Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Dennis1984 bouwt zijn locomotieven om! / Krokodil 3756

Gestart door Dennis1984 zondag 27 februari 2011, 00:09:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Dennis1984 bouwt zijn locomotieven om! / Sneak preview volgend project
Nou, ik ben al 3 uur bezig met solderen maar heb net mijn 21MTC adapterprintje gesloopt. Het soldeervlak voor de motordraad liet los en het plaatje is daarmee waardeloos geworden. Dat gaat hem dus niet meer worden deze week.

Mijn plan met ledjes in de Ae6/6 verloopt ook stroef, omdat op de probeerprintplaat eveneens de soldeervlakjes loslaten. Wat een rotzooi. Ik baal hier echt van en ga maar even nadenken wat ik hier mee moet doen.

Tot slot miste ik ook dubbelzijdig plakband en nog wat hulpmateriaal dus al met al is deze dag niet erg succesvol. Wel het een en ander gedaan, maar niets af kunnen maken :(.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Dennis1984 bouwt zijn locomotieven om! / Sneak preview volgend project
Het plaatje is nog wel te redden hoor. Kras de printbaan open ( bijvb, met een schroevendraaier) die leid na het soldeervlak. Vertin het opengekraste deel en soldeer daar de draad aan.

Rara hoe zou ik dit weten? :D
Re:Dennis1984 bouwt zijn locomotieven om! / Sneak preview volgend project
Wijbe,

Ik weet wel hoe jij dat weet... maar eigenlijk vind ik dat ik dan een beetje ga prutsen. Ik wil het graag netjes doen. Ik heb de soldeerbout maar uit gedaan en hou voor vandaag voor gezien. Heb er geen zin meer in. Als ik weer een keer gemotiveerd ben gaan we weer verder.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Dennis1984 bouwt zijn locomotieven om! / Sneak preview volgend project
Citaat van: Dennis1984 op zondag 08 april 2012, 16:57:44

Nou, ik ben al 3 uur bezig met solderen maar heb net mijn 21MTC adapterprintje gesloopt.


:O

Hoe krijg je dat voor elkaar?

Gr, Ben.
Re:Dennis1984 bouwt zijn locomotieven om! / Sneak preview volgend project
Citaat van: Spoorman op zondag 08 april 2012, 18:00:49
Citaat van: Dennis1984 op zondag 08 april 2012, 16:57:44

Nou, ik ben al 3 uur bezig met solderen maar heb net mijn 21MTC adapterprintje gesloopt.


:O

Hoe krijg je dat voor elkaar?

Gr, Ben.

Draad wilde niet los... Die soldeervlakjes liggen zo dicht bij elkaar en keer op keer raakten ze met elkaar in verbinding. Soldeertin was helemaal lelijk geworden op het contactje.

Even een andere vraag trouwens... hoe hoor je de luidspreker en dat bijbehorende plastic kapje te monteren? Neem aan dat dat een klankkast is. Moet ik zorgen dat het geluid 'reflecteert' in de klankkast? Ik kon zo snel geen goede foto vinden op internet.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Dennis1984 bouwt zijn locomotieven om! / Sneak preview volgend project
Ey Dennis,

Jammer dat het even tegenzit. Kan je soms hebben.
Volgende keer weer met frisse moed ertegenaan :thumbup:
De aanhouder wint.

Goed weekend nog verder ;).

Gr. Joachim
Re:Dennis1984 bouwt zijn locomotieven om! / Krokodil 3756
Omdat ik had beloofd vandaag een ombouw te plaatsen, dan maar even de andere ombouw waar ik vandaag mee aan de slag was... de Märklin 3756 Krokodil. Hij is nog niet 100% klaar, omdat ik mijn dubbelzijdig tape vergeten ben mee te nemen en ik nog zo'n plastic houdertje voor de adapterprint moet plaatsen. Desondanks genoeg info dacht ik zo.

De foto's!



De Krokodil zonder kap. Ik moest even zoeken hoe dat ding open ging. In de handleiding stond het wel beschreven, maar het gaat niet zo gemakkelijk als daar getekend staat en je hebt dus wel wat kracht nodig om de 2 uiteindes eraf te halen.



