Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

waarde van een sewh 800 marklin

Gestart door gwing woensdag 23 februari 2011, 19:15:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
waarde van een sewh 800 marklin
ik heb in mijn bezit twee, ja je leest het goed, 2 orginele SEWH lokomotieven van de eerste uitgave. Met de afschuining en marklin/germany aan de zijkanten van de lok in relief. beschadigingen minimaal en ze rijden ook goed.

100% orgineel, ik denk er aan eentje te verkopen. wat is dat nu waard. ik ben splinternieuw op dit forum dus vergeef me als ik rare dingen zeg of schrijf
Re:waarde van een sewh 800 marklin
ik denk totaal 1500 euro
Re:waarde van een sewh 800 marklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:waarde van een sewh 800 marklin
Er staat er een op Ebay voor ruim ?1500,-. Deze loc verkeert in nieuwstaat, maar deze is al een keer eerder aangeboden voor ruim ? 1600,- en toen is 'ie niet verkocht. Ik heb de indruk dat het in de gaten houden van vergelijkbare items (en de verkoopprijs daarvan) op Ebay betere informatie geeft dan de Koll's, maar dat is puur intuïtie.
Re:waarde van een sewh 800 marklin
En die op ebay te koop staat lijkt te zijn overgespoten, zo mooi is ie.

Heb je de doos er ook bij, want dat scheelt ook aanzienlijk.
Re:waarde van een sewh 800 marklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:waarde van een sewh 800 marklin
Die op Ebay vind ik inderdaad ook net een beetje te hard glimmen, maar misschien heeft 'ie echt nog nooit daglicht gezien.
Omdat ze zo weinig worden aangeboden is een goede prijsschatting lastig, dus ik zou een tijdje de kat uit de boom kijken. Oftewel: in de gaten houden voor hoeveel andere gaan.
Re:waarde van een sewh 800 marklin
Citaat van: peterpan op donderdag 24 februari 2011, 19:30:58

En die op ebay te koop staat lijkt te zijn overgespoten, zo mooi is ie.


Hoi

Er staat toch in de beschrijving dat hij overgespoten is? Waardeloos prul dus.

Wat betreft de 2 loks van gwing; geschat iets van een 800-1000 euro/stuk  in deze staat, mits je er een liefhebber voor vindt!

Bart
Re:waarde van een sewh 800 marklin
Het hoeft niet in de beschrijving te staan dat ie overgespoten is , dat ziet een blind paard nog.

Heel slecht gedaan namelijk .(bedoel dus die lok op ebay)

Mvg. Leo
Re:waarde van een sewh 800 marklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:waarde van een sewh 800 marklin
Hebben jullie een link naar die ebay aanbieding, ik kan die sewh 800 nergens vinden, zelfs niet via Google.
Re:waarde van een sewh 800 marklin
Ik denk dat deze bedoelt word Ad :

KLIK

EDIT link ingekort mbv NOBODY


Mvg .  Leo
Re:waarde van een sewh 800 marklin
@ Leo,
Dat doe je zo: ===> Klik

Als je (rechtsboven) op "citeer" drukt, kun je zien wat er "uitgespookt" is. :idea:
Re:waarde van een sewh 800 marklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:waarde van een sewh 800 marklin
En ik maar zoeken op sewh, moest dus een spatie tussen de w en de h...... :?
Bedankt voor de link Leo. :)

Citaat van: TomCat op vrijdag 25 februari 2011, 00:34:53
Het hoeft niet in de beschrijving te staan dat ie overgespoten is , dat ziet een blind paard nog.

Heel slecht gedaan namelijk .(bedoel dus die lok op ebay)
Leo, in de jaren 50 werden die loks nog met de hand beschilderd, dus nooit zo strak als nu.
Ik denk dat deze ook weer met de hand is beschilderd, om het effect van toen te behouden.
Maar ?1500,- is wel veel geld, die raken ze nooit kwijt voor die prijs.
Re:waarde van een sewh 800 marklin
even voor de goede orde.

Koll gaf een keer 2000 euro aan.

Dit geef ik er ook makkelijk voor, als de doos erbij zit.

Geen doos, dan geef ik niet eens de helft!

Heeft u de doos? Dan is ie gelijk verkocht voor 1500 Euro, een koopje!

Kevin
Re:waarde van een sewh 800 marklin
Citaat van: lokpaint op donderdag 24 februari 2011, 22:52:00
Citaat van: peterpan op donderdag 24 februari 2011, 19:30:58

En die op ebay te koop staat lijkt te zijn overgespoten, zo mooi is ie.


