Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Baan V200Marklin Update 07-09-2008 !!

Gestart door v200marklin maandag 05 februari 2007, 20:29:52

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Baan V200Marklin Update 07-09-2008 !!
Hallo,

druk bezig met ontwerpen nieuwe baan, voor als de dakkapel er op zit  :lol:


(Omdat we met een maximale grootte van foto's zitten, hier de -wintrack file-)

Het lijkt een wirwar van sporen, maar ik heb ook een berg treinen, vandaar

Mvg Gert
Re: Nieuwe baan V200Marklin
Is misschien een schaduwstation een optie om daar wat treinen kwijt te raken,hier krijg je het erg druk mee denk ik.
Wel veel rijmogelijkheden.

Succes Frans#
Re: Nieuwe baan V200Marklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuwe baan V200Marklin
Hallo Gert.
Het ziet er echt geweldig enorm uit!
Dit zul je wel moeten automatiseren om het treinenverkeer nog in de hand te kunnen houden.
Wel geweldige rij mogelijkheden natuurlijk.
Veel succes met de bouw en die van de dakkapel!
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Nieuwe baan V200Marklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuwe baan V200Marklin
Wat een spaghettibrei  :oops:.

Iniedergeval is rechtsonderin een engelse wissel die nergens naar toe gaat. Voor de rest zou ik persoonlijk kiezen voor iets minder spoor, en als je deze ruimte toch hebt, ook kiezen om het spoor wat minder recht/statisch aan te leggen. De basis is nu wel heel erg allemaal rechthoeken die steeds iets kleiner zijn :? Mijn idee zou dan ook een groot, of misschien wel 2, schaduwstations aan te leggen die je niet ziet en wat meer ruimte over te houden voor scenery. Overigens is alles wat ik hier neer zet opbouwend bedoelt  :lol:.

Misschein heb je ook nog een aparte baanplan waarom staat welke sporen zichtbaar zijn en welke sporen niet zichtbaar zijn. Ook dan is het plan wat beter te beoordelen qua spoorverloop.

Wat me wel opvalt is dat je relatief weinig mogelijkheden hebt om van spoor te verwisselen. Stel, je neemt het 4de spoor van boven en je wilt op de buitenbaan komen en je rijdt rechtsom,... dan is dat onmogelijk. Dat komt doordat je hele grote stations hebt met zo min mogelijk wissel gemaakt. Ik zou hier zelf naar kijken, ik denk dat je dit gaat ergeren namelijk.

Groeten,
Herman
Re: Nieuwe baan V200Marklin
Citaat van: snarruf op maandag 05 februari 2007, 20:39:06
Is misschien een schaduwstation een optie om daar wat treinen kwijt te raken,hier krijg je het erg druk mee denk ik.
Wel veel rijmogelijkheden.

Succes Frans#

Het wordt een zichtstation (wil alle treinen graag zien :lol:) wat zich aan de linkerkant op een verhoogde plank gaat bevinden, daar wil ik 6 opstelsporen voor treinstellen maken, moet dus 1 geheel met de baan worden, maar bedankt voor de tip 8)
Re: Nieuwe baan V200Marklin
woopietrein
gast

Re: Nieuwe baan V200Marklin
Zo te zien ben je gek op Spaghetti, je baan is net een bord vol, wel druk, maar het geeft wel veel rijplezier.
Ik zou het iets minder doen...........
Re: Nieuwe baan V200Marklin
Ja , het is inderdaad wel wat vol. maar wil geen spoor inleveren tov nu, heb nu 6 sporen in het rond liggen voor doorgaand treingeraas :lol:

Dit is ook maar een 1ste layout, kan alle kanten nog op, maar jullie hebben inderdaad gelijk, het moet wat minder vol kunnen en toch functioneel, en wat ruimte voor scenery.

Nou komt die dakkapel pas mei/juni, dus ik heb nog even, maar hoe meer suggesties/opmerkingen , hoe beter  8)

Alvast bedankt !