Eens kijken wat we in huis hebben... een ouderwetse decoder en een handige manier om de Zwitserse lichtwisseling, die deze Krokodil wél heeft, te realiseren. De decoders hadden nog geen extra uitgangen en men heeft dat opgelost door een schakeling met diodes. Verder geen bijzonderheden. Hoewel, links is te zien dat de lampjes aangesloten zijn op het chassis. Dat is niet handig met digitaal rijden. Dit gaan we sowieso ook oplossen.



Hier zien we de diodeschakeling in detail. De groene draad loopt dus naar beide kanten. Op welke verlichtingszijde ook spanning staat, door de groene draad die beide zijden met elkaar verbind, brandt rechtsonder altijd.



Om de lampjes niet te slopen door een te hete soldeerbout, haal ik altijd even de lampjes uit de fitting. Met een pincet is dat het meest eenvoudig.



4 lampjes.



Ook de rest van het chassis wordt leeggemaakt. De overgebleven decoder en lampfittingen worden los gemaakt van alle kabels. Doordat de Krokodil locomotieven feitelijk uit drie losse delen bestaan, worden alle delen met elkaar verbonden met een massakabel die dus terugvloeit naar de spoorstaven. Net linksboven het midden zie je daarvoor een soldeerpunt op dit deel zitten. Het andere deel heeft het bevestigingspunt op de motor.



Er komt zelfs een druppeltje nieuwe tin op. Door het minuscule soldeerwerk is het erg moeilijk om het plastic niet te raken, maar dit maakt niet zo heel veel uit natuurlijk. Je ziet er straks niets meer van.



Nu met de nieuwe bedrading in ESU kleurenschema. Wit is de voorverlichting. Blauw is de retour (+) en groen gaat naar de AUX1. In de decoder kan ik later weer programmeren dat ik een Zwitserse lichtwisseling wil door een aantal cv's te wijzigen.



Daarna de 21MTC adapter in orde maken. Doordat deze meerdere U+ aansluitingen heeft hoef ik daar geen 2 kabels op één padje te solderen. Bij de AUX1 (groen) is dit wel nodig. Naar beide verlichtingszijdes loopt immers de kabel voor de lamp rechtsonder.



Hier zit de nieuwe verlichting alweer op haar plek in de Krokodil.



Bij de motor zijn alle kabels keurig geordend en lopen onder de spoel door. Ook de massakabel loopt hier langs.



De luidspreker krijgt van mij de paarse kabel. Officieel moet je hier ook zwart gebruiken maar dat verwart meer dan op deze manier, omdat ik AUX2 verder toch niet gebruik. De kabeltjes gaat door het gaatje en ik plak het af met ducttape. Opletten dat de soldeerpunten je chassis niet raken, want dan kun je het een en ander weggooien.



En zo ligt hij er nu bij... Dubbelzijdig tape heb ik nog nodig om een en ander te ordenen. Ook het plastic houdertje voor de 21MTC adapterprint ligt niet hier. Het soldeerwerk is allemaal klaar. Alleen nog even plakken en ordenen. Dat doe ik in de loop van de week. En dan in mei nog even een Loksound op de kop tikken.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Dennis1984 bouwt zijn locomotieven om! / Krokodil 3756
Hoi Dennis,

Volgens mij zit de luidspreker ondersteboven in de klankkast.
De conus moet naar buiten gericht zijn.

groet
Re:Dennis1984 bouwt zijn locomotieven om! / Krokodil 3756
Klopt, speakertje zit verkeerd om.

Mvg Gert
Re:Dennis1984 bouwt zijn locomotieven om! / Krokodil 3756
Citaat van: v200marklin op maandag 09 april 2012, 01:17:26
Klopt, speakertje zit verkeerd om.

Mvg Gert

Ok, pas ik dat in de loop van de week nog even aan :).

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Dennis1984 bouwt zijn locomotieven om!
Citaat van: Dennis1984 op zondag 27 februari 2011, 00:10:22
Als eerste mijn DELTA locomotief Märklin 33572. DELTA locomotieven zijn nog makkelijker dan andere, omdat je het omkeerrelais niet hoeft te verwijderen. Wel natuurlijk even een permanentmagneet aanbrengen en de oude decoder verwijderen. Ohja, vergeet niet de lampjes even te vervangen door 19V exemplaren, de 16V branden zo door op je digitale modelbaan.

