Citaat van: Jet op donderdag 03 maart 2011, 17:12:30
Welke rangeringen bedoel je eigenlijk om te maken, anders kan je nog een Z-beweging maken om aan de uitrit te geraken
en anders meerdere sperrseinen om de wissels af te dekken en dan gewoon tussen de wissels rangeren....
Hoi Jet,
Dat zou allemaal heel omslachtig worden. Ik ben eigenlijk benieuwd naar of het mogelijk is om het inrijspoor te gebruiken
voor het rangeren doormiddel van een spersein. Ik ben er inmiddels wel uit dat ik daar voldoende ruimte moet laten.
Ik ben wat gaan passen met wagens en eigenlijk heb ik bij 2 lange treinen er maar last van dat de baan wordt geblokkeerd.
Citaat van: Freak op donderdag 03 maart 2011, 17:28:10
Hallo Martin,
Citaat van: Marklinbaan.nl op donderdag 03 maart 2011, 09:51:07
Ik heb het volgende: Door plaatsgebrek (wie heeft dat niet) moet ik mijn inrijsein vlak voor de eerste wissel plaatsen van het station.
Is goed, ondanks dat je weinig ruimte hebt.
CiteerNormaal gesproken zou je daar ruimte laten voor rangeren. Dan hoef je het sein niet voorbij te rijden.
Rangeren voor een inrijsein ?. Rangeren is toegestaan met een spersein.
CiteerEn dan moet er eigenlijk ook nog een voorsein bij.
Waar behoort dat voorsein bij ?. Bij het volgende sein ?.
Mvg,
Peter
Hoi Peter,
Volgens de regels mag je met rangeerbewegingen het inrijsein niet passeren tenzij je daar schriftelijk toestemming voor hebt.
De blokwachter van het vorige blok kan niet zien wat jij daar aan het doen bent.
En om voor elke rangeerbeweging dat blok te blokkeren is veel te lastig.
Daarom houden ze in de werkelijkheid daar ruimte voor het rangeren.
Als je het echt goed wil doen komt er na het inrijsein een leeg stuk spoor om een noodstop uit te kunnen voeren.
Dan krijg je een bordje halt vor rangierfahrten en dan tot de eerste wissel een stuk om te rangeren.
Met rangeren mag je het bordje absoluut niet voorbij.
Dit is wat ik ervan begrijp met mijn beste duits.
Het voorsein is voor het volgende sein (het uitrijsein van het station).
Groeten Martin