Mvg Gert
Re: Nieuwe baan V200Marklin
Marklin zou het niet beter kunnen denk ik zo. Maar als jij er blij mee bent en je treinen erop kwijt kunt. Dan moet je dit zeker gaan doen. Maar je zal wel heel wat aansluitpunten moeten maken.
Re: Nieuwe baan V200Marklin
ik ben het met mijm voorganger eens: ik zou zelf wat meer aandacht/ plek geven voor de scenery, want dat maakt je baan juist zo af --> de échtheid :)
Re: Nieuwe baan V200Marklin
mercruiser
gast

Re: Nieuwe baan V200Marklin
Wow!!

Dat zijn nog eens meters....
Ik zou nog wel even het baanplan een keer goed checken, ik zie nl toch nog aardig wat rails welke niet volledig aaneengesloten zijn, en inderdaad een engelse wissel linksonder, welke niet gebruikt wordt.
Als je rails niet 100 % goed getekent is, krijg je problemen in de realiteit met het leggen, sommige sporen komen dan wel erg dicht bij elkaar te liggen.(had ik ook)
Op dit baanplan zijn er nu al sporen die erg dicht tegen elkaar aan liggen, dus met de minst geringste afwijking krijg je een probleem..
Maar zoals gezegd, het ziet er gaaf uit en veel meters....

succes verder met de bouw...
Re: Nieuwe baan V200Marklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Nieuwe baan V200Marklin
Kijk inderdaad uit met punten die niet aansluiten. Ik zie er bij jou niet één of twee of vijf maar tientallen. De geometrie van C-rails is behoorlijk strak. Hou je aan de regels en het past werkelijk perfect, maar het leent zich veel minder voor 'creatief leggen', zoals dat met M-rail wel kan. Veel tussenstukjes en hier en daar een beetje wringen en zo; wie kent het niet! ;-)

Anyway, het lukt waarschijnlijk om een deel ervan te sluiten bij het leggen, maar iedere keer als je dat doet vervormt of verschuift de rest een beetje. Aan het eind van de rit ga je dan plekken overhouden waar je er centimeters naast zit, gaten die je gewoon niet dicht krijgt. En dan kom je er achter dat het C-rail programma geen korte opvulstukjes kent die dat soort afstanden kunnen overbruggen...  :?

Nog een paar dingetjes in je ontwerp:
net boven de loods liggen een aantal opstelsporen, maar die worden op 1/3 en 2/3 doorsneden door een wisselstraat. Dat maakt die lange sporen onbruikbaar om er iets neer te zetten, omdat je dan meteen één of twee wisselstraten blokkeert. De drie overgebleven delen zijn te kort om er een beetje trein (meer dan een loc en anderhalf rijtuig) neer te kunnen zetten.

Bij de rechterbovenhoek van de loods ligt een wat ongelukkig ingeklemd verbindingsspoortje wat verder geen toegevoegde waarde heeft. Het is te kort om iets op te stellen en voegt geen route toe. Het ligt ook gevaarlijk dicht bij andere sporen. Hou er rekening mee dat lange voertuigen in scherpe bogen ver uit kunnen steken...

Tot slot: als je aan een meegebogen wissel twee rechte rails koppelt, zoals links van de loods, liggen die twee sporen echt strak tegen elkaar aan, waardoor treinen elkaar kunnen raken zodra er iets een beetje uitsteekt.

Het zijn maar wat tips... ;-)

Succes!

Re: Nieuwe baan V200Marklin
Citaat van: Acido op dinsdag 06 februari 2007, 22:47:51
Kijk inderdaad uit met punten die niet aansluiten. Ik zie er bij jou niet één of twee of vijf maar tientallen. De geometrie van C-rails is behoorlijk strak. Hou je aan de regels en het past werkelijk perfect, maar het leent zich veel minder voor 'creatief leggen', zoals dat met M-rail wel kan. Veel tussenstukjes en hier en daar een beetje wringen en zo; wie kent het niet! ;-)

Anyway, het lukt waarschijnlijk om een deel ervan te sluiten bij het leggen, maar iedere keer als je dat doet vervormt of verschuift de rest een beetje. Aan het eind van de rit ga je dan plekken overhouden waar je er centimeters naast zit, gaten die je gewoon niet dicht krijgt. En dan kom je er achter dat het C-rail programma geen korte opvulstukjes kent die dat soort afstanden kunnen overbruggen...  :?

