Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Mini diorama om één loc op te zetten, ''project afgerond''

Gestart door gerrit zaterdag 26 februari 2011, 18:16:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Mini diorama om één loc op te zetten, ''de details ed.''
Over dat klemmetje dat is mij niet gelukt: zit te vast en als ik het met een knijptangetje doe dan knijp ik het uit model. Aangezien ik maar één stukje van deze rails heb laat ik het maar zo zitten.

Ik heb het ballast bed en het gras wat bijgewerkt (ik ben trouwens vergeten het klemmetje dat de rails tijdens het ballasten vasthield te verwijderen..... :o)).

Hier een paar foto's:









Re:Mini diorama om één loc op te zetten, ''extra foto's ed.''
Kan je dat niet verweideren met een dremel ?
Re:Mini diorama om één loc op te zetten, ''extra foto's ed.''
Sorry, maar wat is dat? :oops: (ik ben 14)
Re:Mini diorama om één loc op te zetten, ''extra foto's ed.''
een klein handboortje(je kan er ook een slijpschijfje of andere op zetten) dat hoge toeren draait


knap werk voor een 14 jarige :)

Re:Mini diorama om één loc op te zetten, ''extra foto's ed.''
Dank jullie wel voor de reactie's.

Ik heb het nog nooit in de schuur zien liggen, maar anders vraag ik het wel even.
Re:Mini diorama om één loc op te zetten, ''extra foto's ed.''
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re:Mini diorama om één loc op te zetten, ''extra foto's ed.''
Gerrit,
Ik neem aan dat het iets als een nietje is... 8)
wat je ook kan proberen is een latje in de rails leggen en met een schroevendraaier het klemmetje eruit te wippen. Als een soort hefboompje dus. Vaak kun je dan wel genoeg kracht zetten.

Succes!
Re:Mini diorama om één loc op te zetten, ''extra foto's ed.''
Hallo,

Dank jullie wel voor de reactie's, maar jullie bedoelen volgens mij het klemmetje dat de rails vasthield tijdens het ballasten.
Ik gaf reactie op een reactie waarin staat dat het mooier is om de eindstukjes (waar je de volgende rails aan maakt) er af te halen, die zitten te vast (had ook ik misschien iets beter moeten uitleggen.....).
Het andere klemmetje voor de rails heb ik nog niet geprobeerd eruit te halen, maar misschien dat ik vandaag weer verder ga, dus jullie krijgen het nog te horen,

Vince.
Re:Mini diorama om één loc op te zetten, ''extra foto's ed.''
Het klemmetje wat de rails vast hield tijdens het ballasten ging er makkelijk uit (stendy-mesje eronder geduwd als een soort hefboompje). Als je nu denkt: huh zo makkelijk? lees dan aub. bovenstaande bericht door mij.

Binnenkort/waarschijnlijk morgen weer foto's: heb zo net de afgebrokkelde weg aan de zijkant van de weg gemaakt en het gat opgevuld waar het klemmetje zat.
Re:Mini diorama om één loc op te zetten, ''project ligt even stil''
Sorry, maar ik ben nog niet bezig geweest de laatste tijd......
Re:Mini diorama om één loc op te zetten, ''project ligt even stil''
Na lange tijd van school, ziek geweest, vakantie, eerlijk gezegt niet altijd zin en twee andere projecten heb ik gister mijn diorama af gemaakt :o)

Hier wat foto's, sorry voor de omgekeerde, maar mijn opload programma past dat niet aan:





Zoals je kunt zien was er op drie plekken het gips los gelaten, dus dat heb ik eerst maar eens even hersteld (hoe ik het heb gedaan kunt u lezen in bovenstaande bericht, want ik heb het nl. op dezelfde manier hersteld):





En daarna heb ik aan de details gewerkt:







En dan nog wat sfeerplaatjes (wist niet precies hoe jullie dat altijd doen...):





En ook ''groot verkeer'':



Degene die nog iets leuks weet of tips heeft, ik hoor het graag :o)

Gr, Vince.

Re:Mini diorama om één loc op te zetten, ''project afgerond''
Ik had het laatst ook een keer gevraagd, maar kwam toen niet uit de uitleg:

Hoe maak je van een lange url, één of enkele woord(en)?

Alvast bedankt.

Gr, Vince.
Re:Mini diorama om één loc op te zetten, ''project afgerond''
Oké, ik ga proberen om het uit te leggen.

Ik wil bijvoorbeeld typen: Kijk hier voor mijn baan.

Om dat te maken typ je: [ url=Hier de link]Hier de nieuwe naam[/url]

Maar dan doe je tussen "[" en "url=" in het begin geen spatie!


Dus ik doe in mijn geval: Kijk [ url=http://forum.3rail.nl/index.php?topic=30313]hier[/url] voor mijn baan.
(En dan die spatie weg tussen "[" en "url=" in het begin ;))

Gr, Buster

Re:Mini diorama om één loc op te zetten, ''project afgerond''
Kijk hier voor mijn diorama
Re:Mini diorama om één loc op te zetten, ''project afgerond''
Het is gelukt :D heel erg bedankt Buster

Gr, Vince.
Re:Mini diorama om één loc op te zetten, ''project afgerond''
Mooi :thumbup:

Nu weer verder met je baan!! :D


Maarten
Re:Mini diorama om één loc op te zetten, ''project afgerond''
Mooi gedaan dat stukje zo. Ik denk ik ook zoiets ga maken dan kan ik dat als decoratie stuk gebruiken als ik mijn loccen op foto zet voor mijn database. (i.v.m verzekering)
Re:Mini diorama om één loc op te zetten, ''project afgerond''
Graag gedaan, Vince! :D
Re:Mini diorama om één loc op te zetten, ''project afgerond''
Bedankt voor de leuke reactie's :)
Re:Mini diorama om één loc op te zetten, ''project afgerond''
Oja, na de vakantie ga ik nog een keer een wat grotere diorama maken, 60 bij 40 cm.
Dit wordt waarschijnlijk een Alpen diorama (en anders heel misschien een Nederlandse).
Deze zet ik uiteraard ook op het forum en mijn streven is dan om er iedere week iets aan te doen.
Dankzij deze diorama heb ik toch weer wat geleerd :o) (oa. dat je eerst moet bijtelen/hameren o.i.d. voordat je het gips er op doet en dat je niet alles in één keer moet doen).
Maar voorlopig ben ik nog even bezig met mijn baan.
Re:Mini diorama om één loc op te zetten, ''project ligt even stil''
Citaat van: gerrit op dinsdag 12 juli 2011, 17:37:23
En ook ''groot verkeer'':



Degene die nog iets leuks weet of tips heeft, ik hoor het graag :o)

Gr, Vince.


Kan iemand mij vertellen wat dit is? Heb 't nog nooit gezien, en ik vind het er wel leuk uitzien =] nummer / hoe het heet, weet ik het. Lijkt me een leuk ding :D
Re:Mini diorama om één loc op te zetten, ''project ligt even stil''
Re:Mini diorama om één loc op te zetten, ''project afgerond''
Idd. Maar ben van plan de verkoop te gaan stoppen, omdat ik goed heb gespaard en nu het geen heb wat ik wil (ps: sorry voor de late reactie, was op vakantie, grootspoorfoto's volgen nog :o))