zijn eigenlijk 2 banen in 1. Op het onderste niveau rijden de grote jongens. Je zou kunnen kiezen voor een rondje, maar 2 keerlussen is realistischer. Voor op de tafel rijden de treinen voorlangs op het paradetraject en verborgen 1 of 2 kleine (3 sporen) schaduwstations waardoor je wisselend beeld krijgt.
Bovenop de tafel een baan in een bescheidener schaal, met kleiner materieel, waar je kunt afwisselen, scenery kunt bouwen en kunt rangeren.
Nadeel is dat je grote stomer(s) niet op je draaischijf komen, maar eigenlijk zijn ze daarvoor ook te groot  :D
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
 @citaat Je bedoelt het draadje van Narwal?
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Klopt, nu je de naam noemt schiet het me weer te binnen. Hij werkt met 2 separate banen.
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
 @citaat

Het probleem van Dennis is zeer herkenbaar, ik loop tegen hetzelfde aan. Ook ik ben groot fan van "De Narwal"-baan, maar heb als bijkomend probleem dat ik niet de ruimte heb voor een vast baan. Tja, wat dan? Want inderdaad: een beetje stomer met goederen-/ personenwagons is al gauw 150 cm lang.

Probleem 1: Je hebt dus een erg groot station nodig (of iig een heel lang perron);
Probleem 2: Laat zo'n gevaarte maar eens mooi door een landschap rijden!

Bij "De Narwal"-baan zijn beiden problemen mooi opgelost middels de 2 banen. Als je, zoals ik, overweegt met modules te gaan werken, kom je al snel niet verder dan het binnenrijden van een station en het uitrijden naar een soort van fiddleyard. Bij een lengte van 150 cm heeft een station al gauw een lengte van 200 cm, liefst meer, en voor de fiddleyard geldt hetzelfde. En dan ook nog eens een paar modules met wat landschap ertussen? 10 m is niets!

Lastig, of zoals anderen zeggen: hachelijk...
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Ik zou zeggen: Uitdaging! O:-D
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Ik vind hachelijk wel goed gekozen   ;)

Ik heb ook een niet zo grote spoortafel, en meer materiaal dan op die tafel past. Zo nu en dan afwisselen is dan best leuk, en een bezoekje aan een stamtafel rijdag zoals Arnhem-Nijmegen organiseert en Noord-Holland samen met Flevoland binnenkort in Almere organiseert biedt ook de mogelijkheid eens met een hele lange trein te rijden.

Vriendelijke groet
Frank
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Voor mijn hobby beleving is geen baan/ruimte groot genoeg  O:-D
Spreek uit ervaring, dus heb mijzelf gewoon een maximum aan ruimte, qua baan/vitrine en opslag gesteld  :)

Vol is vol of anders eerst wat weg doen om weer plaats te maken.
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Ik moet zeggen dat de baan die in het marklin magazin van deze maand staat ook leuk is. En bereikbaar aan alle kanten.
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Het volk wil graag een plaatje  :P :D O:-D
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Ik zal dat plan van de week eens maken in Wintrack en kijken of het dan alsnog iets is.
Wordt vervolgd.

Gr. Dennis
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Hoi Dennis en Monique,

Zoals beloofd heb ik een basisontwerp uitgewerkt op de beschikbare ruimte.
Omdat ik al snel begrepen had dat ik op 1 niveau niks spannends ging kunnen meegeven heb ik dit plan opgeborgen.

Dit plan is een gesloten basis met een hoogteverschil van max 12cm als je met panto's wil rijden.
Het heeft nog vele mogelijkheden tot uitbreidingen, zowel rond de draaischijf, rond het station, als in de vrije ruimte links onder.
Je kan er best wat materiaal op kwijt, ook iets langere treinen, en alle vereisten zijn voorzien denk ik :D
Je kan in twee richtingen rondjes draaien, zonder digitale ondersteuning, zonder dat de treinen elkaar kruisen, maar je kan hier ook meerdere treinen tegelijk laten rijden met koploper (of iets anders uiteraard). Door de twee keerlussen kan je een zeer wisselende beeld geven op het paradespoor en kan je alles in alle richtingen laten rijden.
Het is ook leuk programmeren, want als je gaat keren zitten er twee stukjes tegenspoor in die wat extra beveiliging vragen.

Er zit ook geen enkele R1 in, wat niet zo evident is op deze ruimte, en je hebt overal mooie ruime bochten.

Er is nog geen rangeerterrein voorzien omdat ik niet weet wat je wil gaan rangeren. Als je dat even meegeeft kan ik eventueel rechts onderaan nog iets voorzien.

Moest je het willen gaan bouwen, dan geef je maar en gil. Dan zet ik er alle hoogte maten in en kan je het in 3D zien. (Das in anyrail nog wel wat werk, en ik ben ondertussen ook aan mijn baan begonnen >:-D)

Veel succes!

Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Nog even de jpegs voor niet anyrailers :D
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Wat is het formaat van 1 blokje ?
En waarom 2 keer een keerlus?
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
 @citaat lijkt me toch wel handig als je vanaf beide ingangen van het schaduwstation kunt keren, anders rijden alle treinen op een gegeven moment in dezelfde richting ;). Je hebt in principe altijd 2 keerlussen nodig: eentje linksom en eentje rechtsom.
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
@Barry,

Blokje is 25cm, totaal van de baan de door Dennis opgegeven maat.

Aangezien je in twee richtingen kan rijden, (het is dus geen hondebot!) hen je twee keerlussen nodig.
Anders rijden alle treinen op den duur achter elkaar op het rechtse spoor, en blijft het linkse leeg.

Hanzi heeft het hier goed begrepen :D
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Hoi Karl,

bedankt voor het plan. Ik ga op het gemak eens bekijken of ik er iets mee kan.

Gr Dennis
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Hallo Dennis,

Overweeg eens de bijlage. Hierbij zijn de tegen-bogen weg uit de keerlussen en heb je de mogelijkheid van een doorgaand spoor in je schaduwstation.
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Dennis en Monique's baan. Baan compleet op de schop. Nieuw plan staat online
Citaat van: mardig23 op zondag 15 april 2018, 22:10:50
@Barry,

Blokje is 25cm, totaal van de baan de door Dennis opgegeven maat.

Aangezien je in twee richtingen kan rijden, (het is dus geen hondebot!) hen je twee keerlussen nodig.
Anders rijden alle treinen op den duur achter elkaar op het rechtse spoor, en blijft het linkse leeg.

Hanzi heeft het hier goed begrepen :D

Pfff , mooi weer en ook examen moeten doen en dan hier naar kijken was schijnbaar even te veel  B)
Zie het nu wel gelijk ,  O:-D :P :D