Nog een paar dingetjes in je ontwerp:
net boven de loods liggen een aantal opstelsporen, maar die worden op 1/3 en 2/3 doorsneden door een wisselstraat. Dat maakt die lange sporen onbruikbaar om er iets neer te zetten, omdat je dan meteen één of twee wisselstraten blokkeert. De drie overgebleven delen zijn te kort om er een beetje trein (meer dan een loc en anderhalf rijtuig) neer te kunnen zetten.

Bij de rechterbovenhoek van de loods ligt een wat ongelukkig ingeklemd verbindingsspoortje wat verder geen toegevoegde waarde heeft. Het is te kort om iets op te stellen en voegt geen route toe. Het ligt ook gevaarlijk dicht bij andere sporen. Hou er rekening mee dat lange voertuigen in scherpe bogen ver uit kunnen steken...

Tot slot: als je aan een meegebogen wissel twee rechte rails koppelt, zoals links van de loods, liggen die twee sporen echt strak tegen elkaar aan, waardoor treinen elkaar kunnen raken zodra er iets een beetje uitsteekt.

Het zijn maar wat tips... ;-)

Succes!



Goede morgen,

bedankt voor je tips en advies, ik heb nu al heel wat van die gele stippen weg weten te krijgen, doch  het systeem Wintrack op zich, is niet helemaal zuiver volgens mij  8)
Als ik bv. een rechte rails haal uit een stuk spoor wat zonder gele stip is te zien, en ik plaats dezelfde rail weer terug , is er ineens wel een gele stip !  :evil: :roll:

Ook als ik een standaard voorbeeld uit de marklin gids neem, komt het in Wintrack dus MET 1 of 2 gele stippen te voorschijn, dit klopt voor geen meter natuurlijk, maar goed, ik weet welke stippen er eigenlijk goed zijn, en met de echte stip problemen is er altijd nog het ijzerzaagje, draadjes en soldeerbout :lol:

Mvg Gert
Re: Nieuwe baan V200Marklin
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Nieuwe baan V200Marklin
Het verbeterde baanplan van Gert :

Re: Nieuwe baan V200Marklin
Citaat van: Sascha op vrijdag 09 februari 2007, 11:22:24
Het verbeterde baanplan van Gert :



Dank Sascha voor het plaatsen .

Naar aanleiding van al jullie tips, het 1 en ander aangepast, opnieuw gelegd, zodat er geen yellow spots meer zijn.
Ben nu bezig met het bruggenspoor, wordt vervolgd.

Mvg Gert
Re: Nieuwe baan V200Marklin
hoi Gert,

het ziet er nou wel een stuk overzichterlijker uit. Wens je veel succes met de bouw ervan.

Groetjes sander.
Re: Nieuwe baan V200Marklin
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuwe baan V200Marklin
Ik mis een keerlus om te keren van tegen de klok in rijden naar met de klok mee rijden.

Andersom heb je wel 2 (3) keerlussen.
Re: Nieuwe baan V200Marklin
Citaat van: Chimeara op vrijdag 09 februari 2007, 12:01:10
Ik mis een keerlus om te keren van tegen de klok in rijden naar met de klok mee rijden.

Andersom heb je wel 2 (3) keerlussen.

Zie je wel, ik wist dat er iets niet klopte  :shock: 8)
Ga weer verder puzzelen, tks !

Mvg Gert
Re: Nieuwe baan V200Marklin
Er zit inmiddels een extra keerlus in, sterker nog , de gehele baan is veranderd wegens verkeerd meten  :shock:, er zat nog een stukje schoorsteen in de weg en een houten balk 8)
Oh ja , het luik v/d zolder bleek ook iets anders te zitten, dom dom dom :lol:
Ik ga het vernieuwde plan hier plaatsen als ik er achter ben hoe ik dat zelf kan doen :?
Lukt het niet....kan ik het altijd nog aan Sascha vragen :mrgreen:

Mvg Gert
Re: Nieuwe baan V200Marklin


Als het goed is gegaan staat hier nu m'n 1ste filmpje  :roll: :shock:
Re: Nieuwe baan V200Marklin
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Nieuwe baan V200Marklin
gert
wat een gave baan
als ik je moet komen helpen !!???
komt dat wel in orde
had dit draadje eerlijk gezegd nog niet gezien maar wat mooi
succes met bouwen
groet robert
Re: Nieuwe baan V200Marklin
Gert,
Deze baan is dus nog niet gebouwd. Welke baan staat er dan op je fillumpie?
Peer
Re: Nieuwe baan V200Marklin
De baan op het fillumpie is gewoon uit het hoofd gedaan, daar de baan van het baanplan van dit topic geen doorgang kon vinden omdat ik geen bouwvergunning kreeg om een nokverhoging op zolder uit te voeren.