Hoy, lampjes vervangen van 16v (bestaan deze bij Ma?) vervangen door 19 v hoeft toch niet... Ik denk dat alle Marklin lampjes 19v zijn, met uitzondering natuurlijk van de 60019, die zijn 1,9v! Deze moeten zeker worden vervangen!

groeten,

Alain
Re:Dennis1984 bouwt zijn locomotieven om! / Krokodil 3756
Of de spanning iets lager zetten als je je cv's kunt wijzigen.
Koop nooit geen nw lampjes....pas ze altijd aan via de programmer.

MvgL Alex
Re:Dennis1984 bouwt zijn locomotieven om! / Krokodil 3756
Citaat van: Dennis1984 op zondag 08 april 2012, 22:52:27

Er komt zelfs een druppeltje nieuwe tin op. Door het minuscule soldeerwerk is het erg moeilijk om het plastic niet te raken, maar dit maakt niet zo heel veel uit natuurlijk. Je ziet er straks niets meer van.

Daarna de 21MTC adapter in orde maken. Doordat deze meerdere U+ aansluitingen heeft hoef ik daar geen 2 kabels op één padje te solderen. Bij de AUX1 (groen) is dit wel nodig. Naar beide verlichtingszijdes loopt immers de kabel voor de lamp rechtsonder.


Mooie lok om om te bouwen.

Tip: koop een loupelamp en een derde handje. Je hebt in tegenstelling tot mij nog jonge ogen. Maar toch ga je daar plezier van hebben bij het kleine soldeerwerk.

En waarom een 21MTC dragerprint als je toch geen extra functies gebruikt? Kost extra centjes maar vooral ruimte in je lok.

Succes met de verdere ombouw. :thumbup:

Gr, Ben.
Re:Dennis1984 bouwt zijn locomotieven om! / Krokodil 3756
Hoi Dennis,

Dat heb je weer mooi omgebouwd, jammer dat het andere werkje nog niet gelukt is, maar ook dat gaat je wel lukken.

groetjes Martin.
Re:Dennis1984 bouwt zijn locomotieven om! / Krokodil 3756
Citaat van: Spoorman op maandag 09 april 2012, 07:21:10
Mooie lok om om te bouwen.

Tip: koop een loupelamp en een derde handje. Je hebt in tegenstelling tot mij nog jonge ogen. Maar toch ga je daar plezier van hebben bij het kleine soldeerwerk.

En waarom een 21MTC dragerprint als je toch geen extra functies gebruikt? Kost extra centjes maar vooral ruimte in je lok.

Succes met de verdere ombouw. :thumbup:

Gr, Ben.

Ben,

Ik heb een loupelamp en een derde hand. De derde hand heb ik gisteren wel gemist. Beide liggen bij mijn ouders, dus ik kon ze niet gebruiken. De loupelamp gebruik ik meestal voor het licht, maar voor het daadwerkelijk er doorheen kijken vind ik het niet praktisch, omdat ik de diepte mis.

Wat betreft de dragerprint... ik vind het handig dat je heel makkelijk de decoder kunt wisselen. Om mijn locomotievenpark te standaardiseren wil ik dan overal een 21MTC connector. Ik had wel de voordelige versie kunnen kiezen zonder versterkte uitgangen, maar je weet maar nooit wat er nog bij komt. Ik twijfel bijvoorbeeld nog om de Märklin ledprintjes voor de Krokodil te kopen, waarmee je ook een rood achterlicht kunt realiseren.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Dennis1984 bouwt zijn locomotieven om!
Citaat van: Northlander op maandag 09 april 2012, 06:06:23
Hoy, lampjes vervangen van 16v (bestaan deze bij Ma?) vervangen door 19 v hoeft toch niet... Ik denk dat alle Marklin lampjes 19v zijn, met uitzondering natuurlijk van de 60019, die zijn 1,9v! Deze moeten zeker worden vervangen!

