Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Marklin br86 slipt (probleem lijkt opgelost)

Gestart door Janvis dinsdag 01 maart 2011, 18:45:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin br86 slipt (probleem lijkt opgelost)
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag eindelijk mn nieuwe lopi 21p decoder binnen gekregen van MTE, en dus heeft ook mn br86 zn eerste meters over mn baan gereden. Opzich rijd ie best goed alleen hij slipt op veel plaatsen verder heb ik met nog geen 1 loc problemen gehad.
Is dit een bekend probleem van de br86 ???

Groeten Jan willem
Re:Marklin br86 slipt
rdeknegt
gast

Re:Marklin br86 slipt
Misschien olie op de anti slip bandjes?

Heb deze lok jaren geleden gekocht, reed met schokken en veel herrie. De lok
geheel uit elkaar genomen, motor anker afgesteld en met siliconen olie gesmeerd (drijfwerk/tandwielen)

Rijdt sindsdien, ook na maanden stilstand probleemloos.

Heb de de lok misschien met te veel olie gesmeerd?
Re:Marklin br86 slipt
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re:Marklin br86 slipt
Jan Willem,
Mogelijk zijn de bandjes glad t.g.v schoonmaak actie? nieuwe bandjes plaatsen.
Door ouderdom te ruim bandje slipt makkelijk om wiel.
gewicht verlies t.o.v uitgenomen relais. compenseren met extra gewicht plaatsen(lood)
met vr gr Cees
Re:Marklin br86 slipt
Lid sinds: 2009

offline
Re:Marklin br86 slipt
Heren bedankt,

Inmiddels sta ik op het punt de lok door het raam te gooien  :-(. De loc is zo goed als nieuw, maar op M-rails is het 1 groot drama. Op afbuigende wissels maakt de sleper steeds sluiting.
Het probleem van het slippen heb ik waarschijnlijk wel gevonden, 1 van de kopasjes kon niet voldoende omhoog veren waardoor de hoofdassen werden gelifd, dan probleem heb ik nu verholpen, maar het volgende probleem is terug gekomen  :(

mvg jw
Re:Marklin br86 slipt, loc gaat dadelijk door het raam
Jan Willem,
Zit er de correcte sleper onder,  niet een lange uitvoering?
Cees
Re:Marklin br86 slipt, loc gaat dadelijk door het raam
Hoi Cees,

er zit een korte sleper onder (volgens mij gewoon de originele)

mvg jw
Re:Marklin br86 slipt en maakt sluiting op afbuigende wissels
Beste Jan Willem,

Op welke rails rijd je ?

Mvg

Olivier 
Re:Marklin br86 slipt en maakt sluiting op afbuigende wissels
Jan Willem,
Is het specifiek bij een wissel? Zo ja dan staan mogelijk de PUKO's is te laag, kun je een fractie omhoog buigen.
Het luisterd redelijk nauw, te hoog staande middencontact rail geeft sluiting/aanlopen van een koppeling loc/rijtuig en dan vooral de koppeling waar niets aanzit, dus laatste / eerste
m vrg Cees
Re:Marklin br86 slipt en maakt sluiting op afbuigende wissels
Heren bedankt voor de hulp,

Zowaar beginnen de br86 en ik weer vriendjes te worden, hij rijd weer goed over de rails zonder te slippen. En de eerste probleemwissels zijn verholpen, het probleem bleken eigenlijk 2 te zijn. De eerste is wat Cees zij, namelijk dat de puko's te laag waren waardoor de sleper de wisseltong raakte.
De 2de is dat de sleper bij een wissel naast de puko's kwam waardor hij dus ook op de wisseltong terechtkwam.

Maar gelukkig zijn de eerste wissels op gelost en heeft ie de proef in de klimspiraal met flag en wimpel doorstaan  :D

Morgen overdag moet ik weer thuis stukadoren (ben het huis tussendoor ook aan het verbouwen  :) ) en hopelijk morgen avond weer even met de baan bezig.

mvg jw