Mijn huidige baan staat daarom dus niet in wintrack 8)

Mvg Gert
Re: Nieuwe baan V200Marklin
Citaat van: v200marklin op dinsdag 22 juli 2008, 00:41:22
De baan op het fillumpie is gewoon uit het hoofd gedaan, daar de baan van het baanplan van dit topic geen doorgang kon vinden omdat ik geen bouwvergunning kreeg om een nokverhoging op zolder uit te voeren.

Mijn huidige baan staat daarom dus niet in wintrack 8)

Mvg Gert

Kun je toch wel invoeren  :P :P :lol: :lol:
Re: Nieuwe baan V200Marklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuwe baan V200Marklin
Ha die Gert!
Het filmpje was zo mooi dat ie al voorbij was voor ik het gezien had! :shock:
Dus toen nog maar een keer gekeken en zeker, voor de eerste keer, mooi gedaan! :lol:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Nieuwe baan V200Marklin
wat een wirwar van sporen zeg :shock:
dat jij meer materieel hebt dat er in je CS/ECoS kan wist ik al .... :?

succes iig

Dennis
ps: tip: als je een fillempie maakt zorg dan dat er genoeg licht is, is zo zonde als je alleen frontseinen ziet :wink:
Re: Nieuwe baan V200Marklin
Vanwege het feit dat ik constant ruimte gebrek heb boven op de baan, was het mijn ega's idee om bovenop rangeerterrein R3 , in dezelfde vorm R6 te maken.
Een goed plan :P, dus ff voor ? 8.-- hout R6 aangelegd 8), en er voor een honderdtal euries (komt ook door de Rolbrug!) rails op gefrommeld :mrgreen:


Je ziet hoe druk het al is op R3 8)

Kan weer aardig wat Locs kwijt zo :P

De oprit gaat vrij steil worden, maar is alleen maar voor Locs, dus dat gaat wel lukken, 8 cm omhoog op een lengte van 115 cm, moet kunnen toch  :mrgreen:


Re: Baan V200Marklin Update 07-09-2008 !!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Baan V200Marklin Update 07-09-2008 !!
Hééé Gert!
Geweldig hoor, wanneer je echtgenote een idee heeft wat je ook gelijk zo maar even uit kunt voeren! 8)
Meestal komen ze met oplossingen zo van, dan doe je toch wat locs weg of koop je er wat minder bij! :shock: :roll: :cry:
Maar zo'n vrouw en dito oplossing. dit moet je koesteren en waarderen.
Trouwens, mooie oplossing om meer locs kwijt te kunnen maar toch wel een beetje jammer dat de onderliggende baan een beetje uit het zicht ligt.
Of wordt dit nu een soort van schaduw- opslag en/of rangeerterrein? :wink: :lol:

Veel succes met de bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Baan V200Marklin Update 07-09-2008 !!
Ik heb nu 13 rijvaardige locs (waarvan 6 digitaal) en mijn vrouw klaagt nu al dat ik teveel locs heb.
Hoe heb jij je vrouw aan het verstand gebracht dat je nooit teveel locs hebt, Gert ?
Re: Baan V200Marklin Update 07-09-2008 !!
mijn moeder klaagt ook en heb er 5 ;)

ik zal de foto's + tekst bookmarken zodat ik een bewijsje heb dat je er nooit genoeg kunt hebben. :mrgreen:

veel succes, en tot de volgende update

Dennis
Re: Baan V200Marklin Update 07-09-2008 !!
Heey Gert,
Leuk om te zien dat het idee van je vrouw toch maar gelukt is.
Het ziet er nu al erg leuk ben benieuwd naar het eindresultaat.