groeten,

Alain

Alain,

Er bestaan wel degelijk twee soorten lampjes van Märklin. Je kunt ze herkennen aan wel of geen rode streep (wel is 19v, niet is 16v). Vervangen is dus raadzaam, maar de oplossing van Alex, cv's aanpassen, is inderdaad ook een mogelijkheid.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Dennis1984 bouwt zijn locomotieven om! / Krokodil 3756
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re:Dennis1984 bouwt zijn locomotieven om! / Krokodil 3756
Hoi Dennis,

ik bouw al mijn loks ook altijd om met een 21 MTC decoder.
Ook als ik de functies niet gebruik. Ik vind het fijne ervan dat het makkelijk is om de decoder te wisselen zonder alles weer los te hoeven maken.

Groetjes Dennis
Re:Dennis1984 bouwt zijn locomotieven om! / Krokodil 3756
Dan zal het wel aan de naam liggen >:-D >:-D >:-D

gr erik
Re:Dennis1984 bouwt zijn locomotieven om! / Krokodil 3756
@dennis1984, de maximale gemiddelde spanning op een digitale baan is toch rond de 14volt, totaal van wisselspanning en gesuperponeerde digitale info?
Of heb ik het verkeerd voor?
De "oude lampjes", in de locomotieven , laat ons zeggen tot begin de jaren 90, zijn toch allen 19 volt? Ze moesten de overspanning (tot 24 volt)  bij het schakelen voor/achteruit  toch aankunnen?

groetjes,

Alain
Re:Dennis1984 bouwt zijn locomotieven om! / Krokodil 3756
Citaat van: Northlander op maandag 09 april 2012, 12:18:21
@dennis1984, de maximale gemiddelde spanning op een digitale baan is toch rond de 14volt, totaal van wisselspanning en gesuperponeerde digitale info?
Of heb ik het verkeerd voor?
De "oude lampjes", in de locomotieven , laat ons zeggen tot begin de jaren 90, zijn toch allen 19 volt? Ze moesten de overspanning (tot 24 volt)  bij het schakelen voor/achteruit  toch aankunnen?

groetjes,

Alain

Alain,

Wanneer precies is overgestapt van 16v naar 19v weet ik niet, maar ik zie bij de Märklin ersatzteile locomotieven van 1985 die al de 19v lampjes hebben. Je ziet het aan het bestelnummer: 610040 is 16v, 610080 is 19v.

Hoe het zit met spanningen etc. op de baan weet ik niet, dat is niet mijn vakgebied :).

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Dennis1984 bouwt zijn locomotieven om! / Krokodil 3756
Hey Dennis,

De ombouw van je krokodil ziet er erg netjes uit. Ik had een krokodil nog niet van binnen gezien dus het is leuk om te zien hoe dat eruit ziet.

Jammer dat het solderen op de mtcplaat je zo zoveel gerommel bezorgde. Het niet hebben van al je hulpmiddelen kan erg frustrerend zijn terwijl je wel zin hebt er iets aan te doen. Ik ken dat wel. De standaard om je decoders eenvoudig te kunnen wisselen is zeker erg handig. Ikzelf heb het geprobeerd te doen door door de 8 polige nem stekkers te gebruiken. Eigenlijk hetzelfde zoals je de mtcplaat gebruikt.

Citaat van: Dennis1984 op maandag 09 april 2012, 12:33:24
Citaat van: Northlander op maandag 09 april 2012, 12:18:21
@dennis1984, de maximale gemiddelde spanning op een digitale baan is toch rond de 14volt, totaal van wisselspanning en gesuperponeerde digitale info?
Of heb ik het verkeerd voor?
De "oude lampjes", in de locomotieven , laat ons zeggen tot begin de jaren 90, zijn toch allen 19 volt? Ze moesten de overspanning (tot 24 volt)  bij het schakelen voor/achteruit  toch aankunnen?

groetjes,

Alain

Alain,

Wanneer precies is overgestapt van 16v naar 19v weet ik niet, maar ik zie bij de Märklin ersatzteile locomotieven van 1985 die al de 19v lampjes hebben. Je ziet het aan het bestelnummer: 610040 is 16v, 610080 is 19v.

Hoe het zit met spanningen etc. op de baan weet ik niet, dat is niet mijn vakgebied :).

