Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

startersvragen deel 2

Gestart door Cybert zondag 27 februari 2011, 22:50:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
startersvragen deel 2
Lid sinds: 2011

offline
startersvragen deel 2
Dag allen,

Hartelijk dank voor jullie snelle feedback en tips naar aanleiding van mijn startersvragen eerder deze maand.

Jos, dank voor de verwijzing naar de foto van de stoomloc op station Zwolle.  :O Prachtig, want daar ben ik geboren! Hij zit al in mijn verhaal verweven.

Tom, ik gebruik de mobile station 1 icm met de trafo 66191. Gaat dat lukken denk je? Bemoedigend om te horen dat niet iedereen een electrotechnische digi-expert is.

Verder heb ik nog een vraag over het kopen van digitale locs op sites als Marktplaats. Wat zijn jullie ervaringen hier mee? Is dit betrouwbaar of toch maar liever naar de winkel voor nieuw?  En wat raden jullie mij aan; direct digitaal kopen, of analoog en later een decoder in (laten)bouwen? Wellicht een te ruim geformuleerde vraag, maar ik ben benieuwd wat jullie overwegingen zijn na (vele) jaren digitaal sporen.

Groet, Bert
Re:startersvragen deel 2
Hallo Bert,

Wellicht was het gemakkelijker geweest indien je gereageerd had in je eerder opgestarte topic, ik zie dit mailtje ook pas voor het eerst.
Geen idee of de 66191 trafo in combinatie te gebruiken is met de MS1. De MS1 heeft een eigen voeding die voldoende zou moeten zijn voor een baan met middelmatige afmetingen. Indien de 66191 een analoge trafo is dan kan je deze prima in een gescheiden stroomkring gebruiken om verlichting en eventueel analoge seinen te voeden. Er zitten hier gelukkig voldoende techneuten op het forum die hier verder uitsluitsel over kunnen geven.

Wat betreft aanschaf van (digitale) locs via MP, tot op heden heb ik geen slechte ervaring opgedaan maar het kan altijd natuurlijk altijd een keer tegenvallen, maar dat geldt natuurlijk voor alles dat via deze site verhandeld wordt. Tenzij je iets in je buurt tegenkomt, dan kan je het zelf ophalen en zie je meteen de staat van het product.

Groet,

Tom
Re:startersvragen deel 2
Lid sinds: 2011

offline
Re:startersvragen deel 2
Dag Tom,

Dank voor je reactie. Ik ben inderdaad nog even aan het klooien met het forum en weet nog niet helmeaal precies mijn weg te vinden. Ik heb inmiddels mijn eerste proefbaantje opgezet met mijn oude M-rails en daar lopen een digitale 1100 botsneus en een prachtige Koploper op(via MArktplaats en dat beviel inderdaad prima). Via de MS en de genoemde trafo werkt het allemaal prima en het smaakt naar meer! :-) Wel heb ik het gevoel dat het allemaal niet zo goed contact maakt dan bij de C rail. Heeft iemand daar ervaring mee?

Mijn volgende worsteling is het baanplan. Daar ga ik nu eens wat uurtjes aan besteden. Zodra dat 'presentabel' is zal ik het aan het kritische oog ;) van de forumleden gaan voorleggen.

Groet, Bert