Gr Joost
Re: Baan V200Marklin Update 07-09-2008 !!
Hoi Gert,

Dat is een mooie aanvulling. Toen ik je baan een tijdje geleden live mocht aanschouwen had ik dit niet kunnen verzinnen. Tof! Succes ermee (en als ik zo af en toe je nieuwe aanwinsten bewonder die je bij onze gezamenlijke dealervriend weet te bemachtigen komt dit extra plateau goed van pas  :lol:)

Groeten,

Shark.
Re: Baan V200Marklin Update 07-09-2008 !!
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Baan V200Marklin Update 07-09-2008 !!
ben het ook een beetje eens met albert jan over de onderste baan die nu een beetje is weggenomen
is erg jammer want dat zag er erg goed uit
tevens vind ik het persoonlijk erg jammer
dat je
de rolbrug niet iets verder naar achter legt zodat je bij alle sporen wat neer kunt leggen aan rails en dus ook een kleinere loc kwijt kunt door alleen een overgangs rail te gebruiken en een stoot blok
een DHG bijvoorbeeld die kan daar zo staan op 1 stuk rail
tevens zou ik de rolbrug omdraaien dus het doorrij spoor links
en je hebt het zo mooi maar
(sorry is echt niet negatief bedoeld hoor gert )
maar ik zou niet zo sprieterig werken maar meer met wissle bochten wat rechtere lijnen maken
nu lijkt het net of je een draaischijf hebt  :lol:
ik zou er iets meer lijn in maken zodat je ook bovenop nog iets kunt doen met senery
maar goed ik vind het niet verkeerd hoor
maar misschien wat tips
veel plezier wou ook wel dat ik zo een vrouw had  :lol: :lol:
groet robert
Re: Baan V200Marklin Update 07-09-2008 !!
Dank voor alle berichten.

@Remcy
Als ik de rolbrug omdraai passen de linker 3 sporen er niet op :shock:
Nu heb ik 3 sporen waarop ik kan doorrijden, kan wel proberen de brug wat verder naar achter te leggen, heb ik voor de brug wat meer spoor, maar achter weer minder 8)

We kunnen nog zat rommelen.
R3 gaat inderdaad beetje uit het zicht, maar ik kan het toch al dromen hoe het er daar uitziet 8)

@Albert

mijn vrouw is absoluut niet moeilijk wat betreft mijn hobbies en kan de treintjes wel waarderen, zeker omdat ik er niet voor schroom om in geval van financiele nood, gewoon ff wat te verkopen 8), een situatie die gelukkig zelden voorkomt, maar toch wel eens is gebeurd, en dan is zo'n rijdende spaarpot altijd handig.

Zij redeneert ook zo van : Ben je in ieder geval thuis i.p.v. in de kroeg  :mrgreen:, ik heb n.l. ook perioden in mijn leven gehad dat ik hele treinstellen heb opgezopen (voor mijn huidige ega!), en ik moet toegeven, treintjes zijn gewoon leuker :P

Mvg Gert
Re: Baan V200Marklin Update 07-09-2008 !!
Inderdaad en dan heb je de volgende dag geen last van je hoofd of andere pijn zoals hoofdpijn in je maag of maagpijn in je hoofd.
Re: Baan V200Marklin Update 07-09-2008 !!
Citaat van: Johnnytrein op zondag 07 september 2008, 15:59:33
Inderdaad en dan heb je de volgende dag geen last van je hoofd of andere pijn zoals hoofdpijn in je maag of maagpijn in je hoofd.
wel een lege plek in je broekzak ;)

Dennis
Re: Nieuwe baan V200Marklin
Citaat van: woodymax op dinsdag 22 juli 2008, 01:03:34
Citaat van: v200marklin op dinsdag 22 juli 2008, 00:41:22
De baan op het fillumpie is gewoon uit het hoofd gedaan, daar de baan van het baanplan van dit topic geen doorgang kon vinden omdat ik geen bouwvergunning kreeg om een nokverhoging op zolder uit te voeren.

Mijn huidige baan staat daarom dus niet in wintrack 8)

Mvg Gert

Kun je toch wel invoeren  :P :P :lol: :lol:

Ben ik inderdaad nog eens een keer van plan, maar dat is echt een monnikenwerk 8), je kan n.l. lang niet zien welke stukken rails er waar zitten, misschien als ik 65 ben :mrgreen:

Mvg Gert
Re: Baan V200Marklin Update 07-09-2008 !!
Nou nou, Gert....gelukkig is jouw baan niet zo HÉÉÉÉÉL GROOT........haha. Ik mis de door jou opgeknapte draaischijf !

