Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

26-02-2011 weer een bizar ongeluk in eh Oostenrijk en geen Duisland

Gestart door Aliebengalie maandag 28 februari 2011, 05:33:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
26-02-2011 weer een bizar ongeluk in eh Oostenrijk en geen Duisland


Nu zie je waarvoor er bij de 1100 botsneuzen gemonteerd werden.....een mooie manier om zo je cabine binnen te rijden.
Lijkt me verschrikkelijk als je dit ziet aankomen.

Mvg: Alex
Re:26-02-2011 weer een bizar ongeluk in Duitsland
Alex,

Het plaatsje Enns ligt in Oostenrijk.

Hier wat foto's
Re:26-02-2011 weer een bizar ongeluk in Duitsland
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:26-02-2011 weer een bizar ongeluk in Duitsland
Het gaat hier om een rangeerdeel dat met een gangetje van 25 km/h op een lege containerwagon is gebotst. Waarschijnlijk heeft de machinist de containerwagon over het hoofd gezien in het donker. De machinist is na 90 minuten bekneld te hebben gezeten bevrijd, de rangeerder heeft 4 uur bekneld gezeten. Over de definitieve oorzaak is nog geen uitsluitsel mogelijk.
Re:26-02-2011 weer een bizar ongeluk in Duitsland
Nu snap je ook waarom de huidige constructie van de taurus niet meer is toegestaan wanneer weer nieuwe locomotieven worden besteld. Wordt dus een nieuw uiterlijk.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:26-02-2011 weer een bizar ongeluk in Duitsland
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:26-02-2011 weer een bizar ongeluk in Duitsland
Schoenmaker, blijf bij je leest...
Re:26-02-2011 weer een bizar ongeluk in Duitsland
Citaat van: Dennis1984 op maandag 28 februari 2011, 16:27:45
Nu snap je ook waarom de huidige constructie van de taurus niet meer is toegestaan wanneer weer nieuwe locomotieven worden besteld. Wordt dus een nieuw uiterlijk.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Er worden nog genoeg Taurussen afgeleverd met het huidige uiterlijk. Niet zomaar iets roepen!
Re:26-02-2011 weer een bizar ongeluk in Duitsland
Citaat van: 103 220-0 op maandag 28 februari 2011, 16:50:14
Citaat van: Dennis1984 op maandag 28 februari 2011, 16:27:45
Nu snap je ook waarom de huidige constructie van de taurus niet meer is toegestaan wanneer weer nieuwe locomotieven worden besteld. Wordt dus een nieuw uiterlijk.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Er worden nog genoeg Taurussen afgeleverd met het huidige uiterlijk. Niet zomaar iets roepen!

Nounou, niet zo streng (met een uitroepteken). De huidige carosserie mag niet meer worden besteld. Ik heb niets geschreven over afleveren, maar over bestellen.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:26-02-2011 weer een bizar ongeluk in Duitsland
Er is onlangs nog een bestelling geplaatst door een Italiaanse spoorwegmaatschappij. Daarvan is er inmiddels één afgeleverd. Dus dat de locs niet meer mogen worden besteld is gewoon niet waar. Hooguit dat Siemens liever nieuwe producten als de Vectron wil leveren.
Re:26-02-2011 weer een bizar ongeluk in eh Oostenrijk en geen Duisland
rillingen als ik er naar kijk...... Lijkt me verschrikkelijk als je dit ziet aankomen,en vraag me af of je makkelijk kunt vluchten....vrees van niet.....En in het donker.....als er geen verlichting heeft gebrand zie je ook niets/of nauwelijks niets....brrrr

Mvg: Alex
Re:26-02-2011 weer een bizar ongeluk in eh Oostenrijk en geen Duisland
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:26-02-2011 weer een bizar ongeluk in eh Oostenrijk en geen Duisland
Citaat van: Aliebengalie op maandag 28 februari 2011, 05:33:19


Nu zie je waarvoor er bij de 1100 botsneuzen gemonteerd werden.....een mooie manier om zo je cabine binnen te rijden.
Lijkt me verschrikkelijk als je dit ziet aankomen.

Mvg: Alex

Zo Alex, dat zijn geen grappen, je zal het inderdaad maar op je af zien komen  8o vr gr Arie
Re:26-02-2011 weer een bizar ongeluk in Duitsland
Citaat van: Edwin op maandag 28 februari 2011, 06:02:45
Alex,

Het plaatsje Enns ligt in Oostenrijk.

Hier wat foto's


Was al 1 1/2 uur aanwezig,maar waarschijnlijk niet wakker genoeg....vond wel dat ze beetje raar prate,maar dat schijnt bij buitenlanders normaal te zijn.... :D :D :D

Mvg: Alex
Re:26-02-2011 weer een bizar ongeluk in eh Oostenrijk en geen Duisland
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:26-02-2011 weer een bizar ongeluk in eh Oostenrijk en geen Duisland
Citaat van: Aliebengalie op maandag 28 februari 2011, 18:32:47
rillingen als ik er naar kijk...... Lijkt me verschrikkelijk als je dit ziet aankomen en vraag me af of je makkelijk kunt vluchten....vrees van niet.....En in het donker.....als er geen verlichting heeft gebrand zie je ook niets/of nauwelijks niets....brrrr
Noodknop inrammen en de machinekamer in, computer doet de rest. Echter, het was donker en de containerwagon was onbeladen, als ik het goed begrijp.