Met vriendelijke groet,
Dennis

De digitale spanning kan hoger dan 14 volt. De esu decoders gaan tot 27 volt en de niet dcc esu lopi zelfs tot 40. En mijn delta booster zit ergens rond de 19 volt.

Succes ermee allemaal. :) Ikzelf kan door een kleiner budget geen spullen aanschaffen op het moment dus het ombouwwerk bestaat bij mij nu alleen uit cv's wijzigen... En af en toe een decoder van loc naar loc verhuizen. Maar het is leuk om te kijken hoe het er bij jouw uitziet. :)  Best frustrerend want dat knutselen is zo leuk :)

Groet Sebas



Re:Dennis1984 bouwt zijn locomotieven om! / Krokodil 3756
Citaat van: Sebas op maandag 09 april 2012, 12:44:03
Hey Dennis,

De ombouw van je krokodil ziet er erg netjes uit. Ik had een krokodil nog niet van binnen gezien dus het is leuk om te zien hoe dat eruit ziet.

Jammer dat het solderen op de mtcplaat je zo zoveel gerommel bezorgde. Het niet hebben van al je hulpmiddelen kan erg frustrerend zijn terwijl je wel zin hebt er iets aan te doen. Ik ken dat wel. De standaard om je decoders eenvoudig te kunnen wisselen is zeker erg handig. Ikzelf heb het geprobeerd te doen door door de 8 polige nem stekkers te gebruiken. Eigenlijk hetzelfde zoals je de mtcplaat gebruikt.

Citaat van: Dennis1984 op maandag 09 april 2012, 12:33:24
...

De digitale spanning kan hoger dan 14 volt. De esu decoders gaan tot 27 volt en de niet dcc esu lopi zelfs tot 40. En mijn delta booster zit ergens rond de 19 volt.

Succes ermee allemaal. :) Ikzelf kan door een kleiner budget geen spullen aanschaffen op het moment dus het ombouwwerk bestaat bij mij nu alleen uit cv's wijzigen... En af en toe een decoder van loc naar loc verhuizen. Maar het is leuk om te kijken hoe het er bij jouw uitziet. :)  Best frustrerend want dat knutselen is zo leuk :)

Groet Sebas

Sebas,

Bedankt voor je bericht en je uitleg over de spanningen.

Ik had de Krokodil ook nog nooit van binnen gezien, dus ook voor mij een leuke verrassing. Ik vind het jammer dat Märklin bij deze oudere modellen één uiteinde zo massief heeft gemaakt. Als daar net zo'n ruimte was als de linkerzijde, waar de decoder zit, had ik daar luidspreker in kunnen stoppen. Nieuwere modellen hebben dat wel, als ik de bouwtekening op internet zie (zoals de 39563).

In het begin heb ik ook met de NEM652 stekkertjes gewerkt, maar ik vind de MTC plaatjes er toch beter uit zien. Ik vind het ook prettig dat je dan eventuele extra draden kunt solderen en desolderen en dat ook de luidspreker erop gesoldeerd kan worden.

Gisteren kwam ik trouwens tot een geniale ontdekking (jullie wisten dit natuurlijk al lang :-)), namelijk dat er een GND connector op de 21MTC plaat zit. Ik had me helemaal voorbereid op het maken van een printje met een gelijkrichter om een GND te hebben, is hij gewoon kant-en-klaar aanwezig. Dus daar was ik dan wel weer blij mee. Die GND heb ik nodig voor de printplaatjes van HGH voor de Zwitserse verlichting die ik in mijn Ae6/6 bouw.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Dennis1984 bouwt zijn locomotieven om! / Krokodil 3756
Citaat van: Dennis1984 op maandag 09 april 2012, 12:53:11
Ik vind het jammer dat Märklin bij deze oudere modellen één uiteinde zo massief heeft gemaakt.

Wees blij dat Marklin dat zo gemaakt heeft.
Ik heb hier een nieuwere exemplaat 39xxx hier te gast gehad en op de helling op wissels kwam de lok als losse lok al met moeite overheen.

Dat massief blok komt je trekkracht ten goede! niet weg frezen dus!