Willem-Jan
Re: Baan V200Marklin Update 07-09-2008 !!
De draaischijf zit er wel, maar op een ander stuk, foto volgt 8)



Mvg Gert
Re: Baan V200Marklin Update 07-09-2008 !!
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Baan V200Marklin Update 07-09-2008 !!
hey gert

CiteerNu heb ik 3 sporen waarop ik kan doorrijden
maar je kan maar op 1 spoor doorrijden hoor de andere sporen zitten niet in verband met elkaar maar lichterlijk scheef
ben benieuwd hoe het nu is geworden en of je je rolbrug nog verplaatst hebt
succes
groet robert
Re: Baan V200Marklin Update 07-09-2008 !!
@ Robert,

heb dat ding nog geen eens aangesloten 8), rails ligt wel maar allemaal nog los. Bovendien wil ik continu op alle sporen spanning hebben, anders hebben de verlichtte stootblokken zo weinig nut 8)
Moet nog zat doen daar boven, maar kom tot niks momenteel. te veel dingen aan m'n kop, moet nog 4 locs ombouwen die er al maanden op liggen te wachten.
Wil ik ergens aan beginnen, ben ik de onderdelen weer kwijt, ligt natuurlijk ergens, maar waar  :shock: :mrgreen:
Morgen ff naar de beurs in Dordrecht, ff kijken voor de SBB set en een set met 10 van die kleine kolenwagonnetjes :P
Het komt allemaal wel een keertje goed en af :lol:

Mvg Gert
Re: Baan V200Marklin Update 07-09-2008 !!
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Baan V200Marklin Update 07-09-2008 !!
helemaal gelijk in
enne wel weer foto's van je nieuwe aanwinsten he
succes met shoppen
groet robert
Re: Baan V200Marklin Update 07-09-2008 !!
hoeveel locs kun jij tegelijk laten rijden>?
Re: Baan V200Marklin Update 07-09-2008 !!
Citaat van: YC52000 op zondag 14 september 2008, 14:16:12
hoeveel locs kun jij tegelijk laten rijden>?

Momenteel op de hoofdsporen 8 stuks (4x2tractie) en op de bijsporen 5, maw totaal 13 dus, maar dan moet je wel overal ogen hebben 8)

Mvg Gert
Re: Baan V200Marklin Update 07-09-2008 !!
of camera's  :D
Re: Baan V200Marklin Update 07-09-2008 !!
Citaat van: YC52000 op zondag 14 september 2008, 14:51:25
of camera's  :D

Heb toevallig een mini camera besteld in HongKong , echter nog niet binnen 8)

Mvg Gert
Re: Baan V200Marklin Update 07-09-2008 !!
Ik lees 8 cm omhoog op 1,15 meter nou dat gaat een heleboel locs niet lukken hoor die helling van je.


Re: Baan V200Marklin Update 07-09-2008 !!
Citaat van: Davy op zondag 14 september 2008, 20:09:35
Ik lees 8 cm omhoog op 1,15 meter nou dat gaat een heleboel locs niet lukken hoor die helling van je.






60 v/d 80 locs hebben een *****motor, en de rest zijn kleine stomers en kleine diesels , met gemak komen ze er tegenop, geen 1 die problemen geeft, het zijn ook locs alleen !, dus zonder wagons !, het is een Loc depot  8)
Zelfs de Hamburger komt er easy tegenop :P

Mvg Gert
Re: Baan V200Marklin Update 07-09-2008 !!
Vandaag een pakketje uit Hong Kong, jawel de camera  :P

Hij doet het , reeds getest, nu nog op een wagentje frommelen 8)

Mvg Gert
Re: Baan V200Marklin Update 07-09-2008 !!
misschien sttat het er al ,,, maar hoe ga je rijden ,, analoog, Central station, mobile station. pc???/
Re: Baan V200Marklin Update 07-09-2008 !!
is het niet handig om 1 of 2 draaischijfen in je baan te deon