Hoi

Er staat toch in de beschrijving dat hij overgespoten is? Waardeloos prul dus.

Wat betreft de 2 loks van gwing; geschat iets van een 800-1000 euro/stuk  in deze staat, mits je er een liefhebber voor vindt!

Bart

Deze staat er dus al lang op en in het begin stond dat er niet bij, daarna heb ik niet meer gekeken (tot 20 seconden geleden dan).

Maar geen doos er bij? Neem aan dat ze ooit met doos zijn geleverd.
Re:waarde van een sewh 800 marklin
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:waarde van een sewh 800 marklin
Citaat van: Kef46 op vrijdag 25 februari 2011, 18:14:12
Koll gaf een keer 2000 euro aan.
Dit geef ik er ook makkelijk voor, als de doos erbij zit.

Echt waar? Voor dat soort bedragen moet ik wel een dag (misschien wel twee  :P) hard werken!
Re:waarde van een sewh 800 marklin
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:waarde van een sewh 800 marklin
Citaat van: 1200Blauw op zondag 27 februari 2011, 13:18:46
Citaat van: Kef46 op vrijdag 25 februari 2011, 18:14:12
Koll gaf een keer 2000 euro aan.
Dit geef ik er ook makkelijk voor, als de doos erbij zit.

Echt waar? Voor dat soort bedragen moet ik wel een dag (misschien wel twee  :P) hard werken!

Dan neem ik graag je baan over....
Re:waarde van een sewh 800 marklin
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:waarde van een sewh 800 marklin
Citaat van: wijbe op zondag 27 februari 2011, 15:35:05
Citaat van: 1200Blauw op zondag 27 februari 2011, 13:18:46
Citaat van: Kef46 op vrijdag 25 februari 2011, 18:14:12
Koll gaf een keer 2000 euro aan.
Dit geef ik er ook makkelijk voor, als de doos erbij zit.

Echt waar? Voor dat soort bedragen moet ik wel een dag (misschien wel twee  :P) hard werken!

Dan neem ik graag je baan over....

De enige dure baan die ik heb is mijn modelbaan, maar dat heb je zelfs al met een ovaaltje en een paar locjes. Ik moet voor zo'n bedrag natuurlijk ongeveer een maand werken, zoals de meesten.
Re:waarde van een sewh 800 marklin
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:waarde van een sewh 800 marklin
Citaat van: 1200Blauw op maandag 28 februari 2011, 17:06:49
Citaat van: wijbe op zondag 27 februari 2011, 15:35:05
Citaat van: 1200Blauw op zondag 27 februari 2011, 13:18:46
Citaat van: Kef46 op vrijdag 25 februari 2011, 18:14:12
Koll gaf een keer 2000 euro aan.
Dit geef ik er ook makkelijk voor, als de doos erbij zit.

Echt waar? Voor dat soort bedragen moet ik wel een dag (misschien wel twee  :P) hard werken!

Dan neem ik graag je baan over....

De enige dure baan die ik heb is mijn modelbaan, maar dat heb je zelfs al met een ovaaltje en een paar locjes. Ik moet voor zo'n bedrag natuurlijk ongeveer een maand werken, zoals de meesten.

Ik 15 met mijn krantenwijkje.... Toch maar eens wat anders zoeken :lol:
Re:waarde van een sewh 800 marklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:waarde van een sewh 800 marklin
Citaat van: Kef46 op vrijdag 25 februari 2011, 18:14:12
Heeft u de doos? Dan is ie gelijk verkocht voor 1500 Euro, een koopje!

Vandaar dat een losse doos op Ebay ? 168,- opbracht! 8o
En ik maar denken wie betaalt er nu zo'n bedrag voor een DOOS!?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:waarde van een sewh 800 marklin
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re:waarde van een sewh 800 marklin
Ik zag op ebay ook een doos voor 15 euro (een facsimile, nagemaakt dus).

Trouwens de waarde van de SEH800 wordt zwaar overschat (250, 500, 800, 1500 euro?)  Misschien voor een extreem goed onderhouden, nooit gereden vitrine model die nooit in de zon heeft gestaan .... Deze loc is veel minder zeldzaam dan men beweert. Er hanger er veel meer in en boven de markt, dan wel eens gedacht wordt. Ik vraag me af of de oplagecijfers van M* bekend zijn.
Anderszijds is het terecht om geen appels met peren te vergelijken, zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=28279.msg491961#msg491961

Ik zag op ebay ook alle losse onderdelen (inckusief de motor) voor een krats, op de kap na. Vermoedelijk is de kap van de locomotief alleen al goed voor 250 euro. Maar de rest is peanuts.

En dan te bedenken dat ik er ooit twee heb gehad. Van een was de lak zo beschadigd dat ik die chemisch verwijderd heb, hem volledig heb overgespoten., en kado heb gedaan aan een liefhebber. De enige locomotief die ik ooit overgespoten heb. Ik vond het resultaat niet perfect genoeg. De ontvanger zag het niet eens.

De ander rijdt  rondjes,  sinds 1964, met z'n tweede set wielstellen, z'n derde set pantografen,  z'n tweede set antislipbandjes,  zijn tweede sleper, en z'n tweede gloeilampje. Alleen de doos is absoluut puin. Ik denk dat het zo'n type-4 is met lak verspaning. Want het nummer op de doos is af leverancier overgeplakt.

De SEH800 is robuust, duurzaam, degelijk, erg snel, en heeft een hoge trekkracht. De enige niet-Zwitserse loc op mijn baan.
Re:waarde van een sewh 800 marklin
Beste Jan22

Het gaat hier om de sew H 800.....

Kevin
Re:waarde van een sewh 800 marklin
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re:waarde van een sewh 800 marklin
Vandaar....

Toen ik mijn eerste lok (1100) in 1964 kocht had de winkelier deze ook nog. Maar ik vond ze niet zo mooi. Zelfde prijs (54 gulden toen). Dus koos ik mijn blauwe. Ach ja, daar sta je niet bij stil op die leeftijd. Althans, ik niet.
Re:waarde van een sewh 800 marklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:waarde van een sewh 800 marklin
Citaat van: Jan22 op donderdag 03 maart 2011, 14:39:49
Zelfde prijs (54 gulden toen).
Zo Jan jij hebt een goed geheugen. :D
Re:waarde van een sewh 800 marklin
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re:waarde van een sewh 800 marklin
Het was de eerste echte loc, en zo verschrikkelijk duur in mijn ogen....
Nu kan ik er om lachen. Toen kende ik Hag, Fulgurex, Swimo, en Metropolitan nog niet.
Laatst kwam ik een forumlid tegen die zich afvroeg of Metrop of Metropolitan echt een merk was. Geweest, inderdaad, in Lausanne. Messing bouw. Handwerk.
Re:waarde van een sewh 800 marklin
Citaat van: Kappa op vrijdag 25 februari 2011, 17:34:44
Maar ?1500,- is wel veel geld, die raken ze nooit kwijt voor die prijs.

Verkocht voor ruim E 1762,00.........
Re: waarde van een sewh 800 marklin
Met of zonder de originele verpakking?
Re: waarde van een sewh 800 marklin
Ooit zat er een SEWH800 bij een spoorbaan die ik kocht van een oude man. Ik praat over zo'n 30 jaar terug. Koll had hem wel vermeld in zijn catalogus, maar had nog geen foto. Mijn SEWH is de lok afgebeeld dus in de Koll's.
Hij was normaal tot hoogglans, absoluut 100% origineel. Helaas zonder doos.
Uiteindelijk heb ik hem verkocht toen voor 3000 Gulden, dus als iemand nu 1500 Euro betaald, dan is hij niet meegegaan met de waardestijging van andere oude loks uit de 800 serie.
Re: waarde van een sewh 800 marklin
Sterker, de prijzen van dit spul staan al een paar jaar onder druk. Mij valt het mee dat een SEWH800 twee jaar geleden nog zoveel opbracht en ik heb er een hard hoofd in dat dat nog steeds zou lukken.
Re: waarde van een sewh 800 marklin
Wat is de waarde van Koll 2013 dan? Laatst bekend bij mij volgens Koll 2011 was 2.500,- met doos in perfecte conditie. Op ebay gingen ze weg voor 1.750 Euro ZONDER originele verpakking. Ook in de Store Utrecht stond er toen 1 voor die prijs, ZONDER doos. Dus de prijs van 2.500 was een goede indicatie.

Algemeen bekend dat de SEW 800 onder druk staat. Die Delfs Blauwe zakt de laatste jaren in, omdat er daar ''veel van zolder komen'' en dat is ook geen schaars model.

Bij de SEW H 800 is dat niet het geval bij mijn weten, omdat dit een veel zeldzamer model is en het de 1e NS loc is van Marklin.
Re: waarde van een sewh 800 marklin

De prijzen in Koll zijn géén voorschrift maar slechts een richtlijn.