Voor de liefhebbers, op Opeenshadikhet heb ik het een en ander bij elkaar gezet en een nieuwsbericht vertaald naar het Nederlands.

Laurent

Nog een video van een noodremming in een ES 64 U2 loc:

Re:26-02-2011 weer een bizar ongeluk in eh Oostenrijk en geen Duisland
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:26-02-2011 weer een bizar ongeluk in eh Oostenrijk en geen Duisland
Lijkt me geen pretje om zoiet mee te maken.
Ik denk niet dat met een modernere en veiligere lok dit niet gebeurd zou zijn.
Het is een mega hoeveelheid kinetische energie die even moet worden verwerkt.
Re:26-02-2011 weer een bizar ongeluk in eh Oostenrijk en geen Duisland
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:26-02-2011 weer een bizar ongeluk in eh Oostenrijk en geen Duisland
Dit is een moderne loc, deze is begin 2003 afgeleverd en een leeftijd van 8 jaar is voor spoormaterieel niet oud.
Re:26-02-2011 weer een bizar ongeluk in eh Oostenrijk en geen Duisland
Citaat van: Laurent op maandag 28 februari 2011, 22:23:57
Nog een video van een noodremming in een ES 64 U2 loc:

Maar hoe loopt 't nou af? Of is dit een trainingsvideo?
Re:26-02-2011 weer een bizar ongeluk in eh Oostenrijk en geen Duisland
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:26-02-2011 weer een bizar ongeluk in eh Oostenrijk en geen Duisland
Laurent, ik zeg niet dat de ES 64 U2 geen moderne of oude loc is, maar ik schreef: "met een modernere en veiligere lok".
Naar mijn weten voldoet het ES 64 platform niet meer aan de huidige veiligheidsnormen, mbt kreukelzone, botsingsenergieabsorbtie, veiligheid voor de machinist etc.
Re:26-02-2011 weer een bizar ongeluk in eh Oostenrijk en geen Duisland
Ik denk dat dit toch anders moet worden gezien. Een aanrijding bij voldoende snelheid zal bij een "moderne" constructie eenzelfde resultaat geven. De kinetische energie van een trein is dermate hoog dat het niet uitmaakt wat voor een neus je hebt.

Daarnaast als je de constructie stijver maakt, hetgeen de machinist beter zou moet beschermen, krijg je een ander probleem. Namelijk dat er geen energie geabsorbeerd wordt en daarom de machinist aan te grote krachten blootgesteld wordt. Anderzijds, vliegt de machinist toch naar voren, daar hij geen gordelconstructie heeft.

Overigens, ik dacht dat de botsneuzen van de 1100 bedoeld waren tegen aanrijdingen op overwegen. En per definitie verliest het andere "object" het toch altijd (behalve in het geval van een tank op de rails).

Ik neem toch aan dat locs van de laatste 10 jaar aan de nieuwere eisen voldoen.
Re:26-02-2011 weer een bizar ongeluk in eh Oostenrijk en geen Duisland
In Nederland hoeven goederentreinen sinds de opkomst van de particuliere goederenvervoerders geen sluitseinen meer te voeren. Achtergrond is kostenbesparing. Ik heb dit altijd bizar gevonden. Met name in het donker is de achterzijde van de meeste goederentreinen vrijwel onzichtbaar.
Re:26-02-2011 weer een bizar ongeluk in eh Oostenrijk en geen Duisland
Dat met een gangetje van 25 km/h al zoveel schade een aan loc te zien is vindt ik wel zorgelijk 
Re:26-02-2011 weer een bizar ongeluk in eh Oostenrijk en geen Duisland
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:26-02-2011 weer een bizar ongeluk in eh Oostenrijk en geen Duisland
Vergeet niet dat massatraagheid hier een hele grote rol speelt. Zo'n lokje weegt een kleine 85 ton en een sleepje containerwagens erachter ook zo een ton of 20 tot 30 per stuk, onbeladen. Dus reken maar uit wat eraan komt zetten.
Re:26-02-2011 weer een bizar ongeluk in eh Oostenrijk en geen Duisland
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re:26-02-2011 weer een bizar ongeluk in eh Oostenrijk en geen Duisland
Niet dat ik de wijsheid in pacht heb, maar...

Naar mijn bescheiden mening, is het nog redelijk goed afgelopen. (het is natuurlijk heel erg, dat er toch nog gewonden zijn te betreuren)
Het lijkt erop dat bij de botsing de buffers door de grote krachten omhoog zijn geknikt, waarbij de containerwagen ook omhoog is gedrukt. Zodoende kon de containerwagen deels de cabine binnendringen.... Tegen dit soort reacties is weinig bestand.
(bij een 1100 met botsneus, waarbij de buffers aan het draaistel zijn gemonteerd, had de lok waarschijnlijk omhoog gegaan i.pl.v. de containerwagen.....)

M.vr.gr. Marcel