Mvg, Johan
Re:Dennis1984 bouwt zijn locomotieven om! / Krokodil 3756
Dennis,

Zat de oude decoder in een houdertje? Als het goed is, past daar de 21 mtc connector in. Je dient dan even het stukje plastic op de 21 mtc, waar de 2 gaten inzitten te afbreken met een tang. Plaats vanmiddag even een ombouwprojectje waar ook een 21 mtc connector is gebruikt. Misschien heb je er iets aan.
Re:Dennis1984 bouwt zijn locomotieven om! / Krokodil 3756
Citaat van: Blausee-Mitholz op maandag 09 april 2012, 13:26:27
Wees blij dat Marklin dat zo gemaakt heeft.
Ik heb hier een nieuwere exemplaat 39xxx hier te gast gehad en op de helling op wissels kwam de lok als losse lok al met moeite overheen.

Dat massief blok komt je trekkracht ten goede! niet weg frezen dus!

Mvg, Johan

Hoi Johan,

Inderdaad is dat extra gewicht gunstig, maar deze locomotief is al behoorlijk aan het gewicht. Bovendien zit er natuurlijk een heel andere motor in die nieuwere series Krokodillen.

Ben benieuwd trouwens of er volgend jaar een Krokodil met Klokankermotor komt.

Citaat van: Wijbe op maandag 09 april 2012, 13:39:27
Dennis,

Zat de oude decoder in een houdertje? Als het goed is, past daar de 21 mtc connector in. Je dient dan even het stukje plastic op de 21 mtc, waar de 2 gaten inzitten te afbreken met een tang. Plaats vanmiddag even een ombouwprojectje waar ook een 21 mtc connector is gebruikt. Misschien heb je er iets aan.

Wijbe,

Nee, hij zat niet in een houdertje. Er zit alleen een velletje plastic papier omheen om te voorkomen dat de decoder het frame raakt. Ik ben bekend met wat jij bedoelt. Je kunt het trouwens ook zonder tang afbreken en dat ga ik nog doen. Die zwarte houdertjes heb ik er nog een heleboel van liggen, maar ook die liggen - net als de derde hand en dubbelzijdig tape - bij mijn ouders. Moet ik dus even meenemen binnenkort.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Dennis1984 bouwt zijn locomotieven om! / Krokodil 3756
Dennis,

Welke motor maakt niet uit, het gaat om grip.
De lok is wel zwaar maar als je het gewicht op de verkeerde plaats hebt heb je er nog niets aan. Bij jou lok zit het gewicht op het aangedreven draaistel, dat is gunstig.
Bij de nieuwere hebben ze dat uitgeholt voor extra elektronica, erg nadelig voor de grip.

Mvg, Johan
Re:Dennis1984 bouwt zijn locomotieven om! / Krokodil 3756
Citaat van: Blausee-Mitholz op maandag 09 april 2012, 13:50:02
Dennis,

Welke motor maakt niet uit, het gaat om grip.
De lok is wel zwaar maar als je het gewicht op de verkeerde plaats hebt heb je er nog niets aan. Bij jou lok zit het gewicht op het aangedreven draaistel, dat is gunstig.
Bij de nieuwere hebben ze dat uitgeholt voor extra elektronica, erg nadelig voor de grip.

Mvg, Johan

Johan,

Ik bedoelde eigenlijk ook dat de standaard Märklin motor meer weegt dan zo'n SDS motor en daarmee dus ook al extra gewicht meebrengt. Een groter nadeel van die SDS treinen vind ik trouwens de vuilgevoeligheid; daar heb je bij de gewone 5* motoren (in principe) geen last van.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:Dennis1984 bouwt zijn locomotieven om! / Krokodil 3756
Ander technisch vraagje: Ik heb ook een 3756, maar die heeft, naar ik aanneem, problemen met de massa. De loc rijdt een stukje, staat dan stil, herpakt zichzelf (ik geef geen duwtje) en rijdt weer een stukje, waarna het proces zich herhaalt. Op stukken waar ik de baan schoon gemaakt heb met wasbenzine is het probleem minder, maar beslist niet weg. Andere locs hebben volstrekt geen probleem met datzelfde baanvak.

Iemand enig idee/suggesties?

HdW