Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Station plannen boven schaduwstation

Gestart door dalmvis maandag 12 maart 2012, 12:47:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Station plannen boven schaduwstation
Beste medespoorders,

Ik ben bezig met planning en schaduwstation (12 sporen) is zo goed als af. Echter wil ik hierboven een station (Faller, Bonn) met de nodige rails en wissels bouwen, zodat ik aan de andere kant (van zolder) berglandschap kan maken...

Nu natuurlijk de 'hamvraag' hoe kom ik erbij? Achter het schaduwstation is nog een werkruimte (40 cm) kan ik lopen (moet wel daarvoor m'n baan onder door kruipen) maar gaat wel. Echter het station wat boven het schaduwstation komt te liggen, zit natuurlijk redelijk vol met veel bekabeling (en servo's !) er onder. En als je door de plaat hout boort, moet natuurlijk niet al het stof etc. op het schaduwstation vallen. De ruimte tussen het schaduwstation en daarboven, wat allemaal vlak blijft over een lengte van 4 meter is 40 cm.... Hopelijk is het verhaal duidelijk, ik ben benieuwd of er ervaringen zijn van anderen die ook zoiets ooit hebben gedaan...

Thx, Arthur
Re:Station plannen boven schaduwstation
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Station plannen boven schaduwstation
Hoi,

ik krijg straks het zelfde "probleem". Ik hou gewoon genoeg hoogte tussen schaduwstation en de bovenbouw, zodat ik er vanaf de voorzijde nog bij kan. En het zaagsel kun je misschien opvangen ofzo. En anders een rail-stofzuiger kopen (wagon)

Roy
Re:Station plannen boven schaduwstation
Ik heb ongeveer 25-30 cm tussen het schaduwstation en het gedeelte erboven.
Ruimte genoeg om de onderkant van de Viessmann seinen, dradem en andere "schakeldingen" er onder te monteren. Wel is de truc om die zoveel mogelijk naar de voorkant of achterkant te halen, kun je er beter bij.

Zaagsel en zo kun je opvangen op een velletje papiet en verder kun je ook een gewone stofzuiger gebruiken om het schoon te maken. Wel de zuigkracht een beetje temperen.
Re:Station plannen boven schaduwstation
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re:Station plannen boven schaduwstation
hey: dat is inderdaad een probleem. ik wil straks nog een schaduwstation inbouwen dus ja, eff puzzelen.
misschien in afneembare modules gaan werken?
Re:Station plannen boven schaduwstation
dat zaagsel kan je opvangen met een stofzuiger op het moment dat je gaat boren.  Een assisten(e) kan daarbij wonderen doen.   Jij boort en hij/zij zuigt  het zaagsel (of heet dat dan "boorsel" ) meteen weg.
Re:Station plannen boven schaduwstation
Bedankt voor de reacties. Ik ga het proberen, de wisselstraat ligt toch ergens waar ik net bij kan (waar de meeste servos zitten) de rest is minder van belang de verlichtingbedrading kan ik naar voren trekken als ik de uiteindes lang genoeg maak.  Foto zal ik tzt posten. Arthur
Re:Station plannen boven schaduwstation
Ach, je moet je baan toch regelmatig van stof ontdoen, alle materieel wegrijden en van de baan halen, je schaduwstation afdekken met een laken of zo tegen evt lijmresten, en gewoon aan de slag gaan. Als het grove (zaag) werk achter de rug is het laken weghalen, de stofzuiger over het schaduwstation halen en gaan met die banaan......