Het blijft altijd "wat de gek er voor geeft"

De prijzen in Koll liggen daardoor doorgaans een flink percentage hoger dan op de markt.

Harry
Re: waarde van een sewh 800 marklin
Zo maar eens een oud topic het stof eraf blazen.

Afgelopen tijd lijken ze wel als paddestoelen uit de grond te verschijnen. De turquase 1100. In de afgelopen week drie stuks aan geboden. Een een beetje bespeeld en in nette staat en een hagel nieuw.
Wat ik me nu afvraag waarom nu opeens? Iemand een idee of zal het alleen maar om de euro's gaan.

Groetjes frits
Re: waarde van een sewh 800 marklin
Mmmm vind hem niet eens echt mooi ...
Re: waarde van een sewh 800 marklin
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: waarde van een sewh 800 marklin
Ook  verzamelaars hebben niet het eeuwige leven en dan verschijnen ze weer op de markt en zolang er vraag is is er afname maar als de vraag afneemt worden ze goedkoper.
Mvg. Marcel
Re: waarde van een sewh 800 marklin
Marktplaats heeft mijn vraag beantwoord.

Vandaag wederom een advertentie waar de lok wordt aangeboden. Met in de advertentie tekst een duidelijke link naar de $$.

Groetjes frits 
Re: waarde van een sewh 800 marklin
Laat ik beginnen met te bekennen dat ik een leek ben wat betreft waarde van deze klassiekers.
Op Internet (google is your best friend) is echter met wat zoeken te vinden dat overgelakte locs minder in waarde doen dan de originele.
Voor zo'n bedrag moet je er of zelf verstand van hebben of zou ik een expert raadplegen.
Maar denk dat de "echte" verzamelaars het wel zullen herkennen.
Het aanbieden van "falsificaties" en op andere manieren bij elkaar geraapte Klassiekers die een 4-cijferig bedrag (voor komma!) op moeten brengen is ook een veelvoorkomend (triest!) aspect in onze hobby.
Kennelijk loont het...anders zou er geen aanbod zijn.

Om bij het voorbeeld te blijven is het eigenlijk makkelijk om met een kap en allerlei andere onderdelen zelf een SEH(W) 800 bij elkaar te rapen en deze voor grof geld te koop aan te bieden. Mss trapt er altijd wel iemand in?

Iemand ervaringen mee?
Ik geef toe dat het een tikje offtopic is; maar hier te lande is die SEW800 oer 1100 van Märklin toch redelijk populair.
Persoonlijk vind ik het qua model in vergelijk met het grote voorbeeld niet helemaal geslaagd. Maar goed het model kwam dan ook uit in 1951(!)
Re: waarde van een sewh 800 marklin
ik heb een blauwe 1101 die door de vorige eigenaar geschikt gemaakt was voor gelijkstroom... heeft dus assen met aan 1 kant geïsoleerde wielen mij maakt het niet uit het is een loc die ik in 1965 als 10 jarige jongen graag had willen kunnen kopen... is wat later geworden haha (ongeveer toen ik 50 was)
Re: waarde van een sewh 800 marklin
ik hoefde er overigens maar 25 euro voor te betalen het was een fotovriend die mij het lokje gunde
Re: waarde van een sewh 800 marklin
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: waarde van een sewh 800 marklin
@KEF46: Koll schreef op in 2013 euro 2.300,00 Als 2011 er stond 2500 dan is de lok volgens Koll gezakt met gemiddeld honderd euro per jaar. Een SEWH met echt winst verkopen is afhankelijk van de grillen van de markt. Herr Koll houdt niet alle verkopen in de gaten en kiest van een paar beurzen een gemiddelde. Zit er dus een slechte verkoopjaar bij dan daalt de prijs. De Katalog komt pas het volgende jaar uit en de markt kan er al heel anders uit zien. Koll zie ik ook net als HAR als richtprijs.
Ik heb ook een blauwe 3013 verpakt in een veel later bijgekochte doos 3012 gemerkt 08/63. Ik wilde deze lok graag hebben als aanvulling op de verzameling. Niet als geldbelegging of als vitrinemodel. Een 3013 SEH800 is al net onder de E 200,00 te koop, ik betaalde destijds ongeveer in 1980 snorremans Wentink, Apeldoorn, Fl 200. Dus ja hierop zou ik wel winst kunnen maken mocht ik ooit de lok